Určite je aj nejaké percento vodičov, ktorí to flákajú. Zároveň sa to ale nedá zvaliť len na vodičov.
Veľa porúch je systémových a nestačí, že technik vymení strojček a dobre bude. Doteraz sa vo facebookových skupinách objavujú fotky ako sa desiatky minút ukončuje spoj, lebo na konečnej bol zlý signál, chybové hlášky zlyhanej synchronizácie a podobne. Plus samotné periférie sú citlivé na kolísanie napätia vo vozidlovej sieti - a to sa nemusí v každom voze prejavovať rovnako. Keby si musel každých pár zastávok čakať a resetovať tlačiareň, tiež by ťa to prestalo baviť.
Mňa by zaujímalo aký je medzi tými vodičmi ktorým nejde tlačiareň podiel tých čo reálne lístok vydať dajú, a tých čo si tie peniaze proste vezmú do vrecka.
Osobne naopak oblastné číslovanie považujem za kontraproduktívne. Na orientáciu to je aj tak nepoužiteľné (najmä ak linka obsluhuje dve oblasti), a z pohľadu orientácie v teréne je lepšie mať dve výrazne odlišné čísla (napr. ak vidím vozidlo len v diaľke, tak 76 a 31 rozlíšim ľahšie ako 23 a 28).
Sám sa neviem rozhodnúť, či trvalé "nefungovanie" pokladní na niektorých spojoch linky ktorou cestujem je spôsobené ich naozajstnou nefunkčnosťou, alebo ignoráciou (bojkotom?) niektorých šoférov. Mesiac po zavedení systému som u niektorých šoférov nepípol kartu ani raz (cestujem 2x denne), u iných to funguje a aj cestujúci si už zvykli čo majú šoférovi povedať a kedy a kam priložiť kartu. Vtedy odbavenie väčšinou aj prejde dosť rýchlo, väčšina cestujúcich si nepýta tlačiť lístky (hurá!). Pokiaľ viem (opravte ma ak sa mýlim), tak vodiči majú pridelený konkrétny autobus, takže naozaj nechcem krivdiť a je možné, že v tom konkétnom buse, ktorí patrí tomu konkrétnemu vodičovi je pokladňa nefunkčná. Ak by to tak bolo, tak sa za celý mesiac nenájde technik, ktorý to opraví alebo vymení pokladňu? To mi príde trochu divné, preto som si nie celkom istý, či je problém naozaj iba v technike, keď u iných to celý mesiac dokáže fungovať. Ale bizár je to slušný, najmä ma dojíma, keď tí čo majú hotovosť zaplatia (nie som si istí či vždy aj dostanú lístok), ostatní iba zamávajú kartou.
Vieš, potom aj 80 logiku má. Že tu je 25 rokov. Tak načo ju meniť. Ak nebude zmena trasy... Linka 90 dnes už logiku nemá, ale tiež by som už nechal tak. Naopak linky ako 29 nemajú zmysel, práve 29 by sa hodilo na 90.
Nápad, mať vyhradené čísla pre danú mestskú časť je dobrý. Ja som nepovedal, že treba plynulý číselný rad. Narážal som na to, že akú logiku má mať linky ako 80,90, 97 a 100. K ostatku výhrady nemám. Aj tú L100 by som pochopil. Do Sásovej už existujú autobusové linky. Nie je žiadny dôvod mať zvlášť číslovanie pre TB. Keby tam od zajtra jazdí parciál, nič sa tým nezmení.
Pridávam sem svoje postrehy z cestovania v IDS. Autobus som nevyužíval, odkedy zaviedli nový systém.
Ranný spoj do BB, spoj označený papierom za oknom. Vodič predvádzal ukážkovú prácu s cestujúcimi. S úsmevom na tvári každému vysvetlil, že odbavovacie zariadenie má poruchu a cestovné sa platiť nebude. Odpovedal ochotne a s úsmevom na všetky otázky cestujúcich. Poobede na spoji do VK tabuľa tiež nesvietila. Odbavovacie zariadenie fungovalo obmedzene. Platba kartou (dopravnou aj bankovou) nefungovala každému a cestujúci museli platiť hotovosťou. Lístok nedostal nikto.
Z pohľadu cestujúceho je veľmi nepríjemná nefunkčnosť tabúľ. Papier za oknom zle viditeľný a najmä keď na zastávke stojí viac spojov je náročné nájsť ten správny. Navyše správanie niektorých vodičov....Na otázku prečo nedostanem lístok dostala známa odpoveď "No nejde mi tlačiareň, no nejde + vulgarizmus najhrubšieho zrna"
Neviem dokedy bude takýto stav pretrvávať ale kompetentní sa tvária, akoby nič. O komplikovanosti samotného systému bolo napísané dosť. Obávam sa finančnej udržateľnosti dopravy. Stále čakám na nejaké riešenie problému ale neprichádza už druhý mesiac. A kto za toto ponesie zodpovednosť? S financiami sa tu narába, ako keby sme mali pod Bystricou ložiská ropy.
Ale naopak, logiku to má jasnú. Len by som 97 prečísloval na 40. Je tu jasný priestor, aby Sásovskú budúce (ak raz?) trolejbusové linky doplnili 1-8. Nejde predsa o to mať plynulý číselný rad. Viď Martin.
Ak by sa robili výrazné zmeny v sieti, tak áno, vtedy je jednoduchšie zrušiť linku x a zaviesť linku y, než robiť osvetu, že linka x jazdí odteraz inam a inokedy.
Na druhej strane, prečíslovanie len tak aby bol systém sa niekoľkokrát skúšalo v Bratislave a zakaždým sa stretlo s obrovskou negatívnou odozvou.
Zmena čísel chaos v MHD nevyrieši. Aj keby pribudli linky 1234, 859 a Kvetinka, pre bežného cestujúceho to označenie stále bude len mentálna skratka pre konkrétnu trasu, nie návod na používanie.
Asi som to tu už spomínal...
Celý ten januárový sľub bol podľa mňa len na zalepenie očí. Nejaké nadväznosti som totiž pripomienkoval cez webový formulár ešte koncom januára. Odpovedali mi, že prvých približne 6 mesiacov bude prebiehať zber dát, na základe ktorých budú vedieť vyhodnotiť zmeny v CP.
Takže nielen štart, ale aj ďalšie fungovanie bude s týmto mindsetom nevydarené - jednak s nefunkčnými pokladňami dáta nevyzbierajú, jednak neviem ako sa podľa nich zbierajú dáta o prestupoch na vlaky, ku ktorým nerobíš prípoj. Veľmi by ma zaujímalo, aké odborné kapacity to tam vedú, že dobrú myšlienku integrovanej dopravy takto sabotujú.
Rozvrat prímestskej autobusovej dopravy naďalej pokračuje. Začal sa mesiac marec a vo veľkom množstve autobusov (nielen) v BB okrese sa naďalej veselo cestuje zadarmo, v niektorých vozidlách je odbavovacie zariadenie šikovne prekryté. Ako toto celé skončí, si netrúfam povedať.
Od nedele 3.3.2024 boli zmeny CP v prímestskej doprave. Aké? Človeče, hľadaj si sám. Doteraz bývalo dobrou praxou zverejniť popis zmien. Teraz nebolo nič také zverejnené, cestujúci si musí sám porovnávať staré a nové CP. Keď to spraví, tak zistí, že išlo len o kozmetické zmeny. Pritom už v decembri po vstúpení nového GVD do platnosti sa mnohé prestupné väzby na autobusové spoje porušili, keďže vtedy k zmene autobusových CP nedošlo a kraj sľúbil, že tak spraví v januári. Je marec, pripomienky cestujúcej verejnosti sú ignorované. Autobusy na vlaky nenadväzujú. Cestujúcich zo systému ubúda, toto už nikoho naozaj nebaví. Akosi sa vzďaľujeme od vízie, ktorá nám bola sľubovaná v podobe modernej dopravy 21. storočia, ktorá priláka do verejnej dopravy nových cestujúcich. Deje sa pravý opak.
Štart IDS BBSK sa totálne nevydaril a to čoho som svedkom od nového roka 2024 ma neprestáva udivovať.
Z pohľadu cestujúceho. Aký význam má mať vyhradené čísla špeciálne pre trolejbusové linky? Keď tarifa platí rovnaká a navyše - už ani neplatí, že trolejbus=jazdí len pod trolejom. Hypoteticky...Keby od zajtra jazdí parciálny trolejbus povedzme na linke 33, ako to ovplyvní cestujúceho?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Rimjom054