Možno len súhlasiť s tým, že:
a) cena lístka v hotovosti zostala na 60 centoch (pre porovnanie v TN je 50, a nočák je 80),
b) kočík s dieťaťom je a dúfam vždy bude bezplatný, tam je to spoločensky žiadúce, aby to tak ostalo,
c) matka dieťaťa v kočíku buď nech má z+avu z titulu materskej (ako to má byť spoločenská požiadavka), alebo je to normálny cestujúci. Rovnako ako s babyvakom alebo tehotná matka,
d) cena toho nočného spoja je podľa mňa ozaj hlúposť, veď nie tak dávnov BB jazdil nočák každý deň za denné cestovné a pred víkendom a v sobotu dokonca tuším aj kĺbový spoj praskajúci vo švíkoch. Čiže ak máme len jeden spoj, asi v najvhodnejšej časovej polohe, nie je dôvod na takéto cestovné, pretože podľa predchádzajúcich skúseností by si na seba mal zarobiť, prípadne tvoriť len bežnú stratu. A najmä, ak naň neplatia ani PCL, je to ozaj blbosť. Možno by sa mesto malo zamyslieť nad MDH ako službou verejnosti aj v noci.
a) cena lístka v hotovosti zostala na 60 centoch (pre porovnanie v TN je 50, a nočák je 80),
b) kočík s dieťaťom je a dúfam vždy bude bezplatný, tam je to spoločensky žiadúce, aby to tak ostalo,
c) matka dieťaťa v kočíku buď nech má z+avu z titulu materskej (ako to má byť spoločenská požiadavka), alebo je to normálny cestujúci. Rovnako ako s babyvakom alebo tehotná matka,
d) cena toho nočného spoja je podľa mňa ozaj hlúposť, veď nie tak dávnov BB jazdil nočák každý deň za denné cestovné a pred víkendom a v sobotu dokonca tuším aj kĺbový spoj praskajúci vo švíkoch. Čiže ak máme len jeden spoj, asi v najvhodnejšej časovej polohe, nie je dôvod na takéto cestovné, pretože podľa predchádzajúcich skúseností by si na seba mal zarobiť, prípadne tvoriť len bežnú stratu. A najmä, ak naň neplatia ani PCL, je to ozaj blbosť. Možno by sa mesto malo zamyslieť nad MDH ako službou verejnosti aj v noci.
PIT
K samotnemu obsahu:
Tak nocna linka s jednym jednosmernym spojom za extremnu cenu urcite nie je ani len nahodou najocakavanejsou vecou, ktoru by bolo potrebne pri zmenach vyzadovat.
Opat sa demagogicky vytvara dojem dosiahnutia nejakej uzasnej veci - zavedenia casoveho predplatneho cestovneho listka. Ten tu vsak nepretrzite existuje uz vyse 3 roky, pricom len SAD ZV a hlupaci na MsU tolerovali stav, kedy tento nemohol platit v celej sieti MHD, ale len na trolejbusovych a minibusovych linkach.
Neviem, kde autorka clanku dospela k poznaniu, ze pozitivom je sprostost myslienky nejakej zcestne rozmyslajucej pani Kocikovej na temu babyvakov (ta z nepochopitelnych dovodov ma predstavu, ze standardom je za pouzitu sluzbu neplatit, nie platit a teda ze kazdy, kto plati je dikskriminovany a nie ze urcite opravnene skupiny cestrujucich su v v niektorych opodstatnenych pripadoch VYNIMOCNE zvyhodnene), u ktorych neexistuje ziadny opodstatneny dovod na bezplatnu prepravu. Skor by vzhladom na vozidlovy park, ktory bude zabezpecovat prepravy od 01.07.2011, kedy miesto pre kocik bude v podstate uz v kazdom vozidle situovane priamo vedla snimaca kariet, malo logicky dojst skor k zruseniu bezplatnej prepravy aj pre kociky s detmi, nakolko pominie jediny dovod, pre ktory tento institut bol zavedeny. Ibaze by sme sa zrazu zacali tvcarit, ze toto nie je dovodom a tym ze by bolo to, ze by vznikla potreba najst dalsiu skupinu cestujucich, ktori nebudu platit. Len sa je potom potrebne zamysliet aj nad tym, ze niekde sa musi najst hranica, aby sa nestalo, ze o dva mesiace sa ozvu tehotne zeny, ze su znevyhodnene oproti babyvakom, pretoze kym zena ma dieta v babyvaku na tele, tehotna zena ma nenarodene dieta v biologickom vaku vo vnutri tela a v podtsate ide o to iste a takto potom ďalej a ďalej.
Ani pri najmensom sa nemozno stotoznit s takou idiotinou, ako cestovne pre dochodcov nad 70 rokov vo vyske 0,01 €!
Pri povodnej vyske 0,10 € by taketo cestovne malo aspon nejaky sice minimalny, ale aspon viditelny vplyv na uhradu nakladov suvisicich so zabezpecenim prepravy, avsak pri cene 0,01 ani len tento efekt naplneny nebude a navyse si dement, ktory to vymyslel, urcite neuvedomil praktickost manipulacie s mincou najnizsej nominalnej hodnoty a rozmerov, kedy sa tak do praxe dostane skutocnost potreby vracania vydavkov k 1-centovej platbe, t. j. vodic bude musiet pri akejkolvek platbe (okrem platby 1 centom) VZDY vydavat minimalne jednu jednocentovu mincu, takze realne vzdy bude musiet mat velke mnozstvo jednocentovych minci, co je absurdne. Je to o to zarazajucejsie, ze v decembri 2008 boli ceny v hotovosti umyselne nastavovane tak, aby bolo okruhle a zodpovedalo nasobku 20-centovej mince. Pre absolutne smiesny 1 cent sa tak ziska jedine zaevidovanie cestujuceho, avsak absolutne sa zhorsi manipulacia s hotovostou a podstatne sa budevytvarat tla na zdrzanie.
Ale je fajn, že trolejbusy boli vyhodnotene ako ekologicke. Vsak ake ine by to aj mali byt?