Reakcia na: Majkl #2673:
A neviem, komu sa zdá, že 20 min. rýchlikom a 25-30 zrýchleným vlakom je veľa...Mne sa to zda vela. Je to 21 km a 30 minut znamena 40 km/h cestovnu rychlost. Autobus na skorodialnici da urcite viac - jeden bod k dobru pre autobus. Autobus znizi pocet prestupov a pocet tarifnych odbaveni z 2 na 0 - dva body pre autobus k dobru. Autobus je prinajmensom rovnako ekologicky, ako suprava 754+3*Bh, ked nie ekologickejsi, pretoze busy maju prisnejsie normy ako vlaky, a predsa len, tridsatrocne busy budes hladat tazko, tridsatrocna loko je standard.
By som chcel vidieť, čo by si hovoril, keby medzi PO a KE zdvojnásobili počet autobusov.
Nic by som nehovoril. Ty si myslis, ze Presovcania radsej cestuju do Kosic vlakom? No to si teda na omyle, autobus je o 15 minut rychlejsi. Mimochodom, preco by kto zdvojnasoboval pocet busov do Kosic, ked uz dnes ich jazdi tolko, ze sa v nich da bez problemov sediet? Z PO do KE jazdi v pracovny den jednym smerom:
3 rychle vlaky
15 zastavkovych vlakov
50 autobusov po dialnici
33 zastavkovych autobusov
Keby z PO do KE jazdilo dvakrat tolko, cize 166 autobusov za den, mali by sme spickovy interval 3-5 minut a sedlovy 8-10 minut po cely den! To je frekvencia prazskej linky 176 na Strahov! Kto by tym cestoval?
A doteraz to tak fungovalo, tak prečo to meniť. Vzorova ukazka bratislavskeho myslenia. Nadalej budeme nutit substrat dvakrat prestupovat, dvakrat cakat a trikrat platit, pretoze to tak bolo furt, co si to dovoluju, chciet nieco viac?
Dneska je panom CESTUJUCI, ktoremu NEMUSI BYT JEDNO, AKO SA VEZIE. To len komunisticke podniky typu DPB, BBDS, ZSSK na to este neprisli.
Cieľom podľa mňa by mala byť rýchla taktová vlaková doprava medzi BB a ZV, ale to predpokladá elektrifikáciu a čiastočné zdvojkoľajnenie. Ano, a cim sa budeme vozit tych 50 rokov, nez nastane elektrifikacia a zdvojkolajnenie? Alebo myslis, ze su zeleznice take inteligentne a zacnu to robit hned?
A nech si tam chodí busov koľko chce, ale minimálnu tarifu pre busy by som stanovil o 30% drahšiu ako s vlakom. Zijeme v kapitalizme, a ceny sa neurcuju plosne, ale urcuje si ich dopravca.
mne sa napr. zdá zvrhlé, že ekologické vlaky medzi BB a BA chodia prázdne a na tej istej trase dokonca vydali licencie pre rôznych súkromníkov s 20ročnými šerblami značky Karosa...
Aj mne. Ale ked zeleznice nepochopia, ze sukromnik im lepsou cenovou ponukou odlaka zakaznikov, tak si zasluzia skrachovat.
Petik
Preferovanie neschopnych polostatnych molochov je neskutocna arogancia pohrobkov komunizmu. Pred par mesiacmi sa na TA3 riaditel nejakeho CSAD vyjadril na margo konkurencie sukromnikov nejak takto: "Je samozrejme, ze sukromnici nemozu dostat licenciu na linku, ktoru jazdime my, lebo by nam odisla cast cestujucich." Vtedy sa mi otvarala kudla vo vrecku!
Re #2665 Majkl: Tunel pod Urpinom povazujem za trochu megalomanske riesenie. Kdesi som pocul ze tranzit ZV-BR tvori len 10% celkovej dopravy. Suhlasim s Kamim, ze by pomohol severny obchvat, s tym ze na nabrezi by bol zakaz pre TIR.
Majkl, mozes mi objasnit ako sa situacia z Nabrezia prenasa do inych casti mesta? Toto nemyslim ironicky:) Situaciu v BB uz moc nepoznam.
Re vlaky: Problem trate BB-ZV je, ze tu jazdia vacsinou lokalne vlaky. Pomohlo by, keby sa jazdilo napr. BR-Levice/NZ; BR-LC.
Ako trat vhodnu na nejake lokalne vlaky povazujem BB-BR. Vacsina stanic je umiestnena lepsie ako autobusove zastavky, stanice ako Predajna a Lopej by som okamzite zrusil. V Brezne by mali vlaky pokracovat aspon na Halny, aby vyuzili dobre umiestnenie stanice BR mesto, podobne v BB by mali pokracovat aspon po Zvolen.
Na tejto trati by mohli vlaky realne konkurovat autobusom, jazdna doba by mohla byt povedzme len o 10 min dlhsia.
Nasadil by som tam 840 v takte. Do ZA nech jazdia normalne vlaky.