Nehovoriac 9 dní pred zmenou (koncom licencií) diaľkových liniek, aby ľudia vedeli, ako je to s ne/pokračovaním Starej Lubovňe, Kremnických Baní, Trenčínom detvianskeho závodu...
Počas celého víkendu bude horná ulica uzavretá, média už o tom informuju vo veľkom. Oznámi aj dopravca túto udalosť, a dá dopredu vedieť o nejakej obchádzkovej trase, alebo ako vždy zaspí dobu, a všetci vratane šoferov ostanú v sobotu ráno prekvapení keď stovka nepôjde? Už je štvrtok nebolo by zle investovať tých par centov aspoň na vyvesenie oznamu na zastávkach.
hlavne, že sa eviduje zastávka "Brezno, Banisko" pre jeden pár spojov, v čase výstavby obchvatu Brezna, ved ten priestor zastávky tuším ani neexistuje...
čo už ale nie je uvedené v popise zmien, mení sa aj CP linky 601470 do Brezna, spoj 133 (254CN) posunutý z 12:00x na 11:55x, je to obehové pokračovanie spoja zo zvolena 601457/152 11:25x, ktorý prichádza na AS do B.Bystrice už 11:50x a čaká tam zbytočne 10 min. (lebo v školské dni chodí aj spoj 11:45c), dopravca by si v tom poriadok asi neurobil len tak, keby súbežne s ním od marca nechodil pridaný lučenský spoj z rooseveltovej nemocnice 12:00x, pred ktorého sa potrebuje dostať a idú prázdniny, takže polhodinovú frekvenciu skreše na 25 min., inak tie spoje medzi 11:00-12:00 chodia každú štvrťhodinu (aj 12:05x z Roos.nem.), tam by som robil poriadok, čudujem sa, že to vuc-ke nevadí...
Zmeny cestovných poriadkov v prímestskej autobusovej doprave od 1.7.2017
linka č. 601462
- úprava jazdnej doby na vybraných spojoch
Linka č. 601465
- väčšina spojov na trase Banská Bystrica - Moštenica a späť má pridanú zastávku Lučatín, mlynčok (pre uvedené spoje ostáva aj naďalej v platnosti zastávka Moštenica, rázc. vzdialená necelých 100 m)
Linka č. 601467
- spoj 5:35x z Hrochote do Banskej Bystrice posunutý na 5:25x
no neviem, posledne "dodané" vozidlá do MHD boli 2x B952 (ZV-710CD a 711CD), po nich čerstvý výkrik do tmy ZV-842AL vo forme neskutočne nízkopodlažného ultramoderného vozu B932, ktorý je dokonca kĺbovým vozidlom, len vizerá ako sólo voz ? (gramatiku ovládam...)
imhd.sk im to robí roky zadarmo a teraz sa dá niekomu dohodiť kšeft, tak niečo duplicitne dorobia len aby bolo.
Ako overené super údaje zhromažďuje SAD ZV vieme všetci.
Ako p. Modranský bude zverejňovať údaje o cyklotrasách,parkovaní pri zastávkach a pod., to je fakt na smiech - však tu také veci ani neexistujú. Skrátka najprv keby tu tá doprava fungovala a potom sa môže o nej informovať. Lenže to by museli najprv pochopiť, že v BB verejná doprava okrem nerozpradajúcich sa vozidiel veľa trendov teda neabsorbovala.
imhd.sk sa spomínala aj na dnešnom mestskom zastupiteľstve. Ćo na to hovoríte?
Chystá sa nový portál o MHD a doprave v meste https://www.youtube.com/watch?v=G03J0gZVlc4
čas od 4:06:40
Podľa mńa zbytočnosť
mesto zvažuje, či ju dá do správy dopravnej spoločnosti - komu? DPMBB, kde je 51% nemestských? Potom treba asi tender urobiť, nie priamo majetok bez súťaže niekomu zase dať dovienka....ako sme už x-krát videli, že?
práve preto, čo píše PIT: ak by MHD platila za stanicu, platí SAD ZV ako jej prevádzkovateľ - teda poplatok spätne bude v nákladoch a preplatí ho mesto.
Ja som o AS tiež napísal blog http://bbonline.sk/blog/odstranenie-strasidla-za-3-2-miliona-eur/
môžete mi to prosím pozrieť, čo si o tom ako ľudia z fachu myslíte? Ak už chcel mať štát pod kontrolou príjmy z príjazdov autobusov, stačilo odkúpiť pozemok pod stanicou. Nemusel kvôli tomu reknoštruovať stanicu.
Skúšal som si utvoriť predstavu o počte spojov idúcich cez AS a koľko sa dá vybrať na poplatkoch od dopravcov. Podľa údajov z cp.sk mi vyšlo zhruba niečo takéto (pri zvolenej medtodike, keďže sa CP stále menia).
Keďže však nepredpokladám, že by SAD ZV reálne niečo niekedy zaplatila za používanie AS (nehovoriac, že vlastní 51 % DPMBB, takže aj na dočasnej AS väčšinu poplatkov má pre seba), obdobne nepredpokladám, že by sa platilo za MHD na AS (keďže to isté, čo by mesto vybralo, by zaplatilo naspäť na dotácii), tak by sa potom dalo počítať LEN S PLATBAMI OD OSTATNÝCH DOPRAVCOV, pričom takisto netuším, aký je skutočný podiel toho, čo sa aj naozaj aj zaplatí. Nepočítal som s poplatkami za nepravidelnú dopravu a za zmeny v informačnom systéme AS v súvislosti s úpravami CP.
No a či mesto dokáže zaplatiť celú prevádzku novej super AS z cca 4,7 tis. eur mesačne (ak by ich od ostatných dopravcov podľa toho modelu aj vyzbierali) + prípadných nejakých výnosov z prenájmu priestorov, a to vrátane úveru na jej odkúpenie...
V decembri 2015 Nosko tvrdil "Ak bude dopravnú časť vlastniť mesto, ročné výnosy z prenájmu dopravných zariadení a plôch budú predstavovať takmer 200 tisíc eur. Splátka úveru predstavuje ročne 150 tisíc eur." - https://nasabystrica.sme.sk/c/8098051/mesto-banska-bystrica-odkupi-dopravnu-cast-buducej-autobusovej-stanice.html#ixzz4kXZEIsIf",
čo prepočítané na mesiace je: splátka úveru 12,5 tis. eur a výnosy 16,7 tis. eur, avšak bez SAD ZV mne vychádza príjem priemerne cca 4,7 tis. eur + nejaké ďalšie výnosy, ktoré by museli byť 12 tis. eur mesačne, čo je asi ďalšie sci-fi.
Čo si myslíte vy ostatní?
Pozn. Inak, keď dopravca prevádzkuje napr. medzinárodnú linku s jedným párom spojov s nácestnou zastávkou v BB, tak ho to za 30 dní výjde 59,70 € a ak by len takto zaplatil napr. na ďalších 9 zastávkach na linke, tak 600 € by ho vyšlo mesačne len za zastavovanie. To sa im vyplatí vôbec robiť takú dopravu? A ak niekto dostane nápad zvyšovať tieto poplatky, je otázne, či nejakí dopravcovia vôbec budú na našu AS aj jazdiť.
som rád, že si to takt krásne zhrnul, tento podvod a bordel na kolečkách nakoniec ešte aj mesto ide odkupovať? Hlavne, že MHD nejazdí tuším 17 rokov na stanicu (nerátam 101 ciciaky), ale zrazu je to pre mesto dôležité...nie je skôr dôležitejšie, aby sa tie peniaze správne nasmerovali niekde inde? Veď 3,4 mil EUR je suma ročnej dotácie MHD!!!
"Skvelý " článok - "veľa" sa človek dozvedel. Ale už aj z tých troch fotografií sa potvrdzuje, že sa bude jednať o jeden pekný nepodarok a síce tam budú napr. strašne dôležité kamery, ale aj kopa dobrých elektronických vecí, ale na druhej strane úplne zarážajúco budú musieť cestujúci chodiť medzi nástupišťami po priechodoch krížom-krážom po ceste pomedzi autobusy, a to už na veky vekov, keďže do tej AS už sa nikdy nebude nič investovať do takej zmeny. Tak toto dokázali už pred 30 rokmi v tej starej opache odstrániť a na každý pás nástupíšť bol priamy prístup z haly stanice. A za toto máme týmto úžasným odborníkom zaplatiť?! Nehovoriac o ďalších katastrofických dopravných "riešeniach", kde prioritou nikdy nebola doprava, ale vždy len nezmyselný biznis.?
Primátor aj investor reálne už od poklepkania základného kameňa len klamú a stále len tárajú o novších a neskorších termínoch otvorenia AS (to ich obchodné centrum zaujíma akurát tak investora) a popritom sa vždy tvária, že všetko ide len a len úžasne. A okrem termínov sa akosi zvyšujú aj náklady – kým na začiatku 17 – 18, tak teraz už 20 mil. eur.
"... záleží na tom, aby sa stavba dokončila v termíne, keďže nás viažu dohody s budúcimi nájomcami,“ dodal Hlaváček..." - v koľkom termíne už? Toto isté hovoril aj v auguste 2016 a dušoval sa, že to bude 27.04.2017, lebo zmluvní nájomcovia s tým počítajú.
18.03.2016 - https://napisali.sk/clanky/vystavba-autobusovej-stanice-v-banskej-bystrici-zacala
„Búracie práce sú ukončené. Dnes, týždeň po uzavretí zmluvy s dodávateľom stavby, si dovolím tvrdiť, že máme veľký kus práce za sebou. Začíname stavať, aby sme v marci 2017 výstavbu ukončili. Pokiaľ ide o prenájom a prevádzku, podarilo sa nám uzavrieť nájomné zmluvy, takže celý projekt je takmer uzavretý a prenajatý,“ hovorí Hlaváček.
25.08.2016 - http://www.teraz.sk/regiony/banskobystricania-by-o-par-tyzdnov/214272-clanok.html
Hoci sa počas výstavby vyskytli problémy so spodnou vodou, ktoré ich mierne zdržali, termín otvorenia modernej stanice plánovaný koncom apríla 2017 stále platí.
„Som optimista, verím, že termíny, ku ktorým sa zaviazal investor a zhotoviteľ, budú dodržané," reagoval počas kontrolného dňa banskobystrický primátor Ján Nosko. Aprílový termín budúceho roka vidí reálne.
Ako v tejto súvislosti poznamenal Hlaváček, už dnes ich budúci nájomcovia a prevádzkovatelia obchodov žiadajú o potvrdenie termínu otvorenia, keďže pripravujú predaj tovaru na sezónu.
25.08.2016 - https://nasabystrica.sme.sk/c/20253243/ani-problem-so-spodnou-vodou-dokoncenie-autobusovej-stanice-neoddiali-foto.html#ixzz4jzQaRnft
Dnes sa priamo na stavbe uskutočnil kontrolný deň. Primátor Ján Nosko po jeho skončení konštatoval, že ani prechodné spomalenie prác kvôli spodnej vode by nemalo oddialiť dokončenie stavby v sľúbenom termíne. Investor – spoločnosť Primum sa zaviazal, že celý objekt, ktorý bude tvoriť dopravná a obchodná časť, začne slúžiť obyvateľom od 27. apríla 2017. „Po dnešnom kontrolnom dni môžeme konštatovať, že tento termín je reálny,“ konštatoval primátor.
25.08.2016 - https://www.bystricoviny.sk/spravy/investor-autobusovej-stanice-termin-odovzdania-stavby-dodrzime/
Primátor mesta Ján Nosko na stavbe povedal:
"... Po dnešnom rozhovore som optimistom a verím, že investor dodrží termíny, ku ktorým sa aj s zhotoviteľom zaviazali.“
Konateľ spoločnosti Primum s. r. o. Ivan Hlaváček k priebehu výstavby uviedol:
... Napriek tomuto menšiemu časovému sklzu dodržíme naše zmluvné záväzky a stavbu odovzdáme na prelome apríla a mája 2017.“
08.06.2017 - http://bbonline.sk/stavba-autobusovej-stanice-pred-finisom-zmenila-generalneho-dodavatela-otvoria-v-septembri/
Stavba autobusovej stanice pred finišom zmenila generálneho dodávateľa, otvoria v septembri
„V súčasnosti už výstavba napreduje v súlade s harmonogramom a robíme všetko preto, aby bol dodržaný termín otvorenia v septembri tohto roka,“ dodáva Milata.“
„Podľa niektorých poslancov pritom nemusí byť prekážkou odstúpenia mesta od zmluvy ani prípadná zmluvná pokuta vo výške 100-tisíc eur. Sankcie ale hrozia aj investorovi. Ten sa zaviazal odovzdať mestu kolaudačné rozhodnutia a ďalšie dokumenty najneskôr do konca júla.“