Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BZUCO #40032:
Áno, na Starohorskej, rázc. je priebežná konečná. Avšak pri vybraných spojoch dochádza k výmene vozidiel, a končiace vozidlo vždy dokončí kolečko až po Rudohorskú 1, aby cestujúci z mesta mohli vystúpiť - avšak s vypnutými transparentami, aby nikto nenastúpil, lebo tento autobus v Sásovej končí a za ním pôjde druhý do mesta. A konkrétne aj tebou uvádzaný spoj je tento prípad.
áno, viem je to pre bežného cestujúceho nepochopiteľné, lebo si to vyžaduje hlbšiu úvahu. Druhá možnosť je, aby k výmene vozov dochádzalo na Internátnej (kde by sa to zaobišlo bez komplikácií), len tu ide zase o to, že prejazdy z/do vozovne Partizánska-Internátna je viac ako Partizánska-Starohorská, t.j. viac zbytočne nabehaných kilometrov. No proste nevyberieš si ideálne...

JJ: s Komenského ul. súhlasím. Medený Hámor sám o sebe nepredstavuje takmer žiadny významný cieľ, možnou výhodou by mohlo byť rýchle spojenie Sásovej s centrom. Ale dobre, možno tak pre nejaké expresné spoje a nie nosné linky, tie by som možno ponechal na súčasnej trase.
Saktorov plán s autobusovou stanicou nevychádza
Dopravný podnik mesta stále nezískal rozostavanú budovu. Majitelia s ňou vraj majú obchodný zámer.
http://bystrica.sme.sk/c/5235809/saktorov-plan-s-autobusovou-stanicou-nevychadza.html
Reakcia na: JJ #40036:
možno sa to len zabudlo. Nikto nie je dokonalý ?
Reakcia na: JJ #40035:

a už vôbec nerozumiem, kto len môže uvažovať v tak významnom plánovacom dokumente nad tým (keď sa v ňom zároveň uvažuje aj s rozvojom trolejbusovej dopravy), že nezahrnie rozvoj trolejbusovej dopravy aj na Rudlovskú cestu.

Následne, ak plán s takouto možnosťou prepojenia trolejbusovej dopravy cez Rudlovskú cestu nepočíta, je úplne nezmyselné viesť trolejbusovú dráhu popod cintorín, kvôli jednej jedinej zastávke, ktorá objektívne patrí medzi najmenej vyťažené v meste.

Jednoducho, zase len niekto kreslil bez rozmyslu, bez toho aby si v teréne overil skutočný stav.
Reakcia na: BB-Schuhu #40028:

je ale nutné si uvedomiť širšie súvislosti. Na Komenského ulici sa nachádza
- Právnická fakulta UMB,
- Gymnázium Andreja Sládkoviča,
- Štátny archív
- dočasne aj Krajský súd
- na Severnej ulici je zastávka zabezpečujúca dopravnú dostupnosť Základnej umeleckej školy
- v neposlednom rade je to aj samotná ZŠ Bakossova.

Medený Hámor, z hľadiska významu, ani z ďaleka nedosahuje takú mieru dôležitosti ako trasa cez Karlovo. Isteže, v tejto oblasti sa objavujú nejaké tie podnikateľské aktivity. Tie ale svojím záberom nepokrývajú takú rozsiahlu časť populácie, ktorá by potrebovala tak intenzívne dopravné prepojenie ako je "Sásová - Strieborné námestie". Medený Hámor môže mať, z hľadiska dopravnej obsluhy, len doplnkový charakter. Inštitúcie na trase cez Karlovo majú narozdiel od Medeného Hámra nielen celomestský charakter, ale určite aj presahujúci oblasť mesta BB.
Reakcia na: BZUCO #40032:
konečná je Starohorská rázc., či priebežná alebo nie, to je už nejdem riešiť. Jednoducho vodič nech si skončí kde chce, či Starohorská alebo Tatranská, prvých cestujúcich MUSÍ zobrať už na Starohorskej, a potom o 7 min. znovu!
Reakcia na: BZUCO #40032:
26 na starohorskej priebeznu konecnu iba u vybranych spojov... zase riesenie a la balkan...
mam malu otazku.
Na L26 je Starohorská - rázcestie je konecna alebo nie?
Bo predvcerom sofer nastvaty ako sanky vlete zacal tych co nastupili na starohorskej razc. vyhanat z autobusu ze on konci na Tatranskej ze preco nastupuju do autobusu ktory nema cislo.
neviem ktora linka presne to bola ale mala to byt L26 hned poobede. (pravdepodobne 12:58)
Som si myslel ze starohorska razc. je prebezna konecna. Tj ze ma pokracovat spat do mesta.
Čo sa týka Sásovej, tak nič nové pod Slnkom. Asi najpotrebnejšia pre Sásovú bude nová cesta poza Tatranskú (kde majú byť nové zastávky, novinkou je zastávka na konci Tatranskej, ktorá tam doteraz chýba). Po jej dokončení by som si vedel predstaviť vylúčenie MHD zo súčasnej ulici. Už dnes je to tam niekedy dosť problematické. Stačí keď ide pred autobus smetiarske auto, kontajnery každých 100m a problém je ten, že to auto sa nemá kde uhnúť aby pustil pred seba autobus. Včera sme takto postáli na Tatranskej pekných 10 min. meškanie.

Okrem toho, sú tam ešte zakreslené trasy liniek po Bánoši (plánovaná výstavba).

Takže je to zaujímavý návrh, veľa vecí v ňom je dávno známych, niektoré ma aj prekvapili. Len ma troška zaskočil fakt, že akosi v ňom odignorovali minibusové linky. Nejako sa mi strácajú, rovnako aj trasy a zastávky minibusov tam nevidím.
Z návrhu vyberám stručne:
- prepojenie Rooseveltovej nemocnice s Podlavicami (vrátane MHD, 3 nové zastávky), trasa je mierne odlišná od pôvodných návrhov tohto prepojenia
- prepojenie THK s Podlavicami (vrátane MHD)
- nová trasa ESC - Hospic - Belveder - Tajovského (3 nové zastávky MHD, prvá z nich už vybudovaná, zatiaľ bez obsluhy)
- PP, nová komunikácia Majer - Šalková, niekoľko nových zastávok, ide to ešte východne za Šalkovú, kde je ako keby okruh, ktorým to končí
- nejaké nové zastávky sú plánované aj v Rakytovciach
- ďalšia zastávka má byť medzi Kremničkou a Krematóriom, v blízkosti novopostavených radových domov (na toto som myslel už aj ja, toto sa stane aktuálnym možno najskôr)
- ďalšia zastávka sa plánuje na VMO za budovou Ekonomickej fakulty UMB
mirkobb: Chcel by som ťa o niečo poprosiť. V čase keď sa pripomienkoval návrh ÚPN, tak bola na webe zavesená aj jedna mapka so zakreslenými trasami autobusových/trolejbusových/minibusových liniek s polohami jednotlivých zastávok. Viem, že tam bola sieť natiahnutá aj do nových častí mesta (východne od Iliaša, medzi Kremničkou a H. Pršanmi atď.). Neviem či táto mapa je ešte na webe, ja som si ju vtedy neuložil, a predpokladám že ty ju budeš mať. Ak ju máš, či by si mi ju nemohol poslať na mail? Ďakujem...
Reakcia na: mirkobb #40027:
Takže ja sa zapojím do tejto diskusie (hoci ešte som to nečítal podrobne, ale spravím tak hneď ako budem mať na to čas). Vyjadrím sa len k spomínanému Karlovu. Áno, aj ja som už dávnejšie uvažoval a stále uvažujem o tom, kadiaľ pôjdu trolejbusy (verím že pôjdu) do Sásovej. Je jasné, že cez Sásová, ihrisko a Sásovskú cestu, tu su už aj stožiare a počítalo sa s trolejbusmi už pri výstavbe tejto cesty na zač. 90-tych rokov. Otázne je, či z Lazovnej povedie trolejová trať cez Severnú a Karlovo (ako aj súčasné linky), alebo sa pôjde cez Medený Hámor do Kostiviarskej a odtiaľ spojovacou cestou (ktorá zatiaľ ešte nexistuje, súčasť vonkajšieho mestského okruhu) na nový kruhový objazd na Karlove (tiež zatiaľ iba na papieri) a potom do Sásovej.

Tu si treba uvedomiť jednu vec. Karlovo malo dlhé desaťročia dopravné spojenie iba prostredníctvom liniek do Uľanky a Nového Sveta až do zavedenia novej linky č. xxx , ktorá premávala do Sásovej v smere od Strieborného námestia. Otvorením novej prístupovej trasy do Sásovej získalo Karlovo mnohonásobne vyšiu ponúkanú kapacitu spojov (vďaka sásovským linkam) než bolo tomu doposiaľ (iba linka do Uľanky). Možno sa domnievať, či vôbec sásovské linky boli plánované cez Karlovo. Podľa mňa sa uvažovalo trasovať ich po vonk. mestskom okruhu a cez Karlovo premávajú hlavne kvôli jeho absencii (východisko z núdze, resp. dočasné riešenie trvajúce už 18 rokov). Takže aj mňa by zaujímalo, či sa po jeho dostavbe v tejto časti niečo na tom zmení. Samozrejme, je potrebné aby nejaké linky premávali aj cez Karlovo ako v súčasnosti (napr. školské areály na Komenského), faktom ale je že postavením cesty vzniknú tak nové možnosti. A kadiaľ nakoniec povedie trolejbusová trať, to sa nechám prekvapiť. Ja osobne nie som pevne rozhodnutý, v oboch možnostiam vidím plus aj mínus.
Na úradnej zabuli mesta je návrh územeného generelu dopravy v BB, sú tam aj tabuľky ohľadne MHD (ale myslím že len autobusové linky) a grafika koridorov MHD, zaujímavé je vedenie nových trolejbusových tratí, napríklad od Hámru nie je navrhnutá trasa cez Kralovo ako teraz idú linky autobusov, ale po starej ceste do Kostiviarskej a tam na tej novej križovatke mserom po tom novom malom obchvate, čo ešte ho majú iba postaviť pomedzi tie domy s vyústením na križovatke na Karlove pri podjazde popod trať kde bude kruháč.
Nakoniec kuknite sami a môžete rozpútať diskusiu a odborníci nech sa pripravia ísť 17.2. na MsNV do zasadačky na prerokovanie a pripomienkovanie. ? Určite tam bude toho dosť čo bude treba "povysvetľovať" autorom spomínaného návrhu. ?
http://uradnatabula.banskabystrica.sk/uzemny-rozvoj-mesta.phtml?id3=26166&id2=0
Ešte je tu stále príležitosť necelé tri týždne na návštevu http://www.muzeum.sk/muzeum/images/ldm/vonadymuaihlicia.pdf Ja som tam bol a je to naozaj zaujímavé. Treba to vidieť. ? Cena vstupného pre dospelého 1 euro a študent atd. majú zľavy.
Reakcia na: kvorka #40020:
To je zaujímavé, pretože viem len o jednej. Ak si spomenieš, zanechaj tu link. Uvidíme čo to je zač. ?
Reakcia na: PIT #40021:
Otázka možno znela či poznáš link. Ja som len dodal že existuje a je veľmi pekná. Ja som netvrdil že je niekde na nete. Teda si myslím že nikde nieje, mám to zmáknuté. Asi som nemal reagovať, bo bude zle ? ?
Reakcia na: brefos #40019:
Otázka znela, či niekto pozná link a ty dáš odpoveď , že niečo také existuje - však to vedel aj predtým a pýtal sa, kde to má nájsť... a v kombinácii s tým smajlíkom mi to pripadá tak, že ty aj vieš, kde to je...
Reakcia na: brefos #40019:
viem, videl som ju, len neviem kde ?
Re #40018 Mike: áno, aj tom som sledovával, len som si zmazal záložky ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.