1. V súčasnom stave nemá zmysel zavádzať nástup všetkými dvermi. Pretože častokrát je situácia taká, že priestor pri 2. dverách je už prázdny a čaká sa na cestujúcich pri 1. dverách, ktorí si chcú zakúpiť CL v hotovosti, resp. nabiť kartu. Takže najprv treba riešiť tieto veci (predaj CL u vodiča a dobíjanie kariet u vodiča) a až potom nástup všetkými dvermi. V opačnom prípade škoda vyhodených peňazí za dvojnásobný počet čítačiek (bez dostavenie sa efektu - zrýchlenia dopravy).
2. Dobíjanie ČK u vodiča - má to svoje + aj - Keď sa to zaviedlo, viacerí si to chvália (je to tak), na druhej strane mierne to zdržuje. Keď som sa pýtal niektorých cestujúcich, povedali mi: "Nevadí mi, že to zdržuje, keď si nabíjajú kartu iní. Aj tak by som strávil viac času, keby som mal ísť zakaždým do predajného stánku. A takto je to pohodlnejšie". Toľko verejný názor (samozrejme názory existujú aj iné). Čo by som možno spravil ja, by bolo obmedzenie dobíjania ČK na min. vklad 500 Sk, aby sa znížil počet nabíjaní.
3. V súčasnom období je veľmi populárne zvýhodňovať platbu cez ČK na úkor neodôvodneného zvyšovanie cien v hotovosti. Pomaly sa to deje vo všetkých mestách s takýmto systémom a možno je len otázka času, kedy takýto trend postihne aj BB. Takže tohto by som sa neobával. Platba ČK bude čoraz viac motivovanejšia.
V takom pripade je to zly IDS. Jedna z velkych vyhod IDS v regionalnej doprave je okrem moznosti budovania prestupneho systemu aj zrychlenie odbavovania v busoch, kedze sa ocakava ze pravidelny cestujuci vyuzije PCL. Pri kartach to vsak nezrychli temer nic.
Staleho zakaznika? Kde? V primestskej doprave vacsinou konkurenciu nemas (ak neratame vlaky a tie tiez postupne prestanu, ked ich zacnu dotovat kraje, ktore nebudu dotovat dva krat to iste) a ak chcem vyuzit auto, CK ma neudrzi.
Pocet ludi co vyuziva CK v dialkovej doprave je mizerny.
"na ČK aj s mesačníkom môžeš mať aj kredit a z neho kupovať pre spolucestujúcich" - kolko ludi to vyuzije? Kolko tym usetrim oproti kupe pre spolucestujucich u vodica, alebo v predpredaji? Vyuzijem to aspon 160 krat aby sa mi vratila aspon ta cena CK (pri korunovej zlave)? Beztak vacsina miest kde mas PCL neponuka EP.
"Čo sa týka mesačníka, ak stratíš ten na papieri, smola" - kravina, nie je problem evidovat mesacniky a pripadne vydat duplikat papierovho mesacnika
nevšimol som si, žeby zavedenie EP spôsobilo napr. v Hradci alebo Pardubiciach pokles cestujúcich... to je iba domnienka... ja som osobne za kombináciu - mesačník (časový lístok) s EP... a každý nech si vyberie... potom to môže len a len zatraktívniť dopravu...
napr. rodičia si zvykli na čipové karty, nakoľko má školák zľavu, slúži to aj ako preukážka a rovnako peniaze, ktoré vložia na čipovku majú istotu, že budú použité na cestu do/zo školy a nie inak....
VLK si bude svoj chvost chváliť... ?
"Čipové karty sa presadili vo verejnej doprave s cieľom zvýšenia aktraktivity služieb..." - na ČK aj s mesačníkom môžeš mať aj kredit a z neho kupovať pre spolucestujúcich, to nie je atraktívne? Príkladov je ďalej dosť....
"Ich hlavným poslaním sú dlhodobejšie platby - časové cestovné lístky a elektronická peňaženka." - možnosti zľavy, prestupu oproti fyzickej peňaženke, pre dopravcu aj teba odpadá manipulácia s drobnými mincami... Čo sa týka mesačníka, ak stratíš ten na papieri, smola. Ak stratíš ČK, dá sa presunúť na druhú....
"Čiarový kód sa používa minimálne - pre jeho náchylnosť na poškodenie..." - pokiaľ je opatrený ochranou, potom sa neopotrebováva.... v každom prípade sa od jeho použitia v doprave ustupuje...
Magnetické prúžky - Londýn od nich odstupuje práve zavádzaním bezkontaktných čipových kariet (dlhodobejšie lístky), jednorázové ešte asi zostanú v zotrvačnosti....
Ako, chcem sa ťa opýtať, akú inú technológiu by si navrhol? Tak aby z jej použitia si mal potrebnú štatistiku, odpadla manipulácia s drobnými, zložité operácie pri vybavení cestujúceho...
To, že sa ČK nepoužívajú tak, ako by bolo vhodné je na užívateľovi technológie... Vedel by som si mnohé veci predstaviť úplne inak, ale o tom nerozhodujem ja... ?
Chcel som tým len povedať, že technológia je navrhnutá dobre a aj jej uplatnenie v praxi má svoje opodstatnenie. Výhod je dosť, nielen jedna.... ?
Prihoda z SL z Bystrice do BA: 5 minut po odchode podla CP, autobus uz je na odchode... dobieha chalan s batohom, vodic ho ochotne pocka. Mladik nastupi a pyta polovicny do BA. Vodic poziadal o preukazku na co mladenec reaguje na sposob "naco zas", pricom pripoji par tu nevhodnych slov. Zacne sa hrabat v batohu a po dvoch minutach (!) vytiahne preukaz a este je urazeny na vodica, pricom este doplnil par poznamok o tom ze bratislavcania su nieco. Uplny debil. ?
milujem tych, co si trikrat tyzdenne dobijaju po sto korun a platia patstovkou, alebo aj tisickou... a tiez mam hrozne rad tych, co si pytaju zlavnene cestovne a este sa cuduju, ked si vodic dovoli pytat preukazku.... ?
Zaujímavá debata sa tu tento víkend rozbehla ohľadom spôsobu odbavovania cestujúcich. Aby sa urýchlila doprava, treba hlavne urobiť opatrenia, aby drvivá väčšina pravidelných cestujúcich mala ČK, aby spôsob odbavovania spočíval len v odpípnutí, žiadna tlač lístka (to platí aj pre PCL, aj pre jednorázove CL zakúpené z ČK), samozrejme nástup všetkými dverami, zrušenie dobíjanie pri vodičovi (čo je neskutočné zdržovanie). Toto by boli opatrenia pre pravidelných cestujúcich, čo majú ČK. No väčší problém nastáva, čo s náhodnými cestujúcimi, ktorí nevlastnia ČK? Buď predaj JCL ostane na vodičovi (čo ani zďaleka nie je ideálne riešenie), alebo to bude kombinácia predpredaja a doplnkového predaja za vyššiu cenu u vodiča (čo je najideálnejšie riešenie). Len treba nájsť ideálnu formu, ako to zrealizovať. Papierové ČK by boli ideálne ako TCL, ale pokiaľ ich cena nie je rádovo nižšia, ako klasických plastových, tak to ako schodné riešenie nevidím. A samozrejme, papierové ČK by aj v prípade priaznivej ceny neriešili JCL. Pokiaľ nebude predpredaj, potom to ostáva na vodičovi a aj prípadné vlastníctvo ČK pravidelných cestujúcich by efekt neprinieslo, resp. nie dostatočný. Takže ak chceme mať rýchlejšiu dorpavu, treba sa zaoberať tým, aby JCL nepredával vodič (maximálne doplnkovo) a snažiť sa o zatraktívnenie ČK pravidelnému cestujúcemu (aj keď sú tu ešte vôbec takí...?). Samozrejme, nič nové som nenapísal. ?
Teraz sa z ružového sna, ako by to malo vyzerať, prenesiem do reality. V dnešnej situácií je akákoľvek forma predaja sci-fi, takže aspoň sa snažiť o rozšírenie ČK pravidelným cestujúcim, čo je tiež problém, keďže zľava až 1Sk nie je príliš motivačná a ten, kto by zatrhol dobíjanie u vodiča (aby sa to aspoň trochu urýchlilo), by bol označený za nepriateľa číslo jeden.
Papierova forma CK je naozaj blbost, plast je lepsi
Idealne by bolo keby bol listok u vodica prestupny (napr. na 60 minut) a pri prestupe by sa nom cestujuci vodicovi preukazal. Pri cipke by cestujuci nastupoval vsetkymi dverami, pricom 60 minut od prveho oznacenia by mu to kredit neodcitavalo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
"na ČK aj s mesačníkom môžeš mať aj kredit a z neho kupovať pre spolucestujúcich" - kolko ludi to vyuzije? Kolko tym usetrim oproti kupe pre spolucestujucich u vodica, alebo v predpredaji? Vyuzijem to aspon 160 krat aby sa mi vratila aspon ta cena CK (pri korunovej zlave)? Beztak vacsina miest kde mas PCL neponuka EP.
"Čo sa týka mesačníka, ak stratíš ten na papieri, smola" - kravina, nie je problem evidovat mesacniky a pripadne vydat duplikat papierovho mesacnika