Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
CYKLOBUS začína svoju 10. jubilejnú sezónu už túto sobotu 15.5.2021.
Novinkou je nová sobotná trasa Strieborné námestie (12:45) - Ľubietová, nám. (13:10) - Strelníky, otoč. (13:20), naspäť zo Strelník o 13:35. Kompletný cestovný poriadok je dostupný tu:
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601450_210515_90578.pdf
ahojte,neviete ako bude MHD od budúceho týždňa? pokracuje stale v prazdninovom rezime? či už ide do normálu? vopred ďakujem za odpoveď 🙂
Vraj su uz vsetky 861 v premavke: https://www.zssk.sk/aktuality/vsetkych-21-zvolenskych-dmj-uz-jazdi-pre-zssk/
Este jazdia turnusovo aj nejake osobaky so 754?
Reakcia na: Dispecer #55053:
Ďakujem za zareagovanie, osobne som písal na tento mail, ale odpoveď som nedostal. Preto skúšam tu.
Reakcia na: _Andy_ #55052:
Nebude lepšie si túto informáciu vypýtať priamo od SAD Zvolen?
martin.trnka@sadzv.sk (vedúci Odboru techniky SAD ZV)
Zdravím všetkých, prosím vás vedel by mi niekto, najlepšie vodič, poskytnúť informáciu o priemernej spotrebe vozidla Iveco Urbanway 18, pre potreby semestrálnej práce.
Ďakujem
Keď vidím tú nehodu v Iliaši a spomeniem si aj na nedávne Rožkovany, kde krásne vidno, žiadne stromy, rovná trať a napriek tomu 4 "slepice" vletia s autom pod nákladný vlak, ktorý ide 70-80 km/h, tak ma napadajú len dve riešenia:
1. Inštalácia závor, ktoré sa dvíhajú zo zeme, nakoľko ani klasické rahná nezabránia vstupu na priecestie - videl som X videí, kde šoférom rahná nerobia problém.
2. Na čelá vlakov inštalovať pevné pluhy/nárazníky, ktoré zabránia poškodeniu vlaku a ohrozenie strojvodcu, ako aj cestujúcih, a vozidlo z priecestia odhodí. Teraz vďaka tomu, že niekto má v hlave seno a nevie čo je červená na PZZ, tak bude jedna 861.1 stáť. Proste na čo kupujeme novú techniku, keď to vždy nejaký blb za volantom odstaví na pol roka (to už je vina neschopnosti ŽOS Vrútky vykonať opravu rýchlejšie a kvalitne), ako aj ten čo mu medzi Michalovcami a Strážskym utiekli kone a tak sa neplánovane robili konské klobásky a paštéty.
Dneska ráno cca 5:20 odtrhnuté lanko na kruhovom objazde. Vežička hneď zasahovala.
Reakcia na: Vladimír #55048:
Vladimír súhlasím s tým, že škrtanie už beztak riedkych spojení vo večerných hodinách prinesie malú úsporu aj keď by ma zaujímalo koľko by 1% znamenalo v reálnych číslach. Ja som mal na mysli skôr celodennú optimalizáciu kde by tá úspora bola určite väčšia a malo by to význam keďže nejaké otváranie prevádzok vo veľkom sa tak skoro bohužiaľ asi konať nebude a to, že vedenie mesta je dlhodobo neschopné reflektovať či už zvýšený alebo znížený dopyt na hromadnú dopravu v meste. Už len to, že v meste sa jazdí podľa CP ktoré sa takmer vôbec nezmenili už X rokov hovorí samo za seba...
Reakcia na: Tom_BB #55047:
Dovolím si ponúknuť pohľad z druhej strany.

Dokedy bude trvať zákaz vychádzania po 20. hodine? Vie niekto?

Zodpovedná zmena grafikonu (v tomto prípade redukcia výkonov po 20. hodine) trvá asi mesiac. Máme istotu, že pár dní po tom, čo zmena CP vstúpi do platnosti, nebude náhle zákaz vychádzania zrušený?

Druhá otázka: Áno, je to strašné, prázdne spoje po dvadsiatej vidíme všetci. Ale koľko ich zrušením reálne ušetríme? Stojí to za tú námahu? Stojí to za výrazné zhoršenie služby pre zákazníka? Za zneprehľadňovanie ponuky ďalšími obmedzeniami?
V Nitre sme hľadali spôsob ako večer ušetriť. V jednom variante sme išli tzv. rýchlou cestou podľa platných turnusov, niektoré z nich by sa skrátili a zrušili by sa tie spoje, ktoré boli nimi vykonávané. Výsledkom však bola veľká nerovnomernosť - na niektoré smery takmer bez redukcie, inde aj 40-minútové diery na sídlisko. V druhom variante, ktorý by bol časovo náročnejší na realizáciu, sme ideovo načrtli prekopanie obehov a rovnomerné zriedenie intervalov.
Záver: v oboch variantoch bol objem denne ušetrených km sotva 1% (v ročnom objeme teda ešte výrazne menej, keďže všetci veríme, že by to netrvalo celý rok). Ani v jednom variante by sa neznížil počet nasadených vodičov ani počet vypravených vozidiel (najväčší priestor na reálnu úsporu). V lepšom prípade by len vodič mal pracovnú zmenu kratšiu, v horšom prípade by sa o 20. hodine stiahol do garáže, z ktorej by po 22. hodine aj tak musel odviezť spoje z končiacich fabrík, ktoré robia normálne.

Nie je náhoda, že k večerným obmedzeniam pristúpili len dve najväčšie slovenské mestá. Je rozdiel zriediť interval 7,5 na 15 min. alebo z 10 na 20 min. - aj po redukcii sa stále dá hovoriť o únosnej dopravnej obsluhe. Ale čo majú redukovať naše 80-tisícové mestá (NR, ZA, BB, PO), kde už dnes je večerná obsluha postavená na dlhších intervaloch?
Reakcia na: PeterBB #55045:
PeterBB pre dopravcu nie je podstatné či má spoje vyťažené alebo nie keďže za vykonaný spoj dostane zaplatené tak či tak rovnako. Podstatný je postoj mesta. Vzhľadom na to, že súčasná situácia je už takpovediac dlhodobá (okrem zákazu vychádzania po 20:00) a vzhľadom na to, že väčšina cestujúcich si už cez kartu alebo hotovosť kupuje papierový lístok by sa dalo ľahko zanalyzovať na ktorých spojoch sú vozdilá úplne prázdne a spoje sú takpovediac zbytočné a ktoré spoje chodia vyťažené viac alebo menej a podľa toho nastaviť výpravu a prípadne zmeny CP aby sa tak v rámci možností obmedzili straty a zároveň zachovala bezpečnosť cestovania v MHD. Keďže prípadnú zmenu CP však robí mesto ktoré je v tomto smere absolútne neschopné tak sa jazdí podľa prázdninového CP keďže víkendový by to nestačil pokriť a mesto nový režim jednoducho nevie (nechce) vytvoriť.
Reakcia na: PeterBB #55045:
Súčasná situácia je výrazne odlišná ako bola situácia v marci 2020 a apríli 2020. Cestujúcich v doprave nie je tak málo ako bolo takto pred rokom, ale na druhej strane však výrazne menej ako v bežný prázdninový deň. Víkendový režim s pridanými spojmi by v aktuálnej situácii podľa mňa nebol vhodný. V špičke ani v dopoludňajšom sedle by som dopravu výraznejšie neredukoval. Čo sa ale podľa mňa malo už dávno spraviť, je výrazne zredukovať večerné spoje po 19:00, ktoré naozaj nevozia skoro nikoho. Aj s ohľadom na zákaz nočného vychádzania po 20:00. Tu stačilo naozaj zachovať len nevyhnutné minimum spojov pre ľudí, ktorí sa potrebujú dostať z/do práce.
Čo sa týka prípadného zavedenia víkendového grafikonu cez týždeň, ešte odpoveď z 09.03.2021...

Dobrý deň,

spoločnosť Slovenská autobusová doprava Zvolen, akciová spoločnosť prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Banskej Bystrici na základe požiadavky objednávateľa vo verejnom záujme, ktorým je v tomto prípade mesto Banská Bystrica. Režim premávania je vždy výsledkom rokovania prevádzkovateľa a objednávateľa a následného nariadenia zo strany objednávateľa. V prípade mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici sa zvolil prázdninový režim. Tým vznikol priestor na ušetrenie prostriedkov objednávateľa a súčasne sa zamedzilo zhusťovaniu počtu cestujúcich v autobusoch, nakoľko aj počas zákazu vychádzania musí mnoho ľudí cestovať napríklad do práce, k lekárovi alebo na nákup základných potravín.

S pozdravom



Sekretariát predstavenstva spoločnosti

Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s.
Reakcia na: BB-Schuhu #55043:
nie je zač. už som poslal na mail.
Reakcia na: Timmy #55042:
Ďakujeme.
Reakcia na: BB-Schuhu #55041:
Dobrý deň, áno kľudne poskytnem fotografiu pred nehodou. Na mail pošlem fotku. Ďakujem.
Timmy: možno by bolo fajn, ak by si mohol poskytnúť pre imhd túto fotografiu. Je podľa mňa kvalitná a zrejme posledná fotka, na ktorej je zvečnená ZV-164CA dva dni pred nehodou v Iliaši. Vopred ďakujem.
https://evidencia-dopravcov.eu/foto/105397?searchParameters%5BcarId%5D=1489&searchOrders%5B0%5D=date&searchOrders%5B1%5D=carListingOrder&searchOrders%5B2%5D=whenPublished&listUrl=https%3A%2F%2Fevidencia-dopravcov.eu%2Fvoz%2F1489#photo
Reakcia na: PIT #55031:
Takto vyzerajú tie nové nápisy na zastávkach MHD
V Banskej Bystrici narazil vlak do autobusu, zranili sa dvaja ľudia
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/580824-v-b-bystrici-doslo-k-zrazke-vlaku-s-autobusom-hlasia-zranenych/

Údaje o počte cestujúcich sa v priebehu dňa rôznili, podľa článku v Pravde to vyzerá tak, že v autobuse bola okrem vodiča iba jedna cestujúca, obaja utrpeli vážne zranenia (pôvodné informácie hovorili o štyroch cestujúcich).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.