len chlapík si neoveroval či by sa nerentovala obnova prevádzky na tratiach kde ju dnes ZSSK odmieta pravádzkovať ako 112,134,136,163,166,167 (v celej dĺžke) a 192. Tiež cezhraničná doprava na niektorých prechodoch. škoda, že aj s týmto nepočítal v tom GVD
svojím spôsobom to je dobrá práca, len tie niektoré diery na "tradičných" úsekoch kde premávali Os vlaky a zrazu tam chýbajú mi vadia. Ozaj tam ľudia nastupujú v takom malom množstve, že sa rentuje z BA ťahať Os vlaky len po Leopoldov?
Páni, čítali ste niekto okrem traťových tabuliek aj TEXT tej diplomovky? Všetky pripomienky, ktoré ste doteraz mali, sú tam aspoň pár vetami zmienené. A vobed, diskutujete tu o diplomovke, akoby sa tu od zajtra malo podľa toho grafikonu jazdiť. Smutné je že to, čo stvoril jeden diplomant, za x rokov nedokázalo ministerstvo, kraje, ZSSK ani ŽSR. Bez taktového grafikonu pojde železnica na SK o pár rokov do riti. Nie sme v Rusku ani na Ukrajine, aby sa tu jazdilo systémom "odkiaľkoľvek kamkoľvek v pondelok, stredu a piatok".
ono by podľa jeho návrhu boli vypravené aj také vlaky, ktoré by mali veľmi malú šancu viezť toľko ľudí aby sa rentovali. Ono je to síce pekné ale dosť utópia taká hustá premávka na lokálkach
čím viac to čítam, tým viac mi to príde ako chorchotina. Zrušený nočný rýchlik BA-KE cez ZA, ako aj cez ZV, ten človek asi zabudol že sú potrebné tieto spoje...neviem či si mslí že na východ od Brna nočák netreba. A premávka na niektorých regionálkach je lepšia ako na trati 120.
Pozrel som si to len v krátkosti, takže nemôžem sa k tomu adekvátne vyjadriť. Dovolím si však zopár poznámok. Prekvapil ma viditeľný nárast výkonov. Na jednej strane viem pochopiť, že čím častejšie spoje budú jazdiť, tým budú atraktívnejšie pre cestujúcich, ale všetko s mierou. Ako s financovaním? Ďalej ako to už bolo povedané, troška som nepochopil prečo by vlaky v úseku Heľpa - Dobšinská ľadová jaskyňa mali premávať iba v lete... Ďalej R Horehronec akosi zmizol. Pravidelný takt je krásna vec, ale v 100% rozsahu nepoužiteľný. Niekedy sú dôležitejšie iné priority, ako napr. prispôsobiť príchody/odchody vlakov začiatkom pracovnej smeny. V návrhu CP (napr. trať 154 do B. Štiavnice) vôbec nepočíta s diferenciáciou premávky v silné dni (na tejto trati výlučne nedeľa, príp. piatok) a zvyšok týždňa.
ešte neviem či sa pamätáš ale diskutovali sme dávnejšie o taktoch na slovenských železniciach a diskutovalo sa aj dosť o tratiach 172 a 173. Vtedy si hovoril, že nemá zmysel tam pridávať vlaky keď to jazdí málo využité. Keď si pozrieš ako štedrom tam nadelil novopečený bakalár, tak si asi odpľuješ schuti. Na druhej strane ukázal kus "umu" a zavelil vo svojom GVD, že v úseku Heľpa - Červená Skala - Mlynky budú Os vlaky premávať len od 1.7. do 31.8. ?
kiežby to tak šlo z roka na rok u nás spraviť. Tiež niesom zástancom toho, že ide vlak ráno o 7 príp. 8 a potom až o 12, ale dávať fúru vlakov tam kde môžu byť radi, že majú aktuálne tri páry ráno a 4 poobede je riadny luxus, však sám uvidíš v danom návrhu ? okrem toho vynechané Os vlaky, sú v úseku Turňa n. Bodvou - Rožňava a Jesenské - Plešivec ... na tej trati 160 sú aj fajn návrhy ako vlaky z Muráňa cez Plešivec až do Rožňavy a Rimavská Sobota - Jesenské - Fiľakovo - Lučenec... avšak Os vlaky na trati 160 by som ja navrhol rozdeliť na úseky Zvolen - Fiľakovo, Fiľakovo - Plešivec a Plešivec - Košice, aj keď tie rýchliky na trati 160 sa mi pozdávajú no ide o to ako by na to reagovali ľudia tých obcí kde vlaky teraz bežne stoja, teda mám na mysli zastávky a menšie stanice kde len Os vlaky stoja. Tiež neviem z akých dôvodov na trati 162 usekol všetky vlaky po Kokavu n. Rimavicou a nechal Utekáč bez vlakovej obsluhy, bez ktorej by sa doprava z Utekáča do Lučenca dosť zhoršila a to ešte z/do Kokavy sú ráno dva páry vlakov a potom 6h medzera, zatiaľ čo teraz je tam doobeda medzera 3h cca. Ono síce pekne vyzerajú tie intervaly a rozdelenie obsluhy Os vlakmi na určité úseky, lenže niekde pridal až moc, niekde zas ubral až moc. Keď už, tak mohol aj zauvažovať radšej nad obnovením osobnej dopravy na trati 112 (aspoň z Rohožníka),136 (Komárno - Kollárovo), 142 (Radošina - Zbehy) a 192 (Vranov n. Topľou - Trebišov, kde to SAD fláka a ľudia majú problém s cestovaním pričom ich nie je málo)
Asi preto, že autor predpokladá, že by to obslúžili autobusy lepšie a lacnejšie. Ale to ty asi nepochopíš.
Ja nehovorím, že ten návrh je ideálny, ani som ho ešte podrobne neštudoval ale realita je taká, že skutočne racionálna železničná prevádzka je taká - buď hustý takt alebo nič.
tak mi vysvetli prečo medzi Leopoldovom a Novým Mestom n. Váhom nechodia podľa toho návrhu žiadne Os vlaky ty trdlo?! ? teraz tam chodí 9 párov Os a to len tak mávnutím prútika chce zrušiť nejaký bakalár? Nehovorím, že u ZSSK sú géniovia ale tak toto spraviť? a potom tie zbytočné vlaky. Keby som taký šotonávrh robil ja, že 16párov vlakov na trati ZA - Rajec alebo CA - Makov, tak by si ma riadne sprdol. Či zrazu je to dobrý návrh???
Á, Dunčo zase niečo pozná z mapy... Predpokladám, že autorovi diplomovky, na rozdiel od vačšiny režimkárov, neostala utajená existencia dopravných prostriedkov pre vačšie množstvo cestujúcich na GUMOVÝCH kolesách, takzvaných autobusov, ktoré by lokality ako Hornú Stredu zrejme obslúžili lepšie.
včera som to čítal a musím povedať, že sú tam veci, ktoré ma nepríjemne zaskočili ako napr. vynechanie Os vlakov v úseku Leopoldov - Nové Mesto n. Váhom (to si nikto nevšimol, že 6 zastávok medzi Leopoldovom a Novým mestom n. Váhom s výnimkou Piešťan ostane bez Os vlakov?!), pričom z Piešťan sa ľudia budú môcť dostať iba rýchlikom ? ďalej neprimerane štedré navýšenie počtu spojov na lokálnych tratiach napr. na 126 z terajších 9 párov na 16 párov. Na druhej strane neuvažoval nad obnovením premávky na tratiach 112,136,142,166,167 a 192. Myslím si, že mal skôr počítať s cca rovnakou frekvenciou dopravy (+/- 2 páry vlakov, pridať/ubrať) a to čo je dnes dať do intervalu.
Návrh integrovaného taktového cestovného poriadku Slovenska pre rok 2012
Každoročne vznikne veľké množstvo čiastkových a záverečných prác. Ich kvalita, či spracovanie je rôznorodé. Niektoré môžu sú priemerné, niektoré slabšie, iné lepšie. Väčšinou však osud týchto prác je rovnaký – čaká ich „šuflíková“ budúcnosť. Sú však i občas také práce, ktoré si zaslúžia viac ako len odloženie do zásuvky alebo skrine.
Problémom bolo prakticky všetko, čo bolo novo konštruované na 750 V. Banská Bystrica bola prvá prevádzka postihnutá novou normou, ktorá nariaďovala novo zriadené prevádzky stavať s napájaním 750 V. Výrobca nemal možnosť to nikde odskúšať v ostrej prevádzke, skúšobná trať Horní Žďár - Jáchymov napájanie 750 V neumožňovala, takže všetko bolo testované až na mieste. Prvú sériu 15Tr určenú pre BB zdedila kvoli ešte neprevádzkovateľnej sieti v BB Bratislava a napriek tomu, že vozidlá boli narýchlo upravené na 600 V, s niektorými chorobami bojujú dodnes (vypadávanie pomocných pohonov vrátane servoriadenia pod úsekovými deličmi, nedostatočný výkon kompresorov atď.).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Ja nehovorím, že ten návrh je ideálny, ani som ho ešte podrobne neštudoval ale realita je taká, že skutočne racionálna železničná prevádzka je taká - buď hustý takt alebo nič.