Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #43798:
lebo Sásová. Ono keby bola sieť komplet, tak by na trolejbusových linkách asi nebolo ani jedno sólo. Takto je určite potrebné mať trolíky krátke aj dlhé. Lenže ak skutočne ostane iba 5 kĺbových vozidiel pre celú sieť, bude mať z toho obavy.

K autobusom: ak vezmeme do úvahy, že pôvodné kĺbové poradia sa niekedy zmenili aj na sólo, vyradia sa 3x B741, tak stále to vychádza, že daný počet je viac ako potrebný. Jedine, žeby niekto konečne nasadil kĺb na linku 34. Ale to som skeptik.

Otázka je aj iná, či mestu nebude tiež vadiť zvýšená dotácia pre autobusy - 15x Citelis sólo CNG, teraz 14x Citelis kĺb CNG - keď teraz sa poukazuje na zvýšenú dotáciu pre trolejbusy...
Reakcia na: TeBeCe #43796:
to je zaujímavé, že kĺbové autobusy treba, ale trolejbusy nie ?
Reakcia na: Mont #43780:
podla toho co som videl tak pokladne budu pri vsetkych dverach postupne. 3001 ma pokladnu pri prvych troch dverach pricom pri 3. je este nefunkcna.
Nákup nízkopodlažných, kĺbových, mestských autobusov s pohonom na CNG.
Plánovaný dátum vyhlásenia verejného obstarávania: 9.6.2011
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/23107
Reakcia na: no.ev.di. #43794:
Predaj listkov u vodica zaviedlo vlastne az CSAD ZV. CSAD BB totiz zaviedlo len "doplnkovy predaj" u vodica. Velmi dobre si to pamatam! Akurat zhodou nejakych nahod po zavedeni doplnkoveho predaja postupne zmizli listky zo stankov a tiez automaty. Ale bolo by urcite paranoidne hladat v tom nejaky zamer:)
Reakcia na: 810zssk #43793:
zaujímavé s tou odlišnou tarifou na expresné linky. V BA ich máme tiež no nikdy neboli spoplatnené zvlášť, či sa mýlim?
Mám dotaz : V meste s akým počtom obyvateľov sa oplatí uviesť do praxe systém kupovania CL v automatoch a označovaní v označovačoch vo vozidlách?
Napr. 85-tisícová Žilina tento systém má, zatiaľ čo 84-tisícová Nitra má zavedený systém kupovania lístkov u šoféra, aj keď pravidelní cestujúci majú čipové karty no tie zas musia prikladať k označovačom, čo mi príde ako mierne ujetý proces ? . Podľa mňa systém odbavovania ako má ZA, PO, KE či BA urýchľuje nástup a skracuje pobyt vozidla v zastávke. V 80-tisícovej BB, či 67-tisícovej Trnave a 50-58 tisícových mestách ako Martin, Trenčín, Poprad a Prievidza by to nebolo od veci mať zavedené a predaj u šoféra mať iba ako doplnkový. Či som na omyle?
Reakcia na: 810zssk #43791:
viem, len už keď bolo číslo na tých linkách bola to taká "formalita", že sú už v tom číselnom rade "integrovanej dopravy" v rámci BB+okolie. Neviem aká tarifa tam platila ale vôbec, že jak sa priplácalo za pásmo.
Reakcia na: no.ev.di. #43789:
Ale vsak tie linky stale su, len nemaju cislo linky. To je najvtipnejsie.
Reakcia na: no.ev.di. #43789:
Vysvetli mi niekto, kua, ako ta moze vodic "nezobrat" (okrem moznosti ze ani nezastane)? Tak ked raz mam pravo na prepravu tak ma prepravit musi, ako spravi ze ma "nezoberie"? Kto reaguje na jeho vyzvu opustit vozidlo (aj ked na to nema ziadne pravo) si moze sam za problem.
Reakcia na: kvorka #43777:
potom daj vedieť čo zistil, toto by zaujímalo určite nielen mňa ?

Re #43784 Kami: SAD ZV nevedel tie linky ponechať s tým, že by si na tie linky doplácali obce, ktoré obsluhovali, t.j. úseky mimo hranice mesta a úsek v meste by platilo mesto, alebo sa jednoducho na to vyprdli štýlom "načo by sme si s tým my lámali hlavy"?!

Re #43785 810zssk: neviem čo na tom videli za špekulatívny prístup do kelu. Veď keď mi ide linka prímestského busu skôr, tak nebudem pre spokojnosť dopravcu čakať predsa na MHD. Mi to skôr príde, že na Slovensku akoby stále bola silno zakorenená dogma, že prímestské linky nemôžeš použiť na prepravu v rámci obce. V Bratislave napr. keď chceš cestovať trebars z Bajkalskej na autobusovú stanicu, (lebo žiadna linka takúto trasu nerobí, okrem toho kúsku dvoch zastávok v Po-Pi L78) tak na teba pozerajú ako keby si bol terorista opásaný C4, niektorí šoféri berú a niektorí nie. Skôr to vyzerá tak, že aby niekomu neupadlo "pierko" a nebodaj, žeby mali ľudia komfort pri používaní VHD.
Reakcia na: JJ #43786:
Asi by to bolo zaujímavejšie. No a vidím že v BB to bolo inak ako vo Zvolene. Neviem kto to vtedy povedal radným, ale viem že mesto už nechcelo dotovať MHD na Kováčovú, Sliač, Lieskovec pretože sú to samostatné obce. Boli aj rokovania, ale nedohodli sa. Na linke ZV-Kováčová je v úseku ZV-ZV,Západ a linke ZV-Sliač v úseku ZV-ZV,Hypernova platná tarifa MHD. No ale na linke ZV-Lieskovec nieje vôbec a to veru neviem prečo aspoň v úseku ZV-ZV,Zlatý Potok,rázc.
Reakcia na: 810zssk #43782:
ja som len potvrdil, co vravel brefos mysliac tym, ze ak chces mat MHD s jednotnou tarifou pre vsetky zucastnene celky (tak ako v pripade MT a spol. - jednotna tarifa pre celu MHD, ziadne druhe pasma, MHD ide akoby po jednom meste), musis sa na nu poskladat. Ako pises, 50tkove linky fungovali na inom principe a podla toho, co vravi JJ, je logicke, preco sa zrusili. Ako fungovali 50tky v BB predtym som nevedel, pretoze vtedy som do BB ani nepachol 😃
Reakcia na: brefos #43779:
nie nie nie. Mesto pri rušení 5X liniek tak vôbec nekonalo z vlastnej vízie alebo predstavy. Mesto ani nevedelo, či také linky vôbec chce alebo nechce, či ich potrebuje alebo nepotrebuje, ...

Spýtam sa inak:
Páčilo by sa ti (ako dopravcovi) vykonávať 1. a 2. pásmo za dotáciu A?
alebo
vykonávať 1. pásmo za dotáciu A a 2. pásmo za dotáciu B?

Podľa mňa je druhý variant z hľadiska príjmov ďaleko zaujímavejší 🙂
Reakcia na: Kami #43784:
Ja som v tejto veci podaval podnet na SOI (nedodrzanie cenoveho vymeru) a ta odpoved to bol silny joke:

"Z písomného vyjadrenia poskytovateľa služby vyplýva, že uvádzaná linka č. 601455 zabezpečuje dopravu v rámci územia mesta Banská Bystrica a priľahlých obcí (Badín, Vlkanová, Hronsek). Vzhľadom na to, že táto linka bola v roku 2005 linkou MHD a od 1.1.2006 sa jej status zmenil v súlade so zákonom NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov, na linku prímestskú, spoločnosť so zámerom integrovanej dopravy ponechala v rámci mesta platnosť tarify MHD. Zároveň, podľa vyjadrenia poskytovateľa služby, sa tým odstránil špekulatívny prístup niektorých cestujúcich, ktorí túto a tiež iné prímestské linky využívali predovšetkým na prepravu v rámci mesta a nevyužívali linky mestskej hromadnej dopravy."
Reakcia na: 810zssk #43783:
aj tak sa to da povedat. Bola to integrovana doprava a bola dobrym zakladom pre jej rozsirovanie. Mesto platilo len usek v meste, obce by mali platit svoju cast.

SAD Zvolen tvrdil, ze tak to fungovat nemoze, kazdemu usetria peniaze, ... Integraciu otocili naopak. Teraz je to primestska linka za peniaze VUCky, ibaze v pasme MHD plati tarifa MHD. Ci je tento sposob legislativne v poriadku, neviem. Minimalne zakon o cenach je poruseny, ale ...
Reakcia na: no.ev.di. #43781:
Bola to presne integrovana doprava. Na malom uzemi, ale bola. V SAD ZV zrejme nevedeli zniest ze nieco take moze existovat aj mimo Usti nad Labem (co ako dozaista vieme je top prevadzka v Europe, dokonca aj hovoriace autobusy tam mali este pred BB) tak to radsej zrusili.
Reakcia na: Mont #43780:
To je uplna hlupost, vsak tie linky tam jazdia stale akurat su formalne inak oznacene.
Reakcia na: brefos #43779:
čiže tzv. "50-kové" linky boli prípadom kedy dediny na dané linky neprispievali, iba mesto ich platilo a cestujúci platili cestovné v nich?! Potom je to logické. Vyzeralo to takmer ako nejaká integrovaná doprava, lebo v rámci mesta to bolo za mestskú tarifu, a mimo mesta 2. pásmo. Už by som si to možno vedel priemietnúť do situácie v Žiline, kde jednotlivé dediny po odtrhnutí od Žiliny prišli o linky MHD, len teraz nechcem plácať, že ktoré.
Reakcia na: no.ev.di. #43778:
ako vraví brefos - jednoducho, ak chceš, aby do tvojej dediny zachádzala MHD, musíš sa na ňu poskladať - tak je to v MT - na martinskú MHD sa skladajú mestá MT a Vrútky + obce Bystrička, Lipovec a Turč. Kľačany. A tak na Bystričku chodí L62 a na Lipovec a do Kľačian L27 🙂

BTW, ktorými dverami sa nastupuje do toho nového zázraku? Podľa fotiek to vyzerá tak, že pokladňa je pri 1. a 3. dverách..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.