Reakcia na: S499.1023 #2373:
"vaňa" das ist ein Begriif fur so etwas: http://prototypy.bilysklep.cz/850/obr/850007a.jpg. Skrátka ja sa do označení typov vozidiel nevyznám, takže len kvôli vám znalým vyhľadávam na nete, aby som vám nejak priblížil to, čo myslím. Takže podľa obrázku, ktorý som našiel, to bude ten M286.
Inak čo sa týka súpravy Ex 530/531 Hron, kategória vozňov sa preradením z IC na Ex znížila na 3 x 2. tr. Bmee + 1 x 1. tr. Amee (ak som to označil správne). Žiadny reštauračný vozeň, oddiel s barom, či mobilbar. IC 530/531 Hron posledne mával 1,5 vozňa 1. tr. a 0,5 vozňa oddiel s barom (na vozni bol aj nápis Mobil Bar) + 3 vozne 2. tr.
Inak zaujímalo by ma, aký je rozdiel medzi 1. tr. vozňa Amee a 2. tr. vozňa Bmee. Ex 530/531 som zatiaľ nepoužil, ale z vonka tie vozne vyzerajú rovnako; v kupé je v oboch prípadoch 6 miest, akurát že v 1. tr. sú biele záhlavky. Takže takto navonok sa mi nezdá byť adekvátne zaplatiť za 1. tr. 1,5 násobok cestovného, keď je to v podstate to isté.
PIT
Ad 840 na diaľkové trasy - prečítaj si na stránke ZSSK včerajšiu aktualizáciu v časti "Cestovanie vlakom; Vaše pohodlie náš cieľ" o tom, že tieto jednotky skvelé sú a je jedno, že nemáš kam dať nohy a takto skrčený cestuješ napr. 2 hodiny (http://dop.slovakrail.sk/info_840.html). Sú tu uvedené aj základné technické parametre (počet miest je 94 + 16 SKLOPNÝCH). Skrátka pre ZSSK stačí, že je niečo nové a tým pádom to je automaticky aj POHODLNÉ! Je to niečo podobné ako motorové vozne myslím rady 810 - tie klasické hranaté motorky (ide napr. o 16:26 z BB do ZV a 17:58 z BB do BR). Tie boli tiež jedného času nové, ale sedadlá boli tvrdé a asi v 90 stupňovom uhle s operadlom, takže sedieť tam bolo utrpenie. Pritom na starých "vaniach" (ide napr. 18:58 z BB do Diviak alebo posledný pár vlakov BB-ZV) sú pohodlné priestorné a mäkké sedadlá. O 840 ZSSK rozpráva, aké sú tieto sedadlá špeciálne tvarované, ale ja opakujem, že vôbec nie som presvedčený, že by sa nich dalo pohodlne sedieť v plne obsadenom vlaku na DIAĽKOVEJ TRASE. Takže nie všetko čo je nové, je aj vždy účelné, resp. účelne využité!