Reakcia na: PIT #2374:
Vozne Bmee u ZSSK existujú vo dvoch variantoch - pôvodné s 8 extrémne úzkymi sedadlami v kupé a preznačené ex-Amee, ktoré sa od Amee odlišujú len tým, že nemajú žltý pruh nad oknami:-). Vozne Amee nezodpovedali požiadavkám na 1. triedu ale vtedajše ČD ich požadovali, pretože Waggonbau Bautzen ešte nemala hotovú 9-okennú skriňu. Takéto "pravé" Amee je možné vidieť napr. v Rumunsku, či v Poľsku (kde sú, samozrejme, označené tzv. univerzálnym poľským typom Admnu:-) ). V ČR už žiadne Amee neexistujú, všetky boli preznačené na Bmee. Taktiež tam už neexistujú žiadne 8-miestne Bmee, všetky boli rekonštruované na 6 sedadiel v kupé. Zločinecká Spoločnosť však usúdila, že substrátu je do toho nič, ako sa prepravuje, pretože oni to vedia lepšie a že radšej povezie prázdne Amee než plné Bmee.I.
PIT
"vaňa" das ist ein Begriif fur so etwas: http://prototypy.bilysklep.cz/850/obr/850007a.jpg. Skrátka ja sa do označení typov vozidiel nevyznám, takže len kvôli vám znalým vyhľadávam na nete, aby som vám nejak priblížil to, čo myslím. Takže podľa obrázku, ktorý som našiel, to bude ten M286.
Inak čo sa týka súpravy Ex 530/531 Hron, kategória vozňov sa preradením z IC na Ex znížila na 3 x 2. tr. Bmee + 1 x 1. tr. Amee (ak som to označil správne). Žiadny reštauračný vozeň, oddiel s barom, či mobilbar. IC 530/531 Hron posledne mával 1,5 vozňa 1. tr. a 0,5 vozňa oddiel s barom (na vozni bol aj nápis Mobil Bar) + 3 vozne 2. tr.
Inak zaujímalo by ma, aký je rozdiel medzi 1. tr. vozňa Amee a 2. tr. vozňa Bmee. Ex 530/531 som zatiaľ nepoužil, ale z vonka tie vozne vyzerajú rovnako; v kupé je v oboch prípadoch 6 miest, akurát že v 1. tr. sú biele záhlavky. Takže takto navonok sa mi nezdá byť adekvátne zaplatiť za 1. tr. 1,5 násobok cestovného, keď je to v podstate to isté.