Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tym slimakom by uz mala konecne policia dat upozornenie. Nech stoja na zastavke ked maju cas a potom idu plynulo. Takziez nechapem vodicov co sa vyrutia zo zastavky - auta musia spomaliť a potom sa vlecu a obmedzuju... K tym krížovaniam v BA su porovnatelne krizenia a zavesy a dokonca aj starsie a ziaden problem...
Reakcia na: J-T4 #19868:
Nebolo by na skodu veci, keby sa vyjadrili ludia ako jsi alebo bohumil, ktori tieto informacie maju "pod nosom"
Reakcia na: S499.1023 #19867:
vynikajuce! teraz len zistit ci su namontovane v sulade s montaznymi pokynmi vyrobcu
Reakcia na: tux #19866:
Otazka je tiez, preco ten isty usek jeden vodic prejde krokovou rychlostou, iny apon 20kou (aj tak proti vodicom, az na vynimky, nic nemam, robia ako musia, i ked kazdy po svojom).
I ked chapem ze idu radsej na istotu aby nezbierali palice (chyba je ze sa nemodernizovali vsetky zastarale krizovatky), co sa tyka dodrziavania internych predpisov tiez chapem, ale tie by ani nemuseli byt take obmedzujuce keby tu boli ''trate ktore to zvladnu''.
Ale aj tak sa obcas stalo, ze aj pri tej ''krokovej'' rychlosti im popadali.
A tiez si vsimam zjazdy vozidiel do depa, myslim ze su minimalne na hranici povolenej rychlosti v meste. Tie ''pomale'' krizovatky by mi vobec nevadili, keby sa cas vyhradeny na prejdenie danej trasy pri kazdej linke o 1 ci 2 minuty znizil a radsej by obcas doslo k malemu meskaniu, ako ked sa v jednom kuse vetra.
Predsa len, su useky v centre kde sa vozy vlecu v spicke kvoli zapcham, ale su potom aj (rovne) useky kde sa da strata aspon ciastocne dohnat normalnou jazdou.
Nie som odbornik, ale za tie nekonecne roky vozenia som vypozoroval mnozstvo neskutocnych abnormalit a keby sa aspon nieco malo zlepsilo tak by to bol uspech (v prospech ludi).
Je to samozrejme aj o peniazoch, a je otazne, ako efektivne su pouzivane a ci by sa predsa len obcas na nejake vylepsenie niecoho nenaskrabalo.
Ako poznam firmy na Slovensku, dokonca aj zahranicne, tak o efektivite malokedy niekto nieco vie a peniaze tecu vselikde mozne, len nie na to co treba. Ako to realne funguje v DPMZ neviem, mozem len tipovat. Ale zrejme su tu aj taki co vedia.
Reakcia na: tux #19866:
KeĎže som sa o to v minulosti zaujímal, tu je odpoveĎ oboch podstatných výrobcov: Armatúry samotné sú zjazdné aj 60 km/h, záleží na geometrii, prevádzkovú rýchlosť si stanovuje prevádzkovateľ.
Reakcia na: J-T4 #19862:
Prva otazka co si treba polozit je na aku rychlost su krizenia a zbiehacky konstruovane(tot otazka na vyrobcu)
2. Ci su namontovane v sulade s pokynmi vyrobcu (to moze byt na dlhsi debat)
3. Ci je internym predpisom DP upravena rychlost(ak ano-vedia preco)

Az teraz si mozme kvalifikovane odpovedat na to, preco sa v ZA jadzi ako sa jazdi.

Takze kto nam zozenie podklady vyrobcu a kto zabezpecii nejaku tu reviziu sucasneho stavu??
Reakcia na: Mongolec #19863:
lenže medzi "zvládajú" a "prevádzkový predpis povoluje" je obrovský rozdiel ❗
Reakcia na: J-T4 #19862:
Bolo tak že interny predpis nariadoval vodičovi vyhybka 15.km,väčši obluk20.km,zjazdovka,delič 30.km ked utrhneš pride vrchar berie zaznam jazdy avyhodnoti podla toho maš premie alebo nie a pritlaky na zberači 10kg teda pri rychlejšiej jazde v oblukoch ťa na fairont bolia hohy.Taka je realita.Suhlasim že sa parkuje po meste všade ako by Za ani mest.policiu nemala.
Reakcia na: J-T4 #19862:
Križovatkou pri pumpe, ktorú spomínaš, dokážu trolejbusy prejsť (aspoň čo sa týka smeru Hliny>Solinky) pokojne aj 30 - 40 km/h. Sám som také jazdy viackrát zažil, nejde sa cez kríže, iba cez podvesné výhybky, pričom sa ide rovno a zberač nevybočuje. V Žiline však máme aj výhybky a kríže, ktoré zvládajú 50 km/h, na inej diskusii som čítal asi 7 rokov starý príspevok, kde sa uvádzalo, že vodiči môžu cez ne jazdiť 40 km/h, ale keď sa pozriem ako vychádzajú napr. z Jaseňovej smerom na Pod hájom - málokto ide nad 25 km/h. Otázne, či o tom vedia alebo sa za tie roky niečo zmenilo a dostali pokyn jazdiť "opatrnejšie".
Podvecer som siel domov s L22 (smer BY), nastupil som pri ohavnej budove, na Halkovej vetral 2 minuty, o dve zastavky dalej znovu aspon minutu, a celu trasu siel katastrofalne pomaly, a to zo zastavky kde som nastupil siel presne!
Bolo sice po spicke, ale urcite by bolo lepsie, keby mimo spicky chodili normalne a v spicke radsej nech tu minutku-dve meskaju, ako ked v spicke akoze idu presne, len mimo nej je to nepouzitelne.
Keby som nebol cely dolamany z takzeho dna, tak fakt radsej pesi pol hodiny ako vacsinou. Jazda ma vychadza na 25c, ale za taketo sluzby sa mi to zda privela.
Chcelo by to totalnu reformaciu (hlavne myslenia).

Krizovatka pri pumpe na SO je najvacsia katastrofa, tam sa vozy vlecu max. tak 10-15 ked mam stastie, niekedy dokonca takmer uplne zastanu, pricom viem ze sa tam da ist aj aspon tych 25-30 (lenze to vela vodicov akosi nechce riskovat).

A hlavne chyba mesta, nakydaju vsade auta, a potom sa MHD zamotava a uz aj tak dost pomala je este pomalsia.
Na zastávke Fatranská (smerom k obratisku) prebieha čiastočná rekonštrukcia záseku - výmena obrubníkov. Vozidlá zastavujú tesne pred zásekom.
Reakcia na: petter #19857:
áno, žilinský. S/hlasím do bodky. Ale v BB je obdobne rýchly s autom i zákrute ?

Re #19858 Vladimír: tak tak.
Reakcia na: petter #19857:
Ešte som zabudol - ak niekde musia trolejbusy ísť pomalšie ako autobusy, tak to znamená, že je tam konštrukčne chybné, neudržiavané alebo zastaralé trolejové vedenie.
Reakcia na: petter #19857:
ŽILINSKÝ tbus môže ísť zarovno s autom iba na rovných úsekoch. V zatáčkach a križovatkách je ŽILINSKÝ tbus podstatne pomalší.

V tom je ten rozdiel!
Reakcia na: kvorka #19856:
tbus môže ísť zarovno s autom iba na rovných úsekoch. V zatáčkach a križovatkách je tbus podstatne pomalší. Napr na križovatke Obvodová-Centrálna musia!!! ísť tbusy maximálne!!! 30 km/hod. a ostatná doprava až 50 km/hod. A to už je riadna rozdiel
Reakcia na: Vladimír #19855:
autor to myslel asi na trolejbusovú MHD, ako píše v úvode - jeden z najpomalších systémov. MHD BB je kapitola sama o sebe, ale trolíky tam jazdia (už teraz keď zase jazdia, že) fakt rýchlo. S autom idem zárovno s nimi.
Reakcia na: Majo #19851:
S vetou, že Žilina má z 5 slovenských miest s elektrickou trakciou suverénne najhoršiu MHD by som nesúhlasil (minimálne Bystrica mi pripadá ešte vždy divokejšia).

Ja by som to skôr formuloval inak - vo všeobecnosti u slovenských DP za posledné roky ide úroveň MHD dosť dolu - samé "politické krízy", nedostatočná obnova vozového parku, znižovanie km výkonov a také akobysomto... celkovo väčšie zaostávanie za aktuálnymi trendmi...
Reakcia na: geto1 #19853:
Myslím, že z Majovho príspevku je evidentné, že kritizuje grafikon a nie vodičov 😉
Reakcia na: Majo #19851:
Po čase som sa tu opäť našiel.Oproti tebebe ja som ten Tr aj šoferoval.To že tech. stav už je na hrane je pravda aj že udržba trate je slaba je tiež pravda no rychlosť jazdy je o grafikone a nie o vodičovi.Vtedy bolo že Fatr.-Veľ.Diel 3.min a v špičke tam hore stijiš 1.min. a je pol tretej a pozera na teba cely trolik ako doslova na blba ved 120. žiakov ide na vlak ale papier nepusti.Rychlosť jazdy je priemerna ako inde na 10.km-30min. ešte v okrajovych častiach to daš ake v meste a ešte v Za nemaš šancu.Teda študuj,chod pešo budeš zdravy a hlavne piš otom čo už si niekedy robil za peniaze teda že ti zato zaplatili.
Reakcia na: Majo #19851:
tak chcel som sa zdržať komentárov, ale zjavne ma posledná diskusia len presvedčila o objektívnosti mojich zážitkov. Pritom skrátením jazdných dôb a zefetívnením prestojov a prejazdov sa dá ušetriť veľa, aj vozidlá z premávky. Ale to by niekto musel chcieť - čo je na rozdiel od SAD u DPM pomerne divné, tam by chcieť mali.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.