Je škoda, že tu není MHD Poprad, když je tu i MHD Prievidza. Je to 50 tis. město, která tu nemá svoji sekci. Myslím, že by si zasloužilo samostatnou jen MHD Poprad.
Aj keď toto nesúvisí s TEŽ, ale v 30-tych rokoch 20. storočia sa plánovala výstavba cestnej komunikácie Podbanské-Tichá dolina-Tomanovské sedlo-Kužnice-Zakopane. Dôvodom nerealizovania cesty boli obavy o negatívne dopady na životné prostredie.
Aha tak. Sypem si produkt horenia na mozgovnu. V planoch je udajne vybudovanie tunela od Kyslej vody ( od Noveho Smokovca ) do Stareho, aby elektricka nesla po serpentinach. Predpokladam, ze sa to nebude realizovat.
Ešte k tým plánom predĺženia TEŽ-ky:
Jej rozmach zastavila ani nie tak 2. ako 1. svetová vojna. A nebyť vojny, tak dnes sa možno vozíme na oveľa dlhšej trati. Podľa plánov mala byť predĺžená na západ až na Podbanské a časom až do Liptovksého Hrádku a na východ do Tatranskej Kotliny, kde sa mala dakde pri Kežmarských Žľaboch napojiť na plánovanú trať medzi Spišskou Belou a poľským Zakopaným. Podľa tých najodvážnejších plánov malo vzniknúť i prepojenie dnešnej zast. Popradské Pleso s Lysou Poľanou a to cez Popradské pleso (pleso) a Morskie Oko, kde úsek Popradské pleso - Morskie Oko mal byť riešený tunelom. Žiaľ prišla vojna, po vzniku samostatného Československa sa zmenili majetkové pomery a zostalo iba pri snoch ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
janlanik