Dnesny postreh z cestovania. Na zastavke pri budove Gamo som nastupoval na trojku, vsimol som si chalana ako studuje cestovne poriadky. Potom si ma vsimol on a pristupil ku mne a opytal sa anglicky.Preco tu niesu odchody vsetkych autobusov, ako su uvedene hore na tabuly? (oznacnik) Tak som mu vysvetlil ze niektore su zrusene a strasne sa divil, preco este nieje ta tabula vymenena? Povedal som mu, toto je este nic, na niektorych zastavkach su uvedene cisla spojov ktore nepremavaju aj dva roky
a viac. Krutil hlavou a ja som sa hambil. Odkaz kompetentnym, robte nieco konecne pre zlepsovanie mhd v nasom meste, BB MHD ma strasne zlu povest, aj medzi navstevnikmi mesta, studentmi z inych miest, a po dnesku aj medzi zahranicnymi navstevnikmi.
Majkl: už som našiel aj deviaty zvolenský plyňák - 811AY Minule išli oproti mne takmer za sebou hneď štyri - a potom si nemysli, že ich je pätnásť... ?
A ešte jedna vec ma teší. A to to, že na trolejbuske došlo k umytiu vozidiel bez toho, aby sa toho cestujúca verejnosť musela dožadovať. Ale to isté by mohli spraviť aj na autobuske... ?
„V prvej fáze sme písomne oslovili primátora mesta aj riaditeľa spoločnosti SAD s cieľom vyprovokovať verejné stretnutie s obyvateľmi Bystrice, aby situáciu vysvetlili,“ hovorí o reakcii Občianskeho združenia Občania v akcii na situáciu s MHD Jaroslav Huba. Listy posielali len nedávno, zatiaľ teda nie je známe, či sa stretnutie uskutoční a kedy. Združeniu ide aj o to, aby mali Podlavice priame spojenie s mestom. Usilujú sa o to už dlho. Najprv cesta seriózneho rokovania, potom protestná akcia - to je plán Občanov v akcii. Prinášame aj úryvok z listu, ktorý poslali občania primátorovi Jánovi Králikovi a dali na vedomie riaditeľovi SAD BBDS Igorovi Kornietovi:
Vážený pán primátor!
Obraciame sa na Vás v mene občanov, členov občianskeho združenia Občania v akcii - Podlavice, očami Podlavičanov i členov Občianskej rady a žiadame Vás o riešenie nášho problému dopravy a zároveň Vás chceme požiadať o odpovede na otázky súvisiace so zabezpečením dopravy v meste a prímestských častiach Banskej Bystrice. Chceme Vás požiadať o odpovede na každým rokom sa opakujúce otázky mnohých z nás. Je spracovaný, alebo sa pracuje na dopravnom genereli mesta Banská Bystrica, alebo obdobnom pláne, ktorý rieši dopravu obyvateľov mesta? Budú sa každým rokom meniť cestovné poriadky a trasy autobusovej dopravy netransparentne bez spoluúčasti občanov a cestujúcej verejnosti? Komu má slúžiť komplikovaná a nevýhodná preprava občanov? Kto je zodpovedný za schválenie a podpísanie cestovných poriadkov zo strany mesta?
Kedy a ako chcete zlepšiť kultúru cestovania a kvalitu služieb prepravy občanov mesta Banská Bystrica? Predložili ste, alebo informovali ste na rokovaní mestskej rady a mestského zastupiteľstva v priebehu roka 2004 o situácii v MHD (napríklad výsledky preukazovania predpokladanej straty z poskytovania výkonov vo verejnom záujme v pravidelnej autobusovej doprave podľa vyhlášky 151/2003 Z.z.)? Ak je mestská doprava príťažou pre SAD BBDS, prečo nevyhlásite verejnú súťaž na nového prepravcu? Zároveň Vás žiadame, aby ste vyvinuli maximálne úsilie na vrátenie liniek z a do Podlavíc do stavu ako pred 1.1.2005, pretože nové trasovanie nemá žiadnu logik a je nevýhodné pre všetkých obyvateľov mesta.
11.1.2005
V predchádzajúcom čísle BB žurnálu sme vás informovali aj o prebiehajúcej petičnej akcii občanov sídliska Fončorda za znovuzavedenie autobusovej linky číslo 24, ktorú Slovenská autobusová doprava Banskobystrická dopravná spoločnosť (SAD BBDS) v rámci opatrení smerujúcich k redukcii spojov, ich zrušenie a napokon aj k zvýšeniu cestovného zrušila. Petícia má podľa jej iniciátorov: „Upozorniť primátora mesta a aj zástupcov SAD, že nedoriešením problémov mestskej verejnej dopravy a rozhodnutím o zrušení autobusovej linky číslo 24, ale aj zrušením a nevhodným presmerovaním niektorých ďalších liniek, veľmi nepríjemne zasiahli do života občanov Banskej Bystrice,“ uvádzajú iniciátori k významu petície.
Petičné hárky obsahujú 1379 podpisov obyvateľov dvoch najväčších sídlisk v Bystrici - Sásovej a Fončordy. Iveta Majerová, Renáta Žiačiková a Milan Lichý ju odovzdali primátorovi mesta Jánovi Králikovi.
Všetkých, ktorí sa tešili, že je tu odomňa pokoj, sklamem. Som späť. Bohužiaľ som bol troška mimo, tak len stručne:
Re #6836 Papyr: Toto už je na totálnu demontáž celého systému ako takého a na vybudovanie nového, lebo to už nemá ani len náznak nejakej úrovne... ?
Re #6858 Schuhu: to čo má znamenať, že 867BA je na L20 a 868BA na L80??? Aj ja som si už všimol...
Re #6870 Snopko: tento priestor môžete využívať kedykoľvek a koľkokoľvek, radi sa niečo nové dozvieme... ?
Re #6888 Tom: nemôžeš hodnotiť tento "výlukový" stav za definitívny. Po spustení trate k Tescu tam tiež budú trtolejbusy. A keby L3 nebola dostatočne vyťažená, tak by v tom čase asi nezdvojovali niektoré spoje, nie? Nezabúdaj, že veľa cestujúcich nastúpi až na Fončorde, kde je väčšina internátov.
Re #6891 Rebel: už Ti na inom fóre vysvetlili účel evidenčného cestovného, tak tu netrep o nenažrancoch!
Re #6899 Hermiona: Vyslovene nevyťažené spoje sa rozumne redukujú už dlho... L24 bola o inom...
Re #6906 Majkl: Nesúhlasím. V BB sa robia CP tak, aby vyhovovali potrebám vodičov (viď napr. L6 a jej 30/40min interval cez víkend alebo aj nové L8 a 9)
Re #6911 a #6912 Vševedko: a čo takto si to najskôr všetko prečítať a potom v pokoji v jednom prípevku reagovať, dedo? ?
Re #6922 Vševedko: He he. Bystrica má MHD postavenú na prestupný tarif (teda v reále na prestupnú pokutu ? ) a na nástup všetkými dverami. Charakter MHD sa nezmenil ani zavedením nástupu prednými dverami ani zavedením súčasnej tarify. Jazdné doby sú stále +/- rátané bez ohľadu na prestoje na zastávkach. Inak by neboli neustále 8-10 minútové meškania... A pri cca 20 min. trasách a 10 min. intervaloch zas až toľko vodičov a vozidiel neušetríš, si nemysli. Druhá vec je nevhodné rozvrhnutie ich obehov a tým nevyhnutné zbytočné zotrvávanie niektorých vodičov v smene dlhšie, než je nutné.
Re #6923 Snopko: Ten nárast len poukazuje opäť na neschopnosť podniku vysporiadať sa s problémom. Dostatočný výskyt revízorov odradí ľudí pokúšať sa o cestovanie na čierno. To by ale tí revízori ale tiež museli v pracovnom čase robiť to, čo majú v popise práce, a to kontrolovať a nie vysedávať na konečných a debatovať so šoférmi ako sa to deje v niektorých mestách.
Re #6928 Hermiona: Blbosť! Čo ušetríš na tom, že ten istý celokový počet cestujúcich budeš viezť dvomi autobusmi??? (vzané veľmi zjednodušene)
Mal by som otázku pre nejakého Ikarusofila: niekedy v rokoch 1990-1992 sa na Slovensku objavilo niekoľko kusov ojazdených I-280 v dosť nezvyklom prevedení - boli celé tmavomodré, s veľkými vetračkami cez pol okna (ako napr. v Moskve) a dosť odraté, tipujem že mali minimálne osem-desať rokov. Jeden bol v Liptovskom Mikuláši, jeden v Trenčíne, v Martine a tuším som jeden videl v Tranve, ale presne si nespomínam. Neviete niekto, odkiaľ tie busy boli kúpené a či sa nejaký náhodou nevyskytol aj v Bystrici?
No ak pri 5,- SKK cestovnom získali o milión mesačne viac, tak dnes by to boli milióny dva. Síce by mohli z toho zaplatiť pár desiatok revízorov, ale však tak sa to nikdy nerobilo. Ešte že nežijem v Bystrici...
nie, nastupovanie prednymi dverami sa zaviedlo niekedy v marci 1994. Plus minus rok sa zaviedol predaj listkov len u vodica a v predajni. Neviem kedy sa potom zvysovalo, ale v roku 1996 boli ceny 6 Sk, 220 Sk mesiac, 520 Sk 3 mesiace. Casove listky sa zrusili od septembra 2000, posledne ceny boli 10/380/920 Sk z juna 2000.
ked musim niekde dalej ist tak chodim najcastejsie stopom v 90 percentach som na mieste skor ako busom sedim si usmiaty v nejakej octavii alebo niecom podobnom mam klimu mozem si zapalit proste bomba a navyse spoznam kopu pohodovych ludi kaslem na celu busdopravu
A vsetci sa hrozne cuduju ako moze niekto stopovat HEHEHE ?
pravy Zilincan by ti povedal ze tam prestupovat nemusis. Linky su predsa zokruhovane s intervalovym CP. Staci ked si tu takmer hodinku do dalsieho spoja pockas na zastavke.
1) Hej, treba (podľa doktríny istých šéfov menších DP a primátorov menších miest s veľkými ambíciami v čele s pp. Popluhárom a Slotom) cestujúcich k prestupom donútiť a každý prestup im osladiť:-P.
2) Hej, BBDS nič nestratila, tá proste natiahla intervaly a pridala meškania...
Dobre, skúsme to inak - koľko vyberie na cestovnom za rok PO, koľko BB. Koľko miestokm odjazdí PO, koľko BB. Koľko dostane ročne na dotácii (povedzme 2004) PO, koľko BB.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mimi
a viac. Krutil hlavou a ja som sa hambil. Odkaz kompetentnym, robte nieco konecne pre zlepsovanie mhd v nasom meste, BB MHD ma strasne zlu povest, aj medzi navstevnikmi mesta, studentmi z inych miest, a po dnesku aj medzi zahranicnymi navstevnikmi.