Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V Trnave uz rez bola dobra MHD, bolo to v 80-tych rokoch. Bolo az 24 liniek. Mali pokrytie od vsadial vsade a chodily plne, lebo ludia sa mohli spolahnut, ze sa vzdy vsade dostanu a ze im nejaky bus pojde. V 90-tom roku sa dokonca malo zacat budovat trolejove vedenie pre trolejbusy.
Veľmi ma potešilo keď sa v nových autobusoch v Trnave spustilo elektronické hlásenie zastávok ale v poslednéj dobe ma to viac otravuje ... niekedy sú po tichu, nesedí to s trasou (ohlásenie zastávok ešte keď autobus ani zdaleka nie na zastávke - oneskorené hlásenie ďalšej zastávky) Alebo hlásenie nejde vôbec. Dnes šofer na linke 10 vypínal hlasenie a bolo to až neprijemne asi takto znelo hlásenie: nasled ... zastávka ... iba vtedy to ohlásilo celé keď musel mať obe ruky na volante. Normálne som sa chcel postaviť a dačo mu ísť povedať
Reakcia na: koco #2097:
Ľudia čo chodia do roboty Store Land - Baumax, Sconto ... atď. musia chodiť peši alebo na taxíku (vraj im ho preplácajú) Ja nechápem jednu vec ak si pozrieš SAD Trnava v českom Přerove tam to išlo okamžite a MHD tam fičí jedna radosť a celkovo je to tam dobre spravené. A v Trnave to trvá dasatročia a stále k horšiemu. Vysvetlí mi konečne dakto kde je problém?
Reakcia na: Mike #2087:
Doprava do zamestnania je súčasťou základnej dopravnej obslužnosti. Tu skôr vidím problém v tom, že
1. PSA je mimo katastra mesta (spoj má teda platiť VÚC),
2. do Logistického parku Zavar chodia prímestské spoje SAD.
Reakcia na: no.ev.di. #2094:
Aké zachádzky? To že L7 a L12 chodia cez Bulharskú neznamená že tam musí mať stálu trasu ako hovoríš. Sú tam vyhradené určité spoje ktoré slúžia pre zamestnancov alebo študentov a bola by totálna zbytočnosť tam zaviesť stále spojenie týchto dvoch liniek. Osobne by som chcel lepšiu MHD, ale to čo tu má byť, nie je ešte komplet tak aby to vyhovovalo všetkým čo chcú cestovať a bolo by dobré niektoré zbytočnosti poupraviť. Osobitne ma teší že v MHD budú konečne intervaly, ale niektoré linky tam nedávajú zmysel avšak čo, keď si ľudia zvykli na túto MHD zvyknú si aj na ostatné. A linku 3 nie je potrebné komentovať, po zavedení druhého pásma sa ani nečudujem že iba niektoré spoje idú cez dedinu, niektorí si navolili cez kartu iba do prvého pásma a niektorí radšej využili prímestskú. A čo k linke 4? Mne by nedávalo tiež zmysel aby išli dve 4 z Modranky s 5-10 minútovým rozdielom, tak preto niektoré spoje skončili na SD...
Reakcia na: zakaznik #2093:
Ano na nadcasy v PSA som nemyslel. Byvaju vecer 1 az 2 hodiny. Tento tyzden su kazdy den. Takze s pravidelna doprava by bola mozna az buduci rok, kedy zacne 3 zmenna vyroba. Ranna 6-14, poobedna 14-22, nocna 22-6. Nadcasy budu len v sobotu.
Len pre info, niekto tu pisal, ze PSA lezi v Zavare. Nie je to presne tak. Dve tretiny zavodu su na uzemi Trnavy.
Reakcia na: pvpeter #2096:
a mimochodom Trnava ma po 100 rokoch super moznost aj vdaka internetu aby s ludmi diskutovala o tom ako by navrhli linky navyse teraz v case ked sa optimalizuje 😃 ( ale citim nejaky odpor zo strany mesta o tomto uz komunikovat coho dokazom ze si vymslia email optimalizacia@trnava.sk a ten navyse este ani neni zalozeny 😃 ) @Udiak: inak naozaj ej to tak ako sa hovorilo? ze kazdu pripomienku co ste dostali tusim v maji ci kedy ste preberali na tom zasadnuti? ci iba kazdu tretiu? 😃 a presne ako pvpeter hovoril ... MHD by mala sluzit ludom, cize vozit tam kam vecsie skupiny ludi chcu chodit, a nie aby sme si my obcania Trnavy museli riadit zivot tak ako MHD piska. Juj uz sa tesim ked si dokoncim vodicak 😃 ... Ale velmi sa tesim na tie intervalove spoje 😃 .. bude to lepsie 😃 aj ked napriklad moja babka za tych sto rokov si tie povymyslane casy odchodov / napr. vymslim si pre inspiraciu 8:43, 9:17, 11:36/ pameta naspamet 😃 a konecne sa tesim ako si ja budem pametat ze juj 3ka chodi z hosporadskej kazdu hodinu : 20 a 50. minutu :D:D:D to bude lahoda 😃
Reakcia na: pvpeter #2096:
Presne je to uplna pakotina ze by mali tym smerom urobit linku IBA ak ju budu podporovat Baumaxaci, je to sice trochu v ich zaujme, ale proste to je ciel MHD prepravovat ludi tam kam chce vacsia cast obyvatelstva ist. Je to problem pretiahnut napr. linku 5 o 600m k Store Landu ci jak sa to vola ? 😃 Rovno zrusme celu MHD, ved predsa ludia napr. rano cestuju do zamestania a vyuzivaju na to MHD, tak neh sa MHD rovno dohodne so vsetkymi firmami v trnave neh im platia za to ze vozia ich zamestnancov do prace. Ale predsa my sme cestujuci, my platime cestovne tak preco stale tie vyhovorky? Ja som napriklad s inymi navrhovanymi linkami spokojny, bude sa dat na ne zvyknut, len ta jedna linka co ide k JRD a pivovaru to je sranda chlapci 😃 no a este toto, ta linka by sa naozaj mala pretiahnut k baumaxu ved tam planuju este dlasiu vystavbu a podla mna na tom mesto tak ci tak bude zarabat, ale problem je asi ten ze su pazravi a chcu este navyse aj od firiem v storelande. áááách jaj 😃
Reakcia na: petera #2083:
Tiež by ma to zaujímalo ako sa to bude riesiť ... myslím že MHD už do Store Land (Baumax) mala preváť hneď od otvrenia. V SAD TT by sa už mohli zobudiť a prispôsobiť sa k realite a tak aby to vyhovovalo občanom. MHD by mala slúžiť ľuďom a nie ľudia MHD. Ak to tak nebude tak zrušte MHD v Trnave.
Reakcia na: zakaznik #2093:
a prečo by to nemohlo byť tak, že zamestnávateľ si objedná u SAD TT predĺženie nejakej linky do PSA, alebo zvlášť pracovnú linku ako je dnes v TN L27 alebo v BA špeciálne pre VW L24,25 a 26? Podnik platí a dopravca spraví.
Reakcia na: Tanner #2084:
A čo takto premýšľať ty kopaničiar?! Hneď presne aj vidíš do mojich myšlienok a strkáš mi do úst niečo čo som nepovedal. Ja niesom proti tomu aby to bolo tak, že vybrané spoje, daných liniek iba budú pokračovať ako návoz od Linčianskej až k TAZ II., resp. Skloplastu, alebo ako odvoz tam začínať. Predstav si, že v BA máme Volkswagen a tam to takto tiež funguje, takže chápem ten systém. Mal som na mysli ale to, že nemusia tie linky mať obchádzky a zachádzky a x-verzií. Bulharská musí byť silou mocou riešená tak, že tam bude chodiť L4 a k nej pár spojov L7 a 12? A čo takto L4 a k nej pravidelná linka po Bulharskej ako chodia L7 a 12? Či nebodaj tak silno cítiš so SAD TT, že máš kŕče, keď niekto píše o tom, že by sa ten systém mohol zjednodušiť a zprehladniť, čo ale neznamená okamžite zvýšené náklady a požiadavku na to aby všetko išlo z Linčianskej k TAZ II. ? zaujímavé, že by ste chceli v TT lepšiu MHD, s intervalmi a prehľadnejšiu ale vzdať sa tých hlúpych CP a rôznych zachádzok, obchádzok a pod. ani za nič (česť výnimkám).
Reakcia na: chubby #2086:
Dopravu ziadajte skor od svojho zamestnavatela. PSA je mimo ostatnych cielov, preto tam nie je prilis vhodne zaviest verejnu dopravu.

Cestovne poriadky MHD podliehaju urcitemu byrokratickemu schvalovaciemu procesu. Otazka je ako sa dostanete domov, ak sa pracovny cas v niektory den predlzi o 2 hodiny? Ako budete cestovat v pracovne soboty? Cestovne poriadky MHD sa totiz zo dna na den menit nebudu.

Napriklad voderadsky a galantsky Samsung s ostatnou tamojsou Koreou si zabezpecuju dopravu sami pre niekolko tisic zamestnancov. A rozsah dopravy sa meni zo dna na den podla situacie vo vyrobe.

V areali TAZ je monoho firiem, ktore maju stabilnu pracovnu dobu a je to v meste. Takze sa to neda porovnavat z PSA.
Reakcia na: Mike #2087:
Bojovali sme za MHD do PSA este v roku 2006, aby MHD jazdila aj pred zmenou a po zmenu, ale to je boj s veternymi mlynmi. Ziadali sme to na osobnom v PSA, ty nas odkazali na mesto a mesto spät na PSA. Takze to zostalo tak, ako to je teraz a 15ku a 16ku vyuziva minimum ludi, lebo nejazdia pravidelne pred zmenou a po zmene. V PSA sa pracuje na dve zmeny, kto vyuzije linku 16, ktora ide raz za den?
Reakcia na: Jajcaj #2089:

Pripomienka je podnetná, budeme sa ňou zaoberať pri vyhodnotení.
Reakcia na: Mike #2087:

Začína to vyzerať, že sme s "Mike"-m dohovorení...
Ak sa máme baviť linkách typu 16 (dnešná), tak treba uviesť pár faktov. Linka má denne (prac.dni) 6 spojov a prepravuje sa na nej cca 35-45 osôb na spoj. Má dĺžku 10 km, pričom 4 km zo Sibírskej po Clementisovu sú prázdne (nástup 2-6 osôb). Pri náklade za VZKM, ktorý je dnes cca 2€ a pri efektívnej trase linky (to je cca 6 km) je zisk na spoj cca 6-10 €, čo ročne znamená 9-15 tis. Euro. Uzáver si urobte sami...
Linka typu 16 je výrazne lukratívna pre jedného z dvojice mesto, dopravca - ponechám na diskusiu pre ktorého...
Pri optimalizáci nám išlo predovšetkým o intenzívnu a pravidelnú obsluhu v záujme podstatnej časti obyvateľov Trnavy. Ak má mať linka inú úlohu musí mať zvláštny režim (ako napríklad tzv. školské linky). Presne do tejto kategórie patria linky navážajúce ľudí do/z práce pre veľké podniky.
Rovnako linka do obchodného centra má charakter záujmu (nechodia tam všetci pravidelne denne) a navyše má pre firmy, ktoré tam sídlia aj komerčný význam.
Malú pripomienku by som ešte mal k navrhovanej obsluhe Nemečanky, kam okrem zamestnancov podnikov na Trstínskej ulici cestujú často aj študenti UCM do priestorov na Skladovej ulici.
Už v súčasnosti majú títo študenti (dochádzajúci aj z regiónu autobusovou a železničnou dopravou) problematické spojenie MHD vďaka nepravidelným intervalom spojov linky č. 4, ktorej odchody navyše vôbec nie sú zladené s vyučovaním na škole, preto sú odkázaní na pešiu dochádzku a taxíky - a teda v údajoch z EM-Testu ich vôbec nemáte 🙂
V novom návrhu obsluhy mesta dochádza k zrušeniu priameho spojenia Nemečanky s Hospodárskou ulicou (linka č. 16 smeruje na Hlbokú), pričom prestup na iné linky je možný len v smere na Nemečanku, opačným smerom len absolvovaním okružnej jazdy "Zelený kríčok - Šrobárova - Hospodárska".
Bolo by preto vhodné ešte raz zvážiť trasovanie linky na Nemečanku.
"Treba rozlišovať, èo je pravidelná nevyhnutná verejná doprava, a èo je vyvolaná verejná doprava."

Áno, s tým sa dá v podstate súhlasiť. Nájsť však presné a spravodlivé hranice týchto dvoch javov však podľa môjho názoru nie je úplne možné, s ohľadom na celú sieť MHD.
Faktom však zostáva, že MHD mesto dotuje z daní občanov, preto by aj mala riešiť záujmy väèšiny občanov (nie individuálne).

V blízkosti areálu PSA Peugeot nie je zrejme žiadny iný cieľ, za akým by občania mesta mali dôvod cestovať, preto je takáto linka prakticky iba v záujme jedného subjektu. Zároveň je potrebné si uvedomiť, že areál leží v katastri obce Zavar, nie na území mesta Trnava, doprava zamestnancov je preto štandardne riešená prímestskou dopravou (= nevyhnutná verejná doprava). Ak majú subjekty z určitých dôvodov záujem o zlepšenie komfortu zavedením MHD (= vyvolaná verejná doprava), majú možnosť po prerokovaní s príslušnými subjektami si za takúto dopravu zaplatiť, resp. aspoň sa podieľať na jej finančnom zabezpečení. Podobne to funguje v prípade bratislavského Volkswagenu, MHD do obce Chorvátsky Grob a koniec koncov aj v prípade Hrnčiaroviec a Bieleho Kostola.

Je to ale veľmi citlivá téma, nepovažujem sa za kompetnentného toto posudzovať. Treba naozaj zvážiť záujmy väčšiny obyvateľov mesta.
Reakcia na: chubby #2086:
Koľko vás cestuje z Modranky do PSA? Naplnili by ste jeden autobus? Ak áno, potom je v záujme SAD TT zaviesť vám spoj..
Dnes z priemyselného parku na Linčiansku premáva "linka" č. 15. Prečo si nepísal/nebojoval u SAD TT, resp. PSA aby išla z priemyselného parku aj cez Modranku (alebo z Linčianskej na Modranku?) už druhá vec, že nechodí aj na návoz na smeny..
Tak či tak podľa zverejnených štatistík linky 15 aj 16 vykazovali iba minimálnu vyťaženosť a vzhľadom na to, že sa jedná o účelové linky (voziace presne vymedzenú skupinu cestujúcich v stanovený čas), bolo ich zrušenie podľa mňa logický krok.
Reakcia na: Tanner #2084:
Prepacte, ze vam do toho zasahujem... Ale tiez by som povedal nech si ludi do Skloplastu a SACHSU vozi podnik, preco by MHD mala vozit ludi do prace? Ze to tak funguje uz dlho? Zda sa vam to hlupe? Ja pracujem v PSA Peugeot a z Modranky sa neviem dostat do prace. Ziadna linka4 tam nezachadza aj keby mohla, je tam uz totiz dobudovana priame cestne spojenie. V zime codim do prace autom a v lete na bicykli. Nedostanem sa tam ani ziadnym prestupom. Jednoducho autobusom sa do PSA z Modramky nedostanem. Myslim ze MHD je tu preludi a mala by vozit ludi aj do prace aj do PSA, tak to bolo uz od cias komunizmu.... Musim uz ist do prace, bicyklom mi to trva dlhsie ko v zime autom.
Inak na 142EK už asi pár mesiacov štrajkujú tabule emtest, tomu sa hovorí kvalita za každú cenu ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.