Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tux #19880:
Trolejbusov?
A máme to potvrdené : 20ks 15m Solarisov zamieri do Žiliny. Vypravované by mali byť na L3 a L6.
Reakcia na: J-T4 #19868:
Teda ti to vysvetlim z pohladu vodiča.Presuny rano a večer ideš bez ľudi a teda ideš na hranici možnosti na linke pri stojacich cestojucich si to nedovoliš ani z polovice jednoduch pri malej kolizii nedobrzdiš to že trolik nebrzdi na šmyk hadam vieš a teraz ta hranica možnosti.Vodič ktory na to ma na usekoch ktore ho brzdia postupne chodi rychlejšie až pride do momentu ked mu to spadne a tak jezdi po useku oveľa rychlejšie ako ine Tr ak sa stane že v danom useku voz iduci pred nim poškodi vedenie a ja tam vpalim svojim tempom mam smolu podľa inter.pred. prekročena rychlosť a premie minus.Zasa deliče a niektore vyhybky zvladnu aj 40-ciatku v priamom smere no na zastavke maš plus 2min a stejne tam stojiš cestony je postaveny tak aby to zvladol aj najslabši vodič ved vieš ze ani ta ženska nemeškala.
Dnes ráno som videl voz #234 na linke 14 s novou CVR.
Reakcia na: geto1 #19853:
Tie posledne veticky si si mohol odpustit, trci z nich nenavist manualne pracujuceho voci studentovi jak slama z topanok kysuckeho sedliaka.
Reakcia na: J-T4 #19875:
202 uz by mala byt aj rozobrata a 204ku to caka kazdu chvilu. Nakolko sa planuju nejake prirastky do vozoveho parku, nebudu uz potrebne.
Reakcia na: tux #19874:
iba po 16-tich rokoch prevádzky? Sa mi nechce veriť že nedosahujeme ani úroveň východnejších miest, kde vydržia vozy jazdiť aj raz toľko ?
Dnes boli vyradene vozy ECV 202 a 204.
Reakcia na: Serifko #19872:

snahu niečo zlepšiť v DPMŽ by mali mať najmä pracovníci dopravného podniku na čele s ich riaditeľom. ?

existuje rozumný dôvod, prečo sa za tie roky pri Tbusoch nezmenila chronometráž?
Vladimir: Je asi spravne ze si odstranil nevhodne prispevky, z tohto fora, vcetne mojho, ale ten bol len reakciou, na neslusne spravanie na moju oobu. Toto forum by mali navstevovat , len ozaj ludia ,ktori sa doprave aspon trosku rozumeju, alebo aj ked nie , tak maju snahu nieco zlepsit a skvalitnit v DPMZ . Asi na dnes vsetko , prajem pekny den. Serifko. ?
Tym slimakom by uz mala konecne policia dat upozornenie. Nech stoja na zastavke ked maju cas a potom idu plynulo. Takziez nechapem vodicov co sa vyrutia zo zastavky - auta musia spomaliť a potom sa vlecu a obmedzuju... K tym krížovaniam v BA su porovnatelne krizenia a zavesy a dokonca aj starsie a ziaden problem...
Reakcia na: J-T4 #19868:
Nebolo by na skodu veci, keby sa vyjadrili ludia ako jsi alebo bohumil, ktori tieto informacie maju "pod nosom"
Reakcia na: S499.1023 #19867:
vynikajuce! teraz len zistit ci su namontovane v sulade s montaznymi pokynmi vyrobcu
Reakcia na: tux #19866:
Otazka je tiez, preco ten isty usek jeden vodic prejde krokovou rychlostou, iny apon 20kou (aj tak proti vodicom, az na vynimky, nic nemam, robia ako musia, i ked kazdy po svojom).
I ked chapem ze idu radsej na istotu aby nezbierali palice (chyba je ze sa nemodernizovali vsetky zastarale krizovatky), co sa tyka dodrziavania internych predpisov tiez chapem, ale tie by ani nemuseli byt take obmedzujuce keby tu boli ''trate ktore to zvladnu''.
Ale aj tak sa obcas stalo, ze aj pri tej ''krokovej'' rychlosti im popadali.
A tiez si vsimam zjazdy vozidiel do depa, myslim ze su minimalne na hranici povolenej rychlosti v meste. Tie ''pomale'' krizovatky by mi vobec nevadili, keby sa cas vyhradeny na prejdenie danej trasy pri kazdej linke o 1 ci 2 minuty znizil a radsej by obcas doslo k malemu meskaniu, ako ked sa v jednom kuse vetra.
Predsa len, su useky v centre kde sa vozy vlecu v spicke kvoli zapcham, ale su potom aj (rovne) useky kde sa da strata aspon ciastocne dohnat normalnou jazdou.
Nie som odbornik, ale za tie nekonecne roky vozenia som vypozoroval mnozstvo neskutocnych abnormalit a keby sa aspon nieco malo zlepsilo tak by to bol uspech (v prospech ludi).
Je to samozrejme aj o peniazoch, a je otazne, ako efektivne su pouzivane a ci by sa predsa len obcas na nejake vylepsenie niecoho nenaskrabalo.
Ako poznam firmy na Slovensku, dokonca aj zahranicne, tak o efektivite malokedy niekto nieco vie a peniaze tecu vselikde mozne, len nie na to co treba. Ako to realne funguje v DPMZ neviem, mozem len tipovat. Ale zrejme su tu aj taki co vedia.
Reakcia na: tux #19866:
KeĎže som sa o to v minulosti zaujímal, tu je odpoveĎ oboch podstatných výrobcov: Armatúry samotné sú zjazdné aj 60 km/h, záleží na geometrii, prevádzkovú rýchlosť si stanovuje prevádzkovateľ.
Reakcia na: J-T4 #19862:
Prva otazka co si treba polozit je na aku rychlost su krizenia a zbiehacky konstruovane(tot otazka na vyrobcu)
2. Ci su namontovane v sulade s pokynmi vyrobcu (to moze byt na dlhsi debat)
3. Ci je internym predpisom DP upravena rychlost(ak ano-vedia preco)

Az teraz si mozme kvalifikovane odpovedat na to, preco sa v ZA jadzi ako sa jazdi.

Takze kto nam zozenie podklady vyrobcu a kto zabezpecii nejaku tu reviziu sucasneho stavu??
Reakcia na: Mongolec #19863:
lenže medzi "zvládajú" a "prevádzkový predpis povoluje" je obrovský rozdiel ❗
Reakcia na: J-T4 #19862:
Bolo tak že interny predpis nariadoval vodičovi vyhybka 15.km,väčši obluk20.km,zjazdovka,delič 30.km ked utrhneš pride vrchar berie zaznam jazdy avyhodnoti podla toho maš premie alebo nie a pritlaky na zberači 10kg teda pri rychlejšiej jazde v oblukoch ťa na fairont bolia hohy.Taka je realita.Suhlasim že sa parkuje po meste všade ako by Za ani mest.policiu nemala.
Reakcia na: J-T4 #19862:
Križovatkou pri pumpe, ktorú spomínaš, dokážu trolejbusy prejsť (aspoň čo sa týka smeru Hliny>Solinky) pokojne aj 30 - 40 km/h. Sám som také jazdy viackrát zažil, nejde sa cez kríže, iba cez podvesné výhybky, pričom sa ide rovno a zberač nevybočuje. V Žiline však máme aj výhybky a kríže, ktoré zvládajú 50 km/h, na inej diskusii som čítal asi 7 rokov starý príspevok, kde sa uvádzalo, že vodiči môžu cez ne jazdiť 40 km/h, ale keď sa pozriem ako vychádzajú napr. z Jaseňovej smerom na Pod hájom - málokto ide nad 25 km/h. Otázne, či o tom vedia alebo sa za tie roky niečo zmenilo a dostali pokyn jazdiť "opatrnejšie".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.