Reakcia na: Viko #53964:
Vo všeobecnosti dnes platí, že výrobky sa nevyrábajú tak, aby vydržali niečo viac, ale tak, aby dožili v momente konca životnosti, príp. hneď po uplynutí záruky a aby si musel zákazník kúpiť hneď druhé. Tak si nenažraní výrobcovia udržujú stály prílev objednávok. Darmo sa tu však hráme na ekológiu, keď suroviny na výrobu tých vozidiel treba získať "nejak niekde" a spracovať, a odnesie si to vždy životné prostredie. Možno by nebolo od veci tlačiť konečne nielen na ekologické hnacie agregáty ale najmä na trvácnosť výrobkov, aby to neboli kur*ítka ako sa trefne povedalo nie tak dávno. To by však nemal najmä pažravý Renaul s jeho Irisbusmi taký výdatný prílev zákazok a tiež objednávok na ND, ktorými ho tiež z našich peňaženiek kŕmime.
Text sa vztahoval na nove vozidla, napr. tie Urbanwaye co si spominal.
PDM.8.99
Ešte by bolo vhodné poukázať na nevýhodnosť dodatku, že nijak neobmedzuje výšku doplatku k dotácií, ktorý sa poskytuje v prípade, že výška dotácie na 1km nepostačuje a SADky ho môžu vymáhať, keďže nie je nikde vyslovene zakázané v dodatku, že ho SADky nemajú nárok žiadať, či vymáhať.
V každom prípade, 49 poslancov BBSK mali možnosť vtedajšie vedenie úradu zastaviť v riešení dodatkov so SADkami, resp. to mediálne rozmazať, keďže mnohí majú do médií ako členovia vládnej strany štedrý prístup. Všetci držali hubu, hoci bolo na mieste ten dodatok napadnúť práve pre jeho mizernú kvalitu, čo sa týka:
- neriešenia doplatku
- absolútnej absencie diferenciácie dotácie za 1km výkonu podľa kategórie nasadzovaných vozidiel (len idiot zaplatí rovnako za 9, 10, 12 a 13m vozidlo na jednotku výkonu!)
- neriešenie frekvencie premávky liniek (t.j. presná podoba CP a štandardy prevádzky ako sú nadväznosti a kapacitné/dĺžkové kategórie vozidiel)
- sankcie za nedodržanie štandardov a akúkoľvek inú svojvôľu
A toto vedenie má tieto veci rovnako u riti. Tento boj je len politikárčenie trápne, s výsledkom, že si to zlízne kraj a jeho obyvatelia. Nestačila hanba s SAD Zvolen keď odpálili v BB trolejbusy a BBSK odfajčil SADBB, treba do tretice zahviezdiť a vo veľkom štýle s hanbou na desaťročia vopred.