Odkial mate tieto informacie? Pokial viem, DPMP nepocita prepravenych cestujucich. On si to vytiahne zo zaznamov z pocitaca, pretoze kazdy autobus i trolejbus ma nainstalovane na napravach vahy a aktualna hmotnost vozidla v kazdom okamihu sa registruje palubnym pocitacom. Vecer po skonceni sluzby sa "disketky" z palubakov strcia do pocitaca a data zo vsetkych vozov sa ponahravaju do pamati.
A aby som nezabudol - počet prepravených cestujúcich je samozrejme taktiež úplne uletené a ničnehovoriace číslo - máte nejaké podklady v osobokilometroch? Lebo v počte prepravených cestujúcich napr. DP Praha prepraví omnoho viac cestujúcich ako České Dráhy.
Takže vy ste schopní prevádzkovať minimálne 1, ale pravdepodobne omnoho viac, naplno nasadených autobusov za JEDEN milión ročne? To je cca. 100.000 km!!! Vrátane všetkého? Idem do toho!
Ako som uz niekolko krát povedal. Ak dôjde k dohode s predstavitelmi mesta, a ak sa pre rok 2005 podpíše zmluva o výkonoch vo verejnom záujme, sme pripravení obnoviť linku 24 a tiež urobiť zmenu v trasovaní niektorých liniek pre obmedzenie potreby prestupov. Zatiaľ sa však naďalej rokuje a čiastkové výsledky rokovania v zmysle dohody nebudú zverejňované.
Mozno by sa usetrilo aj tym, ze by sa zrusili linky do okolitych dedin, ved MHD ma jazdit po meste a nie po dedinach (az do Salkovej). Ved nech si to riesia primestkymi linkami vid. Zvolen.
Ak by nepokryl, tak by to nemalo význam a už dávno by sme sa k tomu vrátili. Či si myslíte že nás všetky problémy s tým súvisiace bavia? Žilinu som porovnal, preto, lebo má obdobný systém, kde bola presná evidencia počtu cestujúcich. Prešov počíta prepravených ľudí cez štatistické koeficienty, ktoré sú úplne uletené. Keby sme rátali podľa nich prepravíme cca 40 mil. cestujúcich ročne, čo sú jednoznačne bludy.
A ten nárast v tržbách vám pokryl nákaldy na spomalenie obehu vozidiel? Lebo ak nie, tak váš svätý boj proti neplatičom je zbytočný. A ja som presvedčený, že nepokryl.
Porovnanie so Žilinou je irelevantné, nakoľko tam žiadne časové cestovné lístky nemajú, len akúsi úchylnú formu kreditu, a cestujúci doknca nie sú pri prestupe ani nijak zvýhodnení.
Čo takto skúsiť trebárs porovnanie s Prešovom?
Súhlasím s Vami že navrhované riešenia by zlepšili hlavne kvalitu poskytovaných služieb. Polemizovať by sme mohli o výnosovej časti takto navrhnutého systému a legislatívnej ochrane a možnostiach voči čiernym pasažierom a možnosti vymáhania pokút a s tým spojenými daľšími zvýšenými nákladmi.
V Banskej Bystrici pri zavedení nástupu prednými dverami v roku 1994 bol pri nezmenenej tarife vtedy asi 5 Sk nárast v tržbách cca 1 mil. Sk. To všetko boli neplatiči.
Predstava, že prepravíme viac ľudí ak budú časové lístky je podľa mňa neopodstatnená.
Porovnanie rok 2003 - Žilina - 19 334 tis. cestujúcich pri využívaní časových lístkov.
Rok 2003 Banská Bystrica - 21 544 tis. cestujúcich.
Pár všeobecných bodov, ako ušetriť:
1) Keby ste mali prestupný tarif, nemusíte mať spoje odvšadiaľ všade.
2) Keby ste mali nástup všetkými dverami, dosiahnete rýchlejší obeh vozidiel, čím ušetríte opäť nezanedbateľné množstovo vodičov i autobusov, určite je úspora väčšia ako náklady na pár revízorov.
3) Keby ste mali časové predplatné lístky, určite by tú vašu MHD využívalo viac ľudí.
Najdôležitejšie je len neplakať a nenaťahovať ruky, akokoľvek ste v práve, ale snažiť sa aj niečo spraviť.
Aj keď vo všeobecnej rovine s Vami častejšie nesúhlasím ako súhlasím, v tomto konkrétnom prípade musím vyjadriť svoj PLNÝ súhlas. Starostlivosť o ZŤP je vecou ŠTÁTU a ten na nich seria ako na placatý kameň a snaží sa ich hodiť na krk niekomu úplne inému!!!
Za 13,-Sk chodí v MHD BB len 18% cestujúcich. 12 % cestujúcich cestuje v súčasnosti ZADARMO a to sme " nenažranci "!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr