Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Podrobné informácie o obmedzení dopravy kvôli maratónu 5.6.2021 nájdete tu v priloženom odkaze: http://www.dpmbb.eu/documents/oznam_cestujucim_210528_maraton.pdf
Reakcia na: pomaranc #55065:
Prehovoril BÝVALÝ referent BBSK, ktorý nespravil nič z toho, čo tu tersaz vydáva za chyby žúp.
Reakcia na: PeterBB #55067:
Stále nie je dosť veľa miest, ktoré zistili, že to neprináša očakávané výsledky? 😃
Reakcia na: N/A #55063:
Vysvetlil som to tomu diletantovi, čo sa tu hrá na mašinku z čias socíku v príspevku #55064 😁 VÚC nič nebráni so železnicami riešiť stav tratí minimálne záujmom o GVD a jeho potreby z hľadiska infraštruktúry. Keby sa okrem dopravcov na dráhe vyjadrili k stavu infraštruktúry aj VÚC a mestá/obce, prejavili záujem, tak by bol tlak na riešenie stavu tratí väčší a bola by vyššia šanca uspieť = pohnúť sa vpred s rekonštrukciou tratí. Inak vyzerá, keď stav trate 150 rieši akurát tak ZSSK so ŽSR, možno Cargo má pripomienky raz za čas a starostovia miest a obcí na trati ani nepípnu, ako keby sa ozvali všetci, čím by deklarovali seriózny záujem o železničnú dopravu. Takto to vyzerá, že nikto záujem nemá a preto vládne dojem, že to nikoho nepáli a netreba to riešiť. V systéme aký máme dnes si treba otvoriť "hubu", pretože za nás nikto nič neurobí. Časy kedy to tak bolo dávno skončili, že stačilo si odrobiť svoje a doma vyložiť nohy. Teraz sa bohužiaľ treba zaujímať o veci, inak sa neriešia.
Reakcia na: S499.1023 #55064:
Keď je niekto lenivý alebo neschopný si zistiť čo odsúhlasili poslanci KZ za strategické (skôr by sa to hodilo do úvodzoviek, pretože tie paškvily sa menia po každých voľbách) materiály, ktoré zbúchali referenti a vedúci odborov/oddelení a občas to vyzerá ako zlepenie čohokoľvek čo im prišlo na um, tak je lepšie byť TICHO a neplieskať do klávesnice blbosti, ktoré tu potom postuješ. Reči svoje mimo tému si nechaj do krčmy. Na nikoho sa nezvalila vina za stav ŽDC. ŽSR nemá dôvod a ani to nerobilo, žeby za stav infraštruktúry vinilo VÚC. Iba pri podobe GVD je možné povedať, že pod jeho mizernú podobu je podpísaná aj VÚC vďaka nelogickej a politickej objednávke PAD, čím sa z verejných peňazí dotuje nie raz zbytočná súbežná autobusová doprava, ktorá odoberá ľudí z vlakov pretože bus stojí na každej vŕbe a slovač lemravá je lenivá prejsť sa 5-10 min k vlaku.

Kraje majú možnosť v rámci istých pripomienkových konaní a schvaľovaní stratégie rozvoja aj železničnej dopravy (nielen GVD ale aj ŽDC) sa moznosť vyjadriť negatívne/kladne/neutrálne pre daný zámer, prípadne doplniť niečo. Keď tam nahádžu kraviny typu "diaľnično-železničný tunel BB - Donovaly - RK" a neriešia na prvom mieste stav trate 150, tak nie je vôbec divu, že sa takéto pripomienky a materiály len dajú dokopy, do dosiek, zamašličkujú sa a idú do registratúry, či archívu spisov, kde ich vylovia o 20-30 rokov ďalšie generácie a budú sa smiať.
Reakcia na: N/A #55063:
To také veci vtĺkajú na železnici Dunčom do hlavy, že za to môžu všetci, len nie oni.
Reakcia na: pomaranc #55062:
Akým spôsobom môže BBSK nevyhnutne riešiť trate v gescii ŽSR? Zosamosprávnokrajením?
Reakcia na: Mirtschi #55061:
Nadšené hlasy hovoria už teraz o úspechu. Problém je, že o elektrifikácií ČHŽ (ako technickej pamiatky na ktorú sa vzťahujú isté legislatívne rámce, teda aj na zásahy do nej) sú len vyjadrenia, že to bude, ale žiadne nacenenie a podaný projekt so žiadosťou o dotáciu/€-fondy neboli predstavené. Je fajn, že sa myslí na rozvoj aj tam, kam železnička neviedla. No na druhej strane menej nadšené hlasy hovoria o vopred jasnom fiasku a snahe len rozobrať €-fondy na niečo o čom dotyční na BBSK a ostatní zainteresovaní vedia, že nebude zrealizované a len sa pomastia vrecká, pričom na konci zostanú nadšencom z ČHŽ električky stáť v Hronci a sklamanie. Bude preto šťastie ak sa ČHŽ nenamočí do žiadnej dlhovej pasce (debt trap) skrz spoluúčasť na financovaní projektov. Pre ČHŽ by tie peniaze citeľne chýbali a ohrozilo by to prežitie železničky. V zákulisí sú informácie o tom, že vedúci dopravy na BBSK, nejaký fantasmagorik Vyka s 2 kamarátmi, ktorých dotiahol z ČR (a inak na úrad chodia tak 2-3 týždenne na pár hodín, občas aj v stave "poopicovom") pomútil hlavu p. Bílekovi z ČHŽ s myšlienkou, že ČHŽ bude voziť ľudí do práce a školy. Druhá echt myšlienka od posíl z ČR je o diaľnično-železničnom tuneli z BB do Korytnickej doliny s pokračovaním po povrchu do RK. Myšlienka pekná avšak niekomu uniká pointa, že rýchliková trať 150 Šurany - Levice - Zvolen je v nie dobrom stave a prioritne treba túto trať riešiť, pretože od nej sa odvíja GVD a príchody/ochody R vlakov do uzla Zvolen a následne aj úsek ZV-BB (zdvojkoľajnenie od BB ("stanica" a nie "zastávka mesto" až pod Podborovú vo Zvolene, t.j. v maximálnej možnej dĺžke) je nevyhnutné riešiť, pretože toto sú úseky, na ktorých stojí kvalitná IDS. Potom riešiť trate 160 ZV - LC - Fiľakovo (úsek Fiľakovo - Jesenské - Tornaľa je otázny, ideálna by bola preložka Tornaľa - RS - LC) a 172 BB - Telgárt, no netreba zabúdať ani na 162 LC - Utekáč a 174 Jesenské - RS - Tisovec - BR. Ak budú tieto trate poriešené ako základ pre IDS, možno sa vrhnúť na trať 153 ZV - KA - Šahy a riešiť nejaký atraktívny model GVD na tratiach 154 Hr.Dúbrava - BS a 171 Hr. Dúbrava - Kremnica - H.Štubňa s max. takom 240 min (aspoň pravidelne každé 4h a v špičke ideálne 2h, najlepšie 2h celotýždenne). Roboty je až až a priestoru na fantazírovenie nieto. Preto ma prekvapujú úvahy BBSK keď základné veci vo VHD stagnujú.
CYKLOBUS začína svoju 10. jubilejnú sezónu už túto sobotu 15.5.2021.
Novinkou je nová sobotná trasa Strieborné námestie (12:45) - Ľubietová, nám. (13:10) - Strelníky, otoč. (13:20), naspäť zo Strelník o 13:35. Kompletný cestovný poriadok je dostupný tu:
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601450_210515_90578.pdf
ahojte,neviete ako bude MHD od budúceho týždňa? pokracuje stale v prazdninovom rezime? či už ide do normálu? vopred ďakujem za odpoveď 🙂
Vraj su uz vsetky 861 v premavke: https://www.zssk.sk/aktuality/vsetkych-21-zvolenskych-dmj-uz-jazdi-pre-zssk/
Este jazdia turnusovo aj nejake osobaky so 754?
Reakcia na: Dispecer #55053:
Ďakujem za zareagovanie, osobne som písal na tento mail, ale odpoveď som nedostal. Preto skúšam tu.
Reakcia na: _Andy_ #55052:
Nebude lepšie si túto informáciu vypýtať priamo od SAD Zvolen?
martin.trnka@sadzv.sk (vedúci Odboru techniky SAD ZV)
Zdravím všetkých, prosím vás vedel by mi niekto, najlepšie vodič, poskytnúť informáciu o priemernej spotrebe vozidla Iveco Urbanway 18, pre potreby semestrálnej práce.
Ďakujem
Keď vidím tú nehodu v Iliaši a spomeniem si aj na nedávne Rožkovany, kde krásne vidno, žiadne stromy, rovná trať a napriek tomu 4 "slepice" vletia s autom pod nákladný vlak, ktorý ide 70-80 km/h, tak ma napadajú len dve riešenia:
1. Inštalácia závor, ktoré sa dvíhajú zo zeme, nakoľko ani klasické rahná nezabránia vstupu na priecestie - videl som X videí, kde šoférom rahná nerobia problém.
2. Na čelá vlakov inštalovať pevné pluhy/nárazníky, ktoré zabránia poškodeniu vlaku a ohrozenie strojvodcu, ako aj cestujúcih, a vozidlo z priecestia odhodí. Teraz vďaka tomu, že niekto má v hlave seno a nevie čo je červená na PZZ, tak bude jedna 861.1 stáť. Proste na čo kupujeme novú techniku, keď to vždy nejaký blb za volantom odstaví na pol roka (to už je vina neschopnosti ŽOS Vrútky vykonať opravu rýchlejšie a kvalitne), ako aj ten čo mu medzi Michalovcami a Strážskym utiekli kone a tak sa neplánovane robili konské klobásky a paštéty.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.