Reakcia na: eskalator #3051:
Keďže nie som vodič, mám len sprostredkované inf. od vodičov.Vhodnejšie by bolo keby odpovedal niekto z nich.1. Neviem to 100% , zistím a dám vedieť ( L1 robia min. 2 vodiči ).
2. 5.25 - 23.15h platí pre PO-PIA. Cez víkend sa tiež nájde perlička- 5.10 - 20.00h ( 14.50h ) výkon-6.27h. !
3. Podľa vyjadrenia vodičov- deň voľna -"ako kedy". Na jednej strane je zákon a na druhej realita.
4. Pobyt v práci 5.25-23.15h- Výjazd z garáže až po príchod.
5. Tankovanie,presun na východziu a z konečnej sa počíta do celkového času.
6. Áno,10.08h je výkon.
7. Prestoje by mali byť platené ako pohotovosť.
8. Nedostávajú viac ako 1
9. V lete dostávajú smiešny príspevok na pitný režim v rozsahu 0,30-0,80 eur na MESIAC !
V zime si väčšinou kúria.( lokálne kúrenie nemajú)
10. V minulosti neboli také dlhé prestávky. Vraj sa to má riešiť. Keď budem vedieť viac doplním.
11. 26-28min. prestávky vznikajú od príchodu na Strojárenskú až po odchod. Napr. príchod 5.52h-odchod 6.20h. A potom 54 min.stojí na Kopánke.
12. Vodiči sa striedajú po pól dni na 1 vozidle.
Toľko v krátkosti,keď budem vedieť ďalšie inf. doplním.
eskalator
z ktorého je cítiť značná znalosť miestnych pomerov, snaha o rovnomernosť odchodov spojov z nosných zastávok, využitie účelových liniek , Strojárenskú obsluhovať iba v primeranom rozsahu.
Z prehľadovej tabuľky na str.2 "MHD Trnava optimalizácia" to vyzerá ústretovo aj voči vodičom a jednoznačnejšie pridelenie vozidiel k linkám.
Návrhu veľmi prospeje zmysluplná oponentúra , keďže prehliadnutia a preklepy sa nájdu u noviniek vždy.
Nasledujúce pripomienky píšem v prospech návrhu.
1. Spoluautorom v návrhu je určite všetko jasné, ale nemusí to tak byť pre ľudí zvonku. Obyvatelia majú v pamäti číslovanie do 1.8.2012 a teraz nové od 1.8.2012 a aj k tomu prislúchajúce asociácie.
2. Na prvé prečítanie návrh pôsobí chaotickým dojmom, chýbajú mapy s vyznačením liniek podľa druhu a nevidieť rozsah pokrytého územia a prekrývanie rôznych druhov liniek.
3. V sprievodnom texte je málo informácií v časti "Riešenie"
4. Zvolené slovné označnie pre druhy liniek a ich číslovanie nie je najšťastnejšie,
- L1,L2,L3 ako nosné je v poriadku.
- L5,L6,L7 a L8 ako doplnkové je nejasné, veď sú to vlastne tiež nosné linky, pokladám za vhodnejšie pokračovať v číslovaní ďalej ako L4,L5,L6 a L7.
- L11,L12,L13 ako účelové sa bije číselne s označením teraz od 1.8.2012,vhodnejšie pre proces pochopenia napr. 31,32,33.
- L4,L9 a L10 pre obce rozbíja číselne L4, L4ako pracovný názov mohlo byť vhodné, ale číselné umiestnenie bezprostredne za nosné linky pôsobí mätúco, navrhujem pre linky spájajúce obce pri Trnave použiť napr. L41 - Modranka, L 42 - Hrnčiarovce a L43 - Biely Kostol.
- L50 kvázi nočná linka - v poriadku.
5. V navrhov. CP L1,2,3 sú nejasné názvy zastávok napr. L1 zast.506 Študentská a L3 zast. 506 Študentská, ZŠ. Niedkedy sa bijú názvy zastávok do 1.8.2012, po 1.8. a v tomto návrhu.
6. Podrobnejšie zastávky v CP L1.
Veterná má byť asi východzia zast. skríža Arcadie, Družba asi Družba-Lidl, Starohájska asi Clementisova-Poliklinika, Poliklinika-to je asi pridaná nová zast., ale načo ?, Rybníková-to je nová vysvetlená v úvodnej správe, chýba zastávka Študentská-Orion
CHarakteristika návrhu liniek :
/označenie liniek "bývalá" = do 1.8.2012, "terajšia" = od 1.8.2012 /
11. L1 je modifikácia L6 so začiatkom až na Veternej, odklonom od Okružnej a Špačinskej cez Družbu okolo Polikliniky cez Hlbokú, Rybníkovú s novou zast. pri hale, Šrobárovu a ďalej na Predn. ako bývalá aj terajšia L6
12. L2 je modifikovaná terajšia L4, bývalá L10, iba začiatok z Nám. SUT a Salezianskej presunutý na Sibírsku a Olympijskú, od Veternej ako terajšia L4 a bývalá L10.
13. L3 je bývalá L7, resp. terajšia L5 s rozumným vynechaním ŽST a zachádzaním na Strojárenskú, iba podľa začiatku a konca prac. smien, ale pozor, odchod 14:05 zo Stroj. je trochu skoro a chýba ošetrenie zač. 3. smeny, koniec 2.smeny je neprehladný cez L13.
14. L4 je obsluha Modranky z ŽST, efektívny, ale označenie L4 tam nepatrí v prípade rozdelenia liniek podľa spriev. listu
15. L5 je bývalá L5 predĺžená po Baumax
16. L6 je terajšia L1 a bývalá L2 ale s ukončením na Strojárenskej a nepokračovaním do Hrnčiaroviec a pridaním ŽST. Efektivita od ŽST po Strojárenskú celodenne je nereálna.
17. L7 je bývalá L9.
18. L8 je kombinácia terajšej L3 so začiatkom až na Veternej a od ŽST ako terajšia L16.
19. L9 obsluha Hrnčiaroviec, kombinuje býv. L2,L1 s býv. L8,L12 resp. terajšiu L12 s ter. L11, cez víkend iba terajšia L12.
20. L10 obsluha Bieleho Kostola, bývalo bývalá L3, resp. časť býv. L3 od ŽST.
21. L11 má byť školská linka so 4 spojmi za vyučovací deň pre Sibírsku, OA a Prednádražie.
22. L12 je modifikovaná navrhovaná L2 s ošetrením naviac nám.SUT, ŽOS, Bulharskej a Strojárenskej, vynecháva z navrhovanel L2 Sibírsku, Olympijskú, Spartakovskú, Kollárovu, Dohnányho a Zelenečskú. /v duchu spriev. textu/. 8 spojov tam a 7 naspäť.
23. L13. Hrubá modifikácia navrhnutej L3, z Nemečanky cez Botanickú od G. Dusíka ako terajšia L5 a od Dohnányho vetvou cez Bulharskú na Strojárenskú, vynecháva Zelenečskú. 9 spojov tam, 8 späť.
24. L50 je návrh okružnej kvázi nočnej linky, bolo by treba vyskúšať.
25. Nebude zaťaženie križovatky pod stanicou príliš veľké ?
26. Boli by ukážky vývesného cest. poriadku aj z Nám. SUT, Družby, Spartakovskej, ZK ?
Na začiatok je to sľubné. Prajem veľa trpezlivosti .