V žiadnom prípade, kraj nech pekne vyberie od miest, ktorým robí MHD. Mestá nech platia - majú z čoho, podielové dane dostávajú rovnako, tak nech služby zabezpečia.
S týmito rizikami súhlasím a pre zaujímavosť poviem, že mestá dostali ponuku, že im dopravu zabezpečí kraj, ale prispejú na tie spoje, ktoré za celú trasu ani raz nevychádzajú z ich územia. Postoje miest sú zrejmé z tlačovej správy kraja.
Ale aj tak ponechanie financovania na pleciach kraja nevidím ako cestu, skôr s mestami rokovať, snažiť sa ich edukovať, komunikovať s úradníkmi. Verím, že z dlhodobého hľadiska toto môže priniesť lepšie a udržatelnejšie výsledky, aj keď to na prvú možno pôsobí ako radikálny krok zo strany TSK.
Ale to je v prvom rade problém obyvateľov toho ktorého mesta. Nakoľko sú ochotní rozvážať svoje deti do škôl, svojich rodičov po doktoroch a kauflandoch a svoje manželky/manželov do práce.
Viem si však predstaviť, že v niektorých mestách to presne tak hrozivo dopadne. To je už však problém života na vidieku a v malomeste... asi nikto sa nepresťahuje do Dubnice s tým, že nebude vlastniť auto...
Zabezpečovať, tzn. v rámci objednávky kraja; nie financovať – taká možnosť už nebude. V tom si vôbec neodporujeme; samozrejme, že si mestá majú financovať svoju MHD.
Ale určite si viete predstaviť, že vedeniu niektorého mesta preskočí a natruc si zmyslia, že to dokážu robiť lepšie. A ako to dopadne: doprava tromi jazdenými autobusmi – každý z nich iný, platba len v hotovosti, nástup len prednými dverami, ani jedna zastávka na znamenie, smer jazdy na papieri nalepenom za oknom...
S krajom si nebudú vedieť prísť na meno, lebo si údajne bude pýtať veľa. Nakoniec za vlastnú MHD zaplatia viac, lebo sa im nebudú rozpočítavať fixné náklady.
Nemusí sa to stať, ale môže – a už len tá predstava je hrozivá.
Tu by som ale rád dal do pozornosti ešte jeden aspekt, a to, že súčasné riešenie je neférové voči tým mestám, ktoré si MHD prevádzkujú z vlastných rozpočtov. Jednoducho povedané, prečo by napríklad Trenčín, ale aj menšie mestá, ako napríklad Púchov, mali vynakladať nemalé prostriedky z rozpočtu na MHD, zatiaľ čo taká Dubnica nad Váhom ju má zdarma od kraja? Tvrdenie, že dopravu by mal naďalej financovať kraj len preto, aby nejaké mesto neurobilo zlé rozhodnutia v oblasti MHD, mi príde veľmi zjednodušujúce celú problematiku.
To, že nejaký systém MHD je objednávaný mestom, nie je prekážka v jeho budúcej integrácii, napríklad v neďalekom IDS JMK sú integrované MHD v 10 rôznych mestách.
A kto ťa pasoval na tohto strážcu? Čím si to tí Trenčania zaslúžili, že práve ty ich máš zastupovať a strážiť? Je mi lúto všetkých slušných ľudí, ktorí s tebou musia prichádzať do kontaktu v reálnom svete!
Nuž predsa o čo ti ide? Mňa ako strážcu verejnosti vždy zaujíma o čo nám ide! Si na veľkom omyle. Tak neklam! Konšpiruje Rybníček a spol. Láskavo si preber históriu a potom tu píš!Nás nedostihneš . Klamár!
Dolnopaprčiari, svedkovia Rybníčka a Bašku! Nás nedostihnete! Nekomentujte príspevky chrabrých Slovákov! Za lepšiu dopravu v meste Trenčín! Vivat Slovensko! Draxter nedaj sa!
Dnešná doba na Slovensku. Všetci sa vyhovárajú na všetkých! Som práve v Maďarsku a ejhľa nik sa nepozastavuje napríklad nad výhodami starších spoluobčanov - zľavy na dopravu! Každý to berie ako s a m o z r e j m o s ť! Na Slovensku z toho robia sviniari politickí ešte aj politickú tému. Preto je potrené aj tu na tomto fóre hovoriť zo srdca a rozumu. A samozrejme politicko - organizačné pričesky / TSK/- darmožráči - treba to okamžite zrušiť! Obyčajní prehadzovači nimi nezarobených peňazí. A ešte ich aj tu ochraňujte. V živote nič nedosiahnete /me/. Večne poklonkujúci Slováci.
Nemusí vzniknúť už MHD, porzi sa ako to je aj v BBSK: MHD BR zrušená a integrovaná, mesto prispieva (druhá vec je tá, že všetky linky sú teraz 400 - na hlavu). Takže kľudne "systém" MHD nemusí vzniknúť, ale nejaký finančný príspevok. Inak nič nové si neobjavil, pretože aj v minulosti bola prímestská linka tá, čo sa spája 2 a viac obcí, nie čo ide v rámci mesta ako pseudoMHD.
IDS novinky: Zákon hovorí, že o dopravnú obslužnosť na svojom území sa majú postarať samotné mestá https://www.tsk.sk/aktualne-spravy.html?page_id=218055
Mestá Myjava, Stará Turá, Handlová, Dubnica nad Váhom, Ilava a Bánovce nad Bebravou si budú musieť zabezpečiť vlastnú mestskú dopravu alebo sa na nákladoch spolupodieľať s TSK.
Názor: Nemalo by sa to komplikovať; naďalej by mal dopravu zabezpečovať kraj. Vznik niekoľkých nových mini-MHD, každej s vlastnými podmienkami, tarifami a mentalitou 90. rokov, nikomu neprospeje.
Ha, skúsení životní harcovníci dobre vedia, čo je to ,,že neaktuálna téma,,. Politickí darebáci ,čo si zadky vyvážajú na služobných autách napríklad Rybníček a spol a tiež VUCkár Baška a spol. veru miešačku plniť počas výstavby nového mosta nebudú. Už dosť občanov je na týchto mamlasov najedovaných.
Keď vidím tie plány na podzemnú predložku cesty 1.triedy, tak to je nereálne najbližších 25 rokov. Most má vlastné všetky nedeľu, a aj tak to trvá a sú tam zásadne chyby procedurálne ho charakteru. Takto sa doprava v meste nezlepší minimálne 5 rokov.
Pritom iné veci tiež drieku: sľubované nové zastávky, tabule, ani bus pruhy nikde.
Aká neaktuálnost? Meškanie s rekonštrukciou je prúser že väčší asi v meste s takou dopravnou situáciou ani nemôže byť. A pritom ani iné riešenia nevidno: preťažené dve (jediné dve) napojenia územia za traťou 120 na Bratislavskú, preťažená spojnica 507/II už desaťročie a nová cesta či rozšírenie nikde. Plus ten most. Už sa mal stavať tretí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.