Reakcia na: slovak2018 #55769:
Aktualizujem svoje postrehy z cestovania v rámci IDS BBSK po presne 2 týždňoch. Začnem takto. Stále nerozumiem, čo bolo v zásade zlé na starom systéme. Stačilo doplniť platbu kreditnou kartou, dobíjanie kreditu a nákup lístku online (kúpim vopred a v autobuse len priložím QR kód). Keď už niečo podobné zvládlo ZSSK, neverím, že by to BBSK nedokázal. Navyše, každý kraj si teraz vytvára samostatný IDS s vlastnou aplikáciou, vlastným systémom, tarifou, atď. Nie je predsa cieľom dopravu integrovať v rámci celého územia SR? Nech si lístok kúpim v jednej aplikácii do Malaciek, do Bystrice aj do Košíc a mal by som pri tom použiť jeden a ten istý identifikátor, všade by mali platiť rovnaké podmienky. Nie je toto predsa cieľ IDS? Moja predstava je, že by mali mať všetky kraje rovnakú aplikáciu, kde si raz zaregistrujem identifikátor a zľavy, kredit mi platia všade a lístok si viem kúpiť všade na Slovensku a je jedno či je to autobus, vlak,MHD...Alebo sa mýlim?
Teraz k veci...
Všetky spoje ktoré som využil naďalej označené papierom za oknom. Minimum spojov má papier aspoň zalaminovaný. Na vybraných spojoch SAD LC tabule išli. Z hľadiska cestujúceho to naďalej hodnotím ako jeden z najnegatívnejších aspektov. Sám som mal niekedy problém rozoznať kam spoj ide. Mal som vo zvyku vždy vodičovi "mávnuť" aby zbytočne nezastavoval, keď som z diaľky videl, že to nie je môj spoj. Teraz to vďaka absencii LED tabúľ nie je možné.
Zadarmo som sa viezol len pred dvomi týždňami, inak som so samotným odbavovaním problém nemal. Doba dokým vodič odbavil cestujúcich mi prišla asi totožná so starým systémom (snáď až na pár patálií s tlačiarňou). Meškanie asi na úrovni, ako bola predtým. Na iných spojoch problémy údajne pokračovali.
Suma sumárum platí zachovaný status quo a zdá sa, že to nikoho nebantuje. A IDS FB stránka po asi mesiaci ožila...aby nám oznámila zmenu názvoslovia dopravy....
?
slovak2018
Ranný spoj do BB, spoj označený papierom za oknom. Vodič predvádzal ukážkovú prácu s cestujúcimi. S úsmevom na tvári každému vysvetlil, že odbavovacie zariadenie má poruchu a cestovné sa platiť nebude. Odpovedal ochotne a s úsmevom na všetky otázky cestujúcich. Poobede na spoji do VK tabuľa tiež nesvietila. Odbavovacie zariadenie fungovalo obmedzene. Platba kartou (dopravnou aj bankovou) nefungovala každému a cestujúci museli platiť hotovosťou. Lístok nedostal nikto.
Z pohľadu cestujúceho je veľmi nepríjemná nefunkčnosť tabúľ. Papier za oknom zle viditeľný a najmä keď na zastávke stojí viac spojov je náročné nájsť ten správny. Navyše správanie niektorých vodičov....Na otázku prečo nedostanem lístok dostala známa odpoveď "No nejde mi tlačiareň, no nejde + vulgarizmus najhrubšieho zrna"
Neviem dokedy bude takýto stav pretrvávať ale kompetentní sa tvária, akoby nič. O komplikovanosti samotného systému bolo napísané dosť. Obávam sa finančnej udržateľnosti dopravy. Stále čakám na nejaké riešenie problému ale neprichádza už druhý mesiac. A kto za toto ponesie zodpovednosť? S financiami sa tu narába, ako keby sme mali pod Bystricou ložiská ropy.