Reply on: PIT #2370:
Ja som sa na 840-tke viezol z Prešova do Veľkého Šariša, čiže doslova v rámci obvodu MHD. A tak som si aj pripadal. Ako v električke. Neviem si predstaviť cestovať v niečom takom cez pol republiky. Veď tuším priestoru na státie je tam podstatne viac ako miest na sedenie.Re #2379 Kami: Z toho si nič nerob, mne to železničiarenie tiež nejde. Mne sa už niekoľko ľudí nezávisle od seba pokúšalo vysvetliť, čo je riadiaci vozeň, ale nikto z nich nepodal taký presvedčivý opis, aby som z toho pochopil, čo to ej. A život ide ďalej.
Darmo, MHD je MHD. Čo je Ikarus a čo Karosa vieme všetci :o)
. Čo sa týka orientácie v prezývkach - skús zadať do nejakých vyhľadávačov, ale skôr česky (krokodýl, brejlovec) - je veľa stránok kde sú prezývky aj obrázky aj vysvetlenie ako čo k svojej prezývke prišlo.
PIT
Ad 840 na diaľkové trasy - prečítaj si na stránke ZSSK včerajšiu aktualizáciu v časti "Cestovanie vlakom; Vaše pohodlie náš cieľ" o tom, že tieto jednotky skvelé sú a je jedno, že nemáš kam dať nohy a takto skrčený cestuješ napr. 2 hodiny (http://dop.slovakrail.sk/info_840.html). Sú tu uvedené aj základné technické parametre (počet miest je 94 + 16 SKLOPNÝCH). Skrátka pre ZSSK stačí, že je niečo nové a tým pádom to je automaticky aj POHODLNÉ! Je to niečo podobné ako motorové vozne myslím rady 810 - tie klasické hranaté motorky (ide napr. o 16:26 z BB do ZV a 17:58 z BB do BR). Tie boli tiež jedného času nové, ale sedadlá boli tvrdé a asi v 90 stupňovom uhle s operadlom, takže sedieť tam bolo utrpenie. Pritom na starých "vaniach" (ide napr. 18:58 z BB do Diviak alebo posledný pár vlakov BB-ZV) sú pohodlné priestorné a mäkké sedadlá. O 840 ZSSK rozpráva, aké sú tieto sedadlá špeciálne tvarované, ale ja opakujem, že vôbec nie som presvedčený, že by sa nich dalo pohodlne sedieť v plne obsadenom vlaku na DIAĽKOVEJ TRASE. Takže nie všetko čo je nové, je aj vždy účelné, resp. účelne využité!