Reakcia na: draxter #54600:
Ubezpečujem ťa že zákon o CD poznám, kedysi som s ním riešil dosť veľa agendy (keď si dopravcovia v BSK mysleli že pre nich neplatí).Tvoje chápanie §11 je že prevádzková povinnosť sa nevzťahuje na dopravcu ktorý nemá zmluvu o službách? Lebo ja to chápem tak, že dopravca je povinný dodržovať ako DL, tak zmluvu o službách. Ak zmluvu o službách nemá, stále je povinný jazdiť podľa DL.
Pozri tiež §48, ods. 1, písm. u) spomínaného zákona: "Dopravný správny orgán uloží pokutu od 100 eur do 15 000 eur tomu, kto prenechá výkon pravidelnej dopravy inému dopravcovi alebo prevedie autobusovú linku bez súhlasu správneho orgánu, alebo svojvoľne prestane vykonávať pravidelnú autobusovú linku, alebo zruší alebo opustí autobusovú linku bez súhlasu správneho orgánu."
jednoducho neschopnosť, kraj keď vstúpil do týchto vôd,mal mať riešenie. A nie len mleť politicky na Kotlebu. Obce si teraz objednajú busy a budú žalovať kraj za náhradu škody pre nesplnenie zabezpečenia dopravnej obslužnosti. Nádhera, to bude šou!
presne!
810zssk
Zo zmluvného hladiska tunajší právnici nižšie argumentujú, že v prípade ak by sa zmluva (dodatok) právoplatne uznala za neplatnú, tak obe strany musia vrátiť plnenie. Problém je, že ťažko vrátiš odjazdené výkony, takže sa to bude musieť spätne vyrovnať finančne na základe trhovej ceny. Čo je tu mne osobne nejasné je kedy presne nastane ten bod, že SAD ZV už formálne vie o neplatnosti zmluvy, teda od daného dňa už neplní zmluvu, ale jazdí lebo chce.
Licenčné hladisko je také, že dopravca musí jazdiť podľa schválenej dopravnej licencie (bez ohľadu na objednávku). SAD ZV dnes teda porušuje zákon. S prevádzkou linky samozrejme môže prestať ak si ju BBSK prestal objednávať, ale musí tomu predchádzať zmena CP (zrušenie všetkých spojov, alebo ich opatrenie nejakou poznámkou), resp. vrátenie licencie.