Mám dotaz na túto časť článku, ktorá je tu na imhd pod História trolejbusov
"V lete 1990 sa vyskytli veľké problémy pri prevádzkovaní – najväčším problémom bola konštrukčná závada meničov pomocných pohonov vďaka čomu v lete pri vyše 30 stupňových teplotách sa trolejbusy hromadne kazili a bolo problém zabezpečiť kompletnú výpravu. Problémom sa javili aj brzdové podporníky a nedoriešený bol aj pomocný motor u ktorého sa zadierali ložiská. Všetky tieto nedostatky sa ale postupne darilo odstraňovať a možno povedať že nasledujúci rok už bolo všetko v poriadku."
Pokiaľ viem tak už pri teplote nad 20C sa trolejbusy kazili. Veľký výpadok nastal už o dva dni po ostrej prevádzke tj. 18.6.1990 vypadlo 15 trolejbusov. Pracovníci ČSAD na druhý deň ďalekopisom informovali výrobcu Škoda, ktorý prišli 20 júna do BB. Trolejbusy mali najazdených len 150 až 200km a už sa pokazili. Okrem závad meničov pomocných pohonov boli aj iné závady. Poruchy brzdových odporníkov, diferenciálov, zdrojovej časti regulátorov a presakovanie oleja. Zamestnanci museli pracovať i 16 hodinové šichty aby trolejbusy udržali v prevádzke. Tak
tak ešte rok a máme tu nové trolejbusy............................ . dnes som išiel jedným bolo to super prázdny trolej a ja som stál v strede aby som si pripomenul ako to tam chodí...ešte že nepršalo inak by som zmokol ?
Ruku do ohna za BR 520 AI síce nedám. To bolo naozaj dávno. Možno som si ju s dákou pomýlila. Ešte som to vtedy tak neregistrovala. Výnimočne sa o nejdem hádať ? , bo som si naozaj 520 nie taká istá. Ale šuflíkové ŠPZtky v závode BR neboli nič nezvyčajné. Dokonca pár autobusíkov prešlo aj STKčkou na cudzích ŠPZ. ?
hehe..to si pamätám keď ešte jazdilo. Ráno 7:11 odchod spoza môjho domu - smer Loper Turčan. Stále to bolo natrieskané? Ale to bolo dáááávno. Som chodila ešte na základku ? . Len teraz ten dátum vyradenia mi dáko nesedí. Bo tu je 2003 a na http://www.ikarusy.net/slovensko_ikarus_280/sk-brezno-bbds/209.html je 2004. Ale to je detail. ? A ked už sa bavíme o BR 520 AI - tak tú ŠPZtku by si našiel na viacerých vozoch. Čo viem určite tak v 2006 už Ikarusík na závode nebol, ale ŠPZtka stále ležala na stole a keď bolo treba tak pekne kolovala po busoch, ktoré to momentálne potrebovali, či už červenučká alebo modručká Karosa ?
No..presne.. o tom 0,04 Eura som dakde čítala už ? . Ale aj tak mi to príde dosť zbytočné tá nulová MHDčka a 4 centíky za 50 km. SADku to z biedy nevytrhne. a škoda papiera na nulové lístky ☺. Treba šetriť aj lesy ?
čo také presne? neľúbi sa ti minimalizovanie súbehu a-bus / t-bus, či zrušenie L90? alebo, že by sa z linky zo Sásovej pri ceste do Kremničky muselo prestupovať? Vraj ani tarifu nemáte v BB úplne ok, takže tá by sa tiež menila
čiže ak správne predpokladám, tak ráno robí jeden z tých zdvojených odchodov zo Sásovej kraťas a zvyšné odchody klbáky, tak je? Robím si čiste pre seba návrh ako by sa dalo čo najviac eliminovať súbehy a-bus, t-bus (samozrejme v prospech t-bus) hlavne čo sa týka oblasti Kremničky - tu ma napadá, že či by nešlo spraviť namiesto L21/22/41/90 jednu linku v trase Rakytovce - Kremnička (prestup na t-bus) - (Iliaš ) - STK - Radvaň - Mládežnícka - Úsvit - mestský park - Karlovo - Sásová - Starohorská (10/20/12//20, nasadzovali by sa klbáky, cez víkend sóla) a z L21/22/23/90 by bola jedna linka s intervalom 8-10/20/10//20 (príp. by sa včlenila do tejto novej linky aj L20 a interval by sa posilnil na 7-8/20/8//20) v trase L21+22 a od Nám. slobody s pokračovaním k železničnej stanici (určené spoje by šli ako náhrada za L20 a 41 na Uhlisko).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
brefos
"V lete 1990 sa vyskytli veľké problémy pri prevádzkovaní – najväčším problémom bola konštrukčná závada meničov pomocných pohonov vďaka čomu v lete pri vyše 30 stupňových teplotách sa trolejbusy hromadne kazili a bolo problém zabezpečiť kompletnú výpravu. Problémom sa javili aj brzdové podporníky a nedoriešený bol aj pomocný motor u ktorého sa zadierali ložiská. Všetky tieto nedostatky sa ale postupne darilo odstraňovať a možno povedať že nasledujúci rok už bolo všetko v poriadku."
Pokiaľ viem tak už pri teplote nad 20C sa trolejbusy kazili. Veľký výpadok nastal už o dva dni po ostrej prevádzke tj. 18.6.1990 vypadlo 15 trolejbusov. Pracovníci ČSAD na druhý deň ďalekopisom informovali výrobcu Škoda, ktorý prišli 20 júna do BB. Trolejbusy mali najazdených len 150 až 200km a už sa pokazili. Okrem závad meničov pomocných pohonov boli aj iné závady. Poruchy brzdových odporníkov, diferenciálov, zdrojovej časti regulátorov a presakovanie oleja. Zamestnanci museli pracovať i 16 hodinové šichty aby trolejbusy udržali v prevádzke. Tak
?