takže sa aj oficiálne doplním, podľa nového návrhu UP sa výslovne počíta s predĺžením trás MHD z konečných GSV a Východnej na novú konečnú zastávku, po mieste ich stretu. ?
bolo to pomerne lacné riešenie na močariskách a bahne postaviť Juh - Kamenné mesto. Žiaľ, Juh I a Juh II sa vzhľadom na existujúcu zástavbu a lesopark Brezina nedajú prepojiť, jediná spojnica je Saratovská.
Iná situácia je Juh II, kde "štvorprúdová" (dnes len dvoj + parkovacie miesta) gen. Svobodu končí otočkou autobusu a križovatkou s Liptovskou ul. do pravého uhla, z čoho jasne badať jej plánované predĺženie. Takže ak by sa GSV potiahla ďalej ako je aj na mape z roku 1985, spoja sa dole s Východnou, a tam by prepojenie malo efekt. Naviac po dostavbe JV-obchvatu by sa mohol uskutočniť návrh z 80-rokov: L1 okružne v smere hodinových ručičiek, L11 opačne polokružne z Kubrice.
K tomu prestupu: rozhodne zavedenie linky Saratovská - Východná a pod. na prestup na Juh II je taká istá blbosť ako navrhol VUD pre BB (Mládežnícka - Internátna), jednoducho Juh má 3 konečné a aj ostanú, pretože tie linky ako 1,8,11,18,28 jednoducho nemôžeš spojiť do jedinej. Iná situácia je napr. Zámostie, lebo taká Hasičská alebo Rozmarínová/Braneckého je prirodzený prestupový uzol, takže tam by to bolo o niečom inom. Ale prestupovať z Juhu I na bus na Juh II niekde pod Juhom (inde to zase nejde, kvôli cestnej sieti sídliska) alebo na Juhu nie je dobrý nápad vôbec. Rovnaké by bolo v BB zaviesť na Sásovú len L22, a na Tatranskú a Karpatskú zrušiť linky (26,20,24,25) a vytvoriť prestup na Sásovej. Preto analógiou ako v BB Námestie slobody je pre TN vhodná Hasičská alebo Rozmarínová, resp. ŽST. ?
Paradoxom je, že pri TN systéme a pri cestách s prestupom sa ten PCL vyplatí už dnes omnoho viac ? . Lenže oni si z toho vyvodia to, že musia byť priame linky odvšadiaľ všade a nie to, že treba zrušiť pokutu za prestup ? .
Je fakt, že ten Juh je blbo postavený z hľadiska dopravnej obslužnosti, ja neviem, koho to napadlo stavať sídlisko na takom kopci a ešte aj tak ďaleko od centra. Chcelo by to aspoň nejakú spojovaciu komunikáciu poza sídlisko, aby tam teda mohli byť linky max. 2 a točiť sa protismerne.
Povedal by som, že ideálny stav by bol, aby PCL vyšiel každú skupinu o takých päť - desať percent menej než 44 jednotlivých jázd (22 pracovných dní tam a naspäť). Potom by sa dalo rozprávať o nejakom motivačnom efekte, a keď sa pozrieš, ako vyzerá Hasičská v popoludňajšej špičke, každé opatrenie ako dostať ľudí do verejnej dopravy je dobré. Možno keď začnú v zápchach stáť aj magistrátne autá...
Kroť sa. Dotyčný o verejnej doprave zabudol viac než vedia všetci -násťroční trenčianski šotouši dohromady. Pre teba aj pre CapaCity to možno bude šok, ale to že rozpoznáte Crossway od Citelisu a naučili ste sa zopár hustých slovíčok ako "výprava" alebo "linkové vedenie" z vás ešte expertov nerobí.
To že ste v TN nikdy nemali systém nosných a doplnkových liniek z bezplatným prestupom a teda VY si ho neviete predstaviť ešte neznamená, že je zlý. Navrhoval by som ísť na exkurziu do takého Prešova alebo Nitry, prípadne do niektorých podobne veľkých miest v ČR. Je fakt, že u nás je väčšina miest príkladom toho, ako sa to robiť nemá, ale keď sa takýto systém postaví kvalitne (bez pseudoodborníkov typu VÚD, bez kafrania politikov a bez zásahov laického substrátu, ktoré v 80% prípadov stoja za ...), je x-násobne efektívnejší než súčasný stav.
a) na Juhu jednoznačne 3 končené majú opodstatnenie, taký kopcovitý terén a nemožnosť vzájomného prepojenia Juhu I a Juhu II inou cestou, ako aj zatiaľ Juhu II a Juhu III sa ani inak riešiť nedá.
b) najhlavnejšou (zatiaľ) je Juh II (gen. Svobodu), ale časom sa má predĺžiť postupným klesaním k Východnej.
c) Juh I (Saratovská ZŠ) tiež potrebuje dostatok spojov, súčasný počet snáď postačuje, len lepšie rozvrhnúť
d) Juh III (Východná) sa bude ďalej rozrastať, aj nový cintorín bude za komínom, aj nové bytovky sa stavajú, takže tu očakávam do budúcna posilnenie napr. L28, a niekedy v budúcnosti asi aj vznik najväčšej konečnej po spojení s gen. Svobodu, takže dôjde k prirodzenej redukcii na 2 konečné (Juh I a Juh III).
e) linka Juh I-Juh III a pod sú nezmysly
f) možno by stálo za úvahu nejaké zmeny na Dlhých Honoch, ale to sú len detaily
vies co uz sa mi nechce na neho reagovat, lebo nic kostruktivne tu zatial nenavrhol, ale teraz ma aspon rozosmial linka pre mna a pre babky:D ale to ked uz bude ta linka pre mna poprosil by som si tam B961, moj oblubeny bus.
Dakujem pekne za takych dopravnych odbornikov ako je S499, to moze ist cela MHD do......Suce
Škoda, že si si neprečítal v minulosti, že do TN chodím, pochádzali odtiaľ moji starí rodičia, mám tam kamarátov, mám ho prechodený pešo celý. Zhodou okolností tie tebou popisované miesta som prešiel pešo naposledy túto sobotu.
Až bude ďalšia výstavba, môžu byť aj ďalšie linky. A pre babky by bola tá linka, ktorú som navrhoval pre milana005 a podobných.
Pre "milana 005 a jemu podobných" linka chodiť nemusí, narozdiel od Tvojich, slušne povedané nezmyselných návrhov, majú pre našu MHD oveľa lepšie návrhy (aj čo sa týka trasovanie), než ty a tebe podobní (najmä mimotrenčianski)
"...Ja mám takú predstavu, že z Juhu by všetko chodilo zo Svobodu..."... pôvodne som na Teba nechcel reagovať, myslím, že som to nerobil ani doteraz, ale tak toto mi už fakt nedalo. To, že poznáš TN zrejme len z mapy, je jasné asi každému, kto si prečíta, ako by si trasoval linky ("...okolo Baumaxu, z Električnej prešla cez Dlhé Hony na Legionársku..."). Ale aspoň by si si mohol pozrieť, ako sú od seba vzdialené napr. zastávky Východná, otoč od Gen. Svobodu a odporúčam Ti to niekedy si vyšľapať, keď niekedy budeš v TN aj osobne. Pochybujem, že babky by tam aj pri najlepšej vôli vyšli. Nechápem, prečo by sa mali rušiť linky z Juhu III, kde sa ráta s ďalšou výstavbou (ale to ty, keď nepoznáš Trenčín ani trocha, nemôžeš vedieť). ?
Škoda, že v iných mestách nevedia, že môžu MHD zrušiť ? .
Dobre, navrhujem kompromis - raz za hodinu bude pre milana005 a podobných jazdiť linka zo Saratovskej na Východnú.
A tvoje výpočty cestovného sú úplne mimo - vychádzaš z toho, že neprestupná tarifa je nedotknuteľná ? ?
ked by sa malo vsade prestupovat to uz by sa MHD mohla uplne zrusit a zvlast 1 konecna na Juhu:) ty si asi velky srandista. Zober si ze si clovek byvajuci napr. na Saratovskej 8, alebo Novomeskeho a ides k SAD-ke, kde robi dost ludi, ty by si si to asi takto predstavoval, najprv dlhy pesi presun k poistovni na Juh II., v tomto smere je to aspon skopca, opacne je to horsie, potom sadnut nalinku iducu na Sihot, na Hasicskej prestupit na linku iducu na Zlatovsku nie? cesta co by stala 0,78-1,00€, tak to kazdy co ma auto autom pojde a dochodca si najde tiez iny sposob dopravy, rovno pojde peso. Neviem co sa tebe stale na sucasnom systeme nepaci.
Juh neni ako Solinky v ZA ze ti staci jedna konecna, tam aspon siet liniek obchadza cele sidlisko.
20 € na mesto veľkosti Trenčína nie je málo ale treba si uvedomiť, že je to asi výsledok kompromisu medzi Jurajom a mestom, aby vôbec nejaký PCL bol.
A pri takom cestovaní s prestupom utratíš aj pri používaní ČK vyše 1,20 € denne, takže už šestnásty pracovný deň cestuješ "zadarmo", o víkendoch ani nehovoriac.
U študenta to vychádza horšie, utratí denne 0,85 €. takže by cestoval zadarmo až na konci osemnásteho dňa. Cena PCL je zle nastavená, keď zľava pre študenta je pri JCL 35% ale pri PCL len 25%, hoci by ten pomer mal byť opačný. Ale to by mal niekto z Trenčanov tlačiť na magorstráte.
MAM DOLEZITU OTAZKU MAM FOTOGRAFIU VOZIDLA Z REKLAMOU 'MAH OPEL' SO STARIM SPZ MAM HO POSLAT V AKEJ SPZ BUDE UVEREJNENY??? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023