Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kami na rely by sa hodil skor Ikarus 006AG, ale bolo by pavlinate sledovat aj Karosu ako by si poradila v uzkych zakrutach 😃
Reakcia na: andrew #4712:
tipujem, ze asi najviac ten odstaveny Ikarus 435 ?
Reakcia na: Majkl #4637:
+Co konkrétne máš proti LM? uznávam, že nanjnovšie vozidlo na našej MHD je B732 1658 kúpená z Prahy a druhé najnovšie B741 z Plzne, ale na prímestskej doprave máme 9 C934 E a na diaľkových linkách v podstate jazdia y 90 percent nové typy (737 a novšie). Rábu máme iba jednu 735 zálohu. Na Orave ich zostalo tiež len zopár. A SAD LM je jediný podnik, kde má študent na ISIC VŠETKY vnútroštátne linky vrátane MHD za polovicu! Kedy sa na niečo také zmôže niekto ďalší?
Karosa WRC: chystas homologizaciu? Mal by to byt LIAZ ML 637.
Caute patram po jednej veci.Ake motory pouzivaju tie starsie klbaky ako 033BM?
Reakcia na: Kami #4708:
Poznal som minimálne seba:-P. Ide o to, že keby sa vodiči dokopali k tomu, že tie prestávky MUSIA dodržiavať (ak ju nedodrží a bude mať potom nehodu, tak sa bude veľmi čudovať, ako mu dobrý právnik opilca, s ktorým sa zrazí čiste jeho zavinením, dokážew našiť minimálne spoluvinu), tak bude SAD BBDS MHD BB DONÚTENÁ s tým niečo spraviť.
Reakcia na: Vševedko #4704:
poznas niekoho co by tie prestavky dodrziaval? Jasne ze meskanie ide na ukor prestavky beznej, aj bezpecnostnej. V extremnych pripadoch moze meskat aj z BP.
Diskusáry odporúčam slovenskú hru DISPEČÉR , velmi som sa nanej pobavil ked som parkoval tie stare karosy a pritom má iba pár MB. Stiahnete ju na http://www.plnehry.sk/hra.asp?id=1650 ?
Dalšia perlička. Na Slovensku ostáva vymeniť ešte a teraz držte 400 000 starých evidenčných čísiel.
Musím tiež poznamenať, že linka č.25 odchod 09:12 zo Severnej smer nemocnica máva každý den meškanie od 5 do 10 minut a pritom vozidlo je naplnené tak na 70%.
V súvislosti s touto diskusiou na napadlo,či dopravca vôbec vykonáva chronometráže?Pokiaľ totiž vodič nezvláda pravidelnú jazdnú dobu,musí aj napriek tomu dodržať minimálnu výmeru pracovných a bezpečnostných prestávok,pričom dodržiavaním tohoto by sa meškania mali kumulovať a to by dopravcu malo donútiť k prehodnoteniu systemu odbavovania cestujúcich-spočítal by si totiž,že sa mu viac vyplatí zaviesť normálny systém s nástupom všetkými dverami ako pridávať na každú linku vozidlo kvôli zabezpečeniu rovnakého intervalu pri predĺžených jazdných dobách...
Reakcia na: Kami #4702:
aj 840 to hlasia
Reakcia na: PIT #4700:
chcel by som vidiet vlak ktory to hlasi. 🙂 Okrem IC a 425/840 samozrejme.

Myslel som teraz pohananie cestujucich aby sa rovnomerne natlacili aj dozadu. Aby nebol predok napratany a zadok prazdny.
Reakcia na: Danny #4692:
etš som zabudol na skutočnosť, že dopravca nesmie prepravovať cestujúcich v rozpore s tarifou (§ 8 ods. 1 písm. b) zákona o cestnej doprave) a teda vodič nemôže otvoriť všetky dvere, aby nastúpili cestujúci, ktorí potom nezaplatia - všetko to vychádza z maximálnej nevhodnosti nástupu len prednými dverami (čo je úplne jasné napriek tomu, že to tu trpíme už viac ako 10,5 roka) a neposkytnutia dostatočnej prepravnej kapacity na príslušnom spoji.
Reakcia na: Kami #4699:
pozn. povinnosť vodiča ohlásiť názov zastávky pred príchodom na ňu, najnekôr pri zastavení na zastávke, podľa § 55 ods. 12 vyhlášky MDPaT SR č. 250/1997 Z. z., ktorou sa vydáva dopravný poriadok dráh, sa v našich podmienkach týka len trolejbusov, ktoré sú vybavené rozhlasovým zariadením, čo samozrejme nevylučuje možnosť zvyšovania kvality služby využívaním hlásení zastávok vo všetkých vozidlách (hlavne v tých, do ktorých boli príslušné zariadenia už nainštalované).
Reakcia na: PIT #4697:
a problem este chvilu potrva aspon co sa tyka zadnych cisiel. Nie vsetky vozidla su vybavene drziakom. Ale to je problem dopravcu, nie vodica.

Takisto moze byt problem s hlasenim do vozu. Okrem Karos 900 malokde funguje mikrofon.
Reakcia na: Danny #4692:
len dodám, že uvedeným konaním došlo minimálne k porušeniu: § 4 ods. 1, § 6 ods. 1, § 8 ods. 1 písm. c), e), f), j), § 8 ods. 2*, § 10 ods. 1 písm. c), § 13 ods. 1 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave, § 9 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave.
Pre priblíženie na vysvetlenie - uvedené ustanovenia hovoria o prevádzkovaní dopravy podľa CP; o označovaní linky na vozidle na jeho prednom čele, boku vrátane čísla linky a číslom linky i na zadnom čele karosérie vozidla (a ďalších súvisiacich podrobnostiach); o prepravnej povinnosti dopravcu prepraviť každého cestujúceho, ktorý je pripravený včas na zastávke na odchod autobusu podľa CP; povinnosti prepravovať cestujúcich bezpečne, pohodlne a pokojne a vytvárať podmienky pre prepravu postihnutých osôb, zvýšiť pohodlie prepravy starých ľudí a matiek s deťmi; vykonávať prepravu podľa prepravného poriadku; o povinnosti osádky vozidiel poskytovať cestujúcim informácie o podmienkach ich prepravy a pod.
* Pozn. I. § 4 ods. 2 síce podmieňuje realizáciu prepravy obsaditeľnosťou vozidla, ale ak skutočne nie je záujem dopravcu na tom, aby prepravoval cestujúcich, môže na takéto spoje nasadzovať aj malé Mercedesy a vykašle sa na prepravnú povinnosť podľa § 8 ods. 2.
Pozn. II: sú aj iné možnosti na domáhanie sa kvalitnej prepravy cestou orgánu odborného dozoru. Ja sa však chcem zatiaľ vyhnúť takémuto bolestivému riešeniu a dávam priestor na zlepšenie stavu, po poukázaní na problémy, so strany samotného dopravcu. V prípade, že to nebude nikam viesť, nezostane nič iné, ako zasielať oficiálne sťažnosti a napokon podnety na začatie konania voči dopravcovi, čo však akurát odčerpá ďalšé finančné prostriedky na pokuty, ktoré by dopravca mohol radšej využiť na skvalitňovanie všetkých činnosí súvisiacich s poskytovaním služieb MHD.
Pozn. III. je nemožné čakať dodržiavanie CP v prípade, že je v podmienkach mesta, ako BB, uplatňovaný nezmyselný nástup do vozidiel len prednými dverami. Napr. dnes spoj L6/719 išiel zo zastávky Tulská I (inak na CL 384964/-1 je uvedená nástupná zastávka Úsvit a spoj L6/701) ešte o 1 min. skôr, ale už pri Úsvite meškal skoro 5 min.!
Reakcia na: Kami #4696:
problém správneho (ne)označovania je dlhé roky pretrvávajúci problém, ktorý riešený stále nie je. Je dobré, ak už vodičom bolo čodi povedané, ale faktom je, že 29.11.2004 išiel spoj L33/1625 (vozidlo BB-485AI) opäť bez čísla linky na tabuli BUSE; 30.11.2004 išiel spoj L53/1450 smer Nemce s tabuľkou s označením linky LEN na prednom čele vozidla. Takže to zatiaľ stále nefunguje.
Reakcia na: Danny #4692:
oznaceny zalozny bus je len ten co je vypisany (611BE a jeden z novych). Ostatne volne su vlastne tiez zaloha, ale nie v zmysle sluzby. Vies ako je to s klbakmi, len 2 na zalohu, takze v tomto pripade mozno fakt nebol iny volny ako solo voz.

Mam pre teba brigadu. 😃 To o znacovani autobusov cislami vzadu sa uz odkomunikovalo vodicom. Potom mozes nastupit na niektoru linku, napr. 34 a menit tabule. 😉
Reakcia na: LUK #4683:
mal som ale na mysli fotku toho busu ?
http://www.imhd.sk/temp/fotky/a-br672ai-a01.jpg

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.