Možno len súhlasiť s tým, že:
a) cena lístka v hotovosti zostala na 60 centoch (pre porovnanie v TN je 50, a nočák je 80),
b) kočík s dieťaťom je a dúfam vždy bude bezplatný, tam je to spoločensky žiadúce, aby to tak ostalo,
c) matka dieťaťa v kočíku buď nech má z+avu z titulu materskej (ako to má byť spoločenská požiadavka), alebo je to normálny cestujúci. Rovnako ako s babyvakom alebo tehotná matka,
d) cena toho nočného spoja je podľa mňa ozaj hlúposť, veď nie tak dávnov BB jazdil nočák každý deň za denné cestovné a pred víkendom a v sobotu dokonca tuším aj kĺbový spoj praskajúci vo švíkoch. Čiže ak máme len jeden spoj, asi v najvhodnejšej časovej polohe, nie je dôvod na takéto cestovné, pretože podľa predchádzajúcich skúseností by si na seba mal zarobiť, prípadne tvoriť len bežnú stratu. A najmä, ak naň neplatia ani PCL, je to ozaj blbosť. Možno by sa mesto malo zamyslieť nad MDH ako službou verejnosti aj v noci.
a) cena lístka v hotovosti zostala na 60 centoch (pre porovnanie v TN je 50, a nočák je 80),
b) kočík s dieťaťom je a dúfam vždy bude bezplatný, tam je to spoločensky žiadúce, aby to tak ostalo,
c) matka dieťaťa v kočíku buď nech má z+avu z titulu materskej (ako to má byť spoločenská požiadavka), alebo je to normálny cestujúci. Rovnako ako s babyvakom alebo tehotná matka,
d) cena toho nočného spoja je podľa mňa ozaj hlúposť, veď nie tak dávnov BB jazdil nočák každý deň za denné cestovné a pred víkendom a v sobotu dokonca tuším aj kĺbový spoj praskajúci vo švíkoch. Čiže ak máme len jeden spoj, asi v najvhodnejšej časovej polohe, nie je dôvod na takéto cestovné, pretože podľa predchádzajúcich skúseností by si na seba mal zarobiť, prípadne tvoriť len bežnú stratu. A najmä, ak naň neplatia ani PCL, je to ozaj blbosť. Možno by sa mesto malo zamyslieť nad MDH ako službou verejnosti aj v noci.
PIT
Uvádzané percentá hovoria o využití ponúkanej kapacity, t. j. môžem poslať jeden deň na vlak v špičke motorku a využitie môže mať 105 % a rovnako tak môžem na ten istý vlak, v ktorom by však druhý deň išiel dvojnásobný počet cestujúcich, poslať 10-vozňovú súpravu a využitie bude napr. 15 % - hrozné číslo - tak zrušme nevyužitý vlak, však čo na tom, že sme získali dvojnásobnú tržbu a problém je, že máme zbytočne veľa vagónov v radení vlaku, resp. cestujúcicm poskytujeme rôznu úroveň kvality čo do pohodlia cesty a pod. Niektorí ľudia si stále naivne myslia, že vozidlo je primerane využité vtedy, ak v ňom je 8 osôb na metri štvorcovom.
Ten VÚD by mali asi radšej zrušiť, pretože sa nepamätám, kedy posledne od neho vyšlo von niečo rozumné a tak sa urobí asi menej škody.