CYKLOBUS začína svoju 10. jubilejnú sezónu už túto sobotu 15.5.2021.
Novinkou je nová sobotná trasa Strieborné námestie (12:45) - Ľubietová, nám. (13:10) - Strelníky, otoč. (13:20), naspäť zo Strelník o 13:35. Kompletný cestovný poriadok je dostupný tu:
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601450_210515_90578.pdf
Novinkou je nová sobotná trasa Strieborné námestie (12:45) - Ľubietová, nám. (13:10) - Strelníky, otoč. (13:20), naspäť zo Strelník o 13:35. Kompletný cestovný poriadok je dostupný tu:
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601450_210515_90578.pdf
Vladimír
Dokedy bude trvať zákaz vychádzania po 20. hodine? Vie niekto?
Zodpovedná zmena grafikonu (v tomto prípade redukcia výkonov po 20. hodine) trvá asi mesiac. Máme istotu, že pár dní po tom, čo zmena CP vstúpi do platnosti, nebude náhle zákaz vychádzania zrušený?
Druhá otázka: Áno, je to strašné, prázdne spoje po dvadsiatej vidíme všetci. Ale koľko ich zrušením reálne ušetríme? Stojí to za tú námahu? Stojí to za výrazné zhoršenie služby pre zákazníka? Za zneprehľadňovanie ponuky ďalšími obmedzeniami?
V Nitre sme hľadali spôsob ako večer ušetriť. V jednom variante sme išli tzv. rýchlou cestou podľa platných turnusov, niektoré z nich by sa skrátili a zrušili by sa tie spoje, ktoré boli nimi vykonávané. Výsledkom však bola veľká nerovnomernosť - na niektoré smery takmer bez redukcie, inde aj 40-minútové diery na sídlisko. V druhom variante, ktorý by bol časovo náročnejší na realizáciu, sme ideovo načrtli prekopanie obehov a rovnomerné zriedenie intervalov.
Záver: v oboch variantoch bol objem denne ušetrených km sotva 1% (v ročnom objeme teda ešte výrazne menej, keďže všetci veríme, že by to netrvalo celý rok). Ani v jednom variante by sa neznížil počet nasadených vodičov ani počet vypravených vozidiel (najväčší priestor na reálnu úsporu). V lepšom prípade by len vodič mal pracovnú zmenu kratšiu, v horšom prípade by sa o 20. hodine stiahol do garáže, z ktorej by po 22. hodine aj tak musel odviezť spoje z končiacich fabrík, ktoré robia normálne.
Nie je náhoda, že k večerným obmedzeniam pristúpili len dve najväčšie slovenské mestá. Je rozdiel zriediť interval 7,5 na 15 min. alebo z 10 na 20 min. - aj po redukcii sa stále dá hovoriť o únosnej dopravnej obsluhe. Ale čo majú redukovať naše 80-tisícové mestá (NR, ZA, BB, PO), kde už dnes je večerná obsluha postavená na dlhších intervaloch?