áno, do imhd sa snažili pár krát navážať, najmä keď vstúpil mladý pán čo mal vcelku prehľad a dala im vyžrať fakty. Ešte doplním, že páni z DIC neovládajú ani veci, o ktorých chceli mudrovať, pretože:
- história MHD TN im je cudzia, inak nemôže niekto povedať, že linka 11 a 17 sa zaviedli, aby DOPLNILI linku 1. Práve naopak, z linky 1 sa tieto linky vyčelňovali, čiže linka 1 bolo to, čomu sa hovorí nosná (a čo sa nedá žiaľ povedať o žiadnej novovytvorenej linke pri pohľade na CP linky 1 napr. z roku 1982).
- takže od počiatku ma aktéri uviedli jasne do obrazu, že ideme po krku tomu čo tu je, nepripúšťame, že sme neúspešní v BB, PO a pod. Práve naopak, hodilo sa to na politiku. A tá je mne ukradnutá, mne hovoria niečo len a len fakty.
- systém v TT je super, lebo TT je dnes tam, kde bola v roku 2011 (zabudlo sa, že vďaka super "nadväznostiam" sa systém musel prerábať - o MHD prestala mať záujem aj obec Hrnčiarovce nad Parnou, keďže linka 2 po novom končila na stanici a pod.). Takže TN pôjde "trnavskou" cestou, aké šťastie....
- napriek všetkému, čo odznelo, je zrejmé, že to bolo skôr zbytočné, jedine ako prezentácia DIC, pretože CP je len ideový, takže je zbytočné, aby som čokoľvek uvádzal. Jednoducho, po zapracovaní pripomienok to môže mať inú váhu a potom to zanalyzujem znovu. Potom bude mať zmysel aj verejné prejednanie. Dovtedy žiaľ sa neubránim dojmu, že verejnosť asi len netuší, kto má patent na rozum. Ale ako sa vraví, bič plieska na konci a to by som nebol ja, aby som to nechal len tak. ?
boli prítomní aj Forgáč aj Rybníček. Ten hneď z úvodu začal, že tu nie sme na hádanie, ale na diskusiu, že sa MHD nerozumie a na rovinu povedal, že MHD nepoužíva (škoda, pretože hovoril, že MHD je strata, že mestám chýbajú zdroje aj tam, kde by bolo treba atď. atď. - pritom logickou úvahou by dospel k záveru, že z finančného hľadiska sú na tom ceteris paribus lepšie mestá s hustejšou zástavbou, ktoré sa potom logicky bez MHD nezaobídu).
V hľadisku tipujem tak 30% sedadiel obsadených, ako neskôr z diskusie vyplynulo, výrazné zastúpenie obyvateľmi Východnej ul. a dôchodcami z Opatovej.
Štvorica pánov z DIC, ktorý možno sú dynamický, ale určite nie mladý, kolektív ? Neskôr v diskusii, v reakcii na niekoho z publika, reagovali dátami z Trnavy, kde dokázali, že sa doprave rozumejú a obľúbenosť MHD tam rastie.
Asi trikrát spomenuli aj imhd.sk
Páni boli celkom dobre pripravení, aj keď prednesom na Rybníčka ešte nemajú. Na väčšinu pripomienok vedeli zareagovať rozumne, i keď samozrejme z vlastného uhla pohľadu.
Výnimkou bola pripomienka z publika, ktorá bola smerovaná v štýle, že štatistiky majú pekné, ale sú skreslené existujúcou ponukou spojov, ktorým sa ľudia prispôsobia, že napr. z Východnej radšej pešo prejdu na gen. Svobodu. Tam sa páni z DIC snažili, ale odpoveď sa niesla v duchu, že žiadna iná lepšia metóda neexistuje, zmierte sa s tým (podporil ich aj Rybníček poukazom na to, že dotazníky a pod. sú blbosti).
Koniec bulváru:
1) ide len o návrh, v ďalšom kole spracujú pripomienky, potom diskusia na výboroch mestských častí a ak som dobre pochopil, nakoniec ďalšia diskusia v Hviezde. Konkrétne časy odchodov sú len maketa.
2) Rybníček má záujem riešiť to tak, aby sa to spustilo v lete budúceho roka. Rovno povedal, že neskôr by mu to poslanci pred voľbami neschválili.
3) spoj z Opatovej (alebo Kubrice?) zvažujú potiahnúť po Hasičskú ul. Požiadavke dôchodcov, ktorý by chceli ísť bez prestupu k nemocnici asi vyhovené nebude.
4) Východnú ul. možno obohatia o spoje, ktoré by prechádzali po M. Bela (neviem či začínajúce zo Saratovskej alebo z gen. Svobodu).
5) zákaz odbočenia neni problém, ktorý by sa nedal riešiť.
6) doplnkové linky (v súlade s vraj plánovanou legislatívnou zmenou z EÚ) otvárajú priestor aj pre ďalších prepravcov.
Dnes pri jazde linkou 11 som si všimol úpravu názvu zastávky Ku štvrtiam, BAUMAX na Ku štvrtiam (Baumax bol vymazaný). Okrem úpravy vo vizuálnom informačnom systéme sa púšťa aj nová zvuková hláška (bohužiaľ, príliš tichá) ?
mal a je to choré! Mesto ho s veľkou slávou predstavovalo ako začiatok novej éry, ale mne neznáme okolnosti z neho urobili mucholapku na dvore SADky. Vraj je poruchový, má vysokú spotrebu (otázka je, že prečo sa to všetko v záruke nereklamovalo a voz jazdil do roku 2011 úplne pravidelne). Takže je to hanba, pretože najspoľahlivejšími vozmi sú všetky 4 kĺbové B961E, ktoré máme. Ak je pravdou, že skladbu vozového parku odsúhlasovalo mesto, tak potom si tiež nasralo do svojich úst, pretože potom súčasná výprava nie je taká, aká by mala byť a náhodné nasadenie vozu Citelis 18M #61) stále dokáže ľudí udivovať, že aký nový bus je v TN, pritom tu je už 8 rokov, len posledné 4 roky pravidelne stojí a prejsť sa ide len kedy-tedy, aby zhodil hrdzu z brzdových klátikov.?
Rád by som vedel, ako si tvorcovia optimalizácie študovali dopravné obmedzenia na cestách, na trase linky 23. Pretože ak sa nemýlim, v smere jazdy Zlatovská -> ŽST Zlatovce, by sa zo Staničnej nemalo odbočovať smerom ku zastávke ŽST Zlatovce. Zakazuje to zvislé aj vodorovné značenie. Jedine, aby sa pre tie 2 spoje denne robila výnimka.
Inak zaujímavo sa DIC stavia aj k zastávkam na Zlatovskej. Kým na nosné linky zastávku Zlatovská (bývalá KARA) ruší a v oboch smeroch stoja autobusy na Zlatovská, NS (predtým zast. do centra pre L19 a L50), taká novozavedená školská 23ka zasa stojí na Zlatovskej a to napriek tomu, že sa tam nemá ako logicky dostať...
Takže to vyzerá, že pre väčšinu spojov sa zastávka v smere do centra posunie od plavárne pred Úspech, kde stojí aj PAL a kde sa nezmestia za seba viac ako max. 2 krátke busy...
Je to trocha komplikovano napísané, ale tí, čo TN poznajú, pochopia (narozdiel od inžinierov z DIC).
?
Uvidime ako to bude vyzerat v stvrtok v kine Hviezda. Skoda ze som v praci. Rad by som sa tam opytal ludi z MU odboru dopravy co vravia na navrh novej MHD oni? Ak by suhlasili tak by mali pouvazovat nad odchodom z funkcii a prepustit miesto niekomu kto danej problematike aj trochu rozumie!
V prvom rade taktiež ďakujem za výborné články o zmenách aj za nové fotky a schému MHD so zapracovanou výlukou. Som zvedavý, ako sa vyvinie štvrtková prezentácia v kine Hviezda.
+ reakcia Marek6283:
- chápem namáhavosť práce vodičov MHD no nedá mi trochu sa nezastať cestujúcich vo vzťahu s vodičmi MHD. Často sa totiž stáva, že cestujúci využívajúci dopravnú kartu (aj ja), si vzhľadom na malý počet automatov nestihne nabiť kartu mimo vozidla MHD, hoci by to tak rád spravil. Vinu na tom má aj súčasný CP. Uvediem príklad, ktorý sa mne pomerne často stáva: V práci v centre mesta končím tak, že ledva stíham autobusy na Saratovskú, ktoré majú odchod vždy naraz. Som rád, že stihnem autobus a nie to ešte si ísť nabiť kartu až do automatu pri mestskej veži. Samozrejme môžem, ale na zastávku stihnem prísť po odchode autobusov, takže si napríklad v zime môžem pohodlne 40 minút potom posedieť na Rozmarínovej, a tešiť sa, že som vodičovi uľahčil prácu. No to nie je pre väčšinu cestujúcich vhodné riešenie. Preto si kartu nabíjam vždy v autobuse. Samozrejme, snažím sa mať pripravenú požadovanú sumu a čo najrýchlejšie si kartu nabiť. Bohužiaľ, často sa stretávam s extrémnou neochotou vodičov našej MHD (česť výnimkám), ktorý napriek splneniu úkonov požadovaných dopravcom od cestujúceho, majú väčšinou nejaký problém. Rozumiem, že za deň ich môže veľa vecí nahnevať, ale to každého a ja ako cestujúci predsa nemôžem za to, aký sú niektorý ľudia a s čím sa musia vodiči stretávať. Ja osobne sa snažím vychádzať vodičom v ústrety a pretom by som sem tam čakal trochu "spätnej väzby". A to nehovorím o nezmyselnom obmedzení nabíjania počas špičky, ktoré veľmi obmedzuje cestujúcich. Podľa mňa nabitie karty premávku zdrží tak o 5-10 sekúnd čo je rozhodne menej ako napríklad: autobus odchádza o 51, 54 a 09 minúte, pred tým idem z Braneckého do mesta nabiť si kartu (pri odchode z práce o 15:45 tam prídem 15:55), nabijem si kartu o 16:00 a ku Gymnáziu sa vrátim o 16:10 (po odchode vozidiel), tým pádom môžem čakať 30 - 40 minút, čo je viac ako desať sekundová práca pri nabíjaní. Možnosť nabíjania mimo vozidla veľmi rád využijem, keď na to budú vytvorené podmienky - teda ten milión možností! Dúfam , že som nenahneval, snažil som sa len uviesť aj pohľad cestujúceho. Nemyslím to ako kritiku na ktoréhokoľvek konkrétneho vodiča, ale všeobecne. Rozumiem, že niektoré moje pripomienky (napr. automaty), nie sú v kompetencií vodičov MHD.
je zaujímavé, že človek bez ružových okuliarov, ktorý za to nemá od nikoho nič sľúbené, dokáže za tak krátky čas napísať tak erudovaný článok, zatiaľ čo rôzny majitelia pečiatky dokážu za 20 litrov vyplodiť fantasmagórie, ako keby niekto zavádzal MHD v Zakopanom. Mne by sa osobne tento návrh pozdával, ak by šlo o Nové Mesto nad Váhom, tam by to 3500% zlepšilo súčasný stav. Ale nie v krajskom meste, ktoré svojou polohou, rozlohou a tvarom je na MHD odkázané. Myslím, že keby sa súčasné vedenie prerobí s rozumom, aj by sa ušetrilo aj by to bolo v prospech cestujúcich, ale nie toto čo tu čítame. Tento článok je jasným dôkazom toho, čoho je niekto schopný od stola s prstom po mape ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
draxter
- história MHD TN im je cudzia, inak nemôže niekto povedať, že linka 11 a 17 sa zaviedli, aby DOPLNILI linku 1. Práve naopak, z linky 1 sa tieto linky vyčelňovali, čiže linka 1 bolo to, čomu sa hovorí nosná (a čo sa nedá žiaľ povedať o žiadnej novovytvorenej linke pri pohľade na CP linky 1 napr. z roku 1982).
- takže od počiatku ma aktéri uviedli jasne do obrazu, že ideme po krku tomu čo tu je, nepripúšťame, že sme neúspešní v BB, PO a pod. Práve naopak, hodilo sa to na politiku. A tá je mne ukradnutá, mne hovoria niečo len a len fakty.
- systém v TT je super, lebo TT je dnes tam, kde bola v roku 2011 (zabudlo sa, že vďaka super "nadväznostiam" sa systém musel prerábať - o MHD prestala mať záujem aj obec Hrnčiarovce nad Parnou, keďže linka 2 po novom končila na stanici a pod.). Takže TN pôjde "trnavskou" cestou, aké šťastie....
- napriek všetkému, čo odznelo, je zrejmé, že to bolo skôr zbytočné, jedine ako prezentácia DIC, pretože CP je len ideový, takže je zbytočné, aby som čokoľvek uvádzal. Jednoducho, po zapracovaní pripomienok to môže mať inú váhu a potom to zanalyzujem znovu. Potom bude mať zmysel aj verejné prejednanie. Dovtedy žiaľ sa neubránim dojmu, že verejnosť asi len netuší, kto má patent na rozum. Ale ako sa vraví, bič plieska na konci a to by som nebol ja, aby som to nechal len tak. ?