Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: JJ #33389:
Papierova forma CK je naozaj blbost, plast je lepsi 🙂

Idealne by bolo keby bol listok u vodica prestupny (napr. na 60 minut) a pri prestupe by sa nom cestujuci vodicovi preukazal. Pri cipke by cestujuci nastupoval vsetkymi dverami, pricom 60 minut od prveho oznacenia by mu to kredit neodcitavalo.
Reakcia na: JJ #33389:
aby to nebolo zle pochopené, tak spojenie "bezhotovostná platba" radšej nahradím spojením "bezhotovostná operácia" (najmä pre potreby PCL)
Reakcia na: 810zssk #33386:
samozrejme, s krátkodobými CL je veľký problém, nakoľko nútiť nejakého turistu do kúpy ČK je nezmysel. Taktiež VLK už spomínal, že papierová forma ČK je tiež pomerne drahá. Ale aby to nevyznelo zle, DPM stále nad uvedením krátkodobých CL do praxe uvažuje. Stále je však otázkou forma.

V každom prípade, je ťažké sa pre mňa vzdať systému ČK, najmä kvôli tým výhodám, ktoré som už načrtol a jednou nesporne najväčšou je minimum čiernych pasažierov. Pozri, vďaka tomuto systému mám v každom vozidle toľko revízorov, koľko je v ňom práve cestujúcich. Efektívnejšie to už proste nejde, aj keby DPMBB zamestnával rovno 20 revízorov. Treba sa dostať do nástupu všetkými dverami a do bezhotovostných platieb u drvivej väčšiny cestujúcich - toto je problém dňa.
Reakcia na: Kami #33387:
Ta vaha moze byt.. nie je to najpresnejsie, ale pouzitelne.

Ano, samozrejme to co je v BB a NR je lepsie ako nic, ale aj tak su kupony na PCL lepsie 🙂
Reakcia na: 810zssk #33384:
v BA jedine formou prieskumu a cez vahu vozidiel (niektore autobusy). Vodic vidi aj pocet oznaceni, ale ci je aspon z toho nejaka statistika, o tom neviem.

Co sa tyka NR, mas pravdu. Vodici boli zvyknuti odhalovat ciernych pasazierov.

Bystricke, ci nitrianske oznacovanie PCL je kompromis. V mestach kde funguje obycajny mesacnik (PO, BA), by to bol samozrejme krok proti cestujucim. Hlavne v BA by to znacne predlzilo jazdne doby v spicke.
Reakcia na: JJ #33385:

S prvym odsekom nie celkom suhlasim. Predpredaj moze vyuzit aj obcasny cestujuci, ktory si kartu za 150 Sk kupovat nebude (ani Vasu za korunu s kreditom 300 Sk). Specialne ak by bol predaj u vodica len doplnkovy, za priplatok.

Ja nehovorim ze sa dopravca nema nahanat za unikom trzieb, ta veta pokracovala "inak ako castejsimi revizormi a podobne" - a za tym si stojim. Je to ucinnejsia metoda ako zdrzovat premavku cim vzniknu opat len dalsie naklady.

Skusim zistit ako presne funguje system v BA kde sa neodpipava a priapdne napisem 😉

Plne chapem situaciu DPMBB a neber to tak ze Vas kritizujem. Skor mam na myslim mesta s normalnymi MHD, nie to co tu vzniklo 😉
Reakcia na: 810zssk #33384:
označovanie CL v označovači a "odpípavanie" je v podstate to isté a ak máš systém zavedený pri všetkých dverách, strata je minimálna. V súčasnosti je časová strata v BB generovaná, dovolím si tvrdiť, z 95 % nákupom CL u vodiča a nenastupovaním všetkými dverami ... ničím iným.

A ver mi, aj toto je forma ako efektívne odstraňovať čiernych pasažierov. Vieš, ľahko sa hovorí o zbytočnom "naháňaní tržieb", ale dopravca nežije z ničoho iného - iba z tržieb a z dotácie - špeciálne v BB. A dotácia s čiernym pasažierom akosi nepočíta.

Vo vzťahu k štatistike - áno, tá sa robí vždy, ale ak nemáš presný systém, tak len odhadom.
Reakcia na: JJ #33383:
Pokial viem (ak viem zle tak ma opravte) tak aj v BA napriek "neodpipavaniu" existuju statistiky vytazenosti spojov a to dokonca v meste kde temer nikto necvaka (vacsina ma PCL, TCL, alebo jazdi nacierno a aj ty co maju JCL pri prestupe necvakaju), i ked neviem akym sposobom to funguje. Ale da sa to.

S druhou vyhodou mas pravdu, ale napriklad som mal opacny problem v NR kde som mal celodenny listok. Vacsina pipala, len ja nie a asi dva krat na mna vodic vyletel ze preco si neoznacujem. Je pravda ze to bolo len kratko po obnoveni TCL.

Ale nahanat sa za unikom trzieb inak ako castejsimi revizormi a podobne je velmi zle, lebo je to vzdy na ukor cestujucich. Navyse to zdrzuje dopravu = dlhsie jazdne doby = potreba viac vodicov a naklady nam zas stupaju naspat. Kym nebudeme zit v state kde je drviva vacsina ludi poctiva, alebo kym niekto nevymysli dokonalejsi system, su podla mna jedinym sposobom castejsie kontroly. Kludne si viem prestavit ze vodici co by sa usetrili na jazdnych dobach bez "odpipavania" by mohli ist robit revizorov.
Reakcia na: Papyr #33359:
dve výhody BČK majú. Jednak mi poskytujú dobrý prehľad o tom, koľko ľudí veziem, v akom čase, ktorým smerom a keď tie milióny čísel dám do priateľného formátu (excel - grafy), tak to nemá chybu.

Druhú a to obrovskú výhodu BČK vidím v potlačení čiernych pasažierov na minimum (a to aj v prípade nástupu všetkými dvermi). V BB sa musí, ľudovo povedané, každý "odpípnuť". A to aj vtedy, ak používa mesačník. A zrazu sú tí ľudia von z anonymity, nakoľko to, či je niekto čiernym pasažierom, vie každý v trolejbuse = verejný tlak. Samozrejme, neplatí to u všetkých jedincov, ale vo všeobecnosti to môžem takto zhodnotiť.
Reakcia na: BZUCO #33380:

"zrekonštruujeme autobusové zastávky a postupne opravíme či dobudujeme prístrešky pri zastávkach MHD" - mozno by bolo vhodne konecne zvazovat aj umiestnenie nejakych vacsich vitrin obsahujucich CP a informacne materialy (dovolim si ako inspiraciu ponuknut BA)

"zavedieme ekologickú trolejovú dopravu do systému MHD" - ja som bol v tom ze uz je zavedena.. kazdopadne pokial zaroven predlzia zmluvu do 2018 s Bryndza Lines, ktory likviduje a brzdi rozvoj trolejbusovej dopravy (ale vlastne celej MHD) moc to zmysel nema.

"'zabezpečíme dostavbu Autobusovej stanice a prebudovanie na autobusový terminál poskytujúci bohaté možnosti a ponuky" - aby im to SAD BB trosku nepokazila..
Reakcia na: Papyr #33379:
Islo mi hlavne o mesta kde je takyto system uz zavedeny a zvazoval by sa odchod od neho 😉

Navyse si myslim ze ak by sa to spojilo s "korunovou" zlavou tak by to vyuzilo viac ludi ktory cestuju castejsie, ale neoplati sa im PCL 🙂 Dalsia moznost su CL na viac ciest (ako napr. v BA cestovny listok na 4 cesty, ak prezije januarove zmeny)
na stranke mesta sa obajvil rozvojovi program.
http://banskabystrica.sk/index.php?id_menu=31402
aj ked cakal som trocha viac informacii.
Reakcia na: 810zssk #33377:
Pre jedneho (=teba), ktoremu to vyhovuje, sa neoplati zavadzat novy system 🙂
Reakcia na: Habibi #33375:
"Mame" sa nevztahovalo na BB, ale SR ba priam cely svet.
Reakcia na: Papyr #33373:
A co ak mne viac vyhovuje mat kartu za 160 a platit rovnako? Preco neponuknut taku moznost?
Reakcia na: Kami #33348:
Teda jasné, že klíma od Bratislavy fungovala, keď mu môj spolucestujúci prezradil čo treba urobiť ? hej inak povedal mi svoje, snažil sa ma presvedčiť, že to teplo sa mi sníva ?
Reakcia na: 810zssk #33346:
To fakt ? ? Máme dokonalejšie systémy a že som žiadny z nich nezbadala odkedy máme tú galaktickú ? akurát sa zmohli, že nám ukradli databázu osobných údajov , ale nevadí toto ma ozaj nemôže prekvapiť ?
Reakcia na: Papyr #33364:
Rada ťa čítam ? a súhlasím čo sa týka ISA , lebo vieš sú veci ktoré dávno fungujú bez ohľadu či sa volajú ISO , ale uznaj ak sa vo verejnej súťaži nachádza taká podmienka neurobíš im radosť ? No a k predpredaju si porozprávame osobne , lebo BB nie je Prešov joj aká škoda ?
Reakcia na: 810zssk #33369:
Ja iba v medzimestskej doprave. V MHD len vtedy, ak vydanie karty bude zadarmo a ak sa jej pouzitim usetri. Ak nebudu splnene OBE tieto podmienky, je zavedenie EP negativum.
Reakcia na: Papyr #33355:
Nič. Mňa len zaujala náhoda, že každá pozitívna a dlhoočakávaná udalosť sa udeje 10.11. To hádam začnem byť aj poverčivý... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.