Reakcia na: kvorka #4094:
Presne tak! Citelis nepovažujem za plnohodnotnú náhradu B961. Určite by mala byť k dispozícii kĺbová verzia low-entry modelu. Predovšetkým vo väčších aglomeráciách s väčším dopytom cestujúcich (napr. kedysi Trenčín-Dubnica n. Váhom-Ilava) je prinajmenšom nepohodlné cestovať v NP vozidle. Je jasné, že dopyt už nie je ani zďaleka taký ako počas "vrcholových" 80-tych rokoch, ale aj tak si nemyslím, že o bus by nebol záujem.
Ukážkovým príkladom je BB, kde po ukončení výroby B961 sa začali skupovať ojazdené B741. Nie všade platí, skončili B961-ky, nahradia ich Citelisy.
irizar
A to, že v BB sa kupovali ojazdeniny nemá nič spoločné s tým, že sa prestal vyrábať typ 961, ale len a len s obchodnou politikou Intergalaktickej...
Re #4097 kvorka: No neviem. Nemám poňatia, koľko kusov sa musí predať aby bol vývoj busu rentabilný, ale v dnešnej konkurencii lacnejšieho SORu a nabiehajúceho Tedomu by som to až tak sľubne nevidel. Zober si, koľko cestujúcich z verejnej dopravy za posledných desať rokov ubudlo a na tomto trende sa tak skoro nič nezmení. Dnes sa ide skôr cestou menších vozov - viz. nové trenčianske prímestské Crossy na niektorých linkách, kde predtým bývali Ikarusy.