detvan: každé, ktoré má číslo začínajúce 810... ? Výmenou HDV 851 za 810 (ale aj 811 a 812) išiel komfort dopravy brutálne nadol... O prívešákoch za ne radšej pomlčím. Jediná vec, ktorú dokázalo vedenie Zločineckej spolocnosti promptne realizovať, bolo rozpálenie motorákov 851. Prečo sa nemohlo ísť v štýle ČD a spraviť z nich niečo na štýl 854 ČD???
PIT: no motor v železničnej doprave bol kedysi úžasná novinka a niektorí modrogumní železničiari sa doteraz nevyrovnali s tým, že nikdy sa to tak nerobilo... ?
Ktoré HDV radu 810 konkrétne je také plesnivé, keď ho stále spomínaš?
Za vývesné tabule cestovných poriadkov zodpovedá vrcholovo ŽSR - podľa Kompetenčného poriadku organizácie. Prípadné odchýlky, ktoré uvádzaš sú ich služobným nedostatkom. Mali by ich odstrániť, pretože uvádzajú zlé kategórie vlakov. Uvedený nedostatok Zr - MOs je neospravedlniteľný. ?
Možno je zaujímavé dopredu vedieť, či pôjdeš plesnivou súpravou alebo novou, ale čo Ti pomôže, keď na tabuli je uvedené MOs, ale je obrovský rozdiel, keď ide zhnitá "motorka" alebo 840, ktoré sú označené rovnako. Ale podstatný problém vidím v tom, keď som sa už veľmi veľa razy stretol s tým, že na tabuli bolo pri použití 840-súpravy na zrýchlených vlakoch ZV-ZA uvádzané MOS namiesto Zr, čo vyvolávalo u niektorých cestujúcich v staničnej hale dostatočný chaos, lebo nevedeli, kedy pôjde ich zrýchlený vlak.
BANSKÁ BYSTRICA - Mestskej hromadnej doprave v Banskej Bystrici hrozí kolaps. Zamestnanci SAD - Banskobystrická dopravná spoločnosť sú nespokojní s výškou príjmov a ak nebudú kompetentní riešiť ich požiadavky, sú v krajnom prípade odhodlaní odstaviť autobusy i trolejbusy. Združenie zamestnancov SAD BBDS už poslalo list aj ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi. "Reálne sa nám znížili mzdy, čo má za následok neschopnosť zamestnancov uhrádzať svoje bežné životné náklady," konštatoval hovorca združenia Radoslav Spišák.
Riaditeľ Banskobystrickej dopravnej spoločnosti Igor Korniet hovorí, že spoločnosť je v niekoľkomiliónovej strate, lebo chce pomáhať mestu. "Niektorí zamestnanci prišli až o tretinu platu, aby sme boli schopní platiť dodávateľom energií a pohonných látok," priznáva riaditeľ.
Ak vodiči vstúpia do "divokého" štrajku, budú podľa neho znášať právne dôsledky, vrátane náhrady prípadných škôd.
Korniet hovorí, že jedným z dôvodov problémov je aj to, že spoločnosť nemá ešte s mestom podpísanú zmluvu o výkonoch. Dopravná spoločnosť teda čiastočne dotuje mestskú hromadnú dopravu. Ak zmluvu mesto s dopravcom nepodpíše, hrozí zrušenie trolejbusovej dopravy.
K zdramatizovaniu situácie zamestnancov spoločnosti došlo po fiškálnej decentralizácii. Nepriaznivý stav v podniku podľa Spišáka viedol k výraznému kráteniu pohyblivej zložky, ktorá u zamestnancov tvorí takmer polovicu platu. Napríklad, vodiči mestskej hromadnej dopravy ešte koncom minulého roku zarábali približne 13-tisíc korún. Momentálne dostávajú mesačne iba desaťtisíc. "Pohybujeme sa za hranicou zabezpečenia existencie rodín," hovorí Spišák. Dodáva, že nechcú zničiť vlastnú spoločnosť, ani bojovať proti vedeniu podniku, ale proti tým, ktorí situáciu zapríčinili.
Zamestnanci žiadajú konfrontáciu vedenia spoločnosti, mestského zastupiteľstva a predstaviteľov Banskobystrického kraja. Na stretnutí chcú vysvetliť dôvody svojho konania. "Ak neuspejeme a vedenie nezastaví krátenie prémií, neoplatí sa nám pracovať. Ak sa situácia nezmení, odstavíme autobusy a trolejbusy," povedal hovorca zamestnancov. (wm)
Z dopravných predpisov už boli vypustené pojmy ako MOs alebo EOs. Teda by sa tieto označenia nemali používať. To ale neznačí, že sa používať nesmú. Sú to informácie pre cestujúcu verejnosť, nie služobné tajomstvo. Ak prednosta stanice rozhodne, že na informačnej tabuli bude uvádzať pri čísle vlaku druhovú skratku EOs alebo MOs miesto Os, je to jeho rozhodnutie. A ak to pekne vysvetlí pod vývesnou tabuľou, čo znamenajú predmetné skratky, nie je dôvod na paniku a nikomu to neurobí zle. ?
Ak sa nemýlim, už má za sebou aj prvú nehodu (v dôsledku nesprávne prehodenej výhybky), bolo to aj v novinách, ale už si nespomínam, kedy presne a v ktorých...
označenie MOs nie je výmysel bystrickej stanice. Ako oficiálna kategória vlaku samozrejme neexistuje, ale používa sa napríklad aj služobných materiáloch ZSSK (napr. Zbierka obehov HDV a turnusov rušňových čiat). Je jasné, že písať v obehoch 840, že ide o MOs je zbytočné, lebo je to samozrejmé, ale keď som na nejakej stanici, tak som rád, keď viem, či mám na vlaku čakať súpravu, alebo plesnivú 810-ku... ?
Chcem Ťa poprosiť, aby si pri druhu vlaku nepísal písmeno "M" (MZr, MOs), lebo mi to strašne robí zle. Pokiaľ viem, tak po tratiach ŽSR premávajú v pravidelnej osobnej doprave len EC, IC, Ex, R, Zr (+ER), Os vlaky. Dopĺňanie písmena "M" na bystrickej stanici, ako skratky pre slovo "motorový", je úplne nezmyselné. Však ktorý vlak nie je motorový - skrátka jazdí bez motora?
Ináč vo Zvolene vymysleli neuveriteľnú blbosť - namontovali priečny prah do križovatky, ale do smeru hlavnej cesty... ? A ešte k tomu tade premáva MHD...
TS 801
Rad HDV: 840
Spoločnosť: Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
Depo: RD Zvolen
Typ vlaku: MZr, MOs
Počet HDV: 5
1.deň:
MZr 1840 Zvolen os.st. (5.40) - Žilina (7.11)
MOs 3908 Žilina (7.17) - Skalité Serafínov (8.43)
MOs 3909 Skalité Serafínov (8.49) - Žilina (10.19) na závese
MZr 1841 Žilina (13.01) - Zvolen os.st. (14.56) na závese
MZr 1844 Zvolen os.st. (15.18) - Žilina (17.03)
MZr 1845 Žilina (19.10) - Zvolen os.st. (21.04) na závese
2.deň:
MZr 1840 Zvolen os.st. (5.40) - Žilina (7.11) na závese
MOs 3908 Žilina (7.17) - Skalité Serafínov (8.43) na závese
MOs 3909 Skalité Serafínov (8.49) - Žilina (10.19)
MZr 1841 Žilina (13.01) - Zvolen os.st. (14.56)
MZr 1844 Zvolen os.st. (15.18) - Žilina (17.03) na závese
MZr 1845 Žilina (19.10) - Zvolen os.st. (21.04)
3.deň:
MOs 7312 Zvolen os.st. (5.43) - B.Bystrica (6.19)
MOs 7403 B.Bystrica (6.21) - Červená Skala (8.26)
MOs 7410 Červená Skala (8.32) - B.Bystrica (10.26)
MOs 7347 B.Bystrica (10.32) - Zvolen os.st. (10.57)
MOs 7340 Zvolen os.st. (11.01) - B.Bystrica (11.26) v X
MOs 7349 B.Bystrica (11.31) - Zvolen os.st. (11.54) v X
MOs 7346 Zvolen os.st. (12.06) - B.Bystrica (12.35) v (6)
MOs 7302 B.Bystrica (13.16) - Vrútky (14.48) v (6)
MZr 1842 Zvolen os.st. (13.08) - Žilina (15.15) v (1) - (5), (7) na závese
MOs 7505 Vrútky (15.32) - Zvolen os.st. (17.44) v (6)
MZr 1843 Žilina (17.16) - B.Bystrica (18.39) v (1) - (5), (7)
MOs 7355 B.Bystrica (19.32) - Zvolen os.st. (20.06) v (1) - (5), (7)
MOs 7330 Zvolen os.st. (21.52) - B.Bystrica (22.23) v (5)
MOs 7357 B.Bystrica (22.26) - zvolen os.st. (22.55) v (5)
1.a.deň:
MOs 7310 Zvolen os.st. (4.37) - B.Bystrica (5.11) v X
MOs 7341 B.Bystrica (5.30) - Zvolen os.st. (6.02) v X
MOs 7316 Zvolen os.st. (8.32) - B.Bystrica (9.08)
MOs 7319 B.Bystrica (12.20) - Zvolen os.st. (12.57)
MZr 1842 Zvolen os.st. (13.08) - Žilina (15.15)
MZr 1843 Žilina (17.16) - B.Bystrica (18.39) na závese, okrem (6)
MOs 7355 B.Bystrica (19.32) - Zvolen os.st. (20.06) na závese, okrem (6)
MOs 7352 Zvolen os.st. (21.06) - B.Bystrica (21.32)
MOs 7357 B.Bystrica (22.26) - B.Bystrica (22.55)
1.b.deň:
MOs 7311 B.Bystrica (4.45) - Zvolen os.st. (5.15) v (6)
MOs 6221 Zvolen os.st. (5.45) - Zvolen nákl.st. (5.48) v (6)
MOs 6222 Zvolen nákl.st. (6.09) - Zvolen os.st. (6.12) v (6)
MOs 6205 Zvolen os.st. (8.10) - Fiľakovo (9.33) v X, (6)
MOs 6206 Fiľakovo (9.50) - Zvolen os.st. (11.46) v X, (6)
MOs 6209 Zvolen os.st. (12.00) - Lučenec (13.10)
MOs 6208 Lučenec (13.35) - Zvolen os.st. (14.53)
MOs 7508 Zvolen os.st. (15.05) - Vrútky (17.31)
MOs 7509 Vrútky (19.34) - Zvolen os.st. (21.41)
MOs 7332 Zvolen os.st. (22.15) - B.Bystrica (22.51) v (5)
tak to si si riadne počítal, keď si pomedzi diskusiu o psích výkaloch našiel aj ďalšie príspevky. Predpokladám, že si myslel hlavne tie prvoaprílové príspevky. Ale vidíš, že prešli dva mesiace a vôbec som nepočul o tom, že by mesto podniklo akékoľvek kroky k sankciovaniu dopravcu. Naopak dopravca sa asi rozsype prostredníctvom vlastných vodičov sám...
Zdravim PIT-a!
Cital som si diskusiu na www.banskabystrica.sk -a musim Ta Piťu pochvalit za prispevky, najma ten zo zac. aprila bol mimoriadne trefny. Keby sa nimi dalo aspon nieco dosiahnut ?
Kami: aj cez 50 tisíc... Pokiaľ vodič MHD nezarobí nad 10 tisíc, tak pôjde inam, to je jasné všetkým, snáď okrem manažmentu dopravcu. Keď sa k nízkym platom pridajú aj všemožné buzerácie a postihy zo strany nadriadených, tak naozaj nie je nad čím rozmýšľať.
Co sa tyka platov, uz na urovni roku 2004 boli pod priemerom. Nadcasy ako tradicny sposob zvysovania prijmu sa odburali uz pred nejakymi 2 rokmi. No a tento rok je vyrazny tlak na znizovanie miezd. O vaznosti situacie svedci nedostatok vodicov (nemali sme nedavno redukciu???).
Na porovnanie, sukromne kamionove firmy zmykaju vodicov za 30-40 tisic mesacne, casto vyplacanych na ruku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
detvan
Za vývesné tabule cestovných poriadkov zodpovedá vrcholovo ŽSR - podľa Kompetenčného poriadku organizácie. Prípadné odchýlky, ktoré uvádzaš sú ich služobným nedostatkom. Mali by ich odstrániť, pretože uvádzajú zlé kategórie vlakov. Uvedený nedostatok Zr - MOs je neospravedlniteľný. ?