Ako to vyzerá s vývojom kĺbového autobusu u Troligu?

), zvýšila sa tam prepravná kapacita z nejakých 200 os/h na 800 os/h. Zas nemôžme sa hrať na to, že reálny a celkom pohopiteľný konflikt zisk vs. šoto existuje.
diakritiku ti samozrejme odpúšťame...
anbis
Je tu potom faktor, ktorý spomína S499.1023, a síce že aj na takej lanovke, ktorá by jazdila len v lete, treba vykonávať všetky činnosti tak isto ako na tej, ktorá jazdí celoročne. Z hľadiska ŠOTD tam nie je žiaden rozdiel. A tu už sa dostávame k rentabilite. Keď uvážime konkrétny prípad Srdiečka, je to stredisko s celoročnou prevádzkou, tzn. zamestnanci LD u nich pracujú väčšinou celoročne a nie je problém ich zaradiť ako na novej, tak na starej lanovke. Tá stará ale tiež vyžaduje ND a pravidelné kontroly a skúšky, presne tak isto ako nová, ktoré jej nikto neodpustí, bez ohľadu na to, koľko týždňov v roku jazdí. A udržať lanovku v takom stave, aby bola spôsobilá na premávku s cestujúcimi a aby prešla kontrolami ÚRŽD, nie je úplne banálne a hlavne niečo to stojí. Iste, keby bol záujem, dá sa to. Ale to je už klasická polemika a špekulácie, ktorým sa radšej vyhýbam.
Re #896 S499.1023: Ja sa zase nevyznám ani slovkom do železníc ? , ale keď sa mám vyjadriť k našej téme, tak by som dodal len toľko, že v prípade toho Srdiečka by náklady boli snáď nepatrne nižšie (v dôsledku vyššie spomínaného) ako v lokalite, kde by také zariadenie existovalo samotné. Ale Rollky mali vôbec smolu, že sú veľkými požieračmi dopravných lán, ktoré sa musia vymieňať vo veľmi krátkych intervaloch. Kým na neodpojiteľnej sedačke dopravné lano vydrží teoreticky večne (o spôsobilosti rozhoduje RTG kontrola raz za dva roky a periodické prehliadky), tak na Rollkách, kde oceľové lano behá po oceľových kladkách bez bandáží a kde sa vozne rozbiehajú gravitačne, je to ohraničené krátkou dobou, snáď 2 alebo 3 roky, teraz neviem presne. Takže ak na klasickej sedačke laná netvoria veľkú položku, tu s tým treba vážnejšie počítať. Okrem toho je tam aj napínacie lano, ktoré sa vymieňa raz za 4 alebo 5 rokov podľa stavu. A potom tie hlavné veci - denné, dvojtýždňové, mesačné, polročné, ročné periodické kontroly. Pravidelná revizia strojnej a elektrickej časti. Atď.