Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #3931:
A samozrejme nástup všetkými dverami.
Reakcia na: Udiak #3925:
Wow, skoro mi oci vypadli. Takze strata 35-40 tisic cestujucich mesacne sa hodnoti ako prinos, lebo to zrychlilo dopravu? ? ? ? Podla mna by ste mohli zvysit ceny vsetkych listkov na 99 eur jazdu. Sice by ste prisli o 100% cestujucich, ale aka by ta MHD bola rychla!

Alternativnym riesenim by bolo zavedenie nejakeho normalneho odbavovacieho systemu ?
Dnes na Sladovníckej v popoludňajšej špičke to vzdal Citelis 09?-EK priamo v pruhu pred križovatkou...v najlepšom čase a na najlepšom mieste. Išiel som okolo, výstražné a trojuholník boli...neviete čo sa mu prihodilo?
Reakcia na: linka 9 #3928:
„Prečo reakcia – lebo mlčanie dáva výhody subjektívnym pocitom jedinca voči objektívnemu stavu.“

Na toto už odpoveď pán Udiak nemá, veď čo, všetci ho osočujeme ?


Ad. Linka 14. Stačilo mi ísť raz za tým autobusom a vidno že väčšina cestujúcich použila práve na výstup Hospodársku, to asi systém CONMED nedokázal vyčísliť a stačilo tak málo tzv. sedliackeho rozumu ?
Reakcia na: Udiak #3925:
Ďakujeme za informácie, kiež by mesto zverejňovalo údaje týkajúce sa MHD.

Nedá mi však,aby som nereagoval.

Snáď si nemyslíte,že tie narastajúce čísla sú výsledkom optimalizácie ?

Pokiaľ by sa neurobila viac ako stovka zmien, hlavne cestovných poriadkov, zmena trás niektorých liniek, ceny lístkov, čísla by určite neišli hore.

Zmenila sa filozofia v prístupe k MHD :
od cestujúci sa má prispôsobiť (za každú cenu) systému, k systém sa má prispôsobiť (nie za každú cenu) k cestujúcim ( aj keď to ešte nie je ideálne).

Je zaujímavé,že sú už známe čísla za II. polrok 2015 keď ešte neskončil ?
Uverím tým číslam až keď budú oficiálne zverejnené mestom.

Pokles v II.polroku 2012 nebol spôsobený v značnej miere zvýšením cestovného,ale optimalizáciou MHD.
Keď bol zle zostavený cestovný poriadok, trasy niektorých liniek,chronometrážou a čiastočne aj zvýšením cestovného ( predchádzajúce zvýšenia cestovného sa prejavili poklesom cestujúcich vo výške 7-10%).
Zvaliť pokles cestujúcich na zvýšenie cestovného,preto nie je objektívne.

Rád by som poznal váš názor ( prípadne aj čísla) na nástupy na novovybudovaných zastávkach Sladovnícka, Hlboká, či po 3 r. splnili očakávania ?
Reakcia na: Udiak #3925:
Zdravím.

Viete, pochybujem, že z toho programu CONMED dokážete zistiť, kde ľudia vystupujú, kam chceli ísť naozaj a či im tá trasa aj naozaj vyhovuje. Ja sám poznám ľudí z Modranky, ktorý po optimalizácií prestali chodiť autobusom. Tá nová trasa L14 nebola nič moc. A o prestupnosti nemôže byť ani reči, keď spoj ide raz za hodinu. Táto trasa cez Zel.Kríček bude podstatne lepšia. Čo sa týka nástupu na L14 mimo Modranky, tam je možnosť použiť iné linky. Pre Modranku je L14 jediná linka, preto by mala byť šitá práve pre ich potreby.

Taktiež trasy liniek 12 a 15 sú nezmyselné. Bolo treba asi využiť vyhodené peniaze na zastávky na Hlbokej a Sladovníckej. Miesto toho mohla byť vybudovaná zastávka na Starohájskej oproti existujúcej zastávke, ktorá sa dala lacno spraviť v rámci existujúceho parkoviska pre autá pozdĺž chodníka. Za socializmu tam zastávka aj bola.
Reakcia na: Udiak #3925:
Aspoň si sa vyjadril ako človek a nie štamgast s výrazmi tretej cenovej skupiny ako to bolo v obľube, že?

A osočovanie? Jedna vec sú čísla, fajn beriem ale iná vec je využiteľnosť. Prečo na začiatku neboli vychytané chyby pre tých,napr. čo chodia do práce (viz. faily príchodmi do Skloplastu) alebo odchody liniek zo sídlisk 5;10;15 a diera. To si nikdy nevysvetlil a oháňal sa len číslami.

Ale fajn, nemá cenu to stále rozoberať, pre mňa ako študenta MHD nemá využitie už len z toho, že príde rýchlik a autobus ide o hodinu a smerom na stanicu detto. Keby osobák, beriem ale kvantum študentov ide na intráky pešo, lebo autobus nejde a bohužiaľ nie každý si môže taxi dovoliť. A to je rýchlik poväčšine od Košíc. Toľko odomňa.

Ale vážim si reakciu, že si sa konečne ozval ako človek bez urážok.

Reakcia na: Tanner #3924:
Ad. REAKCIA
Nemám záujem reagovať na rôzne slaboduché osočovania.

Keďže od roku 2010 sa situácia v MAD Trnava pernamentne mesačne analyzuje cez náš program CONMED, na základe údajov z palubných počítačov vozidiel dopravcu, mohol by som reagovať na každý útok objektívnymi faktami.
Ale keďže sa jedná o citlivé data vzťahu mesto a dopravca – môžem reagovať iba náznakmi cez percentuálne znázornenie a odvodený odborný názor.

Prečo reakcia – lebo mlčanie dáva výhody subjektívnym pocitom jedinca voči objektívnemu stavu.

Ad. OPTIMALIZÁCIA
Vývoj MAD Trnava 2010-2015 (zmena systému 08.2012) - nástupy na všetkých linkách

I.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 97% / 2012 - 94%
I.polroky – po zmene: 2013 - 84% / 2014 - 87% / 2015 - 90%
II.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 96%
II.polroky – po zmene: 2012 - 81% 2013 - 88% / 2014 - 90% / 2015 - 91%

Všeobecne je známy fakt – v mestách SR s MHD je ročný pokles cestujúcich 2-6%
(napr. jedno krajské mesto 70km od TT má pokles 2011-2015 -32% - t.j 8% ročne)

MAD Trnava mala najväčší medziročný pokles v II.polroku 2012 – 15%,
Od zmeny roku 2014 počet cestujúcich – ako v jedinom meste v SR rastie – medziročne o 2%

Pokles v II.polroku 2012 spôsobilo v značnej časti zdraženie papierových lístkov z 50 na 70 centov,
čo v mesačnej hodnote znamenalo stratu 35-40 tis.cestujúcich
Napriek tomu je toto zdraženie hodnotené ako prínos, pretože počet cestujúcich nakupujúcich lístok u vodiča významne poklesol
- v roku 2010 bol podiel karty:lístky 55:45
- v roku 2015 je podiel karty:lístky 75:25
Tento fakt znamená, že počet nákupov klesol o cca 2 tis. denne, čo by malo znamenať zrýchlenie spoja o 1-3 minúty.

Ad. MODRANKA
v roku 2010 bol v Modranke na linkách 13 a 14 nástup cca 2500 cestujúcich týždenne
v roku 2015 je v Modranke na linke 14 nástup 1800 a na linke 21 nástup 300 cestujúcich týdenne (čo je v rámci celkového poklesu záujmu viacmenej rovnaké číslo)

Nástupy na linku 14 sú celkove týždenne 6000 cestujúcich – z Modranky tam nastupuje 1800.
Ak berieme, že aj naspäť sa odvezie 1800 cestujúcich , potom iných cestujúcich na tejto linké je cca 2400 – teda 40% a tých sa nikto nepýtal na názor.

Nemá záujem reagovať na zmenu trasy linky 14, názor bol zverejnený pri optimalizácii 2012.
Reakcia na: MHD4 #3923:
To páni z DICu by mali postupne vracať ľahko zarobené peniaze za tie zmeny, čo sa kvôli nim museli opravovať. Ono je to vysoká inteligencia ako to tu jeden z nich prevádzal. Tak hold, niektorí majú titul, ale maximum je to, že si s tým papierom môžu utrieť zadok akurát tak... Tak zase vieme ako niektoré tituly sa získavali za minulého režimu, tak toto bol asi jeden z tých prípadov.
Ale tak čo už, niet nad staré linky, v tomto meste nie je treba pravidelný interval, ale hlavné bolo zabezpečiť dopravu pre cieľové skupiny predovšetkým - ľudí do práce, žiakov a ostatní cestujúci. A tie odklony od mesta - 13,14... To už koho mala tá linka brať keď nie hlavnú tepnu Hospodársku ako to bolo v prípade 3,4.

13 totálne obíde centrum - ak nepočítame Šrobárovu
14 totálne obchádzala - tak ani sa ľuďom z Modranky nedivím, autobus čo ich vyloží na Dohnányho, majú ešte pekný kus do mesta... A zakrývať to s Poliklinkou? Veď boli vytvorené spoje 13, ktoré obsluhovali hlavne aj spomínanú Polikliniku a čo viem z vlastných prehľadov, väčšina ľudí zo 4 nastupovala a vystupovala na Hospodárskej, tie pseudotabuľky a iné ďalekohľadné definície "tvorcov" boli akurát tak veľkému guľovému, Tí len vedeli kde nastupujú, ale nie kde vystupujú... A to je chyba

?
Reakcia na: chubby #3922:
Presne tak, niekdajšia 4ka Nemečanka-Modranka bol pan spoj, konečne sa aspon ciastočne vráti. A ja som aj chcel napisat najprv podnet, ale reku aj tak sa nic neudeje, ale tak udialo? Presne, aj ine by sa mohli prehodnotit, o 2ku by som sa nejako zaujimal, bezne chodi prazdna...a 13ku by som dal zase dolava cez kollarovu a nech si pozbera z Hospodarskej ludi ☺ moje laicke a neprofesionalne planovanie ?
Reakcia na: MHD4 #3918:
Konečne sa vrátime k dobrej rokmi overenej trase. Ešte keby tak prehodnotili aj ostatne linky-
Reakcia na: natalia17 #3919:
Dobry den, z dovodu technickej chyby boli na chvilu zobrazene nekompletne cestovne poriadky. Pocet spojov na linke 14 sa menit nebude. Ospravedlnujeme sa.
Reakcia na: natalia17 #3919:
A to ako si na to prišla ?
"BUS14" - To myslíte vážne, že od 18:30h. do 22:30h. nepôjde z Trnavy do Modranky žiadny autobus a cez víkend už od 17:30h. ?!?!
Reakcia na: koco #3917:
Ja zase vítam tú zmenu trasy L14, už od začiatku som si hovoril, že by to bolo super, ak by šla cez Hospodársku ?
Reakcia na: martin TT #3914:
a ako som si myslel, táto zmena nebola len vizuálna, ale išlo o dodanie nového SW spojeného s toľko rokov očakávanou akceptáciou nového čipu desfire EV 1. H*U*R*Á

http://sadtrnava.sk/index.php/aktuality.html :

Od 21.8.2015 (piatok) je možné používať preukaz študenta ISIC s novým bezpečnejším typom čipu MIFARE DESFire EV1 ako plnohodnotnú dopravnú kartu pri cestovaní v autobusoch mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Trnave.

Univerzita (vysoká škola) musí pri vydávaní karty na nej aktivovať dopravnú funkcionalitu a platnosť zľavy na príslušné obdobie (vykoná zápis študenta na nasledujúci akademický rok).

Až potom je možné uskutočniť (priamo v autobuse MHD u vodiča alebo na predpredajnom mieste SAD Trnava, a.s.) nabitie kreditu pre zakupovanie lístkov MHD v autobusoch.
Nevrátil se k Vám do Trnavy SOR BN 12 (ex. TT-348DB, 5M2 8115)? DLSka ho už od srpna nevypravuje. Můžete to někdo potvrdit? Dík. ?
Reakcia na: martin TT #3914:
Chcel som to sem napisat lebo aj ja som uz mal s tymto novym typom zobrazovania skusenost ale predbehol si ma ? dokonca je tam plusko ktore treba stlacit pri kupe dalsieho listku (pri prednych dverach) a potom sa zobrazia tie spominane 2 stvorceky na cele/zlavnene ?
Dnes som si všimol , že máme nové displeje na strojčekoch . Už tam nie je celé / zľavnené ale je tam taká zelená šípka smerom dolu . Kartu SAD Trnava stačí iba priložiť a ukáže sa odpočítaná suma z karty , vľavo hore sa ukáže zelený znak " fajka " a zvuk " pípnutie " , že operácia prebehla dobre !
SAD TT zvykne informovat o vylukach. Na druhej strane, v tomto pripade mohli cestujucich ubezpecit, ze budu jazdit normalne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.