Reply on: PIT #2374:
Vozne Bmee u ZSSK existujú vo dvoch variantoch - pôvodné s 8 extrémne úzkymi sedadlami v kupé a preznačené ex-Amee, ktoré sa od Amee odlišujú len tým, že nemajú žltý pruh nad oknami:-). Vozne Amee nezodpovedali požiadavkám na 1. triedu ale vtedajše ČD ich požadovali, pretože Waggonbau Bautzen ešte nemala hotovú 9-okennú skriňu. Takéto "pravé" Amee je možné vidieť napr. v Rumunsku, či v Poľsku (kde sú, samozrejme, označené tzv. univerzálnym poľským typom Admnu:-) ). V ČR už žiadne Amee neexistujú, všetky boli preznačené na Bmee. Taktiež tam už neexistujú žiadne 8-miestne Bmee, všetky boli rekonštruované na 6 sedadiel v kupé. Zločinecká Spoločnosť však usúdila, že substrátu je do toho nič, ako sa prepravuje, pretože oni to vedia lepšie a že radšej povezie prázdne Amee než plné Bmee.I.
PIT
Ad 840 na diaľkové trasy - prečítaj si na stránke ZSSK včerajšiu aktualizáciu v časti "Cestovanie vlakom; Vaše pohodlie náš cieľ" o tom, že tieto jednotky skvelé sú a je jedno, že nemáš kam dať nohy a takto skrčený cestuješ napr. 2 hodiny (http://dop.slovakrail.sk/info_840.html). Sú tu uvedené aj základné technické parametre (počet miest je 94 + 16 SKLOPNÝCH). Skrátka pre ZSSK stačí, že je niečo nové a tým pádom to je automaticky aj POHODLNÉ! Je to niečo podobné ako motorové vozne myslím rady 810 - tie klasické hranaté motorky (ide napr. o 16:26 z BB do ZV a 17:58 z BB do BR). Tie boli tiež jedného času nové, ale sedadlá boli tvrdé a asi v 90 stupňovom uhle s operadlom, takže sedieť tam bolo utrpenie. Pritom na starých "vaniach" (ide napr. 18:58 z BB do Diviak alebo posledný pár vlakov BB-ZV) sú pohodlné priestorné a mäkké sedadlá. O 840 ZSSK rozpráva, aké sú tieto sedadlá špeciálne tvarované, ale ja opakujem, že vôbec nie som presvedčený, že by sa nich dalo pohodlne sedieť v plne obsadenom vlaku na DIAĽKOVEJ TRASE. Takže nie všetko čo je nové, je aj vždy účelné, resp. účelne využité!