Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
mirkobb: Chcel by som ťa o niečo poprosiť. V čase keď sa pripomienkoval návrh ÚPN, tak bola na webe zavesená aj jedna mapka so zakreslenými trasami autobusových/trolejbusových/minibusových liniek s polohami jednotlivých zastávok. Viem, že tam bola sieť natiahnutá aj do nových častí mesta (východne od Iliaša, medzi Kremničkou a H. Pršanmi atď.). Neviem či táto mapa je ešte na webe, ja som si ju vtedy neuložil, a predpokladám že ty ju budeš mať. Ak ju máš, či by si mi ju nemohol poslať na mail? Ďakujem...
Reakcia na: mirkobb #40027:
Takže ja sa zapojím do tejto diskusie (hoci ešte som to nečítal podrobne, ale spravím tak hneď ako budem mať na to čas). Vyjadrím sa len k spomínanému Karlovu. Áno, aj ja som už dávnejšie uvažoval a stále uvažujem o tom, kadiaľ pôjdu trolejbusy (verím že pôjdu) do Sásovej. Je jasné, že cez Sásová, ihrisko a Sásovskú cestu, tu su už aj stožiare a počítalo sa s trolejbusmi už pri výstavbe tejto cesty na zač. 90-tych rokov. Otázne je, či z Lazovnej povedie trolejová trať cez Severnú a Karlovo (ako aj súčasné linky), alebo sa pôjde cez Medený Hámor do Kostiviarskej a odtiaľ spojovacou cestou (ktorá zatiaľ ešte nexistuje, súčasť vonkajšieho mestského okruhu) na nový kruhový objazd na Karlove (tiež zatiaľ iba na papieri) a potom do Sásovej.

Tu si treba uvedomiť jednu vec. Karlovo malo dlhé desaťročia dopravné spojenie iba prostredníctvom liniek do Uľanky a Nového Sveta až do zavedenia novej linky č. xxx , ktorá premávala do Sásovej v smere od Strieborného námestia. Otvorením novej prístupovej trasy do Sásovej získalo Karlovo mnohonásobne vyšiu ponúkanú kapacitu spojov (vďaka sásovským linkam) než bolo tomu doposiaľ (iba linka do Uľanky). Možno sa domnievať, či vôbec sásovské linky boli plánované cez Karlovo. Podľa mňa sa uvažovalo trasovať ich po vonk. mestskom okruhu a cez Karlovo premávajú hlavne kvôli jeho absencii (východisko z núdze, resp. dočasné riešenie trvajúce už 18 rokov). Takže aj mňa by zaujímalo, či sa po jeho dostavbe v tejto časti niečo na tom zmení. Samozrejme, je potrebné aby nejaké linky premávali aj cez Karlovo ako v súčasnosti (napr. školské areály na Komenského), faktom ale je že postavením cesty vzniknú tak nové možnosti. A kadiaľ nakoniec povedie trolejbusová trať, to sa nechám prekvapiť. Ja osobne nie som pevne rozhodnutý, v oboch možnostiam vidím plus aj mínus.
Na úradnej zabuli mesta je návrh územeného generelu dopravy v BB, sú tam aj tabuľky ohľadne MHD (ale myslím že len autobusové linky) a grafika koridorov MHD, zaujímavé je vedenie nových trolejbusových tratí, napríklad od Hámru nie je navrhnutá trasa cez Kralovo ako teraz idú linky autobusov, ale po starej ceste do Kostiviarskej a tam na tej novej križovatke mserom po tom novom malom obchvate, čo ešte ho majú iba postaviť pomedzi tie domy s vyústením na križovatke na Karlove pri podjazde popod trať kde bude kruháč.
Nakoniec kuknite sami a môžete rozpútať diskusiu a odborníci nech sa pripravia ísť 17.2. na MsNV do zasadačky na prerokovanie a pripomienkovanie. ? Určite tam bude toho dosť čo bude treba "povysvetľovať" autorom spomínaného návrhu. ?
http://uradnatabula.banskabystrica.sk/uzemny-rozvoj-mesta.phtml?id3=26166&id2=0
Ešte je tu stále príležitosť necelé tri týždne na návštevu http://www.muzeum.sk/muzeum/images/ldm/vonadymuaihlicia.pdf Ja som tam bol a je to naozaj zaujímavé. Treba to vidieť. ? Cena vstupného pre dospelého 1 euro a študent atd. majú zľavy.
Reakcia na: kvorka #40020:
To je zaujímavé, pretože viem len o jednej. Ak si spomenieš, zanechaj tu link. Uvidíme čo to je zač. ?
Reakcia na: PIT #40021:
Otázka možno znela či poznáš link. Ja som len dodal že existuje a je veľmi pekná. Ja som netvrdil že je niekde na nete. Teda si myslím že nikde nieje, mám to zmáknuté. Asi som nemal reagovať, bo bude zle ? ?
Reakcia na: brefos #40019:
Otázka znela, či niekto pozná link a ty dáš odpoveď , že niečo také existuje - však to vedel aj predtým a pýtal sa, kde to má nájsť... a v kombinácii s tým smajlíkom mi to pripadá tak, že ty aj vieš, kde to je...
Reakcia na: brefos #40019:
viem, videl som ju, len neviem kde ?
Re #40018 Mike: áno, aj tom som sledovával, len som si zmazal záložky ?
Reakcia na: kvorka #40017:
Existuje niečo také a je veľmi pekná. ?
Reakcia na: kvorka #40017:
Kedysi spravil nejaký chalan (možno niekto z vás) web stránku, kde bola iba tabuľka miest SVK podľa počtu obyvateľov s MHD, a potom tam bol prevádzkovateľ a linky na web stránky kde je info o schéme a cp prípadne vozovom parku..
Nemá niekto náhodou link na tú stránku ❓
Reakcia na: brefos #40016:
inak hľadal som aj schému MHD ZH, nevieš niekde o nejakej? Ja si pamätám ešte tú s linkami 1-8, vrátane linky 00 - mestský okruh.
Z 3. mezinárodnej konferencie, venovanej Perspektívam rozvoja a využitia CNG
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=6398
Reakcia na: mirkobb #40010:
Popísať môžem pár slovami - vozidlo má pomocné horizontálne vodiace kolieska.
Reakcia na: mirkobb #40011:
DOPRAVCA! DOPRAVCA!! DOPRAVCA!!! Chlapi, PROSÍM VÁS, pokúste sa pochopiť ten elementárny rozdiel.
Reakcia na: mirkobb #40010:
Už je to tam pre obrovskú finančnú náročnosť a poruchovosť zrušené, tak sa veľmi neinšpirujte slepými uličkami. Posledné vozidlá dosluhujú v dieselovom móde, nové (ani dieselové) sa nenakupujú.
O dodávke kĺbových "plynáčov" pre BB som počul aj ja ešte koncom starého roku, že majú prísť, ale či je to ešte aktuálne neviem.. Myslím ale, že tie úvahy na ich zadovážení vtedy ale boli skôr v tom kontexte ako náhrada trolejbusov po ich prípadnej likvidácii, takže teraz po avizovaní nákupu nových trolejbusov to už asi aktuálne nebude. Zvolenský prepravca prevádzkovanie liniek kde je potrebné nasadenie kĺbových vozidiel pravdepodobne porieši aj s tým čo majú momentálne k dispozícii, popr. v "prípade núdze" nasadia v spolupráci s DPMBB vrátené kĺby z BA ako spomínal Kami v #40002.
Reakcia na: BB3411 #40006:
Fakt zaujímavé riešenie. Len som sa spočiatku domnieval, že keď ide ten trolejbus v trase tej koľajovej dráhy, že ten šofér musí byť poriadne zručný viesť to vozidlo doslova "natesno" medzi tými obrubníkmi (a v podzemí aj so zvýšenou hranou nástupišťa) aby to neodniesli pneumatiky a aj disky kolies. Až potom mi došlo, že to asi nie je možné (a stačil by kúsok nepozornosti a bol by malér) a že musí tam mať odspodu aspoň nejaký pomocný vodiaci podvozok aby ho to "vystreďovalo" zhruba v ideálnej stope tej koľajovej dráhy, iba tak si to viem nejak predstaviť, alebo vie niekto bližšie technické riešenie tohto čo som popísal..? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.