Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ahojte,
uz dlhsie sledujem diskusiu na tomto webe, prekvapila ma zvycajne slusna uroven, ci aj prispevky priamo kompetentnych. Odvaznu zmenu linkoveho vedenia „velky tresk“som si bol pozriet v zavere minuleho tyzdna v praxi, u vas v meste. Tak berte i moj pohlad skor za pohlad „zvonka“. Vsetko sa snazim chapat v kontexte nulovej dotacie mesta a snahy preprevcu zabezpecit efektivnost fin.prostriedkov. Napriek ostrej kritike mnohych si myslim, ze prepravca ked nemal na vyber (iba trzby) isiel skor spravnym smerom. Takto je logicka snaha zachovania kostry MHD z hladiska kapacity, intervalov i trzieb bez obmedzenia (trolejbusy, 20/22, 34-36) i spolufinancovanych liniek (5x).

Zrusene diametralne linky (napr. 30/33,42,93) sice poskytovali atraktivne priame spojenia roznych casti cez centrum, avsak pri nerovnakych/nenasobnych intervaloch subeh takychto liniek so „zakladnymi linkami“ vytvara neefektivne zhlukovanie vozidiel. Na druhej strane, danou cestujucich je nutny prestup (a najma nelogicka platba) i zhorsenie dopravnej obsluznosti (pesia dochadzka) v oblastiach „dochodcovskych spojov“ (30/31/33,93..). Odklonenie A-bus liniek z nabrezia (zapchy) pravdepodobne zlepsi ich spotrebu, najma ked trolejbusy poskytuju dostatocnu kapacitu a ich naklady na energiu su do znacnej miery fixne (technolog. max, dohodnute max.,spickove max..).

Avsak, dnesnemu systemu chyba zakladna vec: prestupna tarifa!!

A este zopar konkretnosti. Z mojho pohladu je dolezity pekny linkovy interval (delitele 60, napr. intervaly 5; 6; 7,5; 10; 12; 15; 20; 30; 60 min., najma nie ako kedysi 28/56min.) i nasledny interval TB-liniek na nabrezi..to prilaka cestujucich. Pekny je linkovy preklad 20/22+ex23 liniek zo Sasovej, avsak kapacitne problemy ex24+25/90 na Karpatskej sa este zhorsili..taktiez sa mi zdalo, ze solo vozy na 22 pri intervale 18min. (SN) nestacia, co tak interval 15min? U trolejbusov by mozno stalo za pokus pohrad sa s prekladom, v „x“ by napr. interval 12min. mohol pomoct a v SN je neprijemny preklad 1+6, ako aj 40min. diery.

Napriklad, nasledny 10min. SN interval 1+2/8+6 by sa nepodaril? (Nepoznam presne chronometraze, ale pri imaginarnych 4min. vyrovnania+obratu na konecnej) by pri „a“ odchodoch od Zel.stanice :
1..... 00 30
2/8..10 40
6..... 20 50
a z opacnej strany na obrat (vratane 4min vyrovnania u 1 aj 2/8) by bol nasledny int. 10min aj na Stadlerovom nabr. smer Zel.stanica:
1..... 01 31
2/8..11 41
6..... 21 51
hadam lespie ako sucasne 14 44 a 17 47 (6+1)
a vyhnut 40min dieram by sa dalo pravidelnymi prejazdami (3 kola po 50min. a nasledne 1 bezp./prac.prestavka 30min.) 1 + 6 + 2/8 + PP + 1 + 6 + .. takto ide vyhoviet zakonu 121 aj bez dier na prac.prestavku v CP so sucasnym poctom vozov/vodicov.A odchody linky 3/9 a 7 iba vhodne vpasovat..

Co dalej? Ak by bol prestupny tarif, ktoreho naklady nech dofinancuje mesto ( i dalsi zakaznici sa prilakaju) a pekne nasledne intervaly kostry MHD, tak by neboli potrebne velke korekcie novej siete MHD (napr. este linku pre dochodcov Nemocnica FDR - THK -Mladeznicka-Uhlisko – Nam.slobody – oproti linke 80, v podobnom rozsahu) a mozno zvazit tolko ziadanu, napr. iba spickovu 24..
Drzim palce
M
ahoj vsetci.
nevie mi niekto z vas napisat, kedy vratia 24.
dakujem
?
Reakcia na: jnec #6972:
Ahoj Juraj, Kontakt na: snopko@sadbb.sk.
Reakcia na: mirkobb #6969:
v BB som 10.2. - 13.2. Vikend je OK.
Schuhu: Samozrejme, veď z 25/3a odpadli spoje L100...
LUK: Ešte ťa doplním, okrem toho, že sa strieda 756BX(predtým 995BS) s 824BK, tak 694BI sa strieda s 283AT. Dosť ma prekvapilo, že spoje na víkendovej L22, ktoré robili predtým záložáky, robia teraz vozy v rámci prejazdov z L25.
Mimi ďakujem!
Karosa 3x WRC daj si vyhladat prispevky podla autora zadaj meno Snopko a dozvies sa odpoved.
Nevie niekto kedy sa má zdvihnúť cestovné a vrátiť 24 ak sa to má vôbec stať diky.
Tak potom ja nič ja muzikant.kebyze to viem tak nič nepoviem.
Reakcia na: Bontón #6973:
He he smola, tí dvaja sa poznajú, takže si to môžu dovoliť... ?
Re#6972jnec:ked už:Dobrý deň(nie ahoj)pán snopko kontaktujte ma prosím lebo nechcem zostať mimo diania juraj n.lebo pán snopko nie je ako mi ostatný jemu tu skoro všetci ak nie všetci vykajú.
Reakcia na: Snopko #6931:
Ahoj, kontaktuj ma lebo nechcem ostať mimo diania... Juraj N. ☺
mirkobb ja suhlasim po stretnutim, napis presny den a cas ako ti to vyhovuje aby sme sa vedeli zosuladit. Add tunel, podla toho nazvu som nevedel, ze ho mam za garazou 😃
Reakcia na: Kami #6968:
Nazyvali ho aj banskobystricky, vlastne väcsina tych tunelov malo dva a niektore aj viac nazvov.
Reakcia na: Kami #6968:
Budem,kedy budes Ty? Aby sme sa nejak "zosuladili". Chcel by som sa stretnut s Vami vsetkymi v tej zostave ako posledne,ak by bolo mozne? Co takto buduci vikend?
Vševedko: takže chronológia zmien v 1994 bola nasledovná. V marci nástup 1. dverami, v júni predaj lístkov vodičmi a nakoniec od septembra reorganizácia liniek (viď história) porovnateľná s Kajdizáciou v BA.

mirkobb: už som objavil chybu. 🙂 Ten tunel je Kačický, samozrejme.
Ozaj, nebudeš v BB?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.