Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Podľa evidencie boli do Slovak Lines odpredané nasledovné autobusy Karosa C954 v počte 18 ks:
ZV-834AU, ZV-837AU, ZV-997AU, ZV-254BA, ZV-412BH, ZV-415BH, ZV-426BL, ZV-428BL, ZV-429BL, ZV-430BL, ZV-691BK, ZV-132BR (ex ZV-692BK), ZV-460DG (ex ZV-998AU), ZH-133AO, ZC-458AP (ex ZC-528AI), DT-994AL, VK-389AP, VK-390AP
zdroj: http://evidencia-dopravcov.eu/zoznam?trakce=autobus&iddopravce=57&vyrobce=Karosa&ntyp=C+954

Odpredaj autobusov súvisí s posilnením prímestskej autobusovej dopravy dopravcu Slovak Lines v Bratislavskom kraji od nedele 19.8.2018.
Reakcia na: Kami #53828:
Zatial zmizli len tie co boli "zpluskovane".
Reakcia na: S499.1023 #53826:
Ked sa zminuskuje, tak zmizne aj ten.
Reakcia na: PIT #53824:
pozri územné rozhodnutie a stavebné povolenie - tam je odpoveď, čiže SSC (cesta I. triedy) zmenila kabát
Ak sa tu už musí mazať, bol by som rád, keby teda zmizol aj úvodný Dunčov príspevok.
Reakcia na: BB-Schuhu #53821:
Tak keďže by cesta poza OC Point mala byť funkčná, tak VHOD v smere najanka Kráľa by mala stáť už v preloženom umiestnení v novej nike pozdĺž potoka a v smere ku križovatke pod mostmi v mieste súčasnej zastávky Europa SC a to už ako konečné riešenie, keďže v tej jednosmerke by stáť už nemali.
Reakcia na: PIT #53822:
Ešte som zabudol pôvodné vizualizácie s obdobnými pohľadmi, ako boli v tom článku už po úprave bez pešej zóny a bez podchodu.
Reakcia na: BB-Schuhu #53819:
Tak predpokladám, že ak chcú robiť uzávierku súčasnej cesty cez Nám. S. H. Vajanského, tak už je dokončená komunikácia poza OC Point.
Celé to "dočasné" je podľa mňa myslené vzhľadom na to, že popisujú jazdu z Ulice Janka Kráľa v smere ku kruháku a keďže súčasná cesta bude uzavretá, bude možno doprava v tomto smere výlučne poza OC Point, avšak táto jediná možnosť jazdy v tomto smere bude dočasná, nakoľko na zasadnutí dopravnej komisie MsZ 18.10.2018 bol prezentovaný projekt organizácie dopravy, ktorý počítal s tým, že súčasná cesta nezanikne, ale po úprave ňou bude jednosmerne umožnená premávka práve v smere Ulica Janka Kráľa > kruhák.
Po dokončení tak dočasná možnosť ísť v tomto smere len poza OC Point zanikne a bude možné ísť tak po zjednosmernenej súčasnej cesta, ako aj poza OC Point (kade pôjde asi minimum vozidiel, ale súčasne spomínali, že to bude dobre a bude menej komplikovať vjazd/výjazd na strešné parkovisko).

Druhá vec je, že priestor súčasnej cesty na Nám. S. H .Vajanského bol prezentovaný a aj v územnom pláne určený ako pešia zóna. A ako to tu už bežne býva, keď sa potrebuje na začiatku projektu zabrániť nepríjemným nesúhlasom verejnosti so stavbou, tak sa vyrobia vizualizácie a projekty čo možno najstráviteľnejšie a potom sa akože s veľkým prekvapením zistí zhoršenie dopravnej situácie (pre ktorej lepší stav sa roky, maximálne okrem nejakých rečí, nič nerobí) a robia sa úpravy projektov a vizualizácie sa zrazu zmenia a namiesto pešej zóny s podchodom zostane jednosmerná cesta bez podchodu a ešte nám zatlieskajte, že sme to tak super vyriešili. Podobne to bolo pri výstavbe ESC - lanovka, námestia, fontány, podchod, viacúčelová hala, hotel, múzeum a čo ja viem čo ešte všetko tam ukazovali a v realite je z toho ESC s rokmi nefunkčnou jednou fontánou, či obdobne fungujúcim osvetlením a nič viac.

Za to cestu od kruháka priamo na Ulicu Janka Kráľa (mimo námestia) nie sme schopní postaviť tiež desiatky rokov. Akurát rozprávať v súvislosti s OC Pointom, že by sa nad tým malo uvažovať a skúšať to realizovať. Nie že by sa povedalo, že vzhľadom na očakávané ešte zhoršenie súčasnej zlej situácie, nie je možné povoliť stavbu OC Point, kým nebude postavená tá obojsmerná prepojka. Skrátka nie - v Blbotíne n/H sa najprv problémy zhoršie a keď sa porozmýšľa nad čiastočnou možnosťou aspoň zmenšenia problému a prípade zázraku i k jej realizácii - opäť poďme oslavovať a ľuďom toto žiaľ dokonca stačí. A ak sa niekto zamyslí, prečo sa to nevažadovalo, tak sa to zakaždým skončí s tým, že teraz sa už nedá nič robiť, keď je vydané povolenie a prípadne sa stavbu už aj realizuje.

Lenže takto je to tu donekonečna dookola pri všetkom a stále to tým ľuďom zázračne stačí k spokojnosti.
Reakcia na: Jeffko #53820:
Mal by dať. Z uvedeného článku mi vôbec nie je zrejmé, ako bude VHD organizovaná, kde sa bude zastavovať a pod.
Reakcia na: BB-Schuhu #53819:
Toto aj mňa zaujíma ako presne bude obsluhovana zastávka H.Vajanskeho, dúfam že dopravca dá k tomuto nejaký oznam.
Dopravné obmedzenia na Huštáku
https://mybystrica.sme.sk/c/20885912/vodici-pripravte-sa-na-dopravne-obmedzenia-na-hustaku.html

Trocha nerozumiem tomu, že "dočasne"? Ako je to myslené? Však tá cesta poza OC Point aj s novou zastávkou tam hádam budú nastálo. Alebo teda po oprave otvoria aj súčasnú cestu (tá v prvotnom projekte vôbec nemala byť, potom len ako obslužná jednosmerka).
Pre verejnú dopravu je tam pripravená nová zastávková nika, ktorá má byť náhradou za súčasnú zastávku H. Vajanského. V opačnom smere sa dá predpokladať, že autobusy budú zastavovať na zastávke Europa SC, teda za predpokladu, ak súčasnú cestu uzatvoria.
Nemala by toto byť diskusné fórum týkajúce sa MHD v Banskej Bystrici? ?
No vyjadrím sa k tomu čo sa tu píše o DAL na trase BA - NR - BB. V prvom rade dlhé roky tu jazdili staré známe SADky s 2-4 pármi denne mimo taktového režimu. Nikoho nenapadlo pri 4 pároch zaviesť 4h takt s odchodmi o 5, 9, 13 a 17 napr. RegioJet to aspoň ako prvý pochopil a zaviedol pred 3,5 rokom taktovú dopravu. To, že dodnes slovenskí sociálni kapitalisti nepochopili a čakali so založenými rukami, že sa cestujúci pohrnú je ich vizitka. Avšak Jančura známy praktikami z ČR nasľubuje hory-doly, dá dumpingové ceny z čoho samozrejme obviňuje konkurenciu, ale keď to robí on, to je v poriadku. No v prvom rade môže byť Jančurá rád, že po mediálnej masáži v prospech jeho linky a celého toho proma pre neho gratis nerozoberajú médiá aj to, ako zdražuje a ako je celý jeho biznis postavený na oblbovaní ľudí, nátlaku a prelievaní peňazí medzi SA, RJSK a RJCZ. Ostatne dotácie si prelievajú aj SADky na svoje diaľkové linky, lenže oni to robia tak hlúpo, že si mysleli, že s linkou, kde majú 1 či 2 páry spojov urobia dieru do sveta a najmä v súbehu s vlakom v odstupe kratšom ako 30 minút, keď potom ďalších 45-90 min na daný smer nič nešlo, kedy mali skôr potenciál získať klientelu. Vysvetlite to ale niekomu, kto ani na čiste autobusových lokalitách nedokáže 15 rokov urobiť žiadny posun vpred ... Ďalej si Jančura uťahuje slučku okolo krku sekaním služieb vo vlakoch, podlžnosťami na poistnom, sociálke, leasingu, ale aj nevyplatených premiách a nadčasoch zamestnancom. Ak totiž odíde rušňovodič od RJ späť k ČD a dokonca aj ZSSK, tak niečím musí Jančura fest svojich zamestnancom dopaľovať.

Nie je možné poprieť, že za rovnakú cenu ako konkurencia ponúka viac (doplnkové služby na palube). Avšak stále to enomicky ledva vychádza. Ak šoféri u neho majú lepšie mzdy ako v Arrive a Turanca, plus platí stewardku, plus spláca leasing za dané vozidlo (Volvo Irizar nebude isto lacné) a PHM tento nadštandardný autobus bude "papať" isto viac, ako u konkurencie, tak ako to pokryje z rovnakého cestovného? O nižšom cestovnom ani nehovorím ... Žeby dotácie z linky BA - DS - KN nestačili? Alebo, žeby v ČR po tom čo mu zistili, že fixloval výkazy o predaji zľavnených lístkov, výsledkom čoho bolo, že poberal najviac doplatkov od štátu na linke Praha - Ostrava na zľavnené cestovné?! Nuž a keď ani podvodne prihraté lukratívne 3 páry vlakov Brno - Praha nestačili. Najviac sa mi ráta, keď Jančura bliaka ako treba výkony súťažiť a pod. ale keď po úplatku dostal o 40% viac výkonov na 131ke ako ZSSK plus opravenú trať, alebo tie vlaky v ČR, tak to bolo super. Keď ZSSK chcelo na "špagátovej" štreke jazdiť každú hodinu a v špičke 2x a cez víkendy každé 2h, aby zefektívnili obraty súprav a šli nadol s nákladmi, tak ich odbilo MDV, že tá trať je neperspektívna. Pár sedení Figeľ - Jančura urobilo z tej štreky zázračne perspektívnu trať a zlatú baňu pre jedného podvodníka, pričom tak aj zmluva vyzerá, že nebol v nej ošetrené žiadne nároky na prevádzkovú rezervu a zázemie dopravcu aby sa netankovalo pokútne kde sa podarilo na koľaji v stanici, ktorá vôbec na to nebola určená. V Komárne, D. Strede a aj Zvolene za to bol riadny poprask a rušňovodiči tak šli sami proti sebe, nuž ale podnikateľ, ktorý ide hlavou proti múru si nedá vysvetliť. Top fraška bolo, keď počas druhého roka existncie jedného páru R Zvolen - Praha dostal lepšiu časovú polohu a bolo ešte horšie a ešte viac pindov, pochopiteľne na vlaky ZSSK, že nemôže ísť ako potrebuje kvôli križovaniu s nimi. To, že sa pre jeho rýchlik večer posúval taktový Os z BB do Zvolena, to mu nevadilo, to môže byť. Rovnako tak sú inak parádne Os na trati BA - ZA - KE kvôli týmto hovadinám čo idú 2-3x denne poposúvané. Mám tým na mysli nielen RJ a Leo Express ale aj IC ZSSK. V prvom rade by mali byť záujmom štátu rýchliky, tie by mali byť v striktnom takte a potom nadväzne na ne REX a Os vlaky (inak čo je to za blbosť RR kategória? Kedysi nám stačilo EC, IC, R, Zr a Os).

Potom ďalším dôkazom toho ako sme sa na Slovensku z Jančuru pokakali boli z ničoho nič priame R BA-BB. To bola predpríprava na súťaž na R BA-BB, ktorú Počiatek predbeže oznámil keď ho začal Jančura opíjať s klamstvom, že vynašiel priame R BA-BB. Na krátky čas sa mu zalepili oči a ústa, a potom ho zotrela táto vláda. Súčasný stav objednávky MDV rýchlikov južným ťahom je iba populistické zbieranie hlasov voličov na juhu. Potrebnejšie veci ako stav vozňov a spoľahlivosť HKV + ŽKV, či efektívnosť obehov a oddelenie obehu ŽKV podľa vozebných ramien je niečo, čo je nad duševné sily súčasného ministra, a o ignoráciu stavu ŽI ani nehovorím.

Mimochodom je dosť zvrátené ak výkony v železničnej doprave ideme súťažiť (poslal by som EÚ do hája, nech si zakladajúce štáty EÚ položia a rozložia vlastných dopravcov takto cez liberalizáciu!) ale žeby štát mal záujem v nastolení poriadku v DAL alebo samotná EÚ, tak to nie. Proste tu by mal štát vytýčiť trasy diaľkových liniek a nech tu dopravcovia súťažia o obsluhovanie tých trás. Často sa stáva, že sa 2-3 dopravcovia bijú o cestujúcich v priebehu 3/4h a potom 2-3 nič nejde (viď. trasa ZV - ZH - Handlová - PD). Na jednej strane tlieskame súťaži a liberalizovanému trhu DAL až bolia dlane, no velebia to len tí, ktorí na tieto služby nie sú odkázaní a nedoplácajú na to, že sa nemôžu dostať domov často slušne. To sa týka často najmä okresných miest ako Svidník, Stropkov a Veľký Krtíš, kde DAL kapú ako muchy po postreku. Ono tí klienti sú všade, len treba jazdi pravidelne a spájať okresné mestá s krajskými, nestáť na každej vŕbe ako prímestská linka. Práve keby sa nataktovali PAL, tak by mohli DAL stáť iba v okresných mestách a príp. väčších mestách na trase, kde by mali garanciu, že im návoz/odvoz urobia PAL. Bohužiaľ to tak nie je, prípoje neexistujú a tak DAL často supluje aj PAL, príp. si konkuruje. Hodnotiť to, či je to vyzobávanie čerešničiek nejdem, je to v prvom rade totálne plytvanie našich daní a pričom si ešte doplácame na cestovnom. To cestovné by pri rozumnom vynakladní dotácií a skutočnom objednávaní výkonov u SADiek (nie, že SADka rozkazuje VÚCke) mohlo byť aj nižšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.