dobra odpoved a v BB lebo som niekde pocul ze ZV-487BC je uz odstavena a pravdepodobne nebude jazdit ... a vidim ju tam !!! tak ci nahodou necaka taky osud aj tu B961
system sa vzdy stavia na pravidelnej klientele... preco asi mobilni operatori tak tlacia, aby ludia prechadzali na pausaly (a co navyssie) a predplatene karty maju len ako doplnok?
zavedenie klasickych prestupnych listkov by boli naklady navyse. Stale sa da ist cestou zvyhodnovania prestupu, az po nitriansky system bezplatneho prestupu (staci si "pipnut" kartu). V BB ma vacsina cestujucich kartu, na tom sa da stavat.
Na to co su najvacsie problemy MHD bude mat kazdy iny nazor, lebo kazdy ma ine preferencie... osobne by som to videl takto:
1. Zrusit sucasny odbavovaci system - zaviest prestupne listky v predpredaji a u vodica len doplnkovy predaj za prirazku. Tym sa zrusi nespravodlive platenie tych co musia prestupovat (mam komplikovanejsie spojenie a este za to aj platim), znizi sa odpor k prestupovaniu a zaroven vyrazne zrychli doprava.
2. Zaviest zvyhodnene predplatne cestovne listky.
3. Vyrazne zmenit system organizacie MHD.
4. Spravit system customer-friendly - lepsia komunikacia s cestujucim, zmena spravania niektorych zamestnancov dopravcov, atd.
5. Zaviest IDS - nadvaznosti na primestsku dopravu, jednotna tarifa, atd.
Problem je, ze okrem bodov 1 a 2 si ostatne neviem predstavit kym tu bude SAD ZV (3 a 5 lebo v SAD ZV nevedia robit cestovne poriadky, 4 uz z podstaty tej spolocnosti). A kym este donedavna bola sanca, ze v buducnosti sa ich podari zbavit, dnes uz to take lahke nebude, kedze vlastnia cast DP a teda aj trolejbusovu drahu, mestske vozidla, atd..
praveze ako prve sa musia znormalnit autobusove cestovne poriadky... ale kde nie je politicka vola, tam sa moze robit cokolvek, aj tak pocet cestujucich nestupne...
Pekne si to vystihol a je to úplná pravda. Budú tu síce jazdiť nové vozidla kvázi ekologické a ako aj píšu na iných portáloch skvalitní sa MHD ale neviem ako keď autobus alebo trolejbus ide 1x za hodinu. Z toho vyplýva, že ľudia budú naďalej používať autá a bude ich čoraz viac, ak sa nezmení prístup k CP.
Povedz mi načo máme nízkopodlažné vozidlá keď ich vodiči nespustia dole. Minule som nastupoval do CNG ktoré bolo asi tak isto vysoko ako normálna Karosa. ?
Najlepšia ekológia je prilákať späť ľudí do mhd. Načo budú BB ekologické vozidlá, keď nimi cestuje z roka na rok menej ľudí ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JOSH