Vševedko: takže chronológia zmien v 1994 bola nasledovná. V marci nástup 1. dverami, v júni predaj lístkov vodičmi a nakoniec od septembra reorganizácia liniek (viď história) porovnateľná s Kajdizáciou v BA.
mirkobb: už som objavil chybu.
Ten tunel je Kačický, samozrejme.
Ozaj, nebudeš v BB?
mirkobb: už som objavil chybu.

Ozaj, nebudeš v BB?
bez komentára
„V prvej fáze sme písomne oslovili primátora mesta aj riaditeľa spoločnosti SAD s cieľom vyprovokovať verejné stretnutie s obyvateľmi Bystrice, aby situáciu vysvetlili,“ hovorí o reakcii Občianskeho združenia Občania v akcii na situáciu s MHD Jaroslav Huba. Listy posielali len nedávno, zatiaľ teda nie je známe, či sa stretnutie uskutoční a kedy. Združeniu ide aj o to, aby mali Podlavice priame spojenie s mestom. Usilujú sa o to už dlho. Najprv cesta seriózneho rokovania, potom protestná akcia - to je plán Občanov v akcii. Prinášame aj úryvok z listu, ktorý poslali občania primátorovi Jánovi Králikovi a dali na vedomie riaditeľovi SAD BBDS Igorovi Kornietovi:
Vážený pán primátor!
Obraciame sa na Vás v mene občanov, členov občianskeho združenia Občania v akcii - Podlavice, očami Podlavičanov i členov Občianskej rady a žiadame Vás o riešenie nášho problému dopravy a zároveň Vás chceme požiadať o odpovede na otázky súvisiace so zabezpečením dopravy v meste a prímestských častiach Banskej Bystrice. Chceme Vás požiadať o odpovede na každým rokom sa opakujúce otázky mnohých z nás. Je spracovaný, alebo sa pracuje na dopravnom genereli mesta Banská Bystrica, alebo obdobnom pláne, ktorý rieši dopravu obyvateľov mesta? Budú sa každým rokom meniť cestovné poriadky a trasy autobusovej dopravy netransparentne bez spoluúčasti občanov a cestujúcej verejnosti? Komu má slúžiť komplikovaná a nevýhodná preprava občanov? Kto je zodpovedný za schválenie a podpísanie cestovných poriadkov zo strany mesta?
Kedy a ako chcete zlepšiť kultúru cestovania a kvalitu služieb prepravy občanov mesta Banská Bystrica? Predložili ste, alebo informovali ste na rokovaní mestskej rady a mestského zastupiteľstva v priebehu roka 2004 o situácii v MHD (napríklad výsledky preukazovania predpokladanej straty z poskytovania výkonov vo verejnom záujme v pravidelnej autobusovej doprave podľa vyhlášky 151/2003 Z.z.)? Ak je mestská doprava príťažou pre SAD BBDS, prečo nevyhlásite verejnú súťaž na nového prepravcu? Zároveň Vás žiadame, aby ste vyvinuli maximálne úsilie na vrátenie liniek z a do Podlavíc do stavu ako pred 1.1.2005, pretože nové trasovanie nemá žiadnu logik a je nevýhodné pre všetkých obyvateľov mesta.
11.1.2005
V predchádzajúcom čísle BB žurnálu sme vás informovali aj o prebiehajúcej petičnej akcii občanov sídliska Fončorda za znovuzavedenie autobusovej linky číslo 24, ktorú Slovenská autobusová doprava Banskobystrická dopravná spoločnosť (SAD BBDS) v rámci opatrení smerujúcich k redukcii spojov, ich zrušenie a napokon aj k zvýšeniu cestovného zrušila. Petícia má podľa jej iniciátorov: „Upozorniť primátora mesta a aj zástupcov SAD, že nedoriešením problémov mestskej verejnej dopravy a rozhodnutím o zrušení autobusovej linky číslo 24, ale aj zrušením a nevhodným presmerovaním niektorých ďalších liniek, veľmi nepríjemne zasiahli do života občanov Banskej Bystrice,“ uvádzajú iniciátori k významu petície.
Petičné hárky obsahujú 1379 podpisov obyvateľov dvoch najväčších sídlisk v Bystrici - Sásovej a Fončordy. Iveta Majerová, Renáta Žiačiková a Milan Lichý ju odovzdali primátorovi mesta Jánovi Králikovi.
Mat, BB Žurnál č.2/2005 27.1.2005