poznas niekoho co by tie prestavky dodrziaval? Jasne ze meskanie ide na ukor prestavky beznej, aj bezpecnostnej. V extremnych pripadoch moze meskat aj z BP.
Diskusáry odporúčam slovenskú hru DISPEČÉR , velmi som sa nanej pobavil ked som parkoval tie stare karosy a pritom má iba pár MB. Stiahnete ju na http://www.plnehry.sk/hra.asp?id=1650 ?
Musím tiež poznamenať, že linka č.25 odchod 09:12 zo Severnej smer nemocnica máva každý den meškanie od 5 do 10 minut a pritom vozidlo je naplnené tak na 70%.
V súvislosti s touto diskusiou na napadlo,či dopravca vôbec vykonáva chronometráže?Pokiaľ totiž vodič nezvláda pravidelnú jazdnú dobu,musí aj napriek tomu dodržať minimálnu výmeru pracovných a bezpečnostných prestávok,pričom dodržiavaním tohoto by sa meškania mali kumulovať a to by dopravcu malo donútiť k prehodnoteniu systemu odbavovania cestujúcich-spočítal by si totiž,že sa mu viac vyplatí zaviesť normálny systém s nástupom všetkými dverami ako pridávať na každú linku vozidlo kvôli zabezpečeniu rovnakého intervalu pri predĺžených jazdných dobách...
etš som zabudol na skutočnosť, že dopravca nesmie prepravovať cestujúcich v rozpore s tarifou (§ 8 ods. 1 písm. b) zákona o cestnej doprave) a teda vodič nemôže otvoriť všetky dvere, aby nastúpili cestujúci, ktorí potom nezaplatia - všetko to vychádza z maximálnej nevhodnosti nástupu len prednými dverami (čo je úplne jasné napriek tomu, že to tu trpíme už viac ako 10,5 roka) a neposkytnutia dostatočnej prepravnej kapacity na príslušnom spoji.
pozn. povinnosť vodiča ohlásiť názov zastávky pred príchodom na ňu, najnekôr pri zastavení na zastávke, podľa § 55 ods. 12 vyhlášky MDPaT SR č. 250/1997 Z. z., ktorou sa vydáva dopravný poriadok dráh, sa v našich podmienkach týka len trolejbusov, ktoré sú vybavené rozhlasovým zariadením, čo samozrejme nevylučuje možnosť zvyšovania kvality služby využívaním hlásení zastávok vo všetkých vozidlách (hlavne v tých, do ktorých boli príslušné zariadenia už nainštalované).
len dodám, že uvedeným konaním došlo minimálne k porušeniu: § 4 ods. 1, § 6 ods. 1, § 8 ods. 1 písm. c), e), f), j), § 8 ods. 2*, § 10 ods. 1 písm. c), § 13 ods. 1 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave, § 9 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave.
Pre priblíženie na vysvetlenie - uvedené ustanovenia hovoria o prevádzkovaní dopravy podľa CP; o označovaní linky na vozidle na jeho prednom čele, boku vrátane čísla linky a číslom linky i na zadnom čele karosérie vozidla (a ďalších súvisiacich podrobnostiach); o prepravnej povinnosti dopravcu prepraviť každého cestujúceho, ktorý je pripravený včas na zastávke na odchod autobusu podľa CP; povinnosti prepravovať cestujúcich bezpečne, pohodlne a pokojne a vytvárať podmienky pre prepravu postihnutých osôb, zvýšiť pohodlie prepravy starých ľudí a matiek s deťmi; vykonávať prepravu podľa prepravného poriadku; o povinnosti osádky vozidiel poskytovať cestujúcim informácie o podmienkach ich prepravy a pod.
* Pozn. I. § 4 ods. 2 síce podmieňuje realizáciu prepravy obsaditeľnosťou vozidla, ale ak skutočne nie je záujem dopravcu na tom, aby prepravoval cestujúcich, môže na takéto spoje nasadzovať aj malé Mercedesy a vykašle sa na prepravnú povinnosť podľa § 8 ods. 2.
Pozn. II: sú aj iné možnosti na domáhanie sa kvalitnej prepravy cestou orgánu odborného dozoru. Ja sa však chcem zatiaľ vyhnúť takémuto bolestivému riešeniu a dávam priestor na zlepšenie stavu, po poukázaní na problémy, so strany samotného dopravcu. V prípade, že to nebude nikam viesť, nezostane nič iné, ako zasielať oficiálne sťažnosti a napokon podnety na začatie konania voči dopravcovi, čo však akurát odčerpá ďalšé finančné prostriedky na pokuty, ktoré by dopravca mohol radšej využiť na skvalitňovanie všetkých činnosí súvisiacich s poskytovaním služieb MHD.
Pozn. III. je nemožné čakať dodržiavanie CP v prípade, že je v podmienkach mesta, ako BB, uplatňovaný nezmyselný nástup do vozidiel len prednými dverami. Napr. dnes spoj L6/719 išiel zo zastávky Tulská I (inak na CL 384964/-1 je uvedená nástupná zastávka Úsvit a spoj L6/701) ešte o 1 min. skôr, ale už pri Úsvite meškal skoro 5 min.!
problém správneho (ne)označovania je dlhé roky pretrvávajúci problém, ktorý riešený stále nie je. Je dobré, ak už vodičom bolo čodi povedané, ale faktom je, že 29.11.2004 išiel spoj L33/1625 (vozidlo BB-485AI) opäť bez čísla linky na tabuli BUSE; 30.11.2004 išiel spoj L53/1450 smer Nemce s tabuľkou s označením linky LEN na prednom čele vozidla. Takže to zatiaľ stále nefunguje.
oznaceny zalozny bus je len ten co je vypisany (611BE a jeden z novych). Ostatne volne su vlastne tiez zaloha, ale nie v zmysle sluzby. Vies ako je to s klbakmi, len 2 na zalohu, takze v tomto pripade mozno fakt nebol iny volny ako solo voz.
Mam pre teba brigadu. To o znacovani autobusov cislami vzadu sa uz odkomunikovalo vodicom. Potom mozes nastupit na niektoru linku, napr. 34 a menit tabule.
Bohuzel, vazeny pane, vasi zadosti o dodrzovani jizdniho (ne)radu nelze vyhoveti, jelikoz je jeste porad mnoho lidi, kteri si i pres nasi nesmirnou snahu nenasli jiny zpusob cestovani a stale zdrzuji nase vozidla pomalym nastupovanim do nich. A ta druha cast, ktere jsme se jiz uspesne zbavili, zase zdrzuje nase vozidla svymi vozidly na ucpanych krizovatkach. Nechat necinne stat na dvore kloubove vozidlo je luxus, ktery si nemuzeme dovolit. Muzete byt rad, ze se vubec nasel nejaky vuz, ktery nebyl pokazen a ze jsme ho pro vas poslali.
E-mail adresovany p. Bodnarovi, veducemu autobusovej zlozky MHD:
Dobry den p. Bodnar!
Myslel som si, ze ked sme sa minule dost konstruktivne rozpravali, trochu sa situacia vylepsi.
No dnes rano som bol priserne rozculeny!
Utorok, 30.11. 2004, 7:40 (Karpatska) na expresnej linke 91, mala Karosa!!!! To bol snad len velmi zly zart!!! Z 35 tisicoveho sidliska na snad najzatazenejsi smer v plnej spicke! Ten autobus nebol ziadna zaloha (bez napisu zaloha). A ked sa uz take nieco vyskytne, ze sa nieco stane a klbovy autobus nepride je jeho PSOU POVINNOSTOU otvorit vsetky dvere! A nie ako on (vodic c. 5310), ze ked som sa ozval, nic sa nedialo!
(Linka 24 s grafikonovym odchodom 7:47 odisla normalne 7:53). Za tym mala o 1 minutu (!) prist linka 25. Ano aj prisla. No s 12 minutovym meskanim!!! Naschval som napisal, kedy odchadzal predchadzajuci spoj, aby sa dotycny vodic c.6202 NEMOHOL vyhovarat na plne zastavky a podobne! (A kedze som na zastavke cakal od 7:40, tak by som ho asi videl pred nosom-keby meskal- ist v protismere).
(Len pre porovnanie vcera rovnaky spoj s tou najnovsou Karosou, co mate, (teda iny vodic), odchadzal 7:57).
Na zastavku Tajovskeho, SOUS prisiel uz s 15 (!!!) minutovym meskanim o 8:22.
Ked som nastupoval do autobusu, som sa ho spytal, ze ci vie ze ma 10 minutove meskanie. A zacal sa tam rozculovat nad niecim, co ja viem cim.
To akoze mozes za to ja, cestujuci?!!! Sila!!! Ze som si jeho velicenstvu dovolil otvorit hubu!
NABUDUCE budem uz aj ja raznejsi, pokial nedostanem adekvatnu a zrozumitelnu odpoved, budem stat pri kase a cakat. A nech sa opovazi cosi vyhubovat! Ja som tu zakaznik. Spotrebitel. On je tu pre mna a nie ja pre neho!!! A musi sa vediet spravat, ospravedlnit sa! To by aj cestujuci skor pochopili.
Zhrnute, podciarknute namiesto 7:52 som prisiel za povinnostami az o 8:22! To je viac nez pre silne zaludky.
Ziadam Vas o urychlene konanie a razne poriadky, lebo toto nema nic spolocne so setrenim naftou! Ide len o lenivych, pripecenych a rozmaznanych vodicov, co si robia, co chcu!!!
Cakam na Vasu odpoved. V pripade ak sa so situaciou nezacne cosi robit, som odhodlany obratit sa na lokalne media ( napr. RTV, AZTV, Radio Rebeca, STV BB, Radio Regina, Novy Zurnal vpred, Smer magazin... ) a oni sa uz o patricnu reklamu postaraju.
S pozdravom
Ľudia, ktorí chceli dnes cestovať spojom L34/734 smer Podlavice mali minimálne zo zastávky Nám. slobody smolu (a logicky i na ďalších zastávkach), keďže vozidlo už s 5 min. meškaním pri tejto zastávke ani len nepribrzdilo a nie aby ešte aj zastalo a pribralo ďalších cestujúcich na prepravu. Znova ďalší prípad, kedy by sa potenciálni cestujúci našli, ale prepravovať ich dopravca asi ďalej nebude až do vtedy, kým ich neodradí cestovať MHD úplne (ale určite tomu výrazne napomôže od 1.1.2005 fiškálna decentralizácia).
LUK kedže mail mi strašne blbne a nedá sa mi ti odpovedať na položenú otazku cez mail, tak ti musím takto. Pýtal si sa ma či pracujem na Dopravnóm Inšpektoráte. Nie iba si chodím privyrábať prihlasovaním nových vozidiel, ale som tam skoro každý den tak mám inforácie. Ak by si niečo na túto temu spž potreboval napíš sem do fóra.
Podla mna ak by chceli natahat troleje cez park tak by tam museli rozsirit cestu vyriesit krizovatku a odstranit ten stanok co tam je na 2 veci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami