Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Parada, jediny spoj ktorým sa dostanem zo stanice do prace zrusia, takze uz sa tesim na tie sprinty niekam na Hospodarsku za odchadzajucou 1. Najsamfasa
Reakcia na: martin TT #3093:
nemajú to oznamovať minimálne 10 dni pred zmenou? 16. to tam určite ešte nebolo!
Reakcia na: Udiak #3092:
Nemas cas na vyvracanie svojich vylevov? Ale!
Od 26.9.2012 prichádza k úpravám cestovných poriadkov v MHD Trnava na linkách č. 1,2,3,4,5 6,ďalej na linkách č. 12,15,16,21,22 a 23.
Na všetkych linkách sú zmenené časové polohy spojov.
Súčasne sa mení sa aj trasa liniek nasledovne:

1 nebude premávať cez žel. stanicu

2 zmena trasy : Linčianska-Bulharská-Hospodárska-Zel.kríčok

4 zmena trasy : Strojárenská-Linčianska-Družba-Kopánka, Nám.SUT

12 len vybrané spoje budú zachádzať na zastávku Hrnčiarovce n/P., NVÚ

16 bude premávať aj v smere na Nemečanku cez ul. Š.Moyzesa

21 Modranka-Družba-Sibírska-Prednádražie,Botanická

22 Linčianska-Študentská-Sibírska-Družba-Vozovka
Reakcia na: eskalator #3089:
Nejako sa mi nedonieslo, že je obvyklé robiť nejakým "nickom" odborné konzultácie...
Možno keby to k niečomu viedlo, človek by venoval aj čosi, ale...
Skrátka skúste sa naučiť rešpektovať názor a potom sa prihláste... Lebo teraz každá odpoveď vyvoláva hysterické tsunami. Že bez faktov, koho to trápi, hlavne že ste zomknutí...
Na vyvracanie fráz a zakomplexovaných výlevov naozaj nemám čas.
Mily jfk 1- na rozdiel od teba,ja sa tu budem prihlasovat vzdy, ked budem nespokojna s tvojim zamestnavatelom/ podla toho,ako pises,predpokladam,ze si sofer MHD-TT/ ,alebo s vami-sofermi MHD. Spominane letaciky vysvetlujuce meskania autobusov som zatial nezaregistrovala. Preco spominas tu horibilnu sumu hodiniek vies iste len ty,mna ,acestujucu verejnost zaujima spokojnost s cestovanim v MHD. Apropo...za "vynikajuco" odvedenu pracu na trnavskej autobusovej optimalizacii mala "inteligencia" z BA zaplatene tolko,ze tie hodinky cca 10 000 si lahko mohla kupit.
Balada o trnavskej MAD:

Jedného krásneho poobedia, keď trnavské hodiny srdcervúcim zvukom bijú 16/35 prišiel na železničnú stanicu v Trnave preplnený zmeškaný rýchlik 611 Považan zo slávneho cisárskeho mesta Bratislavy. Z vláčika sa v priebehu pár sekúnd vyvalilo zrhuba 100 individuí. Asi to boli nejakí trnavskí "DICkovia" čo musia ísť vo štvrtok do práce na 6 a končia panebože o štvrtej (je to možné že niektorí ludia robia aj do 16/00?). Ako sa piesok sypal, ľudia utekali, utekali a utekali. A zrhuba 50 ich doutekalo k zastávke "Železničná stanica" .
[Pozn. autora: Tu sa začína tragické vyvrcholenie fabuly]

Väčšina z nich urobila nasledovné: Kuk očkom na cestovné poriadky, kuk očkom na hodinky, ešte raz pre istotu kuk očkom na cestovné poriadky. Pokrútili hlavou, a odkráčali preč. Pri zastávke zostalo 5 (slovom päť) chudákov individuí čo sa nikam neponáhlalo a zostalo čakať na autobus. Po dofajčení cigaretky odchádza individuum č. 5, ale vracia sa druhé individuum. (Ešteže tak).
Po asi 10 minútach prichádza na scénu takmer prázdna L1 zo Strojárskej. Nastupujeme . . .*** (bodky slúžia ako gradácia).
Akotak autobus cestuje po trnavských cestičkách nastupuje samá vyberaná spoločnosť:

Dve nevládne babičky - 10 centový
Jedna slečná, ktorá sa oháňa ZŤP
Pani predstavená - mníška
Nejaké tie dve individuá s čipovou kartou SAD Trnava
a ešte zopár (max 2) ľudí

*** = koniec tragickej fabuly, fabula sa od tohto znaku iba doplňuje

Tragické vyvrcholenie sa dá nazvať ako " optimalizácia nastupovania" - miesto potenciálnych cca 50 cestujúcich (väčšinou solventných 30 - 40 ročných - platiacich hot. 70 centov) nastúpilo na ŽS 5ks - málo ľudí = žiadne meškanie 🙂

Ďakujem za vašich 45 sekúnd života
Reakcia na: linka 9 #3087:
Rád by som rozšíril otázku od "linka 9" #3087 ako reakcia na #2551 od Udiak:
Citujem z #2551 od Udiak:

MAD Trnava (vždy marec - nástupy za týždeň):
rok 2009 78 tis.
rok 2010 77 tis.
rok 2011 75 tis.
rok 2012 74 tis.
= pokles za 4 roky cca 5%.

MAD Trnava (celkové nástupy podľa lokality - čas 04-23 hodina - rok 2011):
celá Trnava za týždeň 74210 teda 100% (prac.dni 67433 / sobota,nedeľa 6777)
---------------------------------------------------------------------------
Modranka za týždeň 2435 ľudí teda 3.2% (prac.dni 2217 / sobota,nedeľa 218)
B.Kostol+Kočiské za týždeň 701 ľudí teda 0.9% (prac.dni 613 / sobota,nedeľa 88)
Hrnčiarovce za týždeň 1350 ľudí teda 1.8% (prac.dni 1236 / sobota,nedeľa 114)
------------------------------------------------------------------------------
Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)
Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)
Družba,Clementisová za týždeň 6076 ľudí teda 9% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 656)
Kopánka,okolie za týždeň 4993 ľudí teda 7% (prac.dni 4639 / sobota,nedeľa 368)
Sibírska,okolie za týždeň 3077 ľudí teda 4% (prac.dni 2740 / sobota,nedeľa 337)
(keď je toto neobjektívne, skúste sa pozrieť do oči všetkým Trnavčanom...)

Koniec citácie z #2551 od Udiak.

1./ Údaje: " MAD Trnava (vždy marec - nástupy za týždeň):
rok 2009 78 tis.
rok 2010 77 tis.
rok 2011 75 tis.
rok 2012 74 tis."
sú s ohľadom na poznámku "vždy marec - nástupy za týždeň" :za jeden vybraný marcový týždeň, alebo za celý marec=31dní a prepočítané na týždeň resp. ako je zabezpečená objektívnosť porovnania jednotlivých rokov ? Na začiatku marca bývajú aj 1 týždňové jarné prázdniny, ale v zmysle rotácie jarných prázdnín sú v niektorých rokoch aj na konci februára. Sú udané údaje skutočne porovnateľné?

2./ Pod údajom : "Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)"
sa zrejme myslia nástupy od zastávky G.Dusíka, cez Tajovského a B.Smetanu po J.Bottu-Park J.Krála teda súčet za 4 zastávky. Alebo je to inak ?

3./ Zaujímalo by ma ,
či pod údajom : "Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)"
sa myslia iba nástupy na "konečnej" na sídlisku alebo aj nástupy na "Linčianskej I" pri býv. internáte TAZ ?

4./ Z Linčianskej vychádzalo aj 6 spojov bývalej L3 "Družba-B.Kostol" alternatívne namiesto z Družby / 5 krát v "a" 7:05, 7:50, 8:50, 11:15, 18:05 a 1krát v "x" o 08:55 . Boli nástupy na tieto spoje zarátané do Linčianskej ? Až sa naozaj vyhodnocovali nástupy podľa zastávok, malo by to tak byť.

5./ Až sú k dispozícii údaje za celý rok=365 dní, nemalo by sa porovnávať na ročnej báze ?

Ďakujem za odpoveď.

Milá Trnavčanka.
Už som sa nechcel prihlásiť na tejto stránke,ale mi to nedá. Prečo meškáme je vyvesené na letáčikoch. Ale hlavne preto, že nám vodičom z Trnavy idú podľa vyjadrenia Inteligencie z Bratislavy hodiny dozadu. Tak potom asi tam bude chyba, že nemáme hodinky za cca. 10.000 €. Minútový čas medzi dvomi zastávkami s nástupom cestujúcich, prejdením cca 700 metrov na ďaľšiu zastávku, tak to dokáže len stredoškolák, najlepšie z mesta odkiaľ projekt prišiel a na rukách ktorého sú hodinky ktoré idú dopredu.
Tento príspevok je venovaný len pre ,, Trnavčanku ,, a ľudí s vyšším IQ ako mám ja.
Reakcia na: Udiak #2551:
Napísali ste:
MAD Trnava (celkové nástupy podľa lokality - čas 04-23 hodina - rok 2011):
celá Trnava za týždeň 74210 teda 100% (prac.dni 67433 / sobota,nedeľa 6777)

Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)

Chcel by som Vás požiadať o zverejnenie celkových nástupov na býv. linkách -7,8,9,10,12 zo sídl. Linčianska PO-PIA/víkend. za r. 2011.
uz je tomu mesiac,ako sa v Trnave zrealizovala tzv.optimalizacia v MHD. Za ten cas by si teda mali obyvatelia zvyknut na zmeny ,ale opak je pravdou. Cestujuca verejnost je coraz viac znepokojena,co je len slabe vyjadrenie. Cela optimalizacia ani trochu nie je pre cestujucu verejnost ustretova,naopak- Trasy liniek su absolutne nevyhovujuce,jednotlive autobusy nedodrziavaju cas,ktory je uvedeny v cestovnom poriadku,takze aj prestupy su komplikovane. Pretoze som z Prednadrazia,apelujem na to,ze od sameho zaciatku optimalizacie si nik z kompetentnych akosi nevsimol,ze cisla 3 a 5 zasadne meskaju od 5-10 minut. Zaujimalo by ma,preco este nebola zjednana naprava bud vo vylepeni noveho cestovneho poriadku na zastavkach,alebo prichod autobusu v presne stanovenom case udanom v cestovnom poriadku. Chapem,ze presny cas prichodu autobusu je podmieneny poctom nastupujucich cestujucich,cakanie pred semaformi a pod. ale v takom pripade si zostavovatelia optimalizacie mali tieto skutocnosti lepsie a svedomitejsie vsimnut. Dalsi problem je,ze v sobotu,nedelu nejde po 20-tej hodine autobus c.3 z Druzby na Prednadrazie! Tieto problemy spominam ako obyvatelka z Prednadrazia,ale viem,ze aj ludia z ostatnych casti Trnavy maju podobne problemy,ba este horsie. Ak teda zhrniem "trnavsku optimalizaciu" MHD, bola "dobra" len na zvysenie cestovneho a na to povestne nabalenie sa urcitych ludi,ktori odviedli v Trnave velmi nezodpovednu a zbytocnu pracu!
Reakcia na: doprav #3076:
K navrhu sa neviem vyjadrit, kedze nie som z TT (ale vidno, ze si si na tom dal zalezat, takze uz za to thumbs up), ale otazka: pri tvorbe obehov si bral do uvahy aj to ze vodic musi mat nejake prestavky? 🙂 Ak hej a ak to tu bude prijate dobre, skus to poslat na mesto 😉
Reakcia na: eskalator #3051:
Keďže nie som vodič, mám len sprostredkované inf. od vodičov.Vhodnejšie by bolo keby odpovedal niekto z nich.
1. Neviem to 100% , zistím a dám vedieť ( L1 robia min. 2 vodiči ).
2. 5.25 - 23.15h platí pre PO-PIA. Cez víkend sa tiež nájde perlička- 5.10 - 20.00h ( 14.50h ) výkon-6.27h. !
3. Podľa vyjadrenia vodičov- deň voľna -"ako kedy". Na jednej strane je zákon a na druhej realita.
4. Pobyt v práci 5.25-23.15h- Výjazd z garáže až po príchod.
5. Tankovanie,presun na východziu a z konečnej sa počíta do celkového času.
6. Áno,10.08h je výkon.
7. Prestoje by mali byť platené ako pohotovosť.
8. Nedostávajú viac ako 1
9. V lete dostávajú smiešny príspevok na pitný režim v rozsahu 0,30-0,80 eur na MESIAC !
V zime si väčšinou kúria.( lokálne kúrenie nemajú)
10. V minulosti neboli také dlhé prestávky. Vraj sa to má riešiť. Keď budem vedieť viac doplním.
11. 26-28min. prestávky vznikajú od príchodu na Strojárenskú až po odchod. Napr. príchod 5.52h-odchod 6.20h. A potom 54 min.stojí na Kopánke.
12. Vodiči sa striedajú po pól dni na 1 vozidle.
Toľko v krátkosti,keď budem vedieť ďalšie inf. doplním.
Reakcia na: EduardTrnavsky #3082:
a este som chcel k tomu povedat, pravdepodobne si to Doprav robil na rychlo, takze keby si s tym chcel vyrukovat na mesto tak by to musela byt minimalne 50 stranova studia:-) a este im pomukni ze to bude zadarmo . 🙂 no aj tak pravdepodobne si my uz s tym nepomozeme .Nemohol by si byt obycajna sukromna osoba bez vsetkych nalezitosti. Ono vysokolsky titul nezarucuje inteligenciu ako si niekto mysli. Ale to na meste a vsade tazko vysvetlis.
Reakcia na: doprav #3076:
no a teraz este vypocitat kolko to stoji a ci by si sa zmestil do rozpoctu, lebo udiat ta zozerie aj s klavesnicou. ale podla mna takto by mala vyzerat mhd v trnave pokial chcu aby fungovala a bola aj pre ludi
Reakcia na: doprav #3076:
tak sa mi to podarilo otvorit. Vyzera to velmo dobre. Pri tej nocnej som si vsimol poznamku ze bus je ako pripoj na Os od BA.. nezabudaj, ze pred polnocou ide z BA este rychlik, z ktoreho chodi tiez pekna kopka ludi.
Reakcia na: doprav #3076:
Gratulujem k vypracovaniu veľmi sympatického návrhu,
z ktorého je cítiť značná znalosť miestnych pomerov, snaha o rovnomernosť odchodov spojov z nosných zastávok, využitie účelových liniek , Strojárenskú obsluhovať iba v primeranom rozsahu.
Z prehľadovej tabuľky na str.2 "MHD Trnava optimalizácia" to vyzerá ústretovo aj voči vodičom a jednoznačnejšie pridelenie vozidiel k linkám.

Návrhu veľmi prospeje zmysluplná oponentúra , keďže prehliadnutia a preklepy sa nájdu u noviniek vždy.
Nasledujúce pripomienky píšem v prospech návrhu.

1. Spoluautorom v návrhu je určite všetko jasné, ale nemusí to tak byť pre ľudí zvonku. Obyvatelia majú v pamäti číslovanie do 1.8.2012 a teraz nové od 1.8.2012 a aj k tomu prislúchajúce asociácie.

2. Na prvé prečítanie návrh pôsobí chaotickým dojmom, chýbajú mapy s vyznačením liniek podľa druhu a nevidieť rozsah pokrytého územia a prekrývanie rôznych druhov liniek.

3. V sprievodnom texte je málo informácií v časti "Riešenie"

4. Zvolené slovné označnie pre druhy liniek a ich číslovanie nie je najšťastnejšie,
- L1,L2,L3 ako nosné je v poriadku.
- L5,L6,L7 a L8 ako doplnkové je nejasné, veď sú to vlastne tiež nosné linky, pokladám za vhodnejšie pokračovať v číslovaní ďalej ako L4,L5,L6 a L7.
- L11,L12,L13 ako účelové sa bije číselne s označením teraz od 1.8.2012,vhodnejšie pre proces pochopenia napr. 31,32,33.
- L4,L9 a L10 pre obce rozbíja číselne L4, L4ako pracovný názov mohlo byť vhodné, ale číselné umiestnenie bezprostredne za nosné linky pôsobí mätúco, navrhujem pre linky spájajúce obce pri Trnave použiť napr. L41 - Modranka, L 42 - Hrnčiarovce a L43 - Biely Kostol.
- L50 kvázi nočná linka - v poriadku.

5. V navrhov. CP L1,2,3 sú nejasné názvy zastávok napr. L1 zast.506 Študentská a L3 zast. 506 Študentská, ZŠ. Niedkedy sa bijú názvy zastávok do 1.8.2012, po 1.8. a v tomto návrhu.

6. Podrobnejšie zastávky v CP L1.
Veterná má byť asi východzia zast. skríža Arcadie, Družba asi Družba-Lidl, Starohájska asi Clementisova-Poliklinika, Poliklinika-to je asi pridaná nová zast., ale načo ?, Rybníková-to je nová vysvetlená v úvodnej správe, chýba zastávka Študentská-Orion


CHarakteristika návrhu liniek :
/označenie liniek "bývalá" = do 1.8.2012, "terajšia" = od 1.8.2012 /

11. L1 je modifikácia L6 so začiatkom až na Veternej, odklonom od Okružnej a Špačinskej cez Družbu okolo Polikliniky cez Hlbokú, Rybníkovú s novou zast. pri hale, Šrobárovu a ďalej na Predn. ako bývalá aj terajšia L6

12. L2 je modifikovaná terajšia L4, bývalá L10, iba začiatok z Nám. SUT a Salezianskej presunutý na Sibírsku a Olympijskú, od Veternej ako terajšia L4 a bývalá L10.

13. L3 je bývalá L7, resp. terajšia L5 s rozumným vynechaním ŽST a zachádzaním na Strojárenskú, iba podľa začiatku a konca prac. smien, ale pozor, odchod 14:05 zo Stroj. je trochu skoro a chýba ošetrenie zač. 3. smeny, koniec 2.smeny je neprehladný cez L13.

14. L4 je obsluha Modranky z ŽST, efektívny, ale označenie L4 tam nepatrí v prípade rozdelenia liniek podľa spriev. listu

15. L5 je bývalá L5 predĺžená po Baumax

16. L6 je terajšia L1 a bývalá L2 ale s ukončením na Strojárenskej a nepokračovaním do Hrnčiaroviec a pridaním ŽST. Efektivita od ŽST po Strojárenskú celodenne je nereálna.

17. L7 je bývalá L9.

18. L8 je kombinácia terajšej L3 so začiatkom až na Veternej a od ŽST ako terajšia L16.

19. L9 obsluha Hrnčiaroviec, kombinuje býv. L2,L1 s býv. L8,L12 resp. terajšiu L12 s ter. L11, cez víkend iba terajšia L12.

20. L10 obsluha Bieleho Kostola, bývalo bývalá L3, resp. časť býv. L3 od ŽST.

21. L11 má byť školská linka so 4 spojmi za vyučovací deň pre Sibírsku, OA a Prednádražie.

22. L12 je modifikovaná navrhovaná L2 s ošetrením naviac nám.SUT, ŽOS, Bulharskej a Strojárenskej, vynecháva z navrhovanel L2 Sibírsku, Olympijskú, Spartakovskú, Kollárovu, Dohnányho a Zelenečskú. /v duchu spriev. textu/. 8 spojov tam a 7 naspäť.

23. L13. Hrubá modifikácia navrhnutej L3, z Nemečanky cez Botanickú od G. Dusíka ako terajšia L5 a od Dohnányho vetvou cez Bulharskú na Strojárenskú, vynecháva Zelenečskú. 9 spojov tam, 8 späť.

24. L50 je návrh okružnej kvázi nočnej linky, bolo by treba vyskúšať.

25. Nebude zaťaženie križovatky pod stanicou príliš veľké ?

26. Boli by ukážky vývesného cest. poriadku aj z Nám. SUT, Družby, Spartakovskej, ZK ?

Na začiatok je to sľubné. Prajem veľa trpezlivosti .
Reakcia na: amater #3078:
neviem v akom programe robis tie PDF ale zjavne su nekompatibilne s klasickymi linuxovymi pdf readermi vratane originalneho od Adobe. Nevadi...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.