Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #4083:
ok, už som ti napísal ?
Reakcia na: 5:12 #4079:
12: kľudne mi napíš mail, a ja ti odpoveď pošlem. Nechcem tu "zapratať" pol obrazovky. ?
Reakcia na: milan005 #4080:
Ak som to pochopil správne tak 5 a 15 slúžia prednostne na :
- odvoz pracovníkov a študentov z Juhu do Zámostia v rannej špičke
- odvoz školákov a pracujúcich zo Zámostia na Juh v poobednej špičke

Avšak keby tuto na stránke imdh.sk/tn bol v CP pre linky ktoré majú dlhý úsek spoločnú trasu súbeh liniek 3+5+15 tak by si zistil, že v smere na Zámostie odchody linky 3 sú nastavené tak aby vypĺňali medzeru medzi intervalmi 5 a 15, jedine odchod o 7:00 (označený "d") na linke 3 ide krátko po jednom zo spojov 5+15. V opačnom smere, teda na Juh ako si mi hovoril, že odchody sú nastavené naopak tak ani to nie je pravda. Jediné odchody linky 3 v smere na Juh ktoré sú vykonané v dostatočnom odstupe od spojov liniek 5 a 15 sú s odchodmi o 5:19,14:14 a 16:34 z VOD-EKO. Akurát odchod 16:34 je skvele naplánovaný v čase keď linka 5 nemá odchod z VOD-EKO o 16:41 ale až o 17:11 a predtým len 16:11. Takže L3 je skôr bravúrne nastavená odchodmi pre dopravu do Zámostia.

Inak nechápem tomu, že zo Saratovská,ZŠ idú k nemocnici 5,9,11 a 18, teda okrem jedného spoja do hodiny všetko a z Gen. Svobodu je L3,19 a 21 slabá útecha.
Reakcia na: milan005 #4080:
prve 4 vozy sa navzajom striedaju kazdy tyzden, piaty je Citelis 18M #21
Reakcia na: 5:12 #4079:
12: Ja si myslim ze sucasne rozlozenie liniek na DH je vporiadku, mozno na par vynimiek, ktore sa ale uz trochu vyladili poslednymi zmenami v decembri minuleho roku (chybajuce spojenie Juhu 1 s Inoveckou). Gen. Svobodu sice nema nejake extra spojenie s nemocnicou, L15 a 19 to mozno v "x" pokryje ale v "a" je to slabe, ale zasa na druhej strane nieje to peso tak daleko zo Soblahovskej 25. L5/15 maju v rannych hodinach funkciu navozu pracovnikov do roboty v Zamosti, resp. na 7/8 hodinu studentov do skol, ktorych je "za mostami" pozehnane. Preto by som ich nezlucoval lebo kazda z tej dvojice ma inu funkciu (Juh1,2/nemocnica,inovecka). L3 ma spoje postavene viacmenej naopak, rano navoz pracovnikov zo Zavazia, Zamostia,... do nemocnice, firiem pod Juhom, poobede L5/15 a 3 funguju zasa naopak. Pre zaujimavost napisem sem nasadenie klbov:
#1:
L1 5.05J, 5.40K
L1 6.20J, prejazd
L22 7.20J, prejazd
L15 8.00J, 8.33Z
L1 9.40J, 10.15K
prestavka
L1 prejazd, 13.15K
L1 13.45J, 14.20K
L15 14.52J, 15.35Z
L1 16.00J, 16.35K
L22 17.15J, 18.00AS
L1 18.30J, 19.05K
L1 20.00J, 20.35K
L1 21.20J, 22.15K

#2:
L8 5.30J, 6.03S
L22 6.50J, prejazd
L8 7.30J, prejazd, L22 9.25AS
L22 10.00J, prejazd
L1 10.40J, 11.15K
L1 13.15J, 13.50K
L1 14.30J, 15.05K
L23 prejazd, 15.50AS
L22 prejazd, 16.30AS
L1 17.00J, 17.35K

#3:
L15 5.22J, 5.55Z
L15 6.22J, 6.55Z
L15 7.22J, prejazd
záloha
L22 12.45AS
L1 13.30J, 14.05K
L22 14.45J, 16.00AS
L1 16.30J, 17.05K

#4:
L1 5.20J, 5.58TOS
L1 6.35J, 7.10K
L1 7.40J, 8.15K
L8 9.15J, 9.48S
prestavka
L8 13.30J, 14.03S
L8 14.30J, 15.03S
L22 15.45J, prejazd
L1 17.30J, 18.05K
L1 19.30J, 20.05K

#05 - NP voz
L1 5.20J, 6.10K
L1 7.05J, 7.35K
L1 8.20J, 8.55K
L22 prejazd, 9.45AS
L22 10.20J, 10.45AS
L1 11.20J, 11.55K
L1 12.40J, prejazd, L22 14.30AS
L1 15.00J, 15.35K
L22 16.15J, 17.00AS
L22 prejazd, 17.30AS
L1 18.00J, 18.35K
L1 20.30J, 21.05K
Reakcia na: kvorka #4077:
Mňa napadá podstatne šetrnejší návrh čo do počtu liniek ale než by som ho napísal by som si rád overil niektoré veci. Napíšem to v bodoch na čo mám dotazy, kľudne môže reagovať kto chce, čím viac vysvetlení tým lepšie :
1. 9 a 19 jazdia ako dvojičky kvôli tomu aby pracovníci VOP došli na presný čas?
2. Linky 5 a 15 by nešlo zlúčiť do jednej linky s tým, žeby sa do nich začlenila aj linka 3 a premávali by v intervale 10/30/10//30+určené spoje by pokračovali od VOD-EKO v trase linky 3 na Orechové? Alebo majú 5 a 15 význam ako 9+19, že spoločne dopravujú zamestnancov na Zlatovskej na určený čas. Alebo aspoň by nešlo 5 a 15 preložiť do intervalu 10min počas špičky (15 by zahrnula spoje linky 3 a jej určene spoje by premávali až na Orechové)
3. Aký význam má linka 21 na Električnej keď premáva počas špičky len každú hodinu a mimo nej každú druhú?

P.S.: Otázka mimo. Chcel by som vedieť ktoré odchody robia klbáky na ktorých linkách? Viem, že sa vyskytujú najviac na 1,8 a 22, občas na 23 a vraj na 15 tiež. Teda by ma zaujímalo kedy jazdí na 1,8 a 22, kedy sa nasadzuje na 15 a 23 teda. A ako to je s linkou 2. Vraj by potrebovala pridať nejaké spoje.
Reakcia na: kvorka #4077:
a 15 po Inoveckej som zabudol. ?
Reakcia na: 5:12 #4076:
12: na Dlhých Honoch bola v roku 2000 situácia takáto:
Soblahovská 8/18
Inovecká 1/11/15/17/22/23
Dlhé Hony (Smažienka) 5/9
Perla 2/12/19

Keďže Inovecká ulica bola dosť v dezolátnom stave, bolo treba ju odľahčiť, lebo linky ako 1/11/22/23 chodili často, kdežto okolo Perly len L2 stála za niečo.

Takže po zredukovaní spojov L2 o jednu tretinu/polovicu, sa presmerovala L18 okolo nemocnice, a z Inoveckej sa presunula L17 na Soblahovskú a L11 na Legionársku okolo Perly. Novovytvorená L3 tiež okolo PErly a L28 okolo smažienky.

Určite by tam nemusela byť takáto splietka, ale všetky spoje daných liniek majú jednotnú trasu, žiadne výnimky, takže sa dá veľmi ľahko zvyknúť. Naviac, ak mi už nedje nič na Inoveckú, prejdem od Perly alebo od Smažienky. Je to po rovine a dá sa to.

Ja som navrhoval zmeniť trasovanie tak, aby aj z gen. Svobodu bolo spojenie s nemocnicou (čo teraz okrem L19 a jej 4 spojov, nie je). Môj návrh:
Soblahovská: 8,11,17
Inovecká:1,22,23
Nemocnica: 3,5,9,18,19,28
Okolo nemocnice z druhej strany ide ešte L21, takže by to takto bolo rovnomernejšie nasadenie spojov.
Reakcia na: S499.1023 #4047:
Ja som to tak tiež kedysi navrhoval max. jednu linku z Východnej a po dva kusy zo Saratovskej a Gen. Svobodu a Zlatovce s Kubrou riešiť separátne mimo liniek na veľké sídliská. No pohorel som, proste tie motanice liniek na D.H. boli nadovšetko nedotknuteľné ?
Reakcia na: S499.1023 #4074:
na Sihoť je určite dobré spojenie z každej z týchto častí. Ono býval preklad medzi spojmi L8 a 18 na zvyšku trasy...L9/19 a 5/15 sú presne dvojičky pre doplnenie, nie je dôvod na tom niečo meniť. Najmä ak L9 a aj L19 sú linky špičkové, čisto účelové do/z práce.

Nie je pravda, že z každej konečnej ide niečo do Kubry (Východná len L23/28 - stanica/Sihoť). Dôležité je spojenie s centrom a ráno s TRENS (najväčší zamestnávateľ - to je ako keby v KE zrušili R8 a R6 a pod. len preto, aby bola jedna R1 s dobrým intervalom).

Skôr by bolo dobré, ak by linky 8/18/28 boli v čase, keď na každej z nich chodí už len jeden spoj do hodiny preložené ( an ie súčasný stav, že L18 ide X:45 a L8 ide X:48 ? ).

Rovnako, ako je dokonale sprekladovaná L1+22, mala by sa zostaviť aj L11+17 na Juhu I a L23+28 na Juhu III, a to v oboch smeroch. To by bolo vynikajúce, a určite postačujúce riešenie, pretože na každom ramene Juhu by bola výborná obslužnosť s dostatočným intervalom. Akurát po 19-tej hodine by to chcelo na Juh II niečo pridať, 2-3 spoje do hodiny sú málo, najmä ako idú 10 min po sebe a potom 30-45 min nič.
Reakcia na: draxter #4073:
Kristepane, pre 20.000 ľudí toľko liniek? Keď už teda musí byť Saratovská, leby by babky nevyliezli do kopca, musí z každej konečnej chodiť autobus aj do Kubrej aj na Sihoť?
Reakcia na: irizar #4072:
to by asi nebol zlý nápad. Ja som za.
Re #4071 S499.1023: cca 20.000 (18.000 s nahláseným pobytom), čiže ako Sásová v BB ak ti to viac pomôže.
Reakcia na: S499.1023 #4068:
Čo sa týka toho prestupu, mne sa veľmi páči, ako to pre ľudí bez čipovky vyriešila Nitra - 24-hodinový lístok, ktorý vyjde lacnejšie už pri troch jazdách. V Trečíne by si tento produkt podľa mňa tiež našiel miesto.
Reakcia na: draxter #4069:
Koľko obyvateľov má Juh?
Reakcia na: draxter #4069:
takže sa aj oficiálne doplním, podľa nového návrhu UP sa výslovne počíta s predĺžením trás MHD z konečných GSV a Východnej na novú konečnú zastávku, po mieste ich stretu. ?
Reakcia na: S499.1023 #4068:
bolo to pomerne lacné riešenie na močariskách a bahne postaviť Juh - Kamenné mesto. Žiaľ, Juh I a Juh II sa vzhľadom na existujúcu zástavbu a lesopark Brezina nedajú prepojiť, jediná spojnica je Saratovská.

Iná situácia je Juh II, kde "štvorprúdová" (dnes len dvoj + parkovacie miesta) gen. Svobodu končí otočkou autobusu a križovatkou s Liptovskou ul. do pravého uhla, z čoho jasne badať jej plánované predĺženie. Takže ak by sa GSV potiahla ďalej ako je aj na mape z roku 1985, spoja sa dole s Východnou, a tam by prepojenie malo efekt. Naviac po dostavbe JV-obchvatu by sa mohol uskutočniť návrh z 80-rokov: L1 okružne v smere hodinových ručičiek, L11 opačne polokružne z Kubrice.

K tomu prestupu: rozhodne zavedenie linky Saratovská - Východná a pod. na prestup na Juh II je taká istá blbosť ako navrhol VUD pre BB (Mládežnícka - Internátna), jednoducho Juh má 3 konečné a aj ostanú, pretože tie linky ako 1,8,11,18,28 jednoducho nemôžeš spojiť do jedinej. Iná situácia je napr. Zámostie, lebo taká Hasičská alebo Rozmarínová/Braneckého je prirodzený prestupový uzol, takže tam by to bolo o niečom inom. Ale prestupovať z Juhu I na bus na Juh II niekde pod Juhom (inde to zase nejde, kvôli cestnej sieti sídliska) alebo na Juhu nie je dobrý nápad vôbec. Rovnaké by bolo v BB zaviesť na Sásovú len L22, a na Tatranskú a Karpatskú zrušiť linky (26,20,24,25) a vytvoriť prestup na Sásovej. Preto analógiou ako v BB Námestie slobody je pre TN vhodná Hasičská alebo Rozmarínová, resp. ŽST. ?
Reakcia na: irizar #4067:
Paradoxom je, že pri TN systéme a pri cestách s prestupom sa ten PCL vyplatí už dnes omnoho viac ? . Lenže oni si z toho vyvodia to, že musia byť priame linky odvšadiaľ všade a nie to, že treba zrušiť pokutu za prestup ? .
Je fakt, že ten Juh je blbo postavený z hľadiska dopravnej obslužnosti, ja neviem, koho to napadlo stavať sídlisko na takom kopci a ešte aj tak ďaleko od centra. Chcelo by to aspoň nejakú spojovaciu komunikáciu poza sídlisko, aby tam teda mohli byť linky max. 2 a točiť sa protismerne.
Reakcia na: kvorka #4055:
Povedal by som, že ideálny stav by bol, aby PCL vyšiel každú skupinu o takých päť - desať percent menej než 44 jednotlivých jázd (22 pracovných dní tam a naspäť). Potom by sa dalo rozprávať o nejakom motivačnom efekte, a keď sa pozrieš, ako vyzerá Hasičská v popoludňajšej špičke, každé opatrenie ako dostať ľudí do verejnej dopravy je dobré. Možno keď začnú v zápchach stáť aj magistrátne autá...
Reakcia na: milan005 #4063:
Kroť sa. Dotyčný o verejnej doprave zabudol viac než vedia všetci -násťroční trenčianski šotouši dohromady. Pre teba aj pre CapaCity to možno bude šok, ale to že rozpoznáte Crossway od Citelisu a naučili ste sa zopár hustých slovíčok ako "výprava" alebo "linkové vedenie" z vás ešte expertov nerobí.
To že ste v TN nikdy nemali systém nosných a doplnkových liniek z bezplatným prestupom a teda VY si ho neviete predstaviť ešte neznamená, že je zlý. Navrhoval by som ísť na exkurziu do takého Prešova alebo Nitry, prípadne do niektorých podobne veľkých miest v ČR. Je fakt, že u nás je väčšina miest príkladom toho, ako sa to robiť nemá, ale keď sa takýto systém postaví kvalitne (bez pseudoodborníkov typu VÚD, bez kafrania politikov a bez zásahov laického substrátu, ktoré v 80% prípadov stoja za ...), je x-násobne efektívnejší než súčasný stav.
Dobre, páni, máte pravdu, ste domáci, ustupujem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.