Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #53870:
Ja sa obávam, že Banská Bystrica mala dve možnosti: Autobusová stanica s obchodným centrom tak ako je alebo žiadna autobusová stanica.
Nakoniec si myslím, že to, čo vzniklo v BB je stále užívateľsky príjmnejšie ako čiste dopravná autobusová stanica v Nitre.
Reakcia na: petik #53867:
Myslím, že hejtom nesrším, no slovami chvály na adresu Terminálu by som šetril. Nemám nič proti integrácii obchodného centra a stanice. Naopak. Poznám také projekty zo zahraničia a oceňujem ich výhody. No v Bystrici je dopravná funkcia diela potlačená skutočne tak okato, že to berie radosť aj z tých výhod, ktoré sa dosiahnuť objektívne podarilo.

Myslím, že v dobrom nákupnom centre vedľa stanice by veľa ľudí rado strávilo čas čakania aj dobrovoľne. Ale toto obchodné centrum cielene vkliesnené medzi železničnú a autobusovú stanicu takým spôsobom, aby zámerne predlžovalo prestupné vzdialenosti, umelo zvyšovalo časy nutné na prestup a zbytočne nútilo chodcov chodiť dookola, len aby "povinne" prešli popred všetky komerčné prevádzky, je premárnenou šancou na dobre riešený prestupný uzol. A áno, pokojne aj s obchodným centrom.

Nehovoriac o nedoriešenej dopravnej stránke projektu, ako poddimenzovaná kapacita nástupíšť, absencia odstavných plôch pre autobusy, absurdné kľučkovanie busov, atď.
Reakcia na: petik #53867:
V podstate s týmto ťažko možno súhlasiť a jedine len skutočnosť, že sa takáto stavba nezmyselne vôbec dostala do súkromných rúk, môže ospravedlniť dispozičné a iné riešenia tohto zákona objektu. A ci chceš alebo nie, ťažko tieto opatrenia hodnotiť ako v prospech cestujúcich - nech nikto netvrdí, že sa našiel cestujúci, ktorý ich žiadal, aby mu zamedzili ísť najkratšou cestou výťahom alebo vedľa schodmi, nehovoriac ešte o nezabezpečenia prepojenia s nástupištami ŽSR atď.
Samozrejme, že parkovisko a samotné obchodné prevádzky a možnosti ako využiť čas na čakanie v prijateľnejšie prostredí he jednoznačne plus, avšak doprava funkcia je neustále od začiatku potlačená a len ako prostriedok pre obchodovanie a vôbec nezlepšuje napr. možnosti prestupov ani a medzi dopravným systémami. A to nie v porovnaní s predchádzajúcim nedokončeným stavenisko, ale s nevyužitý potenciálom.
Reakcia na: petik #53867:
Toto diktátor Dunčo nikdy nepochopí. On by to proste zakázal, nariadil a hotovo.
Reakcia na: falaise #53862:
Nie uplne rozumiem neustalej kritike noveho nadrazia. Ano, je to nakupne centrum spolu s autobusovym nadrazim. Je iba logicke, ze je to konstruovane tak, aby z toho profitovalo aj obchodne centrum. Neplette do toho to, ze nemate radi nakupovanie a potazmo obchodne centra. Dochadzkova vzdialenost zo zeleznicnej stanice ako aj zo stanice trolejbusov je uplne ok. Prestup je pohodlny a jedine co by som vymenil je povrch chodnikov, pretoze na tych sucasnych kufre dost drncaju. Vzdialenost prestupu zodpoveda beznemu dopravnemu uzlu.
Mozeme namietat, ze sa snazia uzatvorit najkratsiu cestu, ktora obchadza nakupne centrum, ale pre cestujucich je to oproti minulosti absolutne zlepsenie. Mozu cakat v teple (alebo v lete v chlade), mozu si sadnut do civilizovanej kaviarne, pripadne si obcerstvenie alebo pitie kupit v Bille, alebo len tak brouzdat obchodmi, ci posediet na lavicke alebo zabavit deti na tom kolotoci. Takisto je mozne na nadrazi bez problemov zaparkovat, ked idete niekoho vyzdvihnut. V tomto ohlade Terminal pomohol aj zeleznicnej stanici!
Primarne si treba uvedomit, ze kvalitne obchody a obcerstvenie neuzivia samotni cestujuci. Je preto nutne pritiahnut tam aj zakaznikov, ktori nie su cestujuci, lebo vo vysledku z toho budu profitovat prave cestujuci, a to napriek tomu, ze je to spojene s par negativami, ako napriklad ze bude snaha viest cestujucich cez obchodnu pasaz. Ostatne, videli ste niekedy, ako to vyzera na letiskach?
Pozrite sa, ako odpudivo vyzerali Mlynske Nivy predtym, nez ich zatvorili. Rovnako by to dopadlo v BB, pokial by sa dostavalo predosle autobusove nadrazie, alebo akykolvek iny projekt, kde by sa vsetko stavalo len ako doplnok nadrazia.
Mohlo sa to postavit velkolepejsie, ale uzivilo by sa to v meste velkosti Banskej Bystrici?
Reakcia na: falaise #53864:
Keby si k tomu nepridal osobne urazky, tak by to bolo OK.
Reakcia na: 810zssk #53838:
Prečo admin zmazal dotaz na to, že či SAD Zvolen voči VÚC priznal výnos z predaja autobusov do Slovak Lines? Nemajú ľudia a tuto dopravní fanatici právo vedieť ako sa kradne v doprave, že si kraj nevie a nevedel nikdy ustrážiť svoje záujmy a financie???
810zssk: K Tvojej téme predplatných lístkov v prímestskej doprave. PIT tu už dal scan tarify z roku 1994, ktorá sa dá hlbšie analyzovať (neskôr sa k tomu môžeme vrátiť). Ja som si pozrel tarifu z roku 2002. V tom čase boli v prímestskej doprave v ponuke už iba žiacke týždenné a mesačné cestovné lístky (teda už žiadne robotnícke týždenníky/mesačníky a pod.).

Uvádzam jednotlivé sadzby cestovného pre vybrané vzdialenostné intervaly
(tarifná vzdialenosť v km/zľavnené jednorazové cestovné/týždenný PCL/mesačný PCL)
1 - 4 km: 3 Sk / 5Sk / 21 Sk
18 - 20 km: 10 Sk / 15 Sk / 63 Sk
36 - 40 km: 21 Sk / 32 Sk / 132 Sk
56 - 60 km: 31 Sk / 47 Sk / 195 Sk
91 - 100 km: 50 Sk / 68 Sk / 284 Sk
Všetko ide o žiacke jednosmerné cestovné (cena spiatočných lístkov sa počítala ako 2-násobok jednosmerného cestovného, takže pre účely porovnávania je táto informácia pre nás irelevantná).

Na základe tohto by som mohol skúsiť aspoň čiastočne nájsť odpovede na Tvoje otázky:
1. Presný dátum zrušenia PCL nateraz neviem. Určite to súviselo aj so zavedením čipových kariet, ktoré nastalo v MHD od septembra 2000 a v PAL o čosi neskôr (opäť presný dátum neviem, no to by sa snáď ešte dalo zistiť).
2+3. Všetky žiacke zľavy boli viazané na pevnú trasu, ktorej odpovedala konkrétna tarifná vzdialenosť. Hoci som tieto PCL nikdy nevyužil, podľa mňa potom už nezáležalo, na ktorej linke sa preprava realizovala (v prípade, ak bol súbeh liniek, ale toto by musel niekto potvrdiť - možno ale predpokladať, že číslo linky bolo v PCL uvedené), rovnako zrejme neboli prekážkou ani prestupy, ak boli na realizáciu stanovenej dochádzkovej trasy potrebné.
4. Z uvedeného príkladu si môžeme všimnúť, že cena týždenného PCL bola približne 1,5-násobok jednorazového cestovného. Ak počítame, že bežný pracovný týždeň má 5 dní, týždenný PCL bol veľmi výhodný. Naopak, výhodnosť mesačného PCL voči týždennému PCL nebola až taká zjavná, keďže cena mesačného PCL sa počítala ako 4-4,2-násobok ceny týždenného PCL.

Za zmienku stojí povedať, že v tomto období mali nárok na zľavnené cestovné deti do 15 rokov a študenti do 26 rokov (táto skupina cestujúcich len na konkrétnej trase školskej dochádzky). V roku 2005 priniesla SAD Banská Bystrica novinku, kedy dala všetkým študentom do 26 rokov možnosť cestovať na všetkých linkách PAL za zľavnené cestovné. Teda už nie len na dochádzke do školy a nielen v dňoch školského vyučovania. Táto zmena sa týkala aj mňa, pretože v tom čase som bol študentom nad 15 rokov, teda nárok na zľavnené cestovné som v tom čase už nemal. A odrazu od roku 2005 som mohol znova cestovať pokojne na výlety za polovičné cestovné až do skončenia VŠ.
No teraz už keď vidíte tú fotku s tou bráničkou ako kdesi do pajzlu v Hornej Dolnej, tak dúfam došlo tým neprebudeným, že sa nestavala autobusová stanica ale nákupná so sekundárnou funkciou autobusovej stanice. Šoféri nadávajú na nedostatok miesta na manévrovanie (zopár autobusov tam vraj už obilo späťáky a nárazníky) a žiadne miesto na odstavenie autobusov (odparkovať musia autobusy na Mičinskej a pešo naspäť na stanicu, čím strácajú čas určený na prestávku najmä počas obeda, keď sa idú najesť do stanice). Do toho ešte situáciu komplikujú cestujúci prebehujúci cez vozovku (vinou toho, že prechody sú umiestnené cik-cak spôsobom) a úzky priestor pre peších, ktorí výjdu z vestibulu autobusovej stanice a idú popred obchody, kde sa zmestia vedľa seba tak maximálne 3 ľudia.

Zásadnou chybou a maslom na hlave vedenia mesta a MsZ je, že dovolili aby autobusová časť bola umiestnená tam kde je a netrvali na tom, že to má byť hneď pri železničnej stanici a spolu s tým sa prebuduje aj časť pre MHD, kde dnes chýbajú na trolejbusový nástupištiach liniek 1, 6, 7 a 8 prístrešky a aj lavičky (ak nepočítam tie rozobrané a zničené lavičky na nástupišti linky 1). K tomu ešte aj aby nebolo málo, tak cez to trolejbusové nástupište linky 1 veselo jazdia autá a taxíky, čo značne "spríjemňuje" užívateľom VHD čakanie na spoj.
Upozornenie - cyklobus počas víkendu 25.-26.8.2018 nebude premávať z dôvodu očakávaného nepriaznivého počasia.
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/cyklobus-obm
Reakcia na: BB-Schuhu #53855:
Toto mesto je žiaľ čistá psychopatia?
Reakcia na: BB-Schuhu #53853:
Ani mi nehovor, pisal som na FB terminálu a napíšem aj primátorovi.
Rozhodne nie som ochotný zmieriť sa s navrhovaným stavom, budem veľmi dôrazne apelovať na všetky strany, aby došlo k ponechaniu súčasného stavu. Týmto pohár trpezlivosti u mňa definitívne pretiekol.

Ono keď si porovnám dochádzkovú vzdialenosť nástupíšť starej stanice k žel. stanici s navrhovaným stavom, keď prechod z bez tak vzdialenejšej autobusovej časti smerom ku žel. stanici sa ešte viac predĺží núteným prechodom cez obchodné centrum, tak mi to vychádza na 2,5-3-násobné predĺženie dochádzkovej vzdialenosti, samozrejme podľa polohy jednotlivých nástupíšť. A čo chorí ľudia so zníženou pohyblivosťou? Iste majú radosť... Áno, tiež som chcel novú reprezentatívnu vstupnú bránu do mesta a zároveň funkčnú autobusovú stanicu. Ale toto čo sa deje v bankobystrickom Terminal SC sa od mojej predstavy čoraz viac vzďaľuje. Žiaľ.
Reakcia na: BB-Schuhu #53853:
tak ako ak toto myslia vazne, tak bye bye shopping, uz u nich nenakupim co by som aj zomrel od hladu...
Akurát som sa sem chystal napísať postreh, že dnes som si na Terminali SC všimol nové uzamykateľné bráničky na vonkajšom schodisku. Pýtam sa, načo? Nebodaj chcú znova donútiť ľudí obchádzať transfer medzi AS a ŽST nútene cez obchodné centrum tak ako sme boli svojho času svedkom pri uzatvorení výťahu v dennej dobe? Ako vidím, nemusím sa už ani pýtať, prečítal som si článok, ktorého link tu dali kolegovia, a už mám aj odpoveď: "V čase otváracích hodín bude vstup možný výhradne cez pasáž obchodného centra. V nočných hodinách bude vstup umožnený prostredníctvom vonkajšieho výťahu a schodiska, tak ako to bolo zamýšľané pri príprave projektu.".

Ďakujem pekne. Skutočne nepochybujem o tom, že toto je jedna z vecí, ktorá má za cieľ zvýšiť komfort obyvateľom a návštevníkom centra. Škoda reči to ďalej komentovať.
DPM BB sko nájomnca s tým súhlasí? Mesto BB ako hlavný akcionár DPM BB s tým súhlasí? Primátor mesta p. Nosko, ktorého si ako človeka vážim a má k tomuto projektu blízko, s tým súhlasí?
Reakcia na: Jeffko #53849:
lebo ty sa nemas co ponahlat, ty sa mas zdrzat v ich skvelej sope a nakupit si, vypit kavicku atd... co tam po doprave...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.