Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jakub #8826:
Pomylil som si cislo prispevku, tak este raz.

Moj navrh: Zalozeny na linkach 3,14,16,7,17,8,4

Linka 3: spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 14: spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 16: spicka 20 min, sedlo 30 min
Linka 7: Byvala linka s vynimkou, ze trasa by nesla Kosicka, Predmestska ale Postova, Vysokoskolakov, Nemocnica, interval spicka 20 min hlavne kvoli studentom ZU, sedlo 60 min
Linka 17: Byvala linka s vynimkou, ze trasa by nesla Kosicka, Predmestska ale Postova, Vysokoskolakov, Nemocnica, interval spicka 20 min hlavne kvoli studentom ZU, sedlo 60 min
Linka 4: Stara linka spajajuca Solinky-Vlcince, presne tak ako ju pozname pred 21.1.2006 interval spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 8: Stara linka ktora by spajala Carrefour. Tu by som moc o pravidelnom intervale moc nehovoril. Spicka 30 min, sedlo 60 min.
Reakcia na: Jakub #8826:
To snad myslis vazne, zi spokojny s tym linkovanim? Podla mna sa to viac dodrbat ako je teraz ani nedalo. Priame spoje sa stali minulostou. Ved to je hamba, Zilina, take male mesto aby nemalo priame prepojenie sidlisiek. Zilina je snad ako Londyn? Ved tu sa da chodit stale peso, doprava ma len urychlit ludom cas a to je urychlenie, ze musime na zastavkach cakat na dalsi spoj?

Nehovorim, ze situacia pred januarom bola vyborna, ale bola neporovnatelne lepsia ako je dnes. Podla mna by linkovanie malo vizerat nejako takto. Prispevok #8769 Dodrzal by sa aj pravidelny interval aj priame spojenia.
Reakcia na: Jakub #8834:
Hm... prisiel si naposledy skoro posledny a pises "menej piva"? Nerozumiem.
Reakcia na: Jakub #8833:
Hm... to pises prave ty. Metodologia je veda /pred 2 mesiacmi som z nej urobil skusku, zapoctovu pracu som robil z hodnotenia validity a reliability jarneho prieskumu cestujucich na Hajiku/, ktora sa o.i. zaobera prieskumami, vzorkami respondentov, kriteriami pre rozne vahy platnosti prieskumu /prosim ta, nehovorme o "vyskume", to je absolutna hlupost/, zasadami pre sposoby a analyticke metody kladenia otazok atd, ktorej zakladnym atributom je validita /ci su otazky objektivne, vypovedajuce jednoznacne atd/ a reliabilita /podla pouziteho systemu vzorky hodnoverne vyuzitelne pre prax/. Je naivne si mysliet, ze hocako dobre motivovana skupinka "niekolko" studentov ti zisti "nazory verejnosti". Uz na hrane metodologickej korektnosti statictickej /nie analytickej/ evidencie je ciarkovanie studentov na krizovatke pre pripravu signalneho planu CSS /pre tu novych CSS = cestna svetelna signalizacia, tzv semafory/. Vsetky ostatne "vystupy" su z metodologickeho hladiska na urovni "ciernej skrinky" nemenovaneho radia alebo internetovych diskusii.
Reakcia na: simkoslav #8829:
2/ Ano, aj ja si to myslim. Mam ohlasy od znamych (ja viem, "jeden znamy hovoril..", ale aj tak), ze na ten prazdninovy listok teraz cestuju viac ako predty. Ano, DPMZ moze namietat, ze za kazdu jazdu sa patri zaplatit a nic nie je zadarmo a "za pausal" (hoci zavedenim tohoto listka si tym uz zrejme nie je tak isty). Ale skusme sa zamysliet nad tym, ci by ti, ktori maju teraz tu prazdninovu litacku za 450, v pripade, ze by takato ponuka nebola, vobec cestovali MHD za jednotlive cestovne a ci by vobec urobili trzbu DPMZ aspon za tych 450. Osobne si myslim, ze asi nie. A nemozeme tiez tvrdit, ze by boli vozidla preplnene adolescentmi a prazdninujucimi studakmi. Ano, su prazdniny, je to trocha ine. Ale aj tak clovek nezacne cestovat MHD v kuse od rana do vecera len preto, lebo to ma "zadarmo".

A to sa tyka aj ostatnych kategorii cestujucich. DPMZ moze namietat, ze po zruseni "mesacnikov" cestujuci mozu platit viac, ale aj menej. Lenze teraz ti cestujuci radsej cestuju menej ako by mohli, pretoze stale musia mysliet na nejake oznacovanie, na pocitanie a pamatanie si jazd. na pocitanie pri prestupoch... Mozno keby zaplatili o 100 korun viac, ale absolutne bez dalsich povinnosti a obmedzeni, tak by tych 100 Sk dali radi (teraz prosim nebrat tych 100 Sk ako smeren cislo, to som len tak nadhodil, bavime sa teraz o sociologickom aspekte a nie ekonomickom, o tom sa rad necham poucit od inych).

Juraj, hoci sa vam v DPMZ moze zdat byt sucasny tarifny system pochopitelny pre kazdeho (asi ta napadne "ved ktory blbec by tomu uz nedokazal pochopit), ver mi, ze uplne obycajny "cestujuci - milion" je haklivy na akekolvek obmedzenia, povinnosti, restrikcie, mozne sankcie... A v sucasnej dobe, ked individualna forma dopravy (pesi, autom, na bicykli) nie je taka nedostupna, je ta hranica tolerancie o dost nizsie ako kedysi.

A este jedna vec ma napadla, prosim zase zo sociologickeho hladiska a nie ekonomickeho - predstavte si, co by sa stalo v Prahe, keby tam zrusili litacky a zaviedli povinnost oznacovat si jazdu pri kazdom nastupe, prestupe, pocitat si jazdy... Myslim, ze prave v Prahe je vysoky podiel cestujucich, ktori by v pohode mohli ist autom, ale kedze si mozu kupit raz za rok neobmedzeny listok a tym ich starosti koncia, je to pre nich este prijatelne. Ano, samozrejme je to ina situacia ohladom dotacii a pod., ale snazil som sa urboti aspon taky "nastin" toho myslenia.
Reakcia na: Juraj #8832:
Myslim, ze aj preto je najvacsi cas zorganizovat nejake stretnutie, tentoraz na Kvacalovej, menej piva a zato viac odbornych podkladov, urcite by si nam mal co ukazovat ? .
Reakcia na: Juraj #8832:
A co takto urobit nejaky prieskum medzi cestujucimi? Teda aspon neviem o tom, ze by sa nieco take niekedy urobilo. A nemuselo by to byt ani take drahe - zoberies niekolko studentov, ktorym das za uspesne a neodflaknute zvladnutie zapocet a zistis nazory cestujucej verejnosti (mate radsej priame spoje raz za hodinu alebo 10 spojov s prestupmi?, radsej si pocitate kazdu jazdu alebo mate radsej pausal, hoci aj trocha drahsi?, mate auto? preco ho nevyuzivate? planujete v blizkej buducnosti vymenit MHD za auto? atd. atd., to je len priklad).

A takto ziskame odpoved aj na to, co nam palubne pocitace nezistia, teda nielen to, ako ludia cestuju, ale aj to, ako by chceli cestovat.
Reakcia na: Jakub #8831:
Spravne. Odhalil si, ze je to este zlozitejsie, ako som sa to pokusil napisat. Sociologicky aspekt tu hra este vacsiu rolu ako ekonomicky. A to zatial sme este len ZACALI diskutovat o prvom bode, a uz v nom sa dostavame ku multikriterialnemu hodnoteniu. Co potom dalej...
Reakcia na: Jakub #8830:
A este nieco. Myslim si, ze ta druha skupina je viac "promiskuitnejsia", cize ked MHD bude pre nich komplikovana tarifou i spojenim, tak nou nepojdu najdu si iny sposob. Zatial co ta prva skupina sa skor prisposobi a aj v "novom systeme" si najde "ten svoj" spoj, pretoze do tej roboty rano a z nej poobede budu tak-ci tak chodit (ano, aj partia robotnikov sa moze zlozit na benzin, ale to teraz neberme do uvahy).
Reakcia na: Juraj #8828:
K tym dvom skupinam cestujucich: za socializmu drviva vacsina obyvatelstva zacinala pracovat o siestej rano, o druhej zase naspat, k tomu bolo akurat Prior, kde sa dalo ako-tak nakupovat a aj ten bol otvoreny len do sobotnajsieho poludnia.

Lenze dnes ma vela podnikov (vacsina?) zavedeny pruzny pracovny cas, cize si sam mozem urcit (v istej tolerancii samozrejme), kedy pojdem do roboty a kedy z nej a ked sa mi napr. dnes nehodi odist nekoro, idem skor a zajtra nadrobim. A tato cast cestujucich urcite patri k tej druhej skupine. A podla mna je ich viac ako z tej prvej skupiny.

Potom tiez treba brat do uvahy, ze aj do nakupnych centier sa da chodit po cely vikend a ielen v sobotu doobeda.

A nakoniec si myslim, ze ovela, ovela vacsia potreba je dochadzat ci uz do prace aleb za nakupmi do centra a nie zo sidliska na sidlisko. Preto zastavm nazor o potrebe silnej dopravy do centra, kde sa eventualne da prestupit niekam inam.


Iste, v mnohych dedinach, obsluhovanych SAD, su ludia stale navyknuti, ze este od komunistov jazdi stale ten isty autobus o pol siestej "na pichacky", o pol osmej k doktorovi a potom o stvrt na tri z mesta z roboty.
Ale (aj) prave existenciou skutocnej MHD (a nie "MHD" "vidlackeho" typu ako v malych mestach) sa odlisujeme od tych dedin a malych miest.
/1/ Nechcem už vŕtať do stavu pred a po 21. januári, chcel by som len pripojiť svoj laický názor: Vlani bol kritizovaný hlavne nepravidelný interval, málo spojov na Hájik a v úseku ŽST - ŽU.
S mojimi laickými vedomosťami som sa pokúšal vytvoriť viacero variantov trasovania trolejbusových liniek tak, aby bol dodržaný počet najazdených kilometrov, počet vodičov, bol pravidelný inetrval a 65 spojov denne v X na kľúčových linkách (3,4) a zároveň sa zachovali priame spojenia, čo by podľa mňa teoreticky bolo možné, ale nie som odborník a nepoznám všetky skryté stránky problému.
/2/Ako laickú víziu do budúcnosti, aby bol súčasný systém atraktívnejší, by som sa viac orientoval na väčšiu prístupnosť neobmedzených predplatných lístkov, napríklad študentský prázdninový neobmedzený mi úplne vyhovuje: za primeranú cenu môžem pohodlne cestovať a nemusím pritom rátať zastávky, či som už prešvihol prvé pásmo, a môžem prestupovať bez nejakého viditeľného znevýhodnenia oproti bezprestupovému cestovaniu. Takýto typ CL by mal byť prístupnejší pre všetkých pravidelných cestujúcich.

/3/ Tá schéma trás liniek vo vozidlách je skutočne par excellance (či ako sa to píše).
Reakcia na: Jakub #8826:
Veru zaujimave poznatky. Je toho, co si napisal, naozaj dost. Musim si to nechat prejst hlavou, postupne skusim k tomu zaujat stanovisko.

K jednej veci predsa napisem par viet. Pri dnesnych cenach a moznostiach je to povacsine medzi PARMI kompromisov. Trochu naznacim aj pre Papyra.

1/ Premisa: Cast cestujucich prijme, ze JEMU konkretne pojde priamy spoj 3x do dna, kedy si presne zisti a navykne, kedy mu ide. Iny cestujuci ma nazor, ze JEMU sa nechce sledovat /a nie dokonca sa ucit alebo zvykat naspamat/ par konkretnych spojov, ale na co kazdych 10 minut sadne, tym ide.
Sociologicka analyza: Prva kategoria su cestujuci s robotnickym povolanim a hlavne muzi a popripade tiez z riedsie osidlenych lokalit mesta /tzv.priclenenych obci/, ktori po "fajronte" bezia rovno domov uprednostnuju prvu variantu. Druha kategoria su cestujuci zo sidlisk a pripadne s pohyblivou pracovnou dobou /castejsie zeny, ktore si po prvej zmene odrabaju este aj druhu starostlivosti o rodinu, kedy hlavne cesta domov po nakupoch nema presne urceny cas/, ktori uprednostnuju druhu variantu.
Dopravny a ekonomicky zaver: Ktora kategoria je vacsia? /prva, druha, tazko teraz povedat/ Ktora kategoria sa vie inac zariadit? /v kazdom pripade druha, ktora sa bez MHD dokonca niekedy zaobide a ide peso.
Nezname veliciny: Ak nepojde peso, moze sa rozhodnut pre kupu vlastneho motoroveho vozidla, pricom kedysi platilo, ze je to ta druha skupina, ale teraz "ma na to" uz aj prva. Otazka je, ze tej prvej sa to viac mozno oplati, lebo ma od miesta zamestnania dalej, druha blizko. Dalsia neznama je, ze druha je financne sposobilejsia a vstupuje tu aj moment "prestiznosti", ktory vedie tuto skupinu k tomu, ze aj zo Soliniek do Lidla na Hlinach ide autom.
Tolko velmi strucne IBA K PRVEMU bodu. Je ich OMNOHO viac, ku ktorym sa este dostaneme, le neskor.
Reakcia na: Jozef #8778:

Okrem autobusa Karosa B 732 #68 dostali novú reklamu typu busboard propagujúcu Allianz Slovenskú poisťovňu aj autobusy Karosy B 732 #62 a #94.
Podla mna svoje zohralo zrusenie "mesacnikov" a skomplikovanie tarify, pre mnohych zdrazenie etc.
Ale podla mna na tom velku ulohu mal aj vyvoj v linkach a spojoch - postupne sa pridavali vselijake okruhove linky, len aby sa mohlo hovorit, ake su okruhy vynikajuce a ako to pomaha ludom, ale popri tom sa uplne rozbil interval, jazdili 4 trolejbusy za sebou a potom polhodinu nic, kedze uz nebol interval, nedali sa (uz aj tak riedke) spoje pamatat, cize ak som sa mal vratit niekam na zastavku a tam som zistil, ze najblizsi spoj mi ide za 20 minut, tak som nastvaty zistil, ze medzitym som mohol byt uz na polceste domov, cize az do januara som ja osobne MHD ri ceste z mesta nepouzival.
Zato teraz vzdy, pesi uz prakticky nechodim.

Preto neakceptujem nazory, volajuce po znovunastoleni stavu spred januara. Clovek radsej prestupi, ked vie, ze za 5 minut mu ide HOCICO do mesta a tam mu do dalsich 5 minut pojde zase HOCICO dalej ako mat dva razy za hodinu spoj niekam, ale hlavne ze priamy.

Sucasny stav ohladom linkoveho vedenia, pravidelnosti, zapamatatelnosti a hustoty spojov hodnotim vysoko pozitivne (aj ja, dlhodoby kritik DPMZ ? ), pretoze aspon v mojom ponimani a pre moje potreby sa MHD v tomto ohlade zase dostala pred r. 1999. Tyka sa to vsak len trolejbusov, chcelo by to urobit nieco aj s autobusmi. Linky asi ani menit nie, ale urobit to tak, aby tam nejaky interval. Ked idem z mesta, pamatam si, kedy mi idu trolejbusy, ale trebars L 21,26,29 vobec. Raz tak, inkedy inal.
Reakcia na: Jakub #8824:
Aj ked mame na NIEKTORE odborne veci iny nazor, to este neznamena, ze si nemozeme rozumiet ako ludia.
Reakcia na: Papyr #8822:
no nie, uz ste si potykali ? ? ? .
Reakcia na: Pišta #8816:
Vsetky Ab aj Tb.
Reakcia na: Juraj #8813:
Vies, Juraj, ja uz nechcem byt tvojim vecnym oponentom. Prosim, popis nejak ten svoj nahlad na vec tak, aby som ho pochopil aj ja. Budem sa snazit o co najobjektivnejsi pohlad a budem sa snazit pochopit Tvoje dovody. Ale zaroven budem chciet, aby si mi nejak relevantne zdovodnil, preco vam od roku 1999 dodnes klesli pocty prepravenych z cca 25 milionov rocne na 15 milionov. Uznavam pravo kazdeho mesta na tvorbu svojej vlastnej tarify. Ale pokus sa prosim mne (mne, o ktorom vies, ze som proti Vasej tarife zaujaty), vysvetlit, cim je ta Vasa tarifa viac user friendly ako nasa presovska. Slubujem cestne pionierske, ze sa BUDEM snazit tvoje argumenty pochopit.
Reakcia na: URBINO #8819:


a skus odpovedat aj na moj prispevok... 8806
tr 231 sa vratil z Rosera, v nasledujucich dnoch zacne kompletne dostrojenie vozu:zberace prudu,stahovaky atd.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.