Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes vážna nehoda autobusu SAD Zvolen ZV-617BI (Axer).

Axer ZV-617BI dnes na diaľkovej linke č. 707506 s odchodom o 5:20 z Veľkého Krtíša smerujúci do Prešova havaroval okolo 7:30 pri zjazde z rýchlostnej cesty R2 pri Tornali, následkom čoho sa autobus prevrátil na bok.

ZV-617BI: http://evidencia-dopravcov.eu/voz/3056

články:
http://www.rimava.sk/policajne-sprvavy/pri-tornali-rano-havaroval-autobus-do-nemocnice-smerovali-tri-sanitky/
http://www.tvnoviny.sk/domace/1906964_havaria-autobusu-v-tornali-osem-zranenych-skoncilo-v-nemocnici
https://www.noviny.sk/krimi/307624-pri-obci-tornala-prevratil-autobus-zranilo-sa-niekolko-ludi
Reakcia na: Danny #53489:
No tak hlavne, že ty vieš rozlíšiť označník od označovača. Či tu nebude pablb niekto iný ? .
Reakcia na: Danny #53489:
Označník nie je označovač, označovač nie je označník. ?
Reakcia na: BB-Schuhu #53481:
Môj príspevok sa týkal tohto príspevku a Národnej
Elektronických označníkov?! WTF!
To si mám čipovú kartu priložiť k displeju?!
Kokos to čo za pablba písalo to novinku?

Pripomína mi to moju reklamáciu použitia karty Slovak lajna v spojoch DPB, ktorá mi v najnovších elektronických označovačoch v busoch prosto nefunguje. A nielen že mi panie z helpdesku DPB píšu, že ju neviem prikladať k označovačom, ale ešte ani nevedia rozlíšiť medzi linkou a spojom...
Reakcia na: kvorka #53486:
Tak to pozerám a spisujem ako to jazdí:

L34 (označené ako "a"), 35 a 36 zo "Železničná stanica"
04: 22 37a 52
05: 07a 22 37a 52
06: 07a 22 27a 37a 52 - ?! 27´
07: 07a 22 27a 37a 52 - ?! 27´
08: 05a 20 35a 50
09: 05a 20 35a 50
10: 05a 20 35a 50
11: 05a 20 35a 50
12: 05a 20 35a 42a 50 - ?! 42´
13: 05a 20 27a 37a 52 - ?! 20´ a 27´
14: 07a 22 27a 37a 52
15: 07a 22 27a 37a 52
16: 07a 22 37a 52
17: 12a 32 52a
18: 22 52a
19: 22 52a
20: 22 52a
21: 22 52a
22: 22a

L34 (označené ako "a"), 35 a 36 zo zastávky "Tajovského - Pod nemocnicou"
04: 54
05: 09a 24 39a 54
06: 09a 24 39a 54 59a - ?! 59´
07: 09a 24 39a 54 59a - ?! 59´
08: 10a 24 40a 54
09: 10a 24 33a 54 - ?! 33´
10: 10a 24 40a 54
11: 10a 24 40a 54
12: 10a 24 40a 54
13: 11a 24 40a 54
14: 00a 10a 24 40a 54 - ?! 00´
15: 00a 10a 24 40a 54 - ?! 00´
16: 00a 10a 24 39a 54 - ?! 00´
17: 09a 24 44a
18: 04 23a 54
19: 23a 54
20: 23a 54
21: 23a 54
22: 23a 53a

Tie spoje, ktoré sú mimo nejakú logiku som označil za daným riadkom otáznikom s výkričníkom. Nerozumiem fakt, že čo bráni DPMBB a mestu BB vymyslieť taký systém pri, ktorom zaviedli buď 4 odchody za hodinu v špičke na 34/35/36 alebo teda potom 6 odchodov rovno. Je to nad mentálne kapacity odborníkov v BB a okolí, žeby dali dokopy niečo súce? Mať 3 odchody na linke v odstupe 10, 20 a 30 minút je výtvor takej kvality, ktorý by už len v susednom Česku ocenili výsmechom. V horšom prípade, keby dotyčný "odborník" začal argumentovať správnosťou daného formátu premávky, tak by sa mohlo stať, že zoberie so sebou dvere aj so zárubňou. ? Tiež ako päsť na oko pôsobí ten odchod 9:33 na linke 34 namiesto 9:40. To si tvorca obehu zmyslel, že po rannej špičke nemôže už 7 min počkať vozidlo a musí prísť čo najskôr na stanicu a potom rýchlo do vozovne, či aký iný význam logický to má?

Inak keby sa tie linky posilnili do nejakého použiteľnejšieho a atraktívnejšieho intervalu, tak by mesto zbankrotovalo? Pretože síce takto sa tvárime ako veľmi ušetríme pri hodinových intervaloch (asi si dakto pomýlil prímestskú a mestskú dopravu ... ale to nič, to je pri SADkách bežné), no s hodinovými intervalmi máme v autobuse, tak 20-30 ľudí pri najlepšom. A čo keby niekomu z odborníkov na magistráte a v MsZ zažlo v hlave a povedal, že treba urobiť také úpravy linkového vedenia aby sme šli zo 60 na 30, z 30 a 20 na 15 minút. Bolo by preto treba napríklad na Sládkovičovej sa rozhodnúť, že ktoré dve z liniek 2, 3, 4 a 5 obetovať. Ja by som obetoval 3 a 4. Celodenne je najvýzamenjší prúd cestujúcich do centra a na nábrežie, zatiaľ čo na Tajovského a k nemocnici skôr nárazovo ráno naspäť je to rozložené na návrat pacientov do 12-13h a školákov medzi 13-15h, na čo by postačila L5 od Tesca, ktorá by vyrážala od Sládkovičovej cca 2-3 min po spoji L2, aby ľudia z Radvane a Kremničky mohli na L5 prestúpiť rýchlo a bez zbytočného čakania. Obdobne to urobiť aj s L20, 21, 22 a 23 na Sásovej, o bordeli na Uhlisku ani nehovorím, kde jazdí asi všetko a nič poriadne, a hlavne nič tam nejazdí od Kapitulskej, čo je úplne choré na hlavu, potom sa ale môže mesto diviť, že prečo z Uhliska jazdia skoro iba dôchodcovia pretože každý kto má zdravé nohy na Uhlisku sa na takú MHD vyse***. Už dedinka Devín má lepšiu a logickejšiu MHD ako Sásová v BB!!!

Skrátka menej liniek, kratšie intervaly, natiahnúť možno o hodinu premávku v poobednej špičke, prilepšiť na niektorých linkách cez víkendy a potom môžeme oprávnene očakávať výsledky. S touto kalamitou, čo je na MHD zabudnime, že nových cestujúcich budeme mať v MHD v BB. Iba nové vozidlá nakúpiť a čakať so založenými rukami nestačí.
Reakcia na: N/A #53485:
Tomu nemám problém veriť, pokiaľ tie linky majú rovnaké intervaly. Ešte sa dá akceptovať aj to, keď je napríklad linka s intervalom 10 minút a medzi ňu sa na nejakom úseku trasy priplichtí niečo s intervalom 20 alebo 30 minút a 3 alebo 2x interpoluje interval 10-minútovej linky na polovičku.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53484:
Pozri si 34+35+36,a uvidíš.inak zbytočne píšeš.nie len samotnú 34.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53484:
Prešovské
L4 a L8 (úsek Sídlisko III-Martina Benku),
L28 a L45 (úsek Delňa-Trojica),
L10 a L19 (úsek Martina Benku-Nemocnica)
N2 a N3 (úsek Martina Benku-Trojica)
fungujú na takom princípe, myslím, preklady, či ako to nazývate. A ide to veľmi dobre, najmä pri L4+8.
Reakcia na: kvorka #53470:
Ale ja som nepísal o premávke počas sedla! ? Ja som písal iba o špičke!!! A tam spoje idú napr. 00, 30, 40 alebo 00, 10, 40 ... ako medzi týmto vytvoria 35/36 interval 15 minút? Možno keď sa jedna z 35/36 vloží do tej 30 min diery v špičke do prostriedku. V sedle a cez víkend to sedí.

Neviem ale žeby tí čo objednávajú výkony konečne v BB rozmýšľali rozumom a nie zadkom? Čo by sa stalo, keby úplne mimo systém a bordelársky jazdiacu L27 zrušili, veď L25 stačí a na Tajovského prestúpiť pri ceste na Podlavice na 34/35/36 snáď nikoho nezabije najmä ak, je to priame spojenie iba na 3h počas rannej a 4h počas poobednej špičky. Príp. by stačilo za tie poloprázdne spoje 27 čo idú väčšinou až po 24/25 možno pridať 1 spoj na L25 vo vybranej hodine, kedy by zrušená L27 urobila pohromu na L25. Prednostne by však mohli urobiť to, že by výkony z L27 dali na skrátenie špičkového intervalu na L35 a 36 na 40 min, čiže by preklade premávali ako L21/22 v i=20/30/20, len víkend by bol 60 a nie 30 ako pri L21/22. L34 by sa v špičke nataktovala na 20 minút a spoločne by L34/35/36 mali odchody z Podlavíc a žel.st. každých 10 min. Dnes aby 5 odchodov za hodinu v špičke bolo rovnomerne rozložených tak by musel byť interval 12 minút a to rozdeliť medzi 3 linky by bolo riadne harakiri. Preto ak niekomu nejde matematika, tak nerozpráva o tom, že je niekde preklad, keď je to ako noty na bubon.
Reakcia na: BB-Schuhu #53480:
Informacie o skibuse boli na fejsbukoch uz pred vikendom.

Ak by to mal byt vyslovene sezonny skibus, tak je problem aj so samotnym strediskom. Dost neskoro zacina sezonu a ak by sa zhorsilo (pre mesto zlepsilo) pocasie, tak mozno nevydrzia ani cely marec. Napr. ilustracna fotka k novinke je z 1. aprila 2013, kedy uz stredisko zavreli napriek metru snehu na zjazdovke. Aj preto je zrejme skusobna prevadzka obmedzena na februar a reaguje mozno na slabsi zaujem o lyzovanie. Hoci parkovisko bolo minule plne, pri vlekoch sa cakalo minimalne.

Ale ak by sa to zobralo ako pravidelny sezonny spoj, tak by si zakaznikov nasli. Aj za peniaze. V zime na bezky, lyze, alebo prechadzky - podla pocasia. V lete peso, ci na bicykli.
No, tak to mi je hneď z toho príspevku zrejmé za akým účelom tam boli osadené... Či testovanie pre iné mesto, alebo len tak z rozmaru, prípadne to plánujú dať do celého mesta (haha, ružová vízia budúcnosti MHD...) ?
O skúšobnej prevádzke elektronických označníkov na zastávke Národná informuje už aj web DPM BB:
http://www.dpmbb.eu/
Prevzaté z webu SAD Zvolen
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/skibus-sachticky-2018-2

O skibuse na Šachtičky už informuje aj dopravca. Škoda len, že až v pondelok po uplynutí prvého víkendu jeho prevádzky. Ostávajú už tak len dva víkendy, počas ktorých by sa malo rozhodnúť či bude skibus prevádzovaný aj naďalej (v marci, resp. v nasledujúcich zimných sezónach). Či je možné urobiť relevantný úsudok o jeho opodstatnenosti na základe troch víkendov (pričom prvý z nich môžeme ihneď zanedbať kvôli neskorej informovanosti a počas ostávajúcich dvoch nemusí vyjsť pekné počasie) nech si spraví názor každý sám.

Inak oceňujem snahu sprístupniť Šachtičky verejnou dopravou aj v zimnej sezóne. Len ma mrzí, že sa to nespravilo inak a lepšie. Lepšie riešenie (včasná informovanosť, lepší CP s reálnymi odchodmi, prípojmi na spoje MHD a vhodnejším rozmiestnením zastávok v rámci B. Bystrice) by nestálo ani 1 euro navyše. Škoda, že v BB nevieme využiť potenciál verejnej dopravy ani troška.
Zaujímalo by ma, či je elektronická ceduľu na Národnej v testovacej prevádzke, alebo prečo si práve vybrali túto zastávku?
Doprava na Šachtičky má určite potenciál. Na to, aby sa tento potenciál správne využil, je treba:
- dobrý cestovný poriadok
- intenzívnu propagáciu
- stabilnú a dlhodobú prevádzku, aby ľudia mali čas zvyknúť si na túto službu.
A nie ako teraz, že to začalo koncom zimnej sezóny, pričom sa vopred povedalo. že skúšobná prevádzka bude trvať len do konca februára a na základe toho sa rozhodne o jej ďalšej prevádzke - čiže reálne dali životnosť tejto linky len na 3 víkendy - stačí, že nevyjde počasie cez tieto víkendy, ľudí bude málo a linka bude odsúdená na zánik, resp. viac sa neobnoví s argumentom, že taká doprava už bola, ale ľudia o ňu nemajú záujem.

Ako vyzerá propagácia teraz? Na web stránke dopravcu niet ani zmienky, na zastávke Rudohorská dolná žiadna info o prevádzke tejto dopravy. Jednoducho fušerina.

Trocha lepšie funguje letný cyklobus. Na Šachtičky premáva už stabilne od roku 2012 každú sezónu a dá sa povedať, že ľudia si zvykli. Je síce slabšie vyťažený oproti iným trasám cyklobusu (najmä Donovaly), ale pri peknom počasí sa vie nazbierať aj 20-30 cestujúcich. Sám som svedkom a využívam ho pravidelne a často.

Je úplne jasné, že akákoľvek turistická doprava je silne závislá na počasí. S tým nespravíme nič, to musíme len tolerovať. Tie lepšie dni pri peknom počasí vyššou vyťaženosťou jednoducho povedané "potiahnu" horšie dni, keď je škaredo a bus je prázdny.

Príkladov podobných liniek je viacero, najnovšie začala v Bratislave premávať turistická linka č. 144 z Koliby na Kamzík od 10.2.2018. Ja si do istej miery myslím, že podobná linka by mohla jazdiť aj na Šachtičky, možno dokonca aj s celoročnou prevádzkou.
Ja by som to nevidel až tak biedne. Dnes je škaredo, skibus len začína. Pri troche propagácie a lepšom počasí ho ľudia budú používať. Ak by bolo treba niečo robiť s trasou, tak by som tam pridal zastavovanie na Ďumbierska MŠ. Trošku by to predĺžilo trasu na Rudohorskú a bolo by to bližšie ľuďom v starej Sásovej. Ak by som tam býval a mám sa napr. s celou rodinou a s potrebným vybavením (lyže, lyžiarky palice, snowboardy....) trepať cez pol Sásovej v nedeľu ráno o 8., tak by ma to možno aj odradilo.
Takéto skibusy, cyklobusy, turisticke busy, alebo aj klasické linky do rekreačných oblastí sú okrem sezóny silne závislé na počasí v ten deň, kedy majú premávať. Takže keby bol krajší víkend, možno by tam bolo aj 10 - 14 cestujúcich. Druhá vec je, že už si ľudia zvykli chodiť autom, najmä tam kde nie je / nebola dlhodobo ponuka adekvátnej VHD. A tiež naozaj nedostatočná propagácia a nejasná vec, na ktorej strane Rudohorskej, dolnej to ide. Či smer na Magurskú a hore strmo popri Tatranskej, alebo smerom na Bánoš a cez Nemce hore. Myslím si, že uvedený bus, by mohol začať ako normálna linka. Premávať by mohla cez 6, + od 1.6. do 30.9. a od 1.12. do 28.2., v letnom období by mohol byť s vlečkou pre bicykle. Tým pádom by chodili v lete dva cyklobusy. Jeden ráno na 2x na Šturec a Donovaly a druhý 1x tiež ráno na Šachtičky. Ale prvý rok by to chcelo silnú dotáciu, lebo ľudia to objavia, zvyknú si až po čase a nie po mesiaci a potom nič zrušenie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.