Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majkl #4637:
+Co konkrétne máš proti LM? uznávam, že nanjnovšie vozidlo na našej MHD je B732 1658 kúpená z Prahy a druhé najnovšie B741 z Plzne, ale na prímestskej doprave máme 9 C934 E a na diaľkových linkách v podstate jazdia y 90 percent nové typy (737 a novšie). Rábu máme iba jednu 735 zálohu. Na Orave ich zostalo tiež len zopár. A SAD LM je jediný podnik, kde má študent na ISIC VŠETKY vnútroštátne linky vrátane MHD za polovicu! Kedy sa na niečo také zmôže niekto ďalší?
Karosa WRC: chystas homologizaciu? Mal by to byt LIAZ ML 637.
Caute patram po jednej veci.Ake motory pouzivaju tie starsie klbaky ako 033BM?
Reakcia na: Kami #4708:
Poznal som minimálne seba:-P. Ide o to, že keby sa vodiči dokopali k tomu, že tie prestávky MUSIA dodržiavať (ak ju nedodrží a bude mať potom nehodu, tak sa bude veľmi čudovať, ako mu dobrý právnik opilca, s ktorým sa zrazí čiste jeho zavinením, dokážew našiť minimálne spoluvinu), tak bude SAD BBDS MHD BB DONÚTENÁ s tým niečo spraviť.
Reakcia na: Vševedko #4704:
poznas niekoho co by tie prestavky dodrziaval? Jasne ze meskanie ide na ukor prestavky beznej, aj bezpecnostnej. V extremnych pripadoch moze meskat aj z BP.
Diskusáry odporúčam slovenskú hru DISPEČÉR , velmi som sa nanej pobavil ked som parkoval tie stare karosy a pritom má iba pár MB. Stiahnete ju na http://www.plnehry.sk/hra.asp?id=1650 ?
Dalšia perlička. Na Slovensku ostáva vymeniť ešte a teraz držte 400 000 starých evidenčných čísiel.
Musím tiež poznamenať, že linka č.25 odchod 09:12 zo Severnej smer nemocnica máva každý den meškanie od 5 do 10 minut a pritom vozidlo je naplnené tak na 70%.
V súvislosti s touto diskusiou na napadlo,či dopravca vôbec vykonáva chronometráže?Pokiaľ totiž vodič nezvláda pravidelnú jazdnú dobu,musí aj napriek tomu dodržať minimálnu výmeru pracovných a bezpečnostných prestávok,pričom dodržiavaním tohoto by sa meškania mali kumulovať a to by dopravcu malo donútiť k prehodnoteniu systemu odbavovania cestujúcich-spočítal by si totiž,že sa mu viac vyplatí zaviesť normálny systém s nástupom všetkými dverami ako pridávať na každú linku vozidlo kvôli zabezpečeniu rovnakého intervalu pri predĺžených jazdných dobách...
Reakcia na: Kami #4702:
aj 840 to hlasia
Reakcia na: PIT #4700:
chcel by som vidiet vlak ktory to hlasi. 🙂 Okrem IC a 425/840 samozrejme.

Myslel som teraz pohananie cestujucich aby sa rovnomerne natlacili aj dozadu. Aby nebol predok napratany a zadok prazdny.
Reakcia na: Danny #4692:
etš som zabudol na skutočnosť, že dopravca nesmie prepravovať cestujúcich v rozpore s tarifou (§ 8 ods. 1 písm. b) zákona o cestnej doprave) a teda vodič nemôže otvoriť všetky dvere, aby nastúpili cestujúci, ktorí potom nezaplatia - všetko to vychádza z maximálnej nevhodnosti nástupu len prednými dverami (čo je úplne jasné napriek tomu, že to tu trpíme už viac ako 10,5 roka) a neposkytnutia dostatočnej prepravnej kapacity na príslušnom spoji.
Reakcia na: Kami #4699:
pozn. povinnosť vodiča ohlásiť názov zastávky pred príchodom na ňu, najnekôr pri zastavení na zastávke, podľa § 55 ods. 12 vyhlášky MDPaT SR č. 250/1997 Z. z., ktorou sa vydáva dopravný poriadok dráh, sa v našich podmienkach týka len trolejbusov, ktoré sú vybavené rozhlasovým zariadením, čo samozrejme nevylučuje možnosť zvyšovania kvality služby využívaním hlásení zastávok vo všetkých vozidlách (hlavne v tých, do ktorých boli príslušné zariadenia už nainštalované).
Reakcia na: PIT #4697:
a problem este chvilu potrva aspon co sa tyka zadnych cisiel. Nie vsetky vozidla su vybavene drziakom. Ale to je problem dopravcu, nie vodica.

Takisto moze byt problem s hlasenim do vozu. Okrem Karos 900 malokde funguje mikrofon.
Reakcia na: Danny #4692:
len dodám, že uvedeným konaním došlo minimálne k porušeniu: § 4 ods. 1, § 6 ods. 1, § 8 ods. 1 písm. c), e), f), j), § 8 ods. 2*, § 10 ods. 1 písm. c), § 13 ods. 1 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave, § 9 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave.
Pre priblíženie na vysvetlenie - uvedené ustanovenia hovoria o prevádzkovaní dopravy podľa CP; o označovaní linky na vozidle na jeho prednom čele, boku vrátane čísla linky a číslom linky i na zadnom čele karosérie vozidla (a ďalších súvisiacich podrobnostiach); o prepravnej povinnosti dopravcu prepraviť každého cestujúceho, ktorý je pripravený včas na zastávke na odchod autobusu podľa CP; povinnosti prepravovať cestujúcich bezpečne, pohodlne a pokojne a vytvárať podmienky pre prepravu postihnutých osôb, zvýšiť pohodlie prepravy starých ľudí a matiek s deťmi; vykonávať prepravu podľa prepravného poriadku; o povinnosti osádky vozidiel poskytovať cestujúcim informácie o podmienkach ich prepravy a pod.
* Pozn. I. § 4 ods. 2 síce podmieňuje realizáciu prepravy obsaditeľnosťou vozidla, ale ak skutočne nie je záujem dopravcu na tom, aby prepravoval cestujúcich, môže na takéto spoje nasadzovať aj malé Mercedesy a vykašle sa na prepravnú povinnosť podľa § 8 ods. 2.
Pozn. II: sú aj iné možnosti na domáhanie sa kvalitnej prepravy cestou orgánu odborného dozoru. Ja sa však chcem zatiaľ vyhnúť takémuto bolestivému riešeniu a dávam priestor na zlepšenie stavu, po poukázaní na problémy, so strany samotného dopravcu. V prípade, že to nebude nikam viesť, nezostane nič iné, ako zasielať oficiálne sťažnosti a napokon podnety na začatie konania voči dopravcovi, čo však akurát odčerpá ďalšé finančné prostriedky na pokuty, ktoré by dopravca mohol radšej využiť na skvalitňovanie všetkých činnosí súvisiacich s poskytovaním služieb MHD.
Pozn. III. je nemožné čakať dodržiavanie CP v prípade, že je v podmienkach mesta, ako BB, uplatňovaný nezmyselný nástup do vozidiel len prednými dverami. Napr. dnes spoj L6/719 išiel zo zastávky Tulská I (inak na CL 384964/-1 je uvedená nástupná zastávka Úsvit a spoj L6/701) ešte o 1 min. skôr, ale už pri Úsvite meškal skoro 5 min.!
Reakcia na: Kami #4696:
problém správneho (ne)označovania je dlhé roky pretrvávajúci problém, ktorý riešený stále nie je. Je dobré, ak už vodičom bolo čodi povedané, ale faktom je, že 29.11.2004 išiel spoj L33/1625 (vozidlo BB-485AI) opäť bez čísla linky na tabuli BUSE; 30.11.2004 išiel spoj L53/1450 smer Nemce s tabuľkou s označením linky LEN na prednom čele vozidla. Takže to zatiaľ stále nefunguje.
Reakcia na: Danny #4692:
oznaceny zalozny bus je len ten co je vypisany (611BE a jeden z novych). Ostatne volne su vlastne tiez zaloha, ale nie v zmysle sluzby. Vies ako je to s klbakmi, len 2 na zalohu, takze v tomto pripade mozno fakt nebol iny volny ako solo voz.

Mam pre teba brigadu. 😃 To o znacovani autobusov cislami vzadu sa uz odkomunikovalo vodicom. Potom mozes nastupit na niektoru linku, napr. 34 a menit tabule. 😉
Reakcia na: LUK #4683:
mal som ale na mysli fotku toho busu ?
http://www.imhd.sk/temp/fotky/a-br672ai-a01.jpg
Reakcia na: TeBeCe #4688:
výborne, to mi vyhovuje. Teraz aj tak nemám času nazvyš. V piatok-sobotu očakávaj fotky s popismi... ?
Reakcia na: Danny #4692:
Bohuzel, vazeny pane, vasi zadosti o dodrzovani jizdniho (ne)radu nelze vyhoveti, jelikoz je jeste porad mnoho lidi, kteri si i pres nasi nesmirnou snahu nenasli jiny zpusob cestovani a stale zdrzuji nase vozidla pomalym nastupovanim do nich. A ta druha cast, ktere jsme se jiz uspesne zbavili, zase zdrzuje nase vozidla svymi vozidly na ucpanych krizovatkach. Nechat necinne stat na dvore kloubove vozidlo je luxus, ktery si nemuzeme dovolit. Muzete byt rad, ze se vubec nasel nejaky vuz, ktery nebyl pokazen a ze jsme ho pro vas poslali.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.