Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #2373:

"vaňa" das ist ein Begriif fur so etwas: http://prototypy.bilysklep.cz/850/obr/850007a.jpg. Skrátka ja sa do označení typov vozidiel nevyznám, takže len kvôli vám znalým vyhľadávam na nete, aby som vám nejak priblížil to, čo myslím. Takže podľa obrázku, ktorý som našiel, to bude ten M286.
Inak čo sa týka súpravy Ex 530/531 Hron, kategória vozňov sa preradením z IC na Ex znížila na 3 x 2. tr. Bmee + 1 x 1. tr. Amee (ak som to označil správne). Žiadny reštauračný vozeň, oddiel s barom, či mobilbar. IC 530/531 Hron posledne mával 1,5 vozňa 1. tr. a 0,5 vozňa oddiel s barom (na vozni bol aj nápis Mobil Bar) + 3 vozne 2. tr.
Inak zaujímalo by ma, aký je rozdiel medzi 1. tr. vozňa Amee a 2. tr. vozňa Bmee. Ex 530/531 som zatiaľ nepoužil, ale z vonka tie vozne vyzerajú rovnako; v kupé je v oboch prípadoch 6 miest, akurát že v 1. tr. sú biele záhlavky. Takže takto navonok sa mi nezdá byť adekvátne zaplatiť za 1. tr. 1,5 násobok cestovného, keď je to v podstate to isté.
Reakcia na: PIT #2370:
Was ist das "vaňa"? Krokodíl, čiže M286.0/1?
I.
Reakcia na: Papyr #2368:
Lenže Zločinecká Spoločnosť žiadne zľavy nedá, lebo cestujúci by ich zneužívali (rozumej využívali) a to teda nie. Nebudeme si predsa do našich vlakov lákať nejaký substrát. Ešte by začali jazdiť a čo my potom s tým? My predsa musíme železnicu doviesť do čiernych čísel. A keďže zisková osobná preprava na železnici neexistuje, tak jediná cesta je všetko zrušiť. Ešte predtým treba ale zmodernizovať korytory a nakúpiť nové moderné jednotky, aby niečo kvaplo do vrecka na všimnom a keď to budeme rozpredávať, tak kvapne zase...
I.
Reakcia na: Papyr #2369:
Hej, veď ja viem, čo myslíš, len som chcel upozorniť, že to nie je mobilbar, že mobilbar je niečo iné:-). ČD už z BRcm lehátka vymonotvali, volá sa to terazky BRm, jazdilo to na Slovane a na Devkanovi, terazky neviem, kami ich radia, už som ich dávno nevidel. Modernejší prípad toho istého je ARpeer čo jazdí na Strele a tuším aj na Hrone. To sú hneď dve mrychy jednou ranou - pol vagónu jednotka, pol vagónu krčma:-). Inak u tých vložákov by som na kupé netrval, už som si na tie dobré veľkopriestoráky celkom zvykol. Možno by stačili vložáky dva - jeden motor, jeden ARtn, jeden Btn-reko, druhý motor.
I.
Reakcia na: Vladimír #2344:

Ad 840 na diaľkové trasy - prečítaj si na stránke ZSSK včerajšiu aktualizáciu v časti "Cestovanie vlakom; Vaše pohodlie náš cieľ" o tom, že tieto jednotky skvelé sú a je jedno, že nemáš kam dať nohy a takto skrčený cestuješ napr. 2 hodiny (http://dop.slovakrail.sk/info_840.html). Sú tu uvedené aj základné technické parametre (počet miest je 94 + 16 SKLOPNÝCH). Skrátka pre ZSSK stačí, že je niečo nové a tým pádom to je automaticky aj POHODLNÉ! Je to niečo podobné ako motorové vozne myslím rady 810 - tie klasické hranaté motorky (ide napr. o 16:26 z BB do ZV a 17:58 z BB do BR). Tie boli tiež jedného času nové, ale sedadlá boli tvrdé a asi v 90 stupňovom uhle s operadlom, takže sedieť tam bolo utrpenie. Pritom na starých "vaniach" (ide napr. 18:58 z BB do Diviak alebo posledný pár vlakov BB-ZV) sú pohodlné priestorné a mäkké sedadlá. O 840 ZSSK rozpráva, aké sú tieto sedadlá špeciálne tvarované, ale ja opakujem, že vôbec nie som presvedčený, že by sa nich dalo pohodlne sedieť v plne obsadenom vlaku na DIAĽKOVEJ TRASE. Takže nie všetko čo je nové, je aj vždy účelné, resp. účelne využité!
Reakcia na: S499.1023 #2367:
proste 1/2 vagonu restauracia. Nieco, ako ma vagon BRcm, ale s vymontovanim lehatok.
Reakcia na: Majkl #2358:
Ked si vezmes, ako slovenski cestujuci s radostou lezu do kdejakej prastarej Karosy, aby sa lacno a rychlo dostali do ciela svojej cesty, aj keby islo o 700 km cestu, tak si myslim, ze keby zeleznica trochu pohla hlavou a pripravila nejake rozumne zlavy, tak od sameho dopytu zeleznici az supravy stacit nebudu, ako sa budu cestujuci trhat o zvezenie 🙂
Reakcia na: Papyr #2363:
Mobilbar je také to oné na kolieskach čo s tým behajú po vagóne:-). To nazaberá pol vagóna. Ak myslíš také to, čo je v ARpeer, tak to je barový oddiel:-).
I.
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2362:
Keby to aj bolo zadrotovane jednosmernou trakciou (akoze S499.1023 uvazuje striedavu trakciu, ktora je, musim uznat, hospodarnejsia a kvalitnejsia, aj ked nie je moja domovska 🙂 ) tak by to utiahol i jeden Pershing (163), v pripade, ze by to bol fakt dlhy vlak (20 vagonov a viac) s klimatizaciou a jedalnou, tak by to mohli tahat nakladne dvojicky (131), pretoze myslim, ze na tej trati aj tak nie je vyssia rychlost ako 80-90 km/h 🙂

Ale keby som to dnes mal elektrizovat, tak skutocne urobim striedavu trakciu az do stanice Margecany, kde by sa dalo nad prvymi tromi-styrmi kolajami prepinat napatie dla potreby 🙂 A tym nepotrebujem ziadnu obojsystemovu loko, do Margecian by to dotiahla bratislavska laminatka, dalej by to prevzal kosicky pershing 🙂 Ale aj tak, trat na Margecany bude elektrifikovana ked tak az ako posledna z BB, skor budu trate do ZV a MT.
Len tak mimochodom:E499.2 je lokomotiva radu 150.Persing je E499.3 a neumoznuje dvojclenne riadenie:-).
EM488.0049:Apreco dvojica cmeliakov s 2MW,sestkolak (naco dvojsystemovy?) s 2MW,preco DVA persingy s 6MW,ked to dnes vozi smrduty okuliarnik s necelymi 1,5MW teoretickeho vykonu?Jedna 3MW laminatka sa pohodlne vyrovna 5MW v menejcennej smradotrakcii:-).
Reakcia na: S499.1023 #2360:
Ved mojim snom je hydro*****+3 vlozaky s kupe + hydro*****. Pripadne pol niektoreho vagona prva trieda a pol niektoreho vagona mobilbar. V motorovych vozoch by boli velkopriestorove oddiely 🙂 Keby sa to pekne zrekonstruovalo, nebolo by pohodlnejsieho vozu.
A čím to chcete ťahať do kopcov cez Červenú Skalu.Žeby dvoma lokomotivami E 499.2 (163) v spriahnutí na mnohočlennom riadení.Tam by sa hodila 383(zo 183) alebo 2x 773.
EM488.0049:Lenze 340 CD je 25kV/15 kV.Do laminatky tahat menejcennu sustavu 3 kV= je zvrhlost a zbytocnost.Jednak modrych masin je relativne dost,jednak v Margecanoch je zmena smeru,tak by si to tam od laminatky prevzalo nieco zelene.
Majkl:Prave na Horehroncovi by mal spajzak chodit,tam by bol efektivny,vies aku maju Stredoslovaci spotrebu:-)?EM488.0049:Lenze pantakov je malo uz na dnesne vykony.Papyr:Vnukol si mi myslienku-co takto miesto srotovania zrekonstruovat par z tych 19 zrusenych hydrokuriev M286.0/1 podla vzoru 854 CD?Ved to su najpohodlnejsie motoraky na nasich tratiach.Co hovorite,sudruh Cikoxxxxvsky?Ze to sa neda,lebo vy ich MUSITE zosrotovat???
Nedali by sa rekonštruovať laminatky 240 na dvojsystémový rad 340 ako to majú na ČD (3Kv js, 25 Kv 50 Hz str.)a potom ich nasadit na trat z BB do PO,KE.
Reakcia na: Papyr #2353:
no, aj keď neverím, že niekedy bude chodiť na R 810/811 reštaurák, privítal by som, keby tam radili aspoň dajaký mobilbar (niečo typu ARpeer). To by bol pre mnohých cestujúcich hneď o dôvod viac, prečo ísť vlakom a nie gumokolom.
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2356:
Hej, ale tie 460-ky budu chybat 🙂

Rychlikova Laminatka: Vies co by sa mi na tej trase pacilo? 843 CD 🙂 Alebo klasika - zamracena s tymi voznami, co jazdia na BA-KE rychlikoch (Bmeer?) 🙂
Čo tak 680/880 Hybridná Diesel-elektrická/Elektrická jednosmerná/striedavá jednotka rekonštruovaná zo 460/560.Na trat z Banská Bystrica - Margecany.
Reakcia na: Papyr #2353:
No veď...mali by kúpiť pár Talentov alebo dačoho takôho naftovôho. Ale ideálne by bolo, až zadrôtujú ZV-BB, aby z BB pokračovali rovno smer Brezno-Červená Skala-Margecany, lebo aj tak kým neuvidím laminátku v čele IC Horehronec (S499.1+ARpeer+Bpeer+Bpeer+Bdsheer) ako lezie z Telgártskeho tunela, tak ani umrieť nemôžem:-). A teraz späť k realite: Ja nemám nič proti Bpeer ale keby debili rozmýšľali, tak tie sedačky otočia tak, aby vznikli štvorky (netreba žiadne iné konštrukčné úpravy, ešte aj diery na skrutky pasujú pôvodné). Potom by ma zostava T478.4+ARpeer+Bpeer+Bpeer úplne uspokojila.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.