Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #4091:
Ako už si mal napísane Crossway je samostatný model podobnej koncepcie ako diaľkové Aresy či Evadysi, teda ďalší vývojový stupeň slúžiaci však ako náhrada prímestských C954. Koncepcia LE bola taktiež najskôr pre prímestskú dopravu keďže nízkopodlažnosť je dnešný trend a až tak prišiel mestský model.
Citelis vychádza z Francúzskej koncepcie dokonca jeden čas kolovali na nete foto busov predchodcov Citybusu. Žiaľ toto je ponúkané ako náhrada za 952/961.
Ako som počul kĺbový autobus pripravuje Tedom a aj prešovský PRE-OS, ale po klbákoch veľký dopyt nie je.
Reakcia na: irizar #4095:
no ale predsa, Citelis/Citybus sú rovesníkom B961-tky, takže skôr nejaká verzia LE kĺbu by sa šikla. Určite by si prišla továreň Karosa ešte na svoje.
*Púchov / Považská Bystrica - V pondelok odovzdajú do podnikov v Púchove a Novom Meste nad Váhom ďalšie nové klimatizované autobusy Crossway od spoločnosti Irisbus. Do prevádzky SAD Trenčín, a.s., v Púchove a Považskej Bystrici pribudne 15 kusov a do prevádzky v Novom Meste nad Váhom a Myjave 17 autobusov. Denne sa v týchto regiónoch len v nových autobusoch odvezie takmer 20.000 cestujúcich a každý z autobusov prejde zhruba 250 km.

Slávnostné odovzdanie autobusov pre Považskú Bystricu a Púchov bude v Púchove v areáli SAD o 10.00 h.
Slávnostné odovzdanie 17 autobusov pre Nové Mesto nad Váhom a Myjavu bude v NMnV v areáli SAD o 12.00 h.
Všetky autobusy budú pristavené, každý bude označený tabuľou s informáciou kam bude premávať. Autobusy odovzdá predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Pavol Sedláček, MPH a generálny riaditeľ SAD Trenčín, a.s., Juraj Popluhár.
Reakcia na: kvorka #4094:
Nástupcom rady 961 ako kĺbového mestského autobusu je Citelis 18. Vysokopodlažné mestské autobusy sa už tuším v našich končinách ani nevyrábajú a, na rozdiel od sól, trh s kĺbmi nie je až taký veľký, aby si mohol Irisbus dovoliť vývoj produktu, ktorým by konkuroval inému svojmu modelu. A čo sa týka prímestských kĺbákov, tie sú tuším v Mýte všeobecne v nemilosti...
Reakcia na: no.ev.di. #4093:
kĺbový Crossway by bol určite dobrý, ktovie či sa chytia, lebo nástupca B961 dosť citeľne chýba.
Reakcia na: irizar #4092:
tak vždy lepší Citelis ako rozpadávajúce sa B732. V BA to nášim "expertom" nezaplo a neuvážene odignorovali B931,932,952,941 a 961. Nehovorím, že 931,932 a 941 museli kupovať ale už rady 952 a 961 sa oplatilo kupovať lebo Karosy B741 začali ťahali cez 10 rokov a najmladšie 731 mali v roku 2003 už 10 rokov, a to boli najmladšie. Síce väčšinu máme po GO na plyn, avšak donekonečna sa nedá ísť hentou cestou ?
Reakcia na: no.ev.di. #4091:
Crossway je samostatný model, nezávislý na Citelise. Pôvodne aj bol vyvinutý ako prímestský voz, tá trojdverová LE varianta mi príde ako z povinnosti pre chudobnejšie trhy - tretie dvere tam boli len tak "plácnuté", sú úzke a vedú k nim schody ako do domčeka na stračej nôžke (myslím že kdesi sú tu aj fotky). Pravdu povediac, v prevádzke z nástupom všetkými dverami a častým striedaním cestujúcich si ho veľmi predstaviť neviem... Ale na druhej strane, Citelis čo sa týka interiéru tiež nie je žiadna výhra, akurát že tam sa nešplháš do zadnej časti vozidla ale "iba" do sedačiek...
Reakcia na: irizar #4090:
vyrábajú sa Crosswaye aj v kĺbovej verzii, alebo je to aspoň v pláne? Mimochodom Crosswaye sú pokračovanie po Citelisoch alebo nejaké iná sorta zvlášt vyvinutá? Lebo ako vidím sú k dispozícii aj trojdverové tzv. mestské verzie. Pôvodne som myslel, že to je skôr autobus vyvinutý pre prímestské a diaľkové linky.
uz od minuleho tyzdna mala zmena zobrazovania na vnutornych svetelnych tabulach, nazov zastavky zobrazuje uz len priamo v zastavke, trochu mozno vytknut to, ze zastavku zobrazi naozaj az takmer pri zastaveni busu v zastavke a naopak po jeho odchode z nej ju este pekny kusok zobrazuje. Ja by som navrhol aby ju ukazalo napr. 200m pred zastavkou a vyplo okamzite po odchode busu zo zastavky. Lebo takto cestujuci co chce vediet ci uz je zastavka ktora nasleduje, ta na ktorej chce vystupit musi sa tak ci tak postavit k dveram, aby mu vodic vobec zastavil a pockat az kym bus zastavi na zastavke a to potom to zobrazovanie trochu straca svoj zmysel
Zmena otváracích hodín Kancelárie predpredaja a informácií v Trenčíne www.sadtn.sk
Reakcia na: TeBeCe #4085:

http://www.kamim.sk/doprava/sad/priv/zi.php
http://www.kamim.sk/doprava/sad/priv/tn.php

Ja neviem, ale mne to nijako zvlášť netransparentné nepripadá, a veľmi by ma zaujímalo, ako sa dotyčný dopracoval k číslu 400 miliónov korún, resp. či ho dokáže aj niečím podložiť. Lebo inak mi to pripadá celkom ako Ficov spôsob vyjadrovania - vyprsknúť dávku jedu bez akýchkoľvek relevantných dokumentov alebo dôkazov a na koniec hodiť nejaké číslo, dostatočne vysoké na to, aby sa z toho plebsu zdvihla žlč...
Reakcia na: draxter #4083:
ok, už som ti napísal ?
Reakcia na: 5:12 #4079:
12: kľudne mi napíš mail, a ja ti odpoveď pošlem. Nechcem tu "zapratať" pol obrazovky. ?
Reakcia na: milan005 #4080:
Ak som to pochopil správne tak 5 a 15 slúžia prednostne na :
- odvoz pracovníkov a študentov z Juhu do Zámostia v rannej špičke
- odvoz školákov a pracujúcich zo Zámostia na Juh v poobednej špičke

Avšak keby tuto na stránke imdh.sk/tn bol v CP pre linky ktoré majú dlhý úsek spoločnú trasu súbeh liniek 3+5+15 tak by si zistil, že v smere na Zámostie odchody linky 3 sú nastavené tak aby vypĺňali medzeru medzi intervalmi 5 a 15, jedine odchod o 7:00 (označený "d") na linke 3 ide krátko po jednom zo spojov 5+15. V opačnom smere, teda na Juh ako si mi hovoril, že odchody sú nastavené naopak tak ani to nie je pravda. Jediné odchody linky 3 v smere na Juh ktoré sú vykonané v dostatočnom odstupe od spojov liniek 5 a 15 sú s odchodmi o 5:19,14:14 a 16:34 z VOD-EKO. Akurát odchod 16:34 je skvele naplánovaný v čase keď linka 5 nemá odchod z VOD-EKO o 16:41 ale až o 17:11 a predtým len 16:11. Takže L3 je skôr bravúrne nastavená odchodmi pre dopravu do Zámostia.

Inak nechápem tomu, že zo Saratovská,ZŠ idú k nemocnici 5,9,11 a 18, teda okrem jedného spoja do hodiny všetko a z Gen. Svobodu je L3,19 a 21 slabá útecha.
Reakcia na: milan005 #4080:
prve 4 vozy sa navzajom striedaju kazdy tyzden, piaty je Citelis 18M #21
Reakcia na: 5:12 #4079:
12: Ja si myslim ze sucasne rozlozenie liniek na DH je vporiadku, mozno na par vynimiek, ktore sa ale uz trochu vyladili poslednymi zmenami v decembri minuleho roku (chybajuce spojenie Juhu 1 s Inoveckou). Gen. Svobodu sice nema nejake extra spojenie s nemocnicou, L15 a 19 to mozno v "x" pokryje ale v "a" je to slabe, ale zasa na druhej strane nieje to peso tak daleko zo Soblahovskej 25. L5/15 maju v rannych hodinach funkciu navozu pracovnikov do roboty v Zamosti, resp. na 7/8 hodinu studentov do skol, ktorych je "za mostami" pozehnane. Preto by som ich nezlucoval lebo kazda z tej dvojice ma inu funkciu (Juh1,2/nemocnica,inovecka). L3 ma spoje postavene viacmenej naopak, rano navoz pracovnikov zo Zavazia, Zamostia,... do nemocnice, firiem pod Juhom, poobede L5/15 a 3 funguju zasa naopak. Pre zaujimavost napisem sem nasadenie klbov:
#1:
L1 5.05J, 5.40K
L1 6.20J, prejazd
L22 7.20J, prejazd
L15 8.00J, 8.33Z
L1 9.40J, 10.15K
prestavka
L1 prejazd, 13.15K
L1 13.45J, 14.20K
L15 14.52J, 15.35Z
L1 16.00J, 16.35K
L22 17.15J, 18.00AS
L1 18.30J, 19.05K
L1 20.00J, 20.35K
L1 21.20J, 22.15K

#2:
L8 5.30J, 6.03S
L22 6.50J, prejazd
L8 7.30J, prejazd, L22 9.25AS
L22 10.00J, prejazd
L1 10.40J, 11.15K
L1 13.15J, 13.50K
L1 14.30J, 15.05K
L23 prejazd, 15.50AS
L22 prejazd, 16.30AS
L1 17.00J, 17.35K

#3:
L15 5.22J, 5.55Z
L15 6.22J, 6.55Z
L15 7.22J, prejazd
záloha
L22 12.45AS
L1 13.30J, 14.05K
L22 14.45J, 16.00AS
L1 16.30J, 17.05K

#4:
L1 5.20J, 5.58TOS
L1 6.35J, 7.10K
L1 7.40J, 8.15K
L8 9.15J, 9.48S
prestavka
L8 13.30J, 14.03S
L8 14.30J, 15.03S
L22 15.45J, prejazd
L1 17.30J, 18.05K
L1 19.30J, 20.05K

#05 - NP voz
L1 5.20J, 6.10K
L1 7.05J, 7.35K
L1 8.20J, 8.55K
L22 prejazd, 9.45AS
L22 10.20J, 10.45AS
L1 11.20J, 11.55K
L1 12.40J, prejazd, L22 14.30AS
L1 15.00J, 15.35K
L22 16.15J, 17.00AS
L22 prejazd, 17.30AS
L1 18.00J, 18.35K
L1 20.30J, 21.05K
Reakcia na: kvorka #4077:
Mňa napadá podstatne šetrnejší návrh čo do počtu liniek ale než by som ho napísal by som si rád overil niektoré veci. Napíšem to v bodoch na čo mám dotazy, kľudne môže reagovať kto chce, čím viac vysvetlení tým lepšie :
1. 9 a 19 jazdia ako dvojičky kvôli tomu aby pracovníci VOP došli na presný čas?
2. Linky 5 a 15 by nešlo zlúčiť do jednej linky s tým, žeby sa do nich začlenila aj linka 3 a premávali by v intervale 10/30/10//30+určené spoje by pokračovali od VOD-EKO v trase linky 3 na Orechové? Alebo majú 5 a 15 význam ako 9+19, že spoločne dopravujú zamestnancov na Zlatovskej na určený čas. Alebo aspoň by nešlo 5 a 15 preložiť do intervalu 10min počas špičky (15 by zahrnula spoje linky 3 a jej určene spoje by premávali až na Orechové)
3. Aký význam má linka 21 na Električnej keď premáva počas špičky len každú hodinu a mimo nej každú druhú?

P.S.: Otázka mimo. Chcel by som vedieť ktoré odchody robia klbáky na ktorých linkách? Viem, že sa vyskytujú najviac na 1,8 a 22, občas na 23 a vraj na 15 tiež. Teda by ma zaujímalo kedy jazdí na 1,8 a 22, kedy sa nasadzuje na 15 a 23 teda. A ako to je s linkou 2. Vraj by potrebovala pridať nejaké spoje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.