Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MrVain #21403:
K tej tarife: skusim zistiť ,či nie su nejake zlavy cez víkend ale asi nie, kedže DP zastrešuje aj verejné osvetlenie, v minulosti bolo sledovaný odber počas 1/4 hodiny tzv 1/4hodinove maximum a tým spoplatnena spotreba el.energie, teraz asi co spotrebujeme to zaplatíme
Reakcia na: keksino #21401:
Tento rok 5ks, teraz niekedy by sa mali isť do vyroby v SOR Libchavy a potom ďalšie..... ❓
Reakcia na: Mongolec #21398:
Tie nove vozy musia chodiť aj na servisné prehliadky,kontroly a merania a spytam sa Ťa kedy, ked cez tyždeň jazdia/najazdené majú takmer 50 000km/
O víkendovej tarife zo strany SSE som teda v DPMŽ ešte nepočul
Reakcia na: keksino #21401:
Áno 256 montovali kúrenie pod sedačku vodiča a dnes jazdí na 7/2a,b. Nových trolejbusov by malo byť 5 a z toho 4 krátke a 1 kĺbový ?
Ja som cedulovy solo voz na L4/14 videl iba raz, ale verte mi, sedi tam lepsie ten dlhy, mam infosky z nemenovaneho zdroja ze namiesto 5 novych trolejbusov bude ich nakupeny 10 (4 dlhe a 6 kratkych)
Neviem ci je to pravda, ale urcite viem ze teraz nebola 256 dlhsie v prevadze montovali na nej nejake kurenie na sedacku ci co...
Reakcia na: Maykl #21399:
Este by to chcelo posilnit vypravu MirageBusu.. a mozme predavat troleje do zbernych surovin...
Reakcia na: Mongolec #21398:
Keďže som sľúbil, že odpozorujem L3 v spomínaných časoch, dovolím si predostrieť svoj vizuálny "poznatok":

V priebehu minulého týždňa i dnešného rána (a vlastne každé ráno, keď idem do práce) som sledoval L3 v časoch 7:32 a 7:47.

Musím, žiaľ, skonštatovať, že sólo voz tam už začína stačiť, keďže sa vezie aj trochu vzduchu. Počet stojacich cestujúcich je pri spoji o 7:47 po nemocnicu cca 15-20, v piatok aj menej. Spoj o 7:32 je na tom ešte lepšie.

Moja prvá reakcia na preplnené spoje v pondelok a sčasti utorok tak bola spôsobená asi kombináciou nepriaznivého počasia a začiatkom školského roka, kedy žiaci ešte nechodia do školy pred ôsmou hodinou rannou. Vtedy bol spoj ozaj preplnený.

Takže uvidíme, ako to zvládne cez blížiacu sa zimu a keď budú na chodníkoch čľapkanice....-) Každopádne ma ten stav, kedy už na L3 až na pár spojov denne, stačí krátky Tbus neteší.

Inak kritériám niektorých tu prítomných pre akceptovanie krátkeho Tbusu už začína pomaly ale isto vyhovovať aj L4/14.... ?
Vrátim sa v diskusii k otázke vypravovania krátkych trolejbusov na turnusy linky 3. Predovšetkým môžeme byť radi, že sa v rámci všadeprítomného šetrenia ešte nepristúpilo k (kontraproduktívnej) redukcii ročných kilometrických výkonov ako vo viacerých iných mestách a odjazdí sa plus/mínus toľko ako pred takými šiestimi rokmi.

Nasadzovanie väčšieho počtu štandardných vozidiel na úkor článkových má s klesajúcim vývojom počtu prepravených osôb svoje opodstatnenie, no musí sa robiť citlivo. Ako jeden z množstva cestujúcich dokážem akceptovať, keď v krátkom trolejbuse stojí max. 25 - 30 ľudí a mimoriadne krátkodobo tolerujem aj tých 40. Každý má hranice inde, u mňa sú myslím ešte celkom vysoko.

Pokiaľ naozaj spoje L3 smerom do centra s odchodom 7:47 a prípadne ďalšie sú v tomto problémové, netreba čakať, že sa to "nejak utrasie", ale treba to čím skôr riešiť. (Spoj 7:47 je navyše špecifický tým, že pred ním je väčšia časová medzera - ide 9 minút po L5 a ako spojenie so stanicou až po 15 minútach.) Je pravdou, že Solinkár má iné možnosti - môže si vybrať z viacerých ďalších liniek, ale nie je nútený tak urobiť, keďže na tomto úseku L3 nájde bez problémov miesto na sedenie. Kto nastúpi neskôr - na Rudnayovej, kde čaká najviac cestujúcich, či ďalej, ten už žiadnu inú linku na výber nemá a po čase môže časť cestujúcich začať mať tendenciu využívať iný spôsob dopravy.

Nedávno sa spoplatnilo dlhodobé parkovanie v Auparku, v najbližších týždňoch to čaká aj Mirage a LIDL-Kysucká. Možno sa nájde isté percento tam parkujúcich motoristov, ktorí sa rozhodnú po čase opäť vyskúšať MHD, no pri cestovaní štýlom hlava na hlave takto dlho nevydržia. Podobná situácia sa rysuje v utorok, kedy polícia vyzýva necestovať do centra mesta autom a viaceré ulice majú byť uzavreté. Stále sa síce bavíme o jednej linke a možno pár desiatkach pasažierov za deň, no v súčasnej situácii netreba riskovať akékoľvek zbytočné úbytky súčasných a odrádzanie potenciálnych budúcich cestujúcich.

Nebránim sa nasadzovaniu krátkych trolejbusov na uvedenú linku a riešenie na zlepšenie situácie vidím v upravení obehov vozidiel - aby najvyťaženejšie spoje boli pokryté klbákmi, vo výmene krátky-dlhý (napr. medzi 3/2 a 3/4), zmene pomeru krátky-dlhý z 3:2 na 2:3, v drobných úpravách cestovného poriadku či v kombinácii týchto možností.

Ozaj, keď už šetríme, prečo ešte stále nie sú víkendové spoje na L4 a L14 pokryté výlučne novými Škodami 31Tr, ktoré majú mať nižšiu spotrebu energie (hoci cez víkendy je elektrina aj tak lacnejšia)? Stále je problém v nevyškolených vodičoch?
Viem ze sa to da prerobit, ale nieje dole logo imhd.sk? - nechcem to zneuzit
Inak posielali ste už fotky do tej fotosúťaže? Že nech viem akú veľkú mám šancu, keďže tu na ihmd.sk máte len v galérií stovky fotiek a niektoré sú celkom podarené 🙂
Reakcia na: tux #21394:
ja si myslím že by bolo najlepšie postupne vyradiť všetky Tr14,15,15M ale to je hudba buducnosti a nechať len 213 ako pamiatku na začiatok trolejbusovej dopravy v Ziline ?
Reakcia na: MrVain #21393:
A čo taká 219 alebo 220
Reakcia na: tux #21380:
Posudením technického stavu,nemyslím len pohlad zvonku padol žreb na 224 ☺
Reakcia na: engineer #21388:
Vo všeobecnosti je to tak ako píšeš, ale rád by som doplnil, že:

1. Maximálna obsaditeľnosť vozidla v podmienkach našich noriem je situáciou dávno po porušení aj najnižších štandardov kvality. Ja by som preto netvrdil, že dokým nie je prekročená obsaditeľnosť vozidla, tak nie je dôvod na reakcie. Dôvod na nespokojné reakcie začína oveľa skôr ako sa na spoji dosiahne maximálna kapacita cestujúcich.

2. Je pochopiteľné, že peňazí nie je nazvyš a nemožno si dovoliť voziť vzduch. Je však potrebné hľadať kompromis medzi tým, čo je ekonomicky únosné a tým čo je únosné z hľadiska atraktivity systému pre cestujúcich. Dnes má cestujúci obyčajne na výber. Ak ho dostanem do situácie, že má pocit, že sa v trolejbuse cíti nepohodlne (tlačí sa, musí dlho stáť a pod.), pri prvej príležitosti zo systému ujde a vo väčšine prípadov sa doň nikdy nevráti. Tým v konečnom dôsledku utrpí ekonomika systému ešte viac.

Z mojich osobných skúseností je väčšina cestujúcich ochotná tolerovať státie počas jazdy, pokiaľ sa ostatných cestujúcich nemusia dotýkať (netlačia sa na nich, nemusia sa cestou k dverám predierať pomedzi ľudí a pod.) a pokiaľ je doba státia krátka (do 10 - 15 min.). Toto všetko platí len v čase špičky. V čase sedla a víkendov by mala MHD jednoznačne smerovať k štandardu sediacich. Teda ak má záujem voziť nejakých cestujúcich aj o 20 rokov...
na vyradenie: 219,224,226,229,231,234,235
Reakcia na: engineer #21388:
Engineer - ja viem, že sa tak sa DPMŽ rozhodol a koniec. Rozumiem tiež, že v MHD sa stojí. Len nerozumiem, prečo klbáky - keď ich máme až až (pardon, že ani to nie je veličina, ale nechce sa mi to rátať) - stoja a je nasadený malý voz. Prepočítaj mi, prosím, ušetrené náklady takéhoto kroku. Nech si ja, prípadne aj ďalší smrteľníci, vieme predstaviť, aká je pohodlie (opäť nie je veličina) drahá záležitosť pre DPMŽ. A je výhodnejšie mať počas celého dňa klbák na L7? ?

Ale inak vďaka za reakciu, je fajn, že niekto si za týmto rozhodnutím stojí.
Preto nech sa striedaju, trebars mnou uvedeny priklad na L6 v pracovnych dnoch od 16:00 - 17:30 sa striedaju klbove a solo. ku cafroufu jazdia klbove a na vlcince jazdia solo, nasledne kratky ide do depa a dlhy pride pokracovat v L6

Alebo prazdninove striedanie L7 a L16 - klbak z L7 ide na L16 /kde je podla mna aj tak nepotrebny/ a solo bus ide na L7.

Alebo nech si na tej L3 vytipuju spje kde je vela cestujucicha navrchnu do sablon aby isli:
3 klbaky a dva solo - NEROBIT VECI NA UKOR KVALITY

Tak som zvedavý čo odsleduješ, ale treba nechať tomu čas, aby sa situácia ustálila. A inak nepochopil som čo znamená poznámka "množstvo stojacich cestujúcich". Vozidlá určené pre MHD sú dimenzované na určitý počet sediacich cestujúcich a určitý počet STOJACICH cestujúcich. Takže ak nie je prekročená maximálna obsaditeľnosť vozidla tak nie je dôvod na podobné reakcie (Maykl). Nemýliť si teda nepravidelnú (zájazdovú) dopravu kde musí každý cestujúci mať priradené sedadlo s vozidlami mestskej hromadnej dopravy, kde niečo také je irelevantné.
Druhá vec je samozrejme komfort resp. pohodlie, lepšie sa cestuje v prázdnom trolejbuse, tomu rozumiem, avšak nasadzovať kĺbové vozidlá keď nie je dostatočný počet cestujúcich na ich využitie, tak to by bol nelogický krok. Treba sa nad tým objektívne zamyslieť a potom písať komentáre k danej situácii.
Osobne by som na vyradenie videl 219, 230, 231, 233, 235, 237
Reakcia na: Mongolec #21373:
L3 o 7:47 - totálne narvaný v úseku Rudnayova - Nemocnica. Od nemocnice už podstatne lepšie, ale stále množstvo stojacich cestujúcich.

L3 o 7:32 - plný stojacich cestujúcich - od Rudnayovej

Oba videné dva dni po sebe. Budem sa snažiť odsledovať aj ďalšie dni...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.