Reakcia na: mirkobb #40027:
Takže ja sa zapojím do tejto diskusie (hoci ešte som to nečítal podrobne, ale spravím tak hneď ako budem mať na to čas). Vyjadrím sa len k spomínanému Karlovu. Áno, aj ja som už dávnejšie uvažoval a stále uvažujem o tom, kadiaľ pôjdu trolejbusy (verím že pôjdu) do Sásovej. Je jasné, že cez Sásová, ihrisko a Sásovskú cestu, tu su už aj stožiare a počítalo sa s trolejbusmi už pri výstavbe tejto cesty na zač. 90-tych rokov. Otázne je, či z Lazovnej povedie trolejová trať cez Severnú a Karlovo (ako aj súčasné linky), alebo sa pôjde cez Medený Hámor do Kostiviarskej a odtiaľ spojovacou cestou (ktorá zatiaľ ešte nexistuje, súčasť vonkajšieho mestského okruhu) na nový kruhový objazd na Karlove (tiež zatiaľ iba na papieri) a potom do Sásovej. Tu si treba uvedomiť jednu vec. Karlovo malo dlhé desaťročia dopravné spojenie iba prostredníctvom liniek do Uľanky a Nového Sveta až do zavedenia novej linky č. xxx , ktorá premávala do Sásovej v smere od Strieborného námestia. Otvorením novej prístupovej trasy do Sásovej získalo Karlovo mnohonásobne vyšiu ponúkanú kapacitu spojov (vďaka sásovským linkam) než bolo tomu doposiaľ (iba linka do Uľanky). Možno sa domnievať, či vôbec sásovské linky boli plánované cez Karlovo. Podľa mňa sa uvažovalo trasovať ich po vonk. mestskom okruhu a cez Karlovo premávajú hlavne kvôli jeho absencii (východisko z núdze, resp. dočasné riešenie trvajúce už 18 rokov). Takže aj mňa by zaujímalo, či sa po jeho dostavbe v tejto časti niečo na tom zmení. Samozrejme, je potrebné aby nejaké linky premávali aj cez Karlovo ako v súčasnosti (napr. školské areály na Komenského), faktom ale je že postavením cesty vzniknú tak nové možnosti. A kadiaľ nakoniec povedie trolejbusová trať, to sa nechám prekvapiť. Ja osobne nie som pevne rozhodnutý, v oboch možnostiam vidím plus aj mínus.
BB-Schuhu