Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #2353:
No veď...mali by kúpiť pár Talentov alebo dačoho takôho naftovôho. Ale ideálne by bolo, až zadrôtujú ZV-BB, aby z BB pokračovali rovno smer Brezno-Červená Skala-Margecany, lebo aj tak kým neuvidím laminátku v čele IC Horehronec (S499.1+ARpeer+Bpeer+Bpeer+Bdsheer) ako lezie z Telgártskeho tunela, tak ani umrieť nemôžem:-). A teraz späť k realite: Ja nemám nič proti Bpeer ale keby debili rozmýšľali, tak tie sedačky otočia tak, aby vznikli štvorky (netreba žiadne iné konštrukčné úpravy, ešte aj diery na skrutky pasujú pôvodné). Potom by ma zostava T478.4+ARpeer+Bpeer+Bpeer úplne uspokojila.
Kefalin, boha otca, boha syna i ducha Vasho! Ne***te do sudruhov zo Zlodejskej spolocnosti SK, oni sami najlepsie vedia, co tomu hrodniemu humanniemu substratu najlepsie vyhovnuje! ne***te do nas, teda do nich, boha Vasho, lebo budete rypakom zemegulu ryt ako cervena mys!
Reply on: S499.1023 #2351:
No jo, no, ja so vsetkym suhlasim (ostatne ako vzdy s tebou), ale vychadzam zo stavu, ktory je dnes - a aj 840 alebo Bpeeer je lepsi, ako sucasne 811 v tej trase, naviac s milionom prestupov. Idelna by bola 750 + 4*B+WRrm, ale to navrhni na ZSSK, tak ta zabiju. Inak ine vhodne obojsmerne dieselvozidlo nemaju.
Secko je to drahvo jak hovado
Reply on: Papyr #2350:
Sedadlá za seba? Nikdy! Miesto na nohy? Mne je hxxno platné, že si mám kam strčiť chodidlá, keď mám kolená zarazené do sedačky pred sebou. Bpeer so sedačkami za sebou je hnus najväčší. Môžeš si porovnať v Bpeer "štvorky" a "autobus", kde je viac miesta na nohy. Vozidlo so sedačkami za sebou pre mňa znamená, že vlakom nejdem.
I.
Reply on: S499.1023 #2349:
Ehm, ehm. A co takto dat sedadla za seba ako v autobuse alebo ako v IC voznoch (Bpeer?)? Miesta na nohy bude a do stlpika kukat nebudes.
Reply on: Papyr #2348:
Pchať do 840 ďalšie vložené vagóny by nebolo práve najšťastnejšie, využitie adhézie by sa pre ich zvrátený princíp dosť zhoršilo. Na diaľkovú dopravu sú proste iné vozidlá. Aj zmenšovanie počtu sedadiel pri fixnom počte okian (=fiktívnych oddielov) vedie k takým zvrátenostiam ako pozeranie do stĺpika.
I.
Reply on: PIT #2343:
Ved by nebol zas az taky problem do novovyrobenych 840 dat ine sedadla, pripadne aj treti-strvrty vlozeny vozen, pripadne inak usporiadat vnutorny priestor - a tych prvych 6 nech si jazdi niekde na lokalke 🙂
Vladimir: a prestupy medzi vlakmi su dalsim padnym dovodom na zahustenie dopravy (okrem argumentu, ze zeleznica ma vysoke fixne naklady). Pretoze ak vlaky jazdia kazdu hodinu a v spicke kazdu polhodinu, je tym vylucena moznost, ze budes niekde dve hodiny cakat na pripoj... Dobre to pochopili Deutsche Bahn, a zaviedli asi na 95% tratiach taktovu dopravu v hodinovych (2 hod.) intervaloch.
Reply on: Vladimír #2345:
Presne tak. Kysak je podobná zvrhlosť ako v Čechách Městečko u Nádraží (Česká Třebová) - keby nebolo železnice, tak nikto ani netuší, kde sa taká vec nachádza.
I.
Reply on: Papyr #2342:
Sorry, ale nevidím ani pol dôvodu na zachádzanie takéhoto vlaku do Kysaku. Kto ide od Prešova, môže prestúpiť v Prešove, kto od Košíc, môže prestúpiť v Margecanoch. Na týhto ťahoch je celkom slušná doprava s Os.
Reply on: Papyr #2342:
Veď keď to Shadow navrhoval, tiež hovoril o komplet diesel trakcii.

Re #2343 PIT: Tak je. V 840-tke som sa viezol a musím priznať, že na diaľkové trasy je nevhodná. Bol som ale milo prekvapený zrýchlením a samotnou rýchlosťou.
Reply on: Papyr #2342:

Máš pravdu, že 840 sú relatívne rýchle a dynamické, čo by urýchlilo jazdu na spomínanej trase (pri jazde z Margecian do Prešova sa Kysak obchádza zo sverozápadu, takže preprah nie je potrebný z dôvodu zmeny smeru). Má to však háčik - týchto jednotiek je 6 a sú vyrobené pre prímestskú a regionálnu dopravu. Na diaľkové trasy, ako je táto, či trasy, na ktorých sú 840 nasadené dnes (Skalité - Čadca - Žilina - Zvolen/Zvolen - Košice - Humenné), sú tieto súpravy nevhodné a nechápem, prečo ich tam ZSSK dala (asi sa chceli predviesť na čo najväčšej časti Slovanska, že "modernizujú" vozňový park. V porovnaní s klasickými kupé-vozňami tam je výrazne menej miesta na nohy sediacich cestujúcich, takže pri plnom obsadení miest je to ako sedieť v konzerve so sardinkami, pričom v jednej jednotke je 94 miest na sedenie + 16 sklápacích. Sklápacie sedadlá sú zjavným znakom, že tieto súpravy nie sú určené na to, aby sa nimi viezlo viac ako na 50 km. Skôr mi pripomínajú súpravy metra pre mestskú dopravu, ako vozne vlaku diaľkového charakteru.
Reply on: Vladimír #2314:
Ked si nadhodil taktovu dopravu na ramene Presov-Banska Bystrica, tak ma napadlo, ze idealnym vozidlom na toto rameno by bola 840 (potkan) v dvoj- az trojhodinovom intervale. Dokaze jazdit rychlo, v Margecanoch a Kysaku nema problem so zmenou smeru jazdy (ak by Kysak dokonca neobchadzala) a keby jazdila cely usek (Stakcin/Medzilaborce)-Humenne-Presov-Margecany-Cervena Skala-Banska Bystrica-Zvolen-(Sahy), tak dokonca drvivu vacsinu absolvuje po neelektrifikovanej trati, takze nie su potrebne preprahy.

Prestup z pripojnych Os, Zr a R vlakov by sa dal realizovat v Humennom, Strazskom, Presove, (mozno v Kysaku), Margecanoch, Banskej Bystrici a Zvolene.

Akurat by to chcelo mat tych nasich "vykladnych skrini", 840-tok, o nieco viac, ako sucasne styri kusy, ci kolko ich je.
Reply on: Papyr #2325:
Poopravím. Písmeno "S" sa používalo ešte pred zavedením automatov a stánkového predaja. S písmenom "S" sa viaže doba zhruba v sedemdesiatych rokoch, kedy sa postupne upúšťalo od sprievodcov a lístky sa predávavali stále VO VOZIDLE. Vo vozidle bola inštalovaná taká mašinka - cestujúci vhodil príslušný obnos a odtrhol si lístok. Keď sa v závere 70. rokov zaviedol predaj lístkov mimo vozidlo, na vozidlách už písmená "S" neboli.
Dôvod prečo sa upúšťalo od sprievodcov pre dnešnú dobu už znie priam neuveriteľne. Neustále vzrastajúce výkony MHD žiadali neustále viac vozidiel a to chcelo viac sprievodcov. A tých sprievodcov jednoducho nebolo - každý mal prácu a jednotlivé DP už jednoducho nemali koho zamestnať ako sprievodcov. Preto prišla myšlienka samoobslužného predaja. Bol to akýsi medzičlánok na ceste k predpredaju mimo vozidlo.

Re #2326 Petik: Podľa toho, v akej rovine sa neprestupnosti bavíme. Ak by existovali predplatné lístky, tak väčšine cestujúcich je šum a fuk, že jednorazové lístky sú neprestupné.
Podľa mňa sa tie nedostatky spolu kĺbia. Poviem to takto: MHD zažila obrovskú facku v podobe nástupu prednými dverami a zrušenie predplatných lístkov bolo posledným klincom do rakvy.

Re #2328 Petik: Áno, vystihol si to. Ja nadávam, že nemám kvalitný prípoj od rýchlika z Kysaku do Prešova. Ale je tu kategória cestujúcich (BJ a pod.), ktorých v Prešove čaká ďalší prestup a často tiež bez prípoja.

Re #2337 Majkl: A aby nedošlo k nedorozumeniu, doplním Ťa: intervalová doprava s takými intervalmi, ktoré sú násobkom alebo deliteľom čísla 60. Ako jedinú výnimku som ochotný v určitých prípadoch uznať 8 min. interval.
Reply on: Kami #2339:
Keby som sa mal rozhodovat, ci dam 6 Sk za auto alebo 8 Sk za autobus, tak jasne, ze idem autobusom. Ale teraz je to rozhodovanie 6 Sk versus 26 Sk (pri ceste tam a spat). Ale aj tie by som mozno dal, keby som mal istotu, ze ak sa napriklad pocas pracovneho dna na Tajovskeho ulici ukaze, ze hned musim ist napriklad do Sasovej, tak sa tam aj rychle s jednym prestupom (ale nie za 52 korun tam a spat) dostanem.
Vlado: ja som tiez mal robotu 2 km od domu. Ale autom som chodil minimalne. Hlavne autobusom (este platili casove listky ;-P), v noci skor peso. Aspon som sa vyvetral po dlhej ceste autom. Aj po zavedeni BCK mi auto nevychadzalo lepsie. Sice benzin stal len 6 Sk (2 x 3 Sk v meste), jazdit na studenom motore ... To radsej dam 8 Sk a nestaram sa.

PIT: uz som docital diplomovku. Pri srdci ma nepichalo, hoci autor v zavere vari z vody. S niecim suhlasim, ine by som posudil inak.
Reply on: Majkl #2336:
Lebo sú to tupé modré železničiarske gumy. Inak sa odpovedať nedá. Prečo posunuli Strelu o 1,5 hodiny doľava a zrušili Comenia? Terza nemôžem chodiť vlakom z Prahy ani do BA ani do Budapešti, hoci by som chcel.
I.
Reply on: Papyr #2329:
k tej frekvencii by som akurát dodal: pravidelná frekvencia (intervalová doprava = menej liniek a kratšie pravidelné intervaly).
Reply on: Petik #2320:
Mňa by skôr zaujímalo, prečo bol rozdelený rýchlik "Slovan" na dve časti: Praha - BA a BA - Lokosháza... nechápem, lebo je to tá istá súprava.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.